wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:11

Ik heb ruim 10 jaar af en toe mijn schildklier laten testen. Ik kreeg langzaamaan steeds meer en duidelijker symptomen, maar mijn bloedwaarden wilden niet afwijken.

Ik kwam uiteindelijk begin van dit jaar uit bij de theorie dat Hypothereoïdie (trage schildklier) net als diabetes een type 1 en type 2 variant heeft. Type 1 maakt te weinig (schidklierhormoon) aan, dat is dus aan te tonen in het bloed. Type 2 maakt genoeg aan, maar het wordt niet opgenomen in de cellen, een bloedtest is dan zinloos. Ik heb daar een boek over liggen van een Amerikaanse arts die dit zelf heeft meegemaakt: alle verschijnselen, maar steeds negatief testen. Hypothyroidism type 2, Mark Starr.

Dat boek was voor mij heel verhelderend en zó herkenbaar. Ik was niet gek, maar had gewoon schidklierhormoon nodig. Toen ik daaruit was, begon toevallig eindelijk de bloedtest af te wijken (na 10 jaar toennemende ellende). De huisarts bleef vasthouden aan de heilige TSH-test, terwijl hij tegelijkertijd erkende dat ik wel alle verschijnselen had. Een proefbehandeling met schidklierhormoon weigerde hij pertinent, helaas.
Misschien interessant voor voor mensen?

Ik had vroeger trouwens ook altijd verhoogde Prolactine. Dat werd toen getest toen ik zwanger probeerde te worden (nog zo'n drama wat waarschijnlijk gewoon door een tekort aan schildklierhormoon kwam).

jibberjabber

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:51

Albertina71, wat een openbaring is jouw tekst voor mij. Ik zelf heb al jaren hypothyriodie maar zie bij mijn man alle verschijnselen daarvan maar zijn bloed is goed..........
Dank je wel, ga het boek aanschaffen !

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 16:08

Het boek is wel in het Engels, dus goed voor de talenknobbel :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:32

Ikzelf loop bij een gynaecoloog endocrinoloog. Heb een goedaardige tumor ( prolactinoom ), maar bij mij is het algemeen bekend dat ik veel tumoren ontwikkel.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 18:09

Ik neem geen b12 op in mijn cellen dus ik wil 2 keer per week injecteren.Mijn huisarts zegt dat mijn waarde goed is, dus ik moet op zoek naar iets of iemand die me wel serieus neemt.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 18:55

Heb je al B12 zuigtabletten geprobeerd marleen_usar? Ik neem B12 slecht op, had steeds tekorten. Ik dacht dat ik aan de injecties moest, maar gelukkig bleken de zuigtabletten wel te werken. Dan neem je de B12 op via het mondslijmvlies.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 20:36

Ja ik heb die geprobeerd ook zakjes die in je mond smelten.Ik neem geen b12 op in mijn cellen er zijn meer mensen die dat hebben.dan moet je om de 2 tot 3 dagen spuiten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:11

StonedRomy ik heb zelf een tumor aan de hypofyse gehad, is geopereerd en bestraald en was gelukkig goedaardig maar de naweeën van zoiets ondervind ik aan den lijve.
Dus vandaar dat ik dat vroeg maar als je daar al bij loopt zal het goed zijn.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:29

Gelukkig is het nog een micro tumor en verwachten ze dat het met norprolac onder controle gehouden kan worden en ik dus aan die tumor niet geopereerd hoef te worden.

Mag ik vragen waar jij nu nog last van hebt? De ‘ normale ‘ gevolgen na bestraling of iets hormonaals oid?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 07:27

Het is bewezen dat als je aan acromegalie bent geopereerd, je na jaren last krijgt van o.a. artrose en pijnlijke spieren en dat heb ik al jaren. Ik ben nu 58 en was 29 toen ik daaraan werd geopereerd en een jaar later nog 30x bestraald.
Ik moet zeggen dat, nu ik aan de CBD druppels ben, het een stuk beter gaat.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 19:36

Ik krijg maandag de uitslag van schildklier,ijzer en b12.ijzer en b12 heb ik zelf aangekruist.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:44

