Puisten, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:41

DewiRox schreef:
Maar je zou toch eigenlijk ook uit kunnen gaan van wat iemand zegt in zo'n winkel? Opzich vind ik het prima werken, maar dat droge is gewoon vervelend..

dat zou je inderdaad verwachten, maar helaas blijkt dat dit eigenlijk juist heel vaak niet het geval is. Zelf heb ik vaak het idee dat je ze enkel iets willen verkopen waar ze zelf het meest aan verdienen. ZO werkt dat soms in andere winkels wel, dan smeren ze je ies aan, waarop ze zelf de meeste winst maken. Als ik jouw verhaaltje zo lees, dan denk ik ook eeder dat jij een huidtype 2 hebt hoor, 4 is wel heel erg zwaar, dan moet het vet echt van je gezicht druipen als kaarsvet wil je die moeten nemen!

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:58

Nee, ICI Paris is inderdaad niet zo'n zaak waar mensen lopen met echt verstand van beauty producten enzovoort :Z

Nou, zat er vandaag nog steeds. Ik had al gister geprobeerd door te prikken := en vandaag werd ik zo boos dat 'ie er nog steeds zat en niet weg wil dat ik zo diep geprikt heb en zo hard gedrukt heb dat godzijdank de helft er nu uit is :') Ik weet het, het is echt niet goed om een steenpuist uit te knijpen maarja, werd er gek van na bijna 3 weken. Nu heb ik er betadine opgesmeert, en hoofdpijn haha :Y)

Emori

Re: Puisten, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:18

ik was met clinique gestopt, maar op vakantie kon ik wel janken van mijn zere huidje... droog, rood, schilfers.. au au au
dus een douglas ingestapt en weer creme gekocht van clinique, na een dag meteen niet meer rood... dus nu maar een mix van producten proberen..

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:31

Hihi, als ik al 3 weken naar een puist zou moeten kijken, zou ik er ook een naald insteken!

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:39

Ik weet nog steeds niet of aan bio-ook ga beginnen.
Zijn er mensen die bio-oil gebruiken voor littekens van puistjes?

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:40

Leslie90 schreef:
Nee, ICI Paris is inderdaad niet zo'n zaak waar mensen lopen met echt verstand van beauty producten enzovoort :Z

Nou, zat er vandaag nog steeds. Ik had al gister geprobeerd door te prikken := en vandaag werd ik zo boos dat 'ie er nog steeds zat en niet weg wil dat ik zo diep geprikt heb en zo hard gedrukt heb dat godzijdank de helft er nu uit is :') Ik weet het, het is echt niet goed om een steenpuist uit te knijpen maarja, werd er gek van na bijna 3 weken. Nu heb ik er betadine opgesmeert, en hoofdpijn haha :Y)

niet drukken aan een steenpuist, maar trekken !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:40

Ik had een vraagje even voor jullie. Iedereen die hier reageert, zitten jullie allemaal niet aan de (diane)pil? Ik vraag dit omdat ik mét pil helemaal puistjesvrij was, maar niet goed tegen de pil kan en er dus mee gestopt ben. Maar ik voel me altijd zo stom. Want ik ben 20, en ik heb puistjes.. En eigenlijk iedereen die ik ken van mijn leeftijd is aan de pil en heeft dus nergens last van.. Ik baal er soms zo van. Ik was er eerst bijna vanaf met Plante System, maar nu gebruik ik dat sinds een paar weken weer, en het lijkt nu minder te werken.. pfff..

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:45

ik slik al zeker 10 jaar de diane pil, en slik hem ruim 2 jaar bijna altijd door ( maar dat is heel iets anders)

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:55

amigootje schreef:
Leslie90 schreef:

niet drukken aan een steenpuist, maar trekken !

Oh, dat wist ik dus niet :+ ga 'm zo nog maar even desinfecteren en de rest er proberen uit te halen, hopen dat het gaat lukken...

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:56

Ik mag morgen beginnen met de Diane pil. :):)

Ik hoop echt dat het over drie maanden zijn vruchten af werpt..
Het zal mij benieuwen..

Ik hoop ook dat dinsdag of woensdag mijn producten van Courtin binnenkomen!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:15

M_ariskaa schreef:
Ik weet nog steeds niet of aan bio-ook ga beginnen.
Zijn er mensen die bio-oil gebruiken voor littekens van puistjes?

ja ik, dat heb ik de afgelopen pagina's redelijk uitvoerig beschreven.

Ik gebruik trouwens niet de Diana pil. dat komt omdat ik wel last heb van puistjes, maar niet extreem erg.

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:42

Ow dat heb ik helemaal niet gelezen wat stom ik ga even teruglezen dan :=

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:27

geeft niet :D Zo, ik ben weg, ik ga over een half uurtje voor het eerst naar de SHS. Ben reuze benieuwd wat ze allemaal voor me kan doen!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:28

Veel plezier, Esgaroth!

