Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:23

Ik had de afgelopen week 2x ren momenten in mijn agenda gepland en van beide is niks gekomen :o
Vanmiddag moet ik... (daarom post ik het hier) dan kan ik er niet onder uit :)

MamboBeach

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:55

Ik heb vrijdag voor het eerst na ruim 1 maand weer gelopen, bij elkaar 2.7 km, waarvan 2.1 km achter elkaar. Ik was gebroken maar het was wel heerlijk!

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:56

ik ga vandaag ook weer lopen, ik hou nu denk ik 10 minuten achter elkaar vol, en dat doe ik ongeveer 2x en daarna nog 1x 5 minuten, nog niet veel, maar het komt wel weer :D

iedereen succes !

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:00

Zaterdag had ik een centrale loopclinic. Het lopen zelf was echt een eitje. Voor en na deden we opwarmen en afkoelen en dat ging ver hoor! Daar heb ik nu nog spierpijn van :D

Ik twijfel of vanavond een simpel lesje ga doen.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:08

mensen, ik zit in een dip..help me..schop me....geef me een paar wijze lessen....ik zit nu op de 5 km maar ben even de spirit kwijt...het zet ook niet echt door...blijft het een rot afstand vinden en krijg even niet meer conditie.....

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:11

Heel herkenbaar... tsjaa gewoon doorgaan!! en als je daarna hebt gerent voel je je altijd super lekker :D

Ik heb het gister gedaan!! na een week er tegen aan hikken ben ik 6km gaan rennen in de vrieskou. Nu heb ik spierpijn maar het was heerlijk :D

Als ik het kan, kan jij het ook en anders ga ik die 5km wat meer tempo wisselingen invoeren. Gaat je conditie vanzelf verder omhoog.

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:16

Heb ook een dipje, maar niet conditioneel wel echt een zeer been, rechts is mijn zwakkere kant en ik heb na vorige week toen ik op een schema zat van 2x 20 minuten lopen en 5 minuten wandelen, opeens last van mijn rechter heup, ik had het echt moeilijk de laatste 20 minuten, woensdag heb ik dan 2x 10 gedaan en vrijdag niks, gisteravond weer gelopen 2x 10, met 2 min. wandelen tussendoor.
Toch weer last vandaag.
Ik baal er enorm van maar schakel dan maar een tandje terug, of zou het verstandig zijn even niet te lopen?
Tips?

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:21

Wildflower schreef:
Heel herkenbaar... tsjaa gewoon doorgaan!! en als je daarna hebt gerent voel je je altijd super lekker :D

Ik heb het gister gedaan!! na een week er tegen aan hikken ben ik 6km gaan rennen in de vrieskou. Nu heb ik spierpijn maar het was heerlijk :D

Als ik het kan, kan jij het ook en anders ga ik die 5km wat meer tempo wisselingen invoeren. Gaat je conditie vanzelf verder omhoog.

daar ben ik idd ook al mee bezig geweest....ander rondje...ik ben ook, hoe moet ik dat zeggen..mn basisloopje een beetje kwijt...juist door die tempowisselingen....dus ik zat er aan te denken om 5 km echt gewoon even te gaan joggen..lekker 37 min over 5 km te doen...zit ook teveel op mn klok te kijken..maar kan het heel even niet vinden...maar goed...misschien een weekje niet lopen...heb nog geen week overgeslagen...

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:23

elmo1 schreef:
Heb ook een dipje, maar niet conditioneel wel echt een zeer been, rechts is mijn zwakkere kant en ik heb na vorige week toen ik op een schema zat van 2x 20 minuten lopen en 5 minuten wandelen, opeens last van mijn rechter heup, ik had het echt moeilijk de laatste 20 minuten, woensdag heb ik dan 2x 10 gedaan en vrijdag niks, gisteravond weer gelopen 2x 10, met 2 min. wandelen tussendoor.
Toch weer last vandaag.
Ik baal er enorm van maar schakel dan maar een tandje terug, of zou het verstandig zijn even niet te lopen?
Tips?

en als je nu alleen flink gaat wandelen...dus 1 tempo aanhouden maar dan in stevige wandelpas??...dan val je niet zo ver terug in conditie....en kan je kijken of je dat dan weer kan uitbreiden??....ik neem aan dat je gewoon goeie aangemeten schoenen heb??

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:25

Ik zou een tandje terug doen Elmo, en terug gaan in tempo en looptijd.. Wél blijven lopen..

