gedwongen opname

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: gedwongen opname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 14:55

Ja ook natuurlijk, maar daar ben ik niet echt aan toe gekomen... Heb wel meegeholpen om een paar hengsten binnen te zetten :)

Net even naar het RIB geweest voor een gesprekje met Winnie, was op zich wel een fijn gesprek. Zij adviseert me alleen om morgen terug te gaan naar gesloten. Nu weet ik niet meer wat ik moet doen...

Ze heeft op zich wel gelijk dat ik niet weet hoe lang het goed zal gaan thuis, maar ik weet ook niet of het daar goed zal gaan. Het is wel zo dat ik dat niks meer te maken heb met Lieven en Esther. Ik moet er nog even over nadenken.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:10

Hoi Brom, hoe gaat het nu? Heb je al een besluit kunnen maken? Wat zegt de psychiater eigenlijk? Vindt hij ook niet dat je steeds heen en weer gaat en eigenlijk langdurig opgenomen moet worden?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 22:44

Die langdurige opname zit er aan te komen, maar de periode tot dan moet ik wel zien te overbruggen en dat moet in combinatie en overleg met mijn psychiater en nu en dan een opname. Het is dus iets wat ik zal moeten overleven...

Mijn psychiater zie ik wss dinsdag pas, morgen heb ik een gesprek met de psychologe van de gesloten om mijn "proefverlof" te evalueren. Ik laat het denk ik van dat gesprek afhangen of ik blijf of niet. Hoewel ik thuis wel erg gespannen ben, zit constant tegen huilen aan (Moest janken om boer zoekt vrouw :=) en ik heb last van nachtmerries nu ik thuis ben. Maar ik wacht morgen dus nog even af.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:46

moeilijk brom! maar je zal wel de juiste beslissing nemen!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 22:48

ik hoop het maar :)

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:14

zal wel!!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:59

Boer zoekt vrouw, ach dat is ook om te huilen ;)

Verder ben je de grootste expert die weet wat jij nodig hebt, daarom zal je morgen vast een goede beslissing nemen.

Trusten voor straks en succes morgen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 17:27

Ik zit weer op gesloten, dit keer met goede afspraken :)

Ik moet twee weken blijven en daarbij heb ik alle vrijheden. Ik moet samen met een verpleegster per week een overzicht maken wat ik moet en ga doen en me daar dan ook aan houden. Maar dat gaat denk ik wel lukken, mits het geen al te zwaar rooster wordt. Gelukkig begreep deze psych wel wat ik bedoelde met rust pakken en konden we daar goede afspraken over maken.

Ik zit nog te wachten op een nieuwe brief van de Wende, hopelijk komt die deze week.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:57

Wat fijn Broem dat je nu wel goede afspraken hebt kunnen maken.
Hopelijk gaat het nu stuk beter daar.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:02

Fijn dat je begrip hebt gevonden, daar kan je weer op bouwen. Is hiermee het vertrouwen weer een beetje terug?
Een vast programma, waar je zelf ook inspraak in hebt, schept een hoop duidelijkheid en zal je ook rust geven.
Ik werk vaak met een lijstje van dingen die ik moet doen, dan streep ik af wat ik gedaan heb en zit ik niet tijdens een activiteit te denken aan wat ik verder allemaal nog moet. Werkt sneller en geeft rust in mijn hoofd, ik voel me dan niet meer zo opgejaagd.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:53

Fijn dat je weer op gesloten bent, en in ieder geval voor 2 weken. Denk dat je dat wel wat rust geeft of niet? Je weet nu in ieder geval waar je aan toe bent, als je zo de periode tot de langdurige opname kan 'uitzitten' dan heb je in ieder geval wat houvast en iets waar je op terug kan vallen.

Wat zegt je psychiater over de wachttijd van de Wende? En aan welke critiria moet je voldoen om daar in behandeling te mogen (vaak wordt de voorwaarde gesteld dat je geen zelfmoordneigingen mag hebben).

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 00:28

Het geeft me idd wel rust om hier te zijn, ik voel me ook begrepen door dagmar en dat is wel fijn. Het idee van een rooster gaf me ook wel wat rust, helaas heb ik hier niks meer van gehoord... Morgen maar eventjes achteraan zitten. Ik heb wel mijn zonodig medicatie gevraagd, thuis had ik last van nachtmerries en daaruit voortkomende paniekaanvallen, hopelijk houden die pilletjes dat tegen vannacht.

Ik weet verder niks van de wende of de voorwaarden, ik neem aan dat ik die te horen krijg tijdens de intake. De psychiater heeft tot nu toe niks gezegd over de wachttijd, hij kan daar natuurlijk ook weinig aan veranderen.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 00:31

pff succes Brom!
heb respect ervoor hoe je het doet!
lees altijd trouw mee.. reageer niet altijd ( de puf niet voor, gaat momenteel met mij ook niet lekker)
maar goed even weer ontopic! wel fijn idd zo'n planning geeft misschien ook wat rust!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 00:34

ook sterkte voor jou dan susannex :(:)

Dan moet de planning wel gemaakt worden :P Maar dat komt hopelijk morgen wel goed :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 00:35

dankjewel brom! jij ook echt sterkte!

hoe gaat nu met je daar? of heb ik er nou zo dom over heen gelezen en ben je daar nog niet?

ik hoop/duim hier voor je!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 00:40

Ik ben er al weer, ben na dat gesprek gelijk gebleven :)

Ik zit weer opgeborgen in een dissociatie, aan de ene kant fijn want dan heb ik mezelf onder controle, aan de andere kant helemaal niet fijn want dan denken ze hier weer dat het goed gaat terwijl dat helemaal niet zo is... Bovendien kan ik daar niet op een normale manier uitkomen, dat is altijd explosief. Zal morgen eens een gesprekje aanvragen als er goede verpleging rondloopt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 00:44

Fijn dat je goede afspraken hebt kunnen maken Broem :j
Hoop dat het rooster je wat gaat helpen...

