[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:42

sympie schreef:
takkie_muis schreef:
ik ga 1x per maand naar de dieetist , het is zo duur geworden.

echt?
Ik betaal 13 euro per keer, valt nog mee toch.
En de 1e 4 keer krijg je van het ziekenfonds terugbetaald ( woon wel in Belgie)

voor mij 30 euro per keer

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 07:10

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 08:35

Idd

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 08:42

Heb de rest van de site nog niet bekeken maar vind die tabel al creepy. Als je dat allemaal gaat bijhouden. Afvallen is niet het moeilijkst maar dat gewicht vast houden. Zonder dat gejojo. Ik ben ook van mening dat je alles moet kunnen eten dus ook een frietje met mayo, maar alles met mate. Zoals ik lijn zal niet voor iedereen haalbaar zijn, maar het helft minder vreetdieet kan werken.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:27

Flying_Angel schreef:

Op tal van andere sites staan ook van dat soort tabellen. En dit zijn dan wel gewone sites.
kijk eens op www.valtaf.nl is gratis. caloriechecker van het voedingscentrum kan je ook op kijken. of google even verder.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:39

Pffffff blijf al weer veel te lang op 80 hangen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:41

Norton schreef:
Yep Mars ik ben ook van de wel koolhydraten etenn. Ik heb PDS (prikkelbaar darmsyndroom) en dan heb je die vezels uit koolhydraten erg hard nodig.

Ik wil niet flauw zijn, maar in koolhydraten zitten geen vezels.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:00

Norton schreef:
Heb de rest van de site nog niet bekeken maar vind die tabel al creepy. Als je dat allemaal gaat bijhouden. Afvallen is niet het moeilijkst maar dat gewicht vast houden. Zonder dat gejojo. Ik ben ook van mening dat je alles moet kunnen eten dus ook een frietje met mayo, maar alles met mate. Zoals ik lijn zal niet voor iedereen haalbaar zijn, maar het helft minder vreetdieet kan werken.

Helemaal mee eens :j
Afvallen op zich is niet zo moeilijk, maar het vasthouden van je gewicht en nieuwe leefpatroon wel. En ook wij eten nu één keer per week patatjes, dat lusten we nu eenmaal heel graag. En eens per week patat gaat geen schade aan ons gewichtsverlies doen :n Bovendien is het zo veel gemakkelijker vol te houden.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:57

ik zit nog te denken hoe ik het allemaal ga doen, ik val gewoon heel slecht af aangezien ik normaal ook nooit echt mega veel eet... :=

en sportschool heb ik geen geld voor :o en ik maak altijd lange dagen met school en ga daarna altijd naar stal.. voordat ik dan thuis ben is het rond 8 half 9 ..

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:47

Vandaag gaat goed :). Heb alleen maar gezonde dingen en sporten op de planning. Mijn neem-kipfilet-mee-naar-school-actie is ook gelukt :P.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:54

Ik heb laatst een springtouw gekocht voor vijf euro! :D En tweedehands gewichtjes. Ik ben van mening dat sportschool niet altijd nodig is als je thuis ook kunt workouten. Je moet jezelf de vraag stellen, wil ik afvallen in kilo's of wil ik fitter/strakker worden? Maakt dat cijfer op de weegschaal eigenlijk iets uit? Op youtube vind je verschillende workouts voor een strakkere buik, arm- en beenoefeningen. Zoek maar eens naar 'abs workout beginners', een kwartier tot een half uur per dag geeft zeker resultaat. Al is het maar om je metabolisme een extra boost te geven.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:11

Hoela-hoepen schijnt ook erg goed te zijn...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:16

Vandaag toch maar op de weegschaal gekropen en het viel me behoorlijk tegen :o
Maargoed, dat motiveert me nu wel om lekker door te gaan, ik ben er van overtuigd dat er al wat af is want dat voel ik wel aan mijn lijf. Zit nu aan een lekkere lunch van volkorencrackers met magere smeerkaas en een paar plakjes komkommer erop. En een bekertje cup a soup. :)
Morgen weer lekker naar hardlooptraining, kijk ik ook naar uit!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:56

Jammer Mars, dat het tegenviel... Maar goed dat het je zo wel extra motiveert!!

