Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:17

Ik ben wel van plan om dat te gaan doen.. ik heb alleen een hard hoofd in therapeuten, slechte ervaringen daarmee :)
Ik zit alleen nu met een hondje die op het punt staat om te bevallen, de pups moeten om de 2 uur bijgevoerd worden dus ik kan nog lang niet van huis.

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:29

Dan heb je geen goede therapeut getroffen.
Ik ben van mening dat als je in de toekomst wil voorkomen dat je weer met dezelfde klachten thuis komt te zitten (burnout), je naar jezelf moet kijken. En dan is het heel nuttig om daar wat hulp bij te hebben. Ik raad het je dus zeker aan en een gesprek met iemand duurt geen twee uur hoor. Bovendien zul je ook niet meteen terecht kunnen.

Wat heeft je huisarts verder gezegd dan? Daar ben ik dan wel benieuwd naar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:40

Weet je waar ik me aan stoor...

Doordat er zoveel mensen zichzelf de stempel overspannen/burnout/depressief geven, en daar misbruik van maken, worden diegene die echt iets mankeren niet meer serieus genomen.

Iedere keer komen hier weer nieuwe in het topic, die menen iets te mankeren en zichzelf een stempel geven. Ik word daardoor heel sceptisch als iemand zich hier meld, en ik merk dat ik mensen geen eerlijke kans meer geef.

Om deze zeurpost van mij nog een positieve draai te geven, wil ik wel even melden dat de sfeer ontzettend verbeterd is in het topic. De oudere nieuwe (tja hoe moet ik jullie anders noemen) zijn al een stuk beter ingeburgerd, en ik vind het fijn om jullie reacties en verhalen te lezen! Top!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:46

Angela, ik sluit me helemaal bij jou aan.
Ik begrijp wat je bedoeld. En de oudere nieuwe, zoals jij ze omschrijft, zou ik niet meer willen missen ;)

Als de puzzelstukjes pas op zn plek vallen hier in het topic, twijfel ik ook aan in hoeverre zo iemand inderdaad een burnout heeft. Zeker wanneer iemand eerst keihard roept dat ze overspannen is, terwijl ze alleen maar angstklachten omschrijft? toch probeer ik dan een beetje door te vragen, maar vaak heb ik ook wel mijn vermoedens hoe het zit. Moet zeggen dat ik het nog niet vaak mis heb gehad...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:21

angela A je zeurt niet. B en bedankt hé, oudere nieuwe ........hoe verzin je het _O-

Als ik zo steeds weer lees begin ik te twijfelen of ik niet al veel langer met overspannenheid loop. Er vliegen dingen voorbij waar ik eerlijk gezegt al jaren mee rond loop. Nou zegt mijn ha wel al jaren dat ik het rustiger aan moet doen, dat mijn hormoonspiegel waarschijnlijk van slag is, misschien had ik eerder moeten luisteren. Heb ze vaak voor gek verklaard. Verbaast me dat ze me niet eerder door verwezen hebben. :( Heb vaak genoeg jankent bij ze gezeten dat het niet goed ging, benauwd, ritme stoornissen, hart kloppingen, erg moe, slecht kunnen slapen niet door slapen enze......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:24

Whahaha, ik weet ook echt niet hoe ik er aan gekomen ben, maar ik wist even niet hoe het anders moest omschrijven. Want eigenlijk wat mij betrefd horen jullie nu ook tot de vaste garde hier!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:13

Je bent een schat

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:08

Wat mij betreft ook! :) Voelt helemaal vertrouwd.

Aikon: Ik herken wel wat je schrijft over dat je er al langer mee loopt. vaak loop je er ook al even mee voordat je thuis komt te zitten (al is het in jouw situatie natuurlijk wat complexer).

Ze zeggen altijd dat de tijd die je nodig hebt gehad om je burnout op te bouwen, je minstens nodig hebt om te herstellen. Ik had 5 maanden gewerkt voordat ik thuis kwam te zitten, dus dacht er met een half jaartje wel vanaf te zijn. Niet dus, want ik bleek er al veel langer mee te lopen. Maar dat begon ik later pas in te zien.

