Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:20

Tamtam, wat goed :). Dat zou ik ook nog kunnen doen, naar kantoor hardlopen in plaats van fietsen :). Het is iets van 6 km enkele reis geloof ik.

Mijn eerste lessen heb ik in Miami op het strand gelopen bij zonsopkomst, dat was ook best leuk.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:57

Heb je een douche op kantoor dan? Lijkt me best een gedoe...

Ben net terug van 5km. Nou ja, 4,95 km volgens gps. Maar het liedje was afgelopen en ik vond het wel best. Kan 'em bijna binnen de 30 min lopen. Soms denk ik even aan Evy "Doorzetten he! Even volhouden nog. Nee, niet verslappen, tempo houden!' Ha, ha, het helpt wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:01

Yep, we hebben een douche hier. 's Morgens lijkt me best oke, maar aan het eind van de werkdag lijkt het me toch een opgaaf.

Evy is soms best fijn met haar tips, voor mij werkt het wel terwijl ik normaal toch de smokkelkoningin ben. Het is echt al heel wat dat ik zo ver ben gekomen, ik had nooit verwacht meer dan 10 lessen vol te houden.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:04

Ik ook niet... ben vorig jaar gestopt na les 8 (of 7, ik kon me nl niet herinneren dat ik ooit 8x2 had gelopen). Maar nu ben ik compleet verslaafd. Niet zozeer aan het lopen, maar aan de kick erna. En aan het resultaat, de weegschaal gaat richting de 63. Joepie!

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:14

Ik heb vanochtend les 12 (weer) gelopen. Vond het nog best pittig. Bij de stukjes van 4 minuten kreeg ik na 3 minuten weer van die nare steken in mijn rechterzij. Volgens mij begon dat de vorige keer ook vanaf les 12. Gelukkig kon ik alles wel helemaal uitlopen en heb ik de laatste 5 minuten geen pijn gehad. Maar ik denk dat ik nog wel een zware dobber ga hebben aan les 13. Conditie is nog niet helemaal op peil...

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:26

Fijn om te zien dat er steeds mensen blijven bijkomen, goed bezig allemaal!

Ik heb vanochtend dan eindelijk de 4x 8 min gelopen (paar dagen ziekjes geweest) en ik vond het toch best zwaar!
Tussen de tweede en de derde keer heb ik een minuutje valsgespeeld omdat ik echt nog niet klaar was om opnieuw te gaan lopen, één minuut ertussen lijkt erger dan gewoon doorlopen vind ik...

Volgende keer gaan we al tot 12 min, kan ik me moeilijk voorstellen :+

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:27

@ EllenB: Beetje late reactie, maar nog wel bedankt! :D

Hihi, nu moet ik me er wel toe gaan zetten om te gaan beginnen.

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:45

Naar werk is op zich ook nog wel het overwegen waar; is plm 7 km en we kunnen hier inderdaad douchen, maar of ik dan 's middags ook nog terug kan? Wordt dan misschien toch de bus ;-)
Ga nu wel soms tussen de middag hardlopen, dan offer ik mijn lunchpauze en begin iets eerder, of werk wat langer door. Zit na zo'n rondje en douche altijd weer heerlijk fris achter de computer!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:19

oef van mijn huis naar werk is toch zeker 10 km... laat ik dat nog maar even niet doen :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:37

Yes! *\o/*
Vandaag weer 10 minuten op de loopband gelopen, 5 min wandelen en daarna 5 minuten hardlopen.
Daarna gestopt, want ik ben al veel te blij dat ik dat weer kon.
Maandag kon ik mijn arm niet eens belasten, niet eens wandelen en zwemmen dus. :(:)

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:43

Hey, voor de mensen die naar hun werk willen gaan lopen: hoe doen jullie dat dan met jullie kleren en lunch etc? Je kan moeilijk met een enorme rugzak gaan hardlopen lijkt mij?
Ik heb vanmorgen de 5 min gehaald. Ben erg trots.
Merk alleen dat ik weer moeite begin te krijgen met het niet snoepen. Verlang nu heel erg naar een blikje cola en twix.
Niet snoepen hou ik altijd een tijdje vol en dan ga ik weer helemaal los, ik vind het zo moeilijk :(
Groetjes s

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:47

Hmm zie nu in mijn agenda dat het bijna de tijd van de maand is, nou ja dan mag het (roept ze blij)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:49

Als ik ga sporten eet ik meer als dat ik niet sport of gesport heb.
Maar voor mij maakt dat ook niet uit, dus dat scheelt.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:20

VERAx schreef:
MightyJoe schreef:
Er is ook een programma waar je je eigen muziek in kan zetten en dat je er bijv. een geluidje in zet dat je op de zoveel minuten zit := ? ik wil op me eigen muziek lopen :P

Dat is een goed idee!

