Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 10:56

SusanH schreef:
Nou, het is dus officieel borstontsteking en idd doet het best wel erge pijn. Ik heb ook koorts dus voel me echt niet fijn. Heb een kuurtje gekregen van de HA, manlief gaat zo nieuwe opzetstukjes halen voor de kolf zodat ik de borst helemaal leeg kan kolven, Marinde laat toch aardig wat achter merk ik ook als ze langer drinkt. En met de hand krijg je dat er ook niet allemaal uit. Wel jammer moest dus de visite van vanmiddag af bellen. Hopen dat ik zondag weer wat opgeknapt ben kunnen ze dan alsnog komen.

Doet zeer he? Ik heb het ook gehad. Twee dagen met bijna 40 graden op bed gelegen. Na start van ab kuur, ging het beter. Wat wil helpen, is Marinde even in een andere houding aanleggen, om alle kanaaltjes goed leeg te laten drinken. Ik had 1 harde plek en toen ik Elianne in de rugbyhouding liet drinken, was de harde plek direct weg. En een keer je borsten goed leegkolven. Sterkte!

Lynn_Nikita

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:19

en bij het kolven de plekken wegmasseren. Ik heb ook erg snel harde schijven in mijn borsten, en masseer die altijd weg

vannacht had ik zulke harde borsten niet normaal, bijna net zo erg al bij de stuwing eerste week
heb zeker 8 keer de bh pads moeten verwisselen, zeikenat waren ze
ga zo eens kolven, heb weer teveel melk en krijgt senna nooit weggedronken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:25

Ik varieer al steeds met houdingen, dus dat zit wel goed. Harde schijven heb ik niet, maar kan ik ook niet zo goed voelen omdat ik grote borsten heb. Ik voel nu ook geen harde plek. Ik masseer ze wel altijd na het voeden. Ik denk dat de ontsteking misschien komt door de bh doe ik gedragen heb, zit een beugel in en de ontsteking is precies op de zij waarop ik het meeste slaap, en waar dus ook de beugel zit. Ga dus geen beugelbeha meer dragen 's nachts.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:38

mag je uberhaupt beugel bh`s dragen bij bv?

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:40

Lynn_Nikita schreef:
mag je uberhaupt beugel bh`s dragen bij bv?

Het is beter van niet.
Ivm het kunnen afknellen van de melkkanaaltjes.
Maar ik zag onlangs ook voedingsbh's met beugels erin ( bij de prenatal) en ik denk dat als je grote borsten hebt een beugel wel fijn is wbt de ondersteuning die je er dan van hebt.

Ik lees nog steeds mee hoor, vind het erg leuk om mee te lezen en ik kan het ook nog niet helemaal ''los laten'' dat het wederom niet goed gelukt is...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:56

Waren de enige die ik in mijn maat kon kopen (cup H) maar zag nu op internet dat ik via Anita ook een beha kan bestellen in mijn maat zonder beugels. Die zijn dus niet in de gewone winkel te koop (livera, babypark etc.). Ik weet ook dat je beter geen beugelbeha's kunt gebruiken, maar het geeft idd wel veel meer steun.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:02

SusanH, Beterschap met de ontsteking!
Ik heb ook een Anita voedingsbh ( cup D) en die heb ik gewoon in de Prenatal gekocht.
Maar dat zal denk ik wel komen doordat het een wat gangbare maat/cup is?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:12

Prenatal gaat idd maar tot cup D (of E) ik kon daar niet slagen iig, mijn maat verkopen ze daar niet.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:30

ben ik blij met mijn nu c cupje
kan gewoon bij hema kopen

hoop alleen dat het een c cupje blijft, heb nu eindelijk (*)(*)

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:37

Lynn, heb je nog belang bij voedingsbh's? ik heb er 1 van de prenatal eigen merk cup c en 1 van de Hema ook cup c beiden zijn zwart.
Heb ze weinig gedragen daar mijn boobs er niet achter wilde blijven zitten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:42

welke omvang?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 14:03

SusanH schreef:
Waren de enige die ik in mijn maat kon kopen (cup H) maar zag nu op internet dat ik via Anita ook een beha kan bestellen in mijn maat zonder beugels. Die zijn dus niet in de gewone winkel te koop (livera, babypark etc.). Ik weet ook dat je beter geen beugelbeha's kunt gebruiken, maar het geeft idd wel veel meer steun.

Ik heb momenteel cup G. Dus weet wat je doormaakt. Ik heb twee bh's van Carriwell. Die rekken heel erg mee en zouden fijn kunnen zijn voor 's nachts. (heb ik ook eerst gedragen 's nachts, maar hoef nu niet meer met bh te slapen, want lek niet meer). Verder heb ik eentje van Hotmilk. Zonder beugel, maar zit enorm lekker en stevig (rijd ermee paard)
Carriwel:
http://www.borstvoedingswinkel.nl/reindex.asp?FileName=http://www.borstvoedingswinkel.nl/scripts/shop/maincat.asp?HoofdcategorieID=2&gclid=COD6_s6K_KACFc8r3godxlCtwQ

Hotmilk:
http://www.cupoftwo.nl/181/2/SB-Beugelvrij-75D-roze.html

Ik vond ze goed betaalbaar en de service was goed.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 14:05

Lynn omvang is 75.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:52

Ankem: bedoel je de nachtbustier van cariwell? Die heb ik ook besteld maar mij passen ze niet goed, toch te klein en dan gaan de compressen schuiven met alle gevolgen van dien. Die andere beha uit de link gaat mij ook niet passen ben ik bang, cup G is echt te klein.

