[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:15

ja kan zomaar, als je na de stopweek gewoon 's ochtends begint moet het geen probleem zijn. Ik slik hem altijd 's ochtends, als ik heb 's avonds in moet nemen vergeet ik hem te vaak. Dan slaap ik al twee uur, schrik dan wakker en denk ineens o ja ik moet de pil nog innemen. Dat slaapt niet echt lekker :P.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:26

Hallo dames ,

Ik heb sinds november de implanon , nu ben ik in januari een week ongesteld geweest en daarna niet meer , nu heb ik wel menstruatie krampen maar t zet niet door zegmaar , hebben andere vrouwen die hier een implanon hebben hier ook last van ?

Bedankt alvast!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:43

Seleentj schreef:
Hallo dames ,

Ik heb sinds november de implanon , nu ben ik in januari een week ongesteld geweest en daarna niet meer , nu heb ik wel menstruatie krampen maar t zet niet door zegmaar , hebben andere vrouwen die hier een implanon hebben hier ook last van ?

Bedankt alvast!

leve de implanon, ben blij dat ik van dat maandelijkse gezeur af ben...

Mandy_NY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:08

ik heb vandaag de mirena laten zetten.. ik ga doooood van pijn.. :'(

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:11

ah, balen.. deed t ook veel pijn? zal hopelijk wel snel afzakken toch? :(:)

Mandy_NY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:19

vanmiddag om half 3 ging hij erin, deed inderdaad veel pijn..
ben normaal gesproken een echte bikkel, heb overgegeven en ben bijna flauwgevallen.
en mijn dokter zei dat dat heel vaak gebeurde, vond mezelf al een ontzettend watje ;) gaat nu wel weer krijg kramp met vlagen alsof je super erge menstruatiepijn hebt..
weet dan even niet hoe ik moet gaan zitten. om 9 uur mag ik weer 2x Aleve feminax..

haha en dan geef ik morgen ook nog eens groot feest omdat ik 21 word.. gewoon veel wijn erin ;)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:20

hahaha, ja veeeeel wijn _O-

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:56

Arme Mandy :(:) Ik ben tijdens het plaatsen Out gegaan, en daarna flink lopen brabbelen := vervolgens nog 3 kwartier in de hal van het zhuis hondsberoerd op een bankje gelegen :') (maar gelukkig een heel lief vriendje die goed voor me zorgde <3 )
Maar dat het de eerste dagen pijn doet is ook niet raar ;) lekker aleve en een kruikje op je buik (colafles met heet water werkt ook prima, wel met een theedoek erom heen :j )

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:58

Jeetje wat een ontzettend wisselende ervaringen zeg.
Ik heb echt wel ff 3 seconden pijn gehad, maar dat was het dan ook wel.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:03

heeft er iemand ervaringen met inbrengen implanon? zit erover na te denken om daar misschien naar over te stappen..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:04

Ik weet wel ervaringen van anderen, maar dat zijn dus niet mijn directe ervaringen.
Je krijgt een plaatselijke verdoving en die prik is ff gemeen. Daarna voel je er niets meer van en je voelt m daarna ook niet meer zitten enkel als je er bewust naar op zoek gaat.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:22

Iris82 schreef:
Jeetje wat een ontzettend wisselende ervaringen zeg.
Ik heb echt wel ff 3 seconden pijn gehad, maar dat was het dan ook wel.

Ik hoorde toen ook positieve verhalen qua pijn, wilde in eerste instantie ook alleen, verwachtte toch binnen 5 minuten weer buiten te staan :=

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 08:10

Myrthe_Yolto schreef:
heeft er iemand ervaringen met inbrengen implanon? zit erover na te denken om daar misschien naar over te stappen..

de plek waar die komt (bovenarm dus) wordt eerst verdoofd en dan wordt ie geplaatst...deed geen pijn vond ik en was ook vlot gezet. De dagen erna wel een fikse blauwe plek op de betreffende plek, maar meer ook niet.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 09:36

in hoe zit het met het verwijderen? word dat ook weer met een sneetje in de arm gedaan oid?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:56

Myrthe_Yolto schreef:
in hoe zit het met het verwijderen? word dat ook weer met een sneetje in de arm gedaan oid?

met verwijderen nog geen ervaring, maar schijnt dat ze dat met een heel klein sneetje doen en een soort van pincet en dat dit ook onder verdoving wordt gedaan, eventueel kunnen ze er dan ook zo een nieuwe erin zetten...

