Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:20

Fijn Dagmar en wat al ontzettend snel!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:38

@ dagmar - wat een mooie kalender! Spannend hoor! :)

Ik had een vraagje, moet ik eerst naar de huisarts om verwezen te worden naar de PC of eerst contact nemen met de verzekering? Ik weet eigenlijk al waar ik graag naartoe wil. Er is hier in de buurt een prive kliniek die erg goed bekend staat hier. Daar zou ik wel naar toe willen.
Ook houden ze je daar gewoon, goed toezicht en alles. Maar vroeg me nu af hoe en wat. Dus met wie als eerste contact opnemen? Hoe en wat?

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:48

Ik zou sowieso eerst naar de HA gaan, die verwijst je door naar de PC en die gaat de verzekering aanvragen.
Volgens mij zijn er klinieken waar je heen kunt zonder verwijzing van de huisarts, maar ik zou het gewoon doen. Kunnen ze achteraf nergens moeilijk over doen.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:25

bedankt iedereen, gaat inderdaad snel nu! :)

Arabianwoman, Gefeliciteerd! :D

Lotte_wessel, inderdaad eerst naar de huisarts gaan, daarna mag je naar de PC, en daarna de verzekering regelen.. ik hoop dat jou verzekeraar een privekliniek ook vergoed. Dat doen ze niet allemaal..

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:23

Oke, dank jullie! :) Ik weer iets wijzer.. Moet ik maar een afspraak gaan maken bij de huisarts. Hihi.. vind het best spannend hoor! :o

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:52

Lotte, ondertussen al een afspraak gehad??

meiden ik heb een vraag.. Ik heb al langere tijd een wondje onder mijn rechterborst. Die zit er nu vanaf 6 december. In eerste instantie bleef die open omdat er nog een stukje draad zat. dat is er nu uit, maar dichtgaan doet het niet.. Net met uitkleden om te douchen valt het korstje eraf en zit er iets pus achter.. meteen maar goed gespoeld onder de douche en goed laten bloeden. Kom ik onder de douche uit, heb ik een gesprongen bloedblaar op mijn tepel? ook rechts..
heeft iemand dit ook gehad zo 'lang' na haar operatie? ik ben 24 oktober geholpen, nu bijna 3 maanden geleden. Denk vraag het eerst hier voordat ik de chirurg op me werk aan de mouw trek en voor banketstaaf sta :P

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:13

Hoi,

Bij mij was na 3 maanden wel alles zo goed als dicht.
Als het ook warm eromheen is zou het nog een ontsteking kunnen zijn. spoelen en laten drogen denk ik. als het erger wordt terug naar de dokter. EN heel belangrijk niet teveel belasten, daardoor worden de wondjes weer groter en je litteken uiteindelijk weer groter en dikker.
Heb je de bloedbaar nooit eerder gezien?
Ik heb ook een bloedblaar gehad, maar die zat er al een dag na de operatie, dat is uiteindelijk een vlek litteken geworden.
Als die groot is misschien een gaasje er opdoen?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:15

Ik had ook dat in eerste instantie alles dicht zat en er opeens weer een wondje zat op een plek waar een stuk hechting naar buiten kwam. Ik schrok me rot! En elke keer trok ik het wondje weer kapot. :(
Ik ben even gestopt met sporten en veel bewegen met de armen en heb er een vet gaasje op gedaan. Binnen een paar dagen was het toen dicht gelukkig. Maar als ik jou was zou ik toch even de chirurg ernaar laten kijken. In jouw geval maar een kleine moeite. ;)

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:54

Lilian, gisteren was het daar wel iets verdikt. Maar dacht misschien nog een knoopje wat er uit moet.. hij is niet groot, maar heb er inderdaad een gaasje op.