Laat je ons weten hoe het was? :D

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:26

Ik heb ipv de diana pil de yasmin is vele male lichter en werkt net zo voor de huid,ben zo goed als puistvrij heb ook de bio oil gebruikt 2 maand dat deedt goed voor mijn littekens van de acne!!
Daarna toch gestopt ,ging mijn huid zich anders ervan gedragen

Caroline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:27

Gebruik maar eens tea three creme van De Tuinen.
Potje is 7.99 volgens mij, maar echt perfect spul.
Chocolade en melk kan ik weer gewoon nuttigen, geen enkel puistje te bekennen :D

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:31

Steentje schreef:
Veel plezier, Esgaroth!

Uiteraard :j Ben nu wel een stukje eigengemaakte taart aan het eten, dat heb ik wel verdiend na al deze martelingen.
Mijn god, 'plezier' heb ik dit nou niet echt kunnen noemen hoor :D
met name het gedeelte 'puisjes en mee-eters uitdrukken' kreeg ik zweetoksels en voeten van. PIJN! Echt PIJN!
Ik had namelijk veel meer mee-eters op mijn kin dan ik zelf dacht en kon zien. Zij had een of andere lamp die ze op mijn gezicht zette, en daarmee dus alles goed kon zien. Mijn hele kin is nu een grote rode bende, ik durf de straat echt niet meer op :o :o
Ik ben er 1,5 uur geweest. Of het mijn huid goed doet, kan ik nu nog niet zeggen. Wel vertelde ze me dat het verstandig is om met de pil deze steeds 2 maanden achter elkaar te slikken en dan ongesteld te worden. Omdat mijn huid nu steeds te weinig tijd krijgt om echt goed te herstellen. Daarbij schijn ik hele kleine porieen te hebben, waardoor het uitdrukken van mee-eters moeilijk gaat, ze zitten heel diep. Er kwamen ook echt hele sliertjes pus uit, heel yak, heb het zelf gelukkig niet gezien.
Ik heb van haar 2 proefmonsters meegekregen. Van het merk Cenzaa. Ik heb er nog nooit van gehoord, maar het scheen een natuurlijk product te zijn zonder houdbaarheidsmiddelen, dus binnen 6 maanden moest het ook echt op zijn.

Ik heb voor over 6 weken een nieuwe afspraak gemaakt.
En nu ga ik me opsluiten ergens in een hoekje, want mijn hele kop is rood en glim, echt heel erg :o

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:35

Ik ben vandaag naar de douglas geweest en ik ben super geholpen! Toen ik aan de medewerker vertelde dat ik type 4 had gekregen bij Stoop van de clinique lijn werd ze zelfs een beetje boos. Ze begreep niet dat er mensen waren die dat aan mij konden geven. Bij de Douglas verkopen ze hem niet eens omdat ze hem te sterk vinden!

Ik heb nu de tonic van 2 gekocht en de superdefense SPF 25, deze raadde ze mij aan. Verder zij ze dat ik de rest van het 3 stappen doosje gewoon kon opmaken, omdat het echt de tonic is die het doet.

Bij de Douglas is er nu trouwens 10% korting of 20% met douglas kaart op de gehele spullen van Clinique ;).

Ik ga het uitproberen en als mijn huid weer droog en schilverig wordt, moet ik terug naar de Douglas en gaat zij ervoor zorgen dat het helemaal goed gaat komen ;).

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:03

Esgaroth schreef:
Steentje schreef:
Veel plezier, Esgaroth!

Uiteraard :j Ben nu wel een stukje eigengemaakte taart aan het eten, dat heb ik wel verdiend na al deze martelingen.
Mijn god, 'plezier' heb ik dit nou niet echt kunnen noemen hoor :D
met name het gedeelte 'puisjes en mee-eters uitdrukken' kreeg ik zweetoksels en voeten van. PIJN! Echt PIJN!
Ik had namelijk veel meer mee-eters op mijn kin dan ik zelf dacht en kon zien. Zij had een of andere lamp die ze op mijn gezicht zette, en daarmee dus alles goed kon zien. Mijn hele kin is nu een grote rode bende, ik durf de straat echt niet meer op :o :o
Ik ben er 1,5 uur geweest. Of het mijn huid goed doet, kan ik nu nog niet zeggen. Wel vertelde ze me dat het verstandig is om met de pil deze steeds 2 maanden achter elkaar te slikken en dan ongesteld te worden. Omdat mijn huid nu steeds te weinig tijd krijgt om echt goed te herstellen. Daarbij schijn ik hele kleine porieen te hebben, waardoor het uitdrukken van mee-eters moeilijk gaat, ze zitten heel diep. Er kwamen ook echt hele sliertjes pus uit, heel yak, heb het zelf gelukkig niet gezien.
Ik heb van haar 2 proefmonsters meegekregen. Van het merk Cenzaa. Ik heb er nog nooit van gehoord, maar het scheen een natuurlijk product te zijn zonder houdbaarheidsmiddelen, dus binnen 6 maanden moest het ook echt op zijn.