Heb nu weer een zwangerschapsbeha aan, zonder beugel. Is wel even ietsje lastiger met voeden maar zit veel fijner nu. Baal wel een beetje dat ik die beha's gekocht heb, want ze waren niet goedkoop. Maar goed als de ontsteking straks over is kan ik ze wel overdag gewoon blijven dragen natuurlijk.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:12

steph, ik ben bang dat die te smal is
ik had eerst altijd 75 omtrek en heb nu 80 of 85, krijg hem anders niet dicht

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 17:42

SusanH schreef:

Ik heb de Anita gewoon bij een lingeriezaak gekocht ;)
Heb een F.... maar ik vind het ondingen hoor, zeker voor dat geld :=

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:54

ik was net een flesje met ingevroren voeding klaar aan maken
1 zakje was echt geel, andere wit, welke melk is nu voedzamer en kan ik die gewoon mixen?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 18:00

Voedzamer heeft niks met kleur te maken maar met hetgeen jij gegeten hebt ;)
Die voeding kun je gewoon bij elkaar doen :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:08

dat gele was van de eerste week, de wittere melk van 2e week
dacht dat het daar misschien mee te maken had
gaan zo uit eten, kleine gaat mee, ben benieuwd!!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 18:39

Mijn melk van de eerste week was zelfs oranje, dat noemt men colostrum geloof ik...
Daarna werd het ook steeds witter :)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:14

Ja, die donkere melk is colostrum. Vergelijkbaar met biest bij paarden.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:32

SusanH schreef:
Ankem: bedoel je de nachtbustier van cariwell? Die heb ik ook besteld maar mij passen ze niet goed, toch te klein en dan gaan de compressen schuiven met alle gevolgen van dien. Die andere beha uit de link gaat mij ook niet passen ben ik bang, cup G is echt te klein.

Heb nu weer een zwangerschapsbeha aan, zonder beugel. Is wel even ietsje lastiger met voeden maar zit veel fijner nu. Baal wel een beetje dat ik die beha's gekocht heb, want ze waren niet goedkoop. Maar goed als de ontsteking straks over is kan ik ze wel overdag gewoon blijven dragen natuurlijk.

Cupoftwo verkoopt ook nog andere merken en die gaan wel groter dan G en zijn redelijk betaalbaar.
Deze bijvoorbeeld:
http://www.cupoftwo.nl/349/2/-/H/-/Nougatine-Beugelvrij-75H-zwart-roze-.html
http://www.cupoftwo.nl/324/2/-/H/-/Charlotte-Beugelvrij-85H-zwart.html

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:06

Lynn_Nikita schreef:
en bij het kolven de plekken wegmasseren. Ik heb ook erg snel harde schijven in mijn borsten, en masseer die altijd weg

vannacht had ik zulke harde borsten niet normaal, bijna net zo erg al bij de stuwing eerste week
heb zeker 8 keer de bh pads moeten verwisselen, zeikenat waren ze
ga zo eens kolven, en krijgt senna nooit weggedronken

Als je gaat kolven produceer je alleen maar meer en komt het nooit op de behoefte van het kindje...

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 08:38

Advies van vk was, toen ik borstontsteking had, wel een keer de borsten goed leegkolven.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 08:55

loveyoutoo schreef:
Hallo!

Ik lees hier mee, aangezien ik ook borstvoeding geef aan ons dochter van 8 weken oud.

Wat betreft de anticonceptie. Nu heb ik nog geen anticonceptie, maar ik heb het er met de verloskundige over gehad. Voordat ik zwanger werd gebruikte ik de Nuvaring. Deze is ook goed te gebruiken in combinatie met borstvoeding, dus dat wil ik zeker weer gaan gebruiken want ik was er erg tevreden over.

de website van nuvaring zegt iets anders....
Als je net bevallen bent en je geeft geen borstvoeding, dan kun
je in de vierde week na de bevalling met NuvaRing beginnen.
Je bent dan direct beschermd. Als je later begint dan dien je de
eerste 7 dagen dat je NuvaRing gebruikt aanvullende anticonceptie, zoals een condoom, te gebruiken. Als je in de tussentijd onbeschermd geslachtsgemeenschap hebt gehad, dien je eerst een zwangerschap uit te sluiten voor je met NuvaRing start. Als je borstvoeding geeft en toch een betrouwbare anticonceptie wilt gebruiken, is er een oestrogeenvrije pil verkrijgbaar. Je arts kan je hierover meer vertellen.

lynn, mb heeft gelijk; niet zo veel kolven! de spanning in je borsten is naar, maar je blijft opvragen en dus blijven je borsten produceren. het is 2 dagen doorbijten (is mijn ervaring) en dan zijn je borsten aan het drinkgedrag van senna gewend.

wiehie! ik geef al weer bijna 5 weken borstvoeding! <3