Silvia, dat heb ik ook inderdaad. Als ik in bed lig en me arm te ver omhoog leg voel ik het meteen.. Ik heb ook weer snel last van me rechterschouder als ik er op lig. Zal dan wel met elkaar in verband liggen. Ik heb morgen een late dienst en woensdag is ok dag voor plastisch, dus met beetje mazzel is de pc of assistent er nog even.

Dankjulliewel meiden voor de snelle reactie!!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:01

Dagmar_1995 schreef:
Waarom duurt het bij jou zo lang pebblesther? Heb je al wel een precieze datum? :)
Geen idee, de wachtlijst is gewoon erg lang. Wel vaag dat ze ook niet echt een indicatie kunnen geven. Eerst was het begin maart maar toen ik vorige week belde kon het ook wel eind maart worden. Even afwachten dus...

Voor de meiden die de BVK al ondergaan hebben: hoe lang konden jullie niet sporten?
Ik loop hard en rijdt paard en ben benieuwd wanneer ik dat weer op kan pakken na de operatie. Ik denk dat ik dan wel 2 maand verder ben of niet?

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:57

minimaal 6 weken voor je rustig kan opbouwen. Maar het is echt belangrijk dat ook al voel je je goed, hoe langer je wacht hoe mooier je littekens worden. Zou er dus zeker 2 maanden voor 'plannen'

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:45

tnx li_lee :)
Ja beter iets langer wachten dan te snel weer opbouwen. Pff is lang geleden dat ik zo lang niet gesport heb := Mag ik wel om de lijn denken dan dat ik niet te veel ga eten :P

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:22

je zal merken dat je toch wel rust nodig heb. Ik maakte na een week wel wandelingetjes maar was dan ook blij als vrienden weer weggingen en ik smiddags ff kon slapen.
Ik ben toen ook wel aangekomen, iedereen die langskomt neemt wat lekkers mee. Ag soms mag je wel even lekker zielig zijn en in de watten gelegd worden toch :p tenslotte ben je na je operatie al lichter omdat ze wat van je af gehaald hebben :p

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:22

Ik heb afgelopen weekend pas voort eerst weer opgezeten. Inderdaad ruim 2 maanden. Gewoon lekker je tijd nemen :D

helaas tijdens beide late diensten geen plastische chirurg gezien. Vandaag de poli gebeld en mocht meteen langskomen. Ze vinden het vreemd dat het nog niet dicht is aangezien er niks te vinden is wat het zou kunnen irriteren.. Ze hebben gespoeld met zilvernitraat (rotspul! brand nu nog steeds) en dan zou het met een maand dicht moeten zijn. Zo niet, dan moet ik weer terug komen..

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:16

Ohohoh, het word nu wel heel erg spannend.. overmorgen (woensdag) is het zo ver voor mij!
Heeft iemand nog tips met dingen die ik mee moet nemen? ben bang dat ik door alle spanningen een hele hoop vergeet! :P

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:21

Dagmar, ik had mee: bh's, tandenborstel, tandpasta, haarborstel, elastiekjes. Ik had al ruime kleren aan bij opname dus kon die de volgende dag ook weer aan. Wel schone onderbroek, hihi. Ook had ik laptop, mobiel, bril (heb normaal lenzen). Dat was het wel volgens mij.

Alvast heel veel succes!! Gaat allemaal goedkomen!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:32

Dagmar, succes en sterkte!

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 06:36

Dankjewel meiden! Nu even gauw nog wat drinken, mag nog een half uurtje!
En tegen 6:15 gaan we weg... spannend!!

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:33

Dagmar...oeps ,das wel veels te laat ,je zal nu inmiddels wel geholpen zijn maar evengoed veel succes en sterkte met je ziektebed ,geniet er maar van ;)

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:17

Hallo allemaal!

Ik ben de zus van Dagmar. Ze is vanmorgen geopereerd en het is allemaal goed gegaan. Er is ruim een kilo afgehaald...Ze heeft nu aardig wat pijn en is erg misselijk. Maar ze is erg sterk en dapper en wordt goed verzorgt in het ziekenhuis. Om haar een steuntje in de rug te geven heb ik bedacht dat het leuk is al veel, heel veel mensen haar een kaartje sturen. Ik probeer via facebook, mail en dus ook bokt zoveel mogelijk mensen te bereiken. Zouden jullie hieraan mee willen werken?