Mandy_NY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 17:04

MieLo schreef:
Arme Mandy :(:) Ik ben tijdens het plaatsen Out gegaan, en daarna flink lopen brabbelen := vervolgens nog 3 kwartier in de hal van het zhuis hondsberoerd op een bankje gelegen :') (maar gelukkig een heel lief vriendje die goed voor me zorgde <3 )
Maar dat het de eerste dagen pijn doet is ook niet raar ;) lekker aleve en een kruikje op je buik (colafles met heet water werkt ook prima, wel met een theedoek erom heen :j )

ik heb nu hoofdpijn ;) de weeen zijn in ieder geval een stuk minder, er is gistere op mijn feest flink gelachen om mijn matras in mijn onderbroek ;)
ik vloei nog heel erg en de kleur ziet er ook ranzig uit.. maar.... ben er wel voor 5 jaar vannaf.. geen stress meer om die vergeten pil enzo ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 17:07

Mandy_NY schreef:
MieLo schreef:

ik heb nu hoofdpijn ;) de weeen zijn in ieder geval een stuk minder, er is gistere op mijn feest flink gelachen om mijn matras in mijn onderbroek ;)
ik vloei nog heel erg en de kleur ziet er ook ranzig uit.. maar.... ben er wel voor 5 jaar vannaf.. geen stress meer om die vergeten pil enzo ;)

als ik al die verhalen over de spiraal hoor ben ik blij dat ik voor implanon heb gekozen...helemaal geen narigheid en 3 jaar lang vrij van alle ongemakken (pil kunnen vergeten enz.)

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:06

ik heb een vraagje (weet niet of die hier al vaker gesteld is)

Ik wil nu aan de pil, omdat ik bijna op vakantie ga en daar niet ongesteld wil worden. En gewoon voor de zekerheid je weet het nooit he!

nu heb ik dus een aantal vraagjes over de pil:
# welke bijwerkingen hebben jullie gekrege?
# zijn jullie aangekomen?
# hoe zit het met doorslikken,wat houd dat eigenlijk in en hoe lang mag dat?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:40

ik had geen bijwerkingen, niet aangekomen, 2 verschillende pillen 3 maanden geslikt...

Doorslikken houd in dat je als je klaar bent met de laatste pil van je strip, de volgende dag doorgaat met de 1e pil van de nieuwe strip, en dus geen pauzeweek houd om ongesteld te worden, hoe lang het mag, daar kun je om discussieren, maar ik zou t persoonlijk maar 1x achterelkaar doen, schijnt dat je dr best missielijk van kan worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:11

Je kan ook uitstelpillen nemen he.. die hoef je niet altijd te nemen, maar bijvoorbeeld alleen de twee weken dat je op vakantie gaat.

Ik ben er wel iets van aangekomen, maar dat wijt ik niet aan de pil maar aan het feit dat mijn eetlust is toegenomen door pilgebruik :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:25

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:27

Hallo!
Een tijdje terug heb ik hier ook gereageerd. Toen had ik het over dat ik een andere pil wilde en inmiddels ben ik nu overgestapt van Ethynilestradiol/ Levonorgestrel naar Yazz 24+4.
Ik ben na de stopweek van die "oude pil" over gegaan naar de nieuwe pil. Dus ipv dat ik gewoon doorging met mijn oude pil ben ik begonnen aan de nieuwe. Maar hoe lang is-ie nou niet betrouwbaar?
Want in de bijsluiter staat er verder weinig in en kom ik er nou niet helemaal uit hoelang ik nou een extra voorbehoedsmiddel moet gebruiken..
Ik ben afgelopen maandag begonnen.
Ik dacht dat je in de tweede week sowieso niet vruchtbaar bent, maar dat weet ik ook niet zeker...

Misschien weet iemand hier er antwoord op :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:57

ik dacht dat je dan gewoon meteen veilig was.. Maar voor de zekerheid zou ik zelf waarschijnlijk wachten tot een nieuwe stopweek.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:58

ik denk meteen veilig, en anders na 7 dagen..

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 21:25

Owkeej.. dus dan zou hij maandag weer veilig moeten zijn.
Misschien dat ik voor de zekerheid de huisarts nog even bel, twijfel toch een beetje.. :P