Hopelijk maakt het bloedonderzoek duidelijk waar je het moet zoeken, Marleen!
Ik vraag me alleen af of de B12 bepaling niet weggegooid geld is? Als je al B12 gebruikt, dan heeft meten toch geen zin meer, omdat er dan altijd genoeg in het bloed zit? :?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 20:53

Ik gebruikte al een tijd geen b12 en de waarde was 193. Hun vinden dat een goede waarde maar eigenlijk is het te laag. Mijn schildklier waarde was het dubbele van wat het moet zijn dus ik moet een pil extra nemen. Hebben jullie ervaring met het boek, het hasimoto protocol?

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:20

Ik weet niet of ik Hashimoto heb, maar heb net wel op een site de eerste bladzijden gelezen. Het lijkt me een interessant boek! Ik las ook iets over een lage dosis Naltrexone. Dat gebruik ik al jaren: LDN (low dose naltrexone).
LDN hielp me vroeger enorm. Als ik het dan één keer vergat te nemen, was ik de volgende dag heel stijf en viel ik steeds in slaap. Nu merk ik er niets meer van, dus bij een korte vakantie neem ik het niet meer mee en dan merk ik geen verschil.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 18:39

Ik ben al ver met lezen en daar door zelfs ook al 3 kilo kwijt.Ik heb mijn eet en leefwijze om gegooid dat is erg wennen maar het proberen meer dan waard.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:48

marleen_usar schreef:
Hier is ook de bank mijn beste vriend, ik wordt er zo langzamerhand echt flauw van. Ik heb een energie niveau van 0, morgen bloedprikken en hopen dat ik dan wijzer wordt.

Ik heb tijden voldoende energie gehad maar nu is het echt 3x niks meer. /Nu, 10 voor 9 alweer net zo moe als gisterenavond voor het slapen gaan. Morgenochtend weer prikken. Ik hoop dat er iets uitkomt want als je bloed goed is, wat dan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:01

Ik kan deze week bellen voor de uitslag weer. Aan de ene kant stuiterig maar zooooo moe vreselijk gewoon. Zo lang zo fit en nu sleep ik me weer voort

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:40

Meestal is het de tijd van het jaar merk ik altijd wel.
In deze overgang periode ben ik ook meer vermoeid dan de rest van t jaar.
Net alsof je lijf moet omschakelen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:14

Afgelopen jaren geen last van gehad. Nu pffff

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 13:54

Ik ben nu 4 kilo kwijt en de mist trekt op vanuit mijn hoofd ,dat is wel erg wennen hoor. Ik volg nog steeds de eet stijl en dat bevalt me goed, ook neem ik alle supplementen die nodig zijn om weer naar een goede waarde te gaan.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:58

marleen_usar schreef:
Ik ben nu 4 kilo kwijt en de mist trekt op vanuit mijn hoofd ,dat is wel erg wennen hoor. Ik volg nog steeds de eet stijl en dat bevalt me goed, ook neem ik alle supplementen die nodig zijn om weer naar een goede waarde te gaan.

Vertel... ben benieuwd wat je doet en welke supplementen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:04

Dat is fijn.

Ik zat nog steeds iets te laag. Vermoedde ik al.nog meer gaan slikken dus

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:43

TSH 3.3
T4 17,4

Volgens de huisarts echt prima waarden en mij zo rot voelen ligt écht niet aan mijn schildklier maar moet door iets anders komen. Ophogen zou werkelijk geen verschil maken. Iemand nog suggesties?
Laatst bijgewerkt door Marg op 11-10-18 10:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:55

Ja, heb het aangepast. Was even verward :-)

november 2017 zat ik op
tsh 2,7
T4 16,7

Heb mij in de zomer wel ok gevoeld maar nu sinds een week of 3 echt weer vreselijk slecht. Afwachten en anders moest ik langskomen voor onderzoek naar andere oorzaken...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:29

Hier was het nu 2.5 en 17.4 vooral de 2.5 is veel te hoog. Ideaal moet die onder dr een zijn wat ik al makkelijk gehaald heb eerder. Geen idee waarom die nu hardnekkig zo hoog blijft. -O-