Phant0m schreef:
Bijna vrijwillig... vriendin dwingt me min of meer O:)

Poehee, lekkere vriendin is dat ;)

Phant0m schreef:
wat voor lessen loop jij chubby ??

Eén of ander schema van internet..? Zal het eens opzoeken..

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:30

@jasmijn76: een weekje ff niks kan sowieso nooit kwaad en dan ga je daarna de eerste keer gewoon relaxed je rondje maken. Vind het een goed idee van je :j

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:32

denk idd dat ik dat ook gaat doen....ff een weekje niets en dan weer op het gemakkie oppakken..

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:52

Dank je voor jullie reacties al zo snel,
ik ga inderdaad morgen maar eens fiks wandelen, een uur op tempo en dan vrijdag weer 2x 10 minuten lopen, kijken of dat beter gaat,
gaat dat niet las ik een weekje rust in qua lopen maar kan ik wel 3x in de week gewoon wandelen op tempo.

ik heb goede loopschoenen

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:13

Hallo!

Ik wil ook beginnen met hardlopen.. Heb het vorig jaar een beetje ope igen houtje gedaan en dat ging af en toe heel moeilijk en soms erg makkelijk.. Maar nu wil ik ook graag met een muziek schema lopen (en dan zonder er voor te betalen, heb er wel gevonden maar moet dan 20,- oid betalen)

Ik heb niet het ehele topic doorgelopen (wat een woordspeling) maar wel de eerste 2 pagina's nav dat ben ik gaan googlen maar kom er nog niet uit.. Wie heeft er voor mij een link die echt goed werkt..?

Ps mijn conditie is 0,0.. Dus rustig opstarten! :-)

Oh en ik heb als doel voor 2010 staan 7 kl afvallen haha.. Dus daar gaan we dan maar voor!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:21

Ik heb vandaag weer eventjes hardgelopen, valt toch wel vies tegen hoor :+
Conditie is ver te zoeken en ik heb binnenkort toelatingtesten en sollicitatie testen enzo..

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:25

ik ben inmiddels weer bijna 2 weken aan het lopen, het gaat goed :j Voelde helaas de laatste keer heel even mijn been weer dus vandaag even een extra rust dagje. Ik baal dat de grond bevroren is, in de berm lopen is net wat fijner

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:42

elmo1 schreef:
Toch weer last vandaag.
Tips?

Ik zou wel lopen, maar dan de helft ofzo.
En onmiddelijk gaan wandelen als je iets voelt!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 23:37

Zo... Net 4x 3 minuten gelopen en het viel me best zwaar. Komt misschien omdat ik twee heavy werkdagen achter de rug heb. Donderdag of vrijdag moet ik 4x 3 minuten, help! :=

Ik volg trouwens dit schema: http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:16

is een fijn schema en bouwt heel rustig op, ik heb van dezelfde site een wat pittiger schema gekozen, is ook goed te doen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:36

Ik vind het echt pittig genoeg := Maar heb dan ook bijzonder weinig conditie en flink overgewicht :o

Overigens gisteravond ónwijs last van mijn knie gehad. Heb ik vroegah zwaar gekneusd en is altijd een zwakke plek gebleven. Hoop dat het eenmalig was..

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:53

Hmm ja dat is wel minder dat je pijn aan je knie krijgt!

Hoe checken jullie de tijd tijdens het lopen?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:28

Ik heb een Garmin Forerunner 305 *D
Eigenlijk voor navigatie en training met het paard, maar ook (juist) ideaal voor bij het hardlopen natuurlijk!

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:26

Ik heb een polar watch FS3c incl hartslagmeter, erg handig! ;)

Heb inmiddels al 2 trainingen van m'n schema over moeten
slaan. Maar ik heb wel heel veel gewandeld afgelopen dagen.
Gisteren nog heerlijk 1 uur en een kwartier in 't bos gewandeld
met lief en 't hondje! Maar moet ook snel weer gaan hardlopen.
Zal vanavond maar eens weer gaan beginnen! ;)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:54

Gisteravond heb ik nog een rondje van dik 5 km gelopen! Was wel koud, en we moesten dus echt zorgen dat we iets bleven doen. Anders was het te koud. Maar ging al weer beter dan de vorige keer. Weer in 50 minuten. Ook stukjes sprint ertussen! Maar moet nu echt om goede hardloopschoenen, want krijg zere benen van deze.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:26

Nou ik heb vanavond even hardloopschoenen gekocht. Liep op andere sportschoenen, wilde eerst zien of ik het wel vol hield. Maar dat is dus zo, en kreeg nu last van mijn scheenbeen en achillispees. Dus nieuwe gekocht.