Ik heb voor over 6 weken een nieuwe afspraak gemaakt.
En nu ga ik me opsluiten ergens in een hoekje, want mijn hele kop is rood en glim, echt heel erg :o

De eerste keer was bij mij ook echt een hel, ondertussen, een paar jaar later val ik in slaap bij het uitdrukken. Ja ik geniet daar zelfs nu van :D - dat klinkt echt stom, in slaap vallen, ja ik val echt in slaap -

Maar om even terug te komen op je verhaal, je huid heeft nu een opdonder gehad, er zijn nu veel meeeters uitgedrukt en dat is hij natuurlijk niet gewend. Nieuwe producten, dat kent hij niet. En dan direct zo'n grote hap, ja je huidje is nu van slag :j Maar, het trekt altijd snel bij, tensminte dat is bij mij zo, een klein halfuurtje/uurtje erna is mijn huidje weer lekker egaal :D Maar heb je er wel van kunnen genieten, voelde je bij haar goed en veilig, zegmaar? Als ik dat gevoel niet had, durfde ik nooit terug te gaan.. En dan geniet je niet van de behandeling!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 18:14

Na een half uur weer egaal? Man, het is nu bijna half 7, en mijn huid is nog steeds hartstikke rood! Ok, wel ietsje minder natuurlijk dan op het moment zelf, maar ik zie er nog steeds uit als een vulkaan! De SHS gaf aan dat het zelfs 48 uur kan duren voordat het over is, dus ik heb nog ff, pfff.
Ik voelde me bij haar wel op mijn gemak, ze heeft dezelfde leeftijd als ik en al 9 jaar ervaring met mee-eters uitdrukken :D Dus het ging verder prima. Tijdens de massage zat ze zelfs een beetje met mijn haar te spelen en te kletsen, dat vond ik echt heel leuk :D

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:04

Esgaroth, hoe ziet je huid er nu uit? :)

Het uitknijpen van puistjes is inderdaad wel een vreselijk gevoel.
Vooral als het niet direct lukt, en er een naald in wordt geprikt.
Nou, dan verkramp ik toch wel even, hoor. :=

Lekker dat je over 6 weken weer een nieuwe afspraak hebt!
Wil je dat ritme nu aanhouden, elke 6 weken een nieuwe afspraak?

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:11

Goed dat je gegaan ben Esgaroth!
Soms denk ik ik zie zoveel rode plekken, maar bijv 2 dagen later, zie en merk je echt dat je huid opknapt. dwz de dieperliggende mee-eters weg zijn.
Ik ga elke 6/7 weken... Mag donderdag weer.
Ben benieuwd heb het hele mooie resultaat niet vast kunnen houden.... **** hormonen?!?!
Nou ja liever vrouwelijke hormonen, dan borsthaar en baardgroei :+

Ziet het er vandaag beter (rustiger) uit?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:20

Mogguh! Nou, de SHS had aangeraden om tandpasta te smeren op de plekjes voordat ik naar bed ging. Volgens haar had de menthol een helende werking, waardoor het minder zou worden.
Ik moet zeggen dat het nu inderdaad wel minder is. Ok, de plekjes die ze uitgedrukt heeft zijn nog steeds rood en bij sommige zitten er wat korstjes op. Het is eigenlijk nog steeds een bende, maar wel minder dan gisteren. Balen eigenlijk he, want voordat ik ging, was het eigenlijk erg rustig voor mijn doen, en de plekjes waren niet goed zichtbaar. Zij drukt alles uit en BAM alles weer rood,hihi.
Ik wil voorlopig wel om de 6 weken gaan ja, en kijken wat dan het resultaat is. Ook ga ik nu Cenzaa gebruiken, wat ik van haar heb gekregen als proefmonster. Dat de Lush ook niet werkte, was ook wel een feit.

Trouwens, zij vertelde mij dat scrubben echt niet goed is voor je huid :n Dus wat ik hier overal lees van mensen die elke dag scrubben: dat moet je dus niet doen. 1x per week is meer dan genoeg, omdat de PH waarde van je huid een week nodig heeft om na het scrubben weer op peil te komen! Dus had ik daar mooi ff gelijk mee!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:47

Wat doen jullie allemaal veel aan je huid zeg.

Hebben jullie niet het idee dat het er met ouder worden een beetje moet uitgroeien of zijn jullie die leeftijd al gepaseerd nu?

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:52

Ik ben 15 dus bij mij niet denk ik :=