Haar adres is:
Dagmar Otten
Brinckerinckstraat 1
7412DX Deventer

Alvast bedankt! groetjes Kirsten

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:28

Hey allemaal!
Wilde even laten weten dat ik een afspraak heb gemaakt. Was eind februari bij de PC en die zei ik echt heel veel had inderdaad en dat er zeker een kilo per borst af ging dus meer dan hij normaal deed. Met mijn postuur vond hij een volle C/ kleine D het mooiste dus dat wordt het dan ook. Zal zoveel schelen! Zeker ook het gewicht, 2 kilo minder! Maar ga 9 mei dus onder het mes. Vind het best wel spannend, eerste keer onder narcose en alles (eerste keer dat ik zegmaar 'geopereerd' wordt) maar heb er best veel zin in om het zo maar te zeggen. Ben echt blij als ik van mijn maat af ben en straks zelfverzekerd rond kan lopen :) Eerste wat ik ga doen als ik weer wat meer kan na de operatie is natuurlijk BH's shoppen :D Echt nog nooit een mooie, fijne BH gehad, en gewoon gekocht omdat hij mooi is. Zit altijd met de maat, want in de winkels hebben ze vaak niet standaard 75H hangen. Maar voel me echt heel goed bij de beslissing! :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 08:39

he dames; al weer een tijdje hier niet geweest.
Over 2 dagen is mijn operatie 1 jaar geleden al weer! De littekens zijn niet mooi geworden maar dat wist ik van tevoren. Wat ik wel jammer vind is dat ik af en toe nog best wel wat pijnsteken heb bij de littekens.
Ik moet binnenkort weer de pc bellen omdat ik nog een operatieve ingreep krijg voor de kleine complicatie die ik rechts heb ;)
Hoe dan ook; ik heb veel pech gehad en veel complicaties maar heb nooit spijt gehad vd operatie en zou het zo weer doen. Alles is nu veel beter in verhouding als dat het eerst was ;)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:24

Hey meiden. Wilde even zeggen dat ik ook een datum heb: maandag 26 maart word ik geopereerd, aaaah!

Tamarant: fijn dat jij ondanks de complicaties nog steeds tevreden bent met het resultaat :)

Lokte_wessels: goed dat jij de stap ook hebt.durven zetten! Kreeg jij meteen een operatiedatum mee? Wel fijn.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:41

Gefeliciteerd meid! spannend! dat duurt nog ongeveer 6 weekjes! veel succes en houd ons op de hoogte!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:53

Pebblesther schreef:
Hey meiden. Wilde even zeggen dat ik ook een datum heb: maandag 26 maart word ik geopereerd, aaaah!

Tamarant: fijn dat jij ondanks de complicaties nog steeds tevreden bent met het resultaat :)

Lokte_wessels: goed dat jij de stap ook hebt.durven zetten! Kreeg jij meteen een operatiedatum mee? Wel fijn.

wat spannend!! :D Veel succes en laat even weten hoe het ging!
Ik kreeg niet meteen een datum, want ze gingen net over naar een nieuw computer systeem dus moest ik even wachten, ook op de goedkeuring van mijn verzekering. Toen het goed gekeurd was werd ik meteen gebeld, datum geprikt en moest ik meteen een aantal pagina's opsturen voor de anesthesist. Ook kreeg ik de volgende dag al een brief van de kliniek en die moest ik tekenen. Was zodat de datum nu definitief vast stond e.d. :)
Best spannend en heb er ook best veel zin in! Zelfs al heb ik pech en worden de littekens vreselijk, toch heb ik dat er absoluut voor over! Zou zoveel schelen, eindelijk van mijn mega cup af! :)