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:22

Ik heb gehoord dat opkikker drinkboullion beter is dan cup a soup.. Dat er in cup a soup veel zout en suiker zit..

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:26

Ladyloe schreef:
Ik heb gehoord dat opkikker drinkboullion beter is dan cup a soup.. Dat er in cup a soup veel zout en suiker zit..

Klopt :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:28

Is idd waar.
Maar ik had geen opkikkers in huis en wel behoefte aan een... eh opkikker :P

Overigens beknibbel ik niet op mijn lunch/avondeten (al maak ik daar uiteraard wel gezonde keuzes in) omdat ik weet dat het bij mij puur om het extra snoepen gaat dat het probleem is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:33

Ik had PDS maar kon juist niet tegen te veel vezels,is dus voor iedereen verschillend.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:51

Mars schreef:
Is idd waar.
Maar ik had geen opkikkers in huis en wel behoefte aan een... eh opkikker :P

Overigens beknibbel ik niet op mijn lunch/avondeten (al maak ik daar uiteraard wel gezonde keuzes in) omdat ik weet dat het bij mij puur om het extra snoepen gaat dat het probleem is.

Doe ik ook hoor! En als ik zin in cap a soup heb dan neem ik er ook gewoon een.. Maar heb ook opkikker in huis.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:04

F_Orumster schreef:
Norton schreef:
Yep Mars ik ben ook van de wel koolhydraten etenn. Ik heb PDS (prikkelbaar darmsyndroom) en dan heb je die vezels uit koolhydraten erg hard nodig.

Ik wil niet flauw zijn, maar in koolhydraten zitten geen vezels.

Ik bedoelde de koolhydraatrijke producten bevatten vaak veel vezels, foutje :D

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:28

Ik drink nu ongeveer 4 koppen groene thee per dag en tussendoor water, ik moet echt ieder uur naar de wc best vermoeiend eigenlijk want ik heb dat voorheen nooit gehad. dus ff wennen maar probeer dit wel vol te houden !

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:45

Ik ga elk half uur naar de wc, en als ik werk drink ik veel als ik weer thuis ben.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:47

Je blaas past zich wel aan straks hoor.
Ik drink 2 -2.5L water per dag maar hoef er niet te wonen ;)

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:52

Ik wil mij hier (helaas) melden..

Vele keren proberen af te vallen (bv met SB) maar nog nooit mijn echte doel gehaald. Ik ben 1.73, en zou ook graag zo rond de 70 kilo willen wegen. Maar het is mij al jaren niet gelukt helaas!

Nu heb ik een doel: 1 juni gaat mijn broer trouwen en wil ik ongeveer 10 kilo kwijt zijn. (liever meer, maar voor een reëel beeld). Ben sinds vorige week maandag begonnen. Door het vele gevreet met de kerstdagen, is het tot nu toe goed te doen!

Wil geen dieet oid meer volgen, gewoon gezond eten, normale hoeveelheid, geen slechte tussendoortjes, en iets minder koolhydraten. Daarbij probeer ik minimaal 4 keer in de week op de sportschool te zijn!

Ik heb sinds afgelopen donderdag een weegschaal gekocht (was eerst eigenwijs, maar hoe weet ik anders wanneer ik mijn doel heb behaald ;) ) en zondag was er 1.4 kilo af! Natuurlijk ook veel vocht (daar ik voorheen weinig water dronk, alleen maar koffie en limonade. Nu drink ik per dag een kan groene thee en voor de rest nog iets van 2 flesjes water).

Ik wens iedereen heel veel succes met vooral het volhouden! :)