Had al meer gelezen over je dissociaties...bijzonder dat jij zó lang kan dissocieren, zie je weinig.
(sorry, bijzonder is niet het goede woord misschien)
En voor jou heel dubbel inderdaad :(:)
Maar het personeel weet van je dissociaties af? Kan je ze niet meteen melden dat je erin zit?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 00:45

pff succes brom! weet zelf niet zo 123 wat moet zeggen.
alleen nogmaals dat er respect voor heb hoe je dit doet/door komt...

ik ga me dekens maar is onder kruipen, succes brom! :wave:

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 00:57

kanelly: Ik heb het gepresteerd om jaren niks te voelen,,maar of het iets is om trots op te zijn... Ik heb letterlijk gaten van jaren in mijn geheugen, ik weet niet meer hoe mijn kamer er toen uitzag of wat ik precies deed op mijn werk, of hoe het met mijn vriend ging. Allemaal dingen die ik niet bewust mee heb gemaakt. Alleen worden de dissociaties steeds korter en de uitbarstingen steeds heviger.

Het probleem bij mij met dis is dat ik voor het oog redelijk normaal tot goed functioneer, het lijkt echt alsof ik bewust dingen doe en zeg, maar het wordt tegelijkertijd zo ver verdrongen dat ik bv nu al niet meer weet wat ik tijdens het gesprek vanmiddag heb gezegd, buiten een paar zinnen die blijven hangen. Ik weet ook nog dat ik gehuild heb, maar ik weet niet waarom. Toch zal die psychologe gedacht hebben dat ze een goed gesprek met me heeft gehad, het wordt niet herkend zeg maar.

Jammere daarbij is dat het eruitkomen dan ook uit de lucht te vallen, ik bouw dat dagenlang op maar ze merken het pas als het er uit komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 01:04

Maar je merkt het zelf wel...
Is het niet handig om het morgen ook te bespreken, dat je het aan kan geven dat je in een dissociatie zit, zodat het personeel je in het hier en nu kan proberen te houden.
Weet je zelf wat je in het hier en nu houdt? Wat zou je helpen? Wat kunnen zij doen om je te helpen?
Wat moeten ze juist niet doen, wat helpt je juist niet, wat brengt je verder in je dissociatie...

Jij kent jezelf wat dat betreft het beste meis, het personeel beschikt helaas ook niet over wondermiddeltjes, hoe fijn dat ook zou zijn..
Ik denk dat ze het best prettig vinden als je ze een paar handvatten geeft :j
(als ik voor mezelf spreek, ik vind het ontzettend fijn als patiënten mij zulke dingen vertellen...omdat ik ook niet ín de patiënt kan kijken en dan misschien wel eens de verkeerde keuzes zou maken)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 01:07

Dat is een beetje het probleem denk ik, dat weet ik dus niet. Ze kunnen me er uit krijgen door me boos te maken, maar dat is ook weer een destructieve manier. Ik heb nog geen andere handvaten gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 01:10

Nou ja, dan kan je ze iig vertellen dat dat dus de destructieve manier is.... en kan je samen op zoek naar andere manieren toch?
Alle kleine beetjes helpen hoor! :(:)
Beter iets kleins vertellen, dan helemaal niets....

En... je zit nu ondanks je dissociatie, ook op Bokt... dus blijkbaar nog iets wat je redelijk in het hier en nu houdt...
Je bent bezig met de antwoorden en posts, geeft gericht antwoord... dus dat gaat best goed :j

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 01:18

antwoorden gaat op de automatische piloot ;) Morgen moet ik alles weer teruglezen wil ik weten wat ik geschreven heb. En dat bedoel ik dus met redelijk kunnen functioneren, ik kan me dan goed verwoorden
maar gevoel zit er niet bij, dat is helemaal weggedrukt.

Ik ga ze idd wel vragen om een gesprekje morgen, maar dat ligt er ook een beetje aan wie er werkt. Ik heb al zo weinig vertrouwen in de verpleging en dan ga ik mijn verhaaltje niet doen bij iemand die ik niet ken.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 12:45

ik heb gevraagd wie mijn pb'er wordt, maar dat moet schijnbaar eerst overlegd worden. Dus er is nog geen rooster gemaakt. Morgenavond moet ik in ieder gevaluit eten met een groepje van de open afdeling, er is iemand jarig en ik mocht ook mee :D Nu nog zorgen dat ik dan weg kan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:52

Mag je weg als je op de gesloten zit? Of maken ze een uitzondering?