Ik ga nu denk ik gewoon mijn eigen muziek luistereen en dan mijn mobiel op stopwatch zetten.. want k weet wat ik moet rennen. 10 minuten rennen 1 minuut wandelen 12 min rennen 1 min wandelen 12 min rennen. :D

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:31

Ik zag laatst een documentaire over een arts die elke dag naar zijn werk hardloopt. Hij woont in Maarssen en loopt naar zijn werk in het AZU in Utrecht. Kilometer of 20 is dat geloof ik. Pff, ik moet er niet aan denken om 's avonds dan ook nog terug te moeten...

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:35

Ja dat doe ik ook al MightyJoe! Laatste minuut zit ik toch regelmatig te kijken wanneer ik nou eindelijk kan stoppen :Y)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:18

Ik heb een stopwatch op mijn hartslagmeter..
Wel handig, ik doe mijn hartslagmeter aan, dan de stopwatch op nul.
Als ik de stopwatch aan zet gaat ie automatisch calorieen tellen en geeft ie je verbruik aan.

Daarnaast geven de fitness apparaten het ook allemaal aan.
Nu kijken hoe het morgen gaat, echt heel blij dat ik weer kan lopen.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:57

oh wat BAAL ik weer!!

Ik liep zó lekker! helaas deed mijn timer er niet kwam ik achter dus heb ik de hele tijd zonder pauze gelopen. Het ging zo lekker dus ik dacht als ik er aan toe ben loop ik wel even. Maar ik kwam er maar niet aan toe was zo lekker aan het lopen en was al weer richting huis en kreeg ik weer verschrikkelijke steken in mijn zij. Ik was zoooo boos.. nog een paar keer geprobeert maar wou echt niet. Zelfde als vorige keer. snap er echt niets van. Echt niet leuk.. ik was zo lekker bezig. In totaal heb ik 17 minuten gerent zonder pauze en toen wou het niet meer..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:31

Wat een steken verhalen zeg.. Goddank heb ik dat echt nooit.
Mijn kuiten gaan alleen in protest, 5% helling vinden je kuiten niet leuk.
Wel relaxt is dat ik heel veel gelopen heb in de bergen met 15 kg op mijn nek, dus zonder is bijna een eitje. :(:)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:48

Ik heb verder nergens last van.. kon kwa conditie en benen nog wel 17 minuten doorlopen.. maar die steken.. bah echt niet leuk.

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:29

Heb me altijd afgevraagd wat die steken nou eigenlijk zijn? Heb het ook wel eens waar mijn hart zit maar dan aan de andere kant, heel irritant. Gelukkig heb ik het met lopen nog niet gehad 'afkloppen'.
Moet even klagen, heb voor de 2e keer in 1 week mijn paard opgezadeld en net als ik wil vertrekken begint het te regenen en te onweren. Ik ben deze zomer zo ongelofelijk zat!! Van mij mag het winter worden dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Vandaag ook weer een jurkje naar het werk aan en dan is het me een partij koud. Ben het zo zat. Kl*te zomer en geen cent te makken. Kan niets leuks doen en alle gratis dingen vallen letterlijk in het water. Ik wil ff een weekje naar de zon!!! Zo klaagmodus weer uit. :( :(
Groetjes S

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:36

Baal hier ook flink.. Wil gaan lopen! Maar wil niet in de regen :')

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:36

Ik baal er nog steeds heel erg van.. ik liep zo goed en ik kwam totaal geen adem te kort ik kon nog wel 17 minuten lopen.. ik snap het echt niet. De steken zijn van bovenaf rechts van mijn navel

Smudges, ik heb gereden in de regen _O- het ging niet goed :+ paardlief was niet blij dat hij in de regen moest rijden.. hij was strondvervelend dus was er snel klaar mee :Y)

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:50

@MightyJoe, de regen vind ik nog niet zo een drama maar onweer... Ben niet bang voor onweer maar in het bos gaat het me wel iets te ver.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:51

hier is geen onweer, ook geen noodweer trouwens. gewoon miezerbuitjes.. woon in groningen