Het perfectionisme, het altijd maar doorgaan enz. dat deed ik al járen... Alleen ik had het zelf niet door en ben ook nooit bij de huisarts geweest. Alleen twee weken voordat ik thuis kwam te zitten. Als ik jou verhaal dan lees en met welke klachten je al eerder bij je huisarts geweest bent, verbaast het mij ook dat je niet eerder doorgestuurd bent...

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:47

Jullie zijn hard gegaan zeg!

Pilipa: Hoe is je reis geweest? Ben erg benieuwd!

PW:Hoe gaat het met jou? Je reageert heel lief op iedereen, maar hoe is het met jou!

Aikon: Balen dat je zo'n last hebt van je migraine! Heb je al gebeld naar CIZ en voor de indicatie? Iets verder mee gekomen?

JustWendy: Fijn dat je op deze manier kan werken, scheelt toch als je je daar niet druk over hoeft te maken. Lekker he, om lichamelijk even bezig te zijn. Wat je ook doet, al was je een auto, is toch lekker om bezig te zijn.

Angela: Fijn dat je mij als oudere nieuwe waardeert ;)! Heb ook het idee of ik hier al heel lang zit en zit er geloof ik pas 2 weken.. :+ . Voel me ook niet meer nieuw haha. Snap wel wat je bedoelt dat het moeilijk is om nieuwe te reageren. Snap nu heel goed wat jullie een aantal weken terug bedoelde toen oa ik opeens kwam binnenvallen.. :j Enne.. je zeurt niet ;)!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:44

Nou jij vergeet jezelf anders ook ;) Dus hoe is het met jou?
Zit je hier pas twee weken? Nee toch? Nou ja, maakt ook niet uit natuurlijk, maar het voelt al veel langer.

Met mij ging het vanochtend wel redelijk. In de loop van de dag weer minder. Ben veel aan het piekeren over Jecko. Vanmiddag met wandelen liep ik op de brug en aan allebei de kanten liepen honden. Ik kon dus geen kant op met hem en hij werd helemaal gek. Ik heb me aan de brug vastgehouden om hem te kunnen houden. Dat zet me wel aan het nadenken...

Maar ik vind het zo moeilijk. Heb vanmiddag vrij intensief geoefend met het aan de riem lopen. en zo lang er nergens andere honden te bekennen zijn, pakt hij het snel op en gaat het echt wel steeds beter. In huis begint hij zich ook meer op z'n gemak te voelen, dat maakt het allemaal zo dubbel...

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:00

Je gaat inderdaad nu ook positieve kanten zien, het wordt inderdaad zo dubbel. Hij groeit aan de ene kant zo, maar aan de andere kant zie je zo keihard dat er iets niet goed is..

Hier gaat het tja.. wat zal ik eens zeggen.. zoals het de laatste dagen steeds gaat. Niet echt verandering. Voel me nog steeds niet goed.
Vandaag bij de psych geweest. 45 minuten was idd veeel te kort. Ze heeft m'n verhaal doorgelezen, vindt me een zeer begenadigd schrijfster, haha. Ze heeft zelden een verhaal gelezen waar ze zich zo goed in plaats, gebeurtenis etc. kon inleven. Was wel leuk om te horen.
Ze heeft er verder nog niet veel mee gedaan, een aantal dingen er kort uit gehaald. Verder denkt ze dat ik een ver boven gemiddelde intelligentie heb.. := Moest ik zelf wel om lachen..

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:02

Zit er idd al langer dan 2 weken.. vanaf 23 januari ;)
Maar dat zijn nog pas 3 weken :+ :Y)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:05

Waarom denkt ze dat? Maakt ze dat op uit je verhaal? Wel een mooi compliment hoor. Wel zonde van de tijd dat ze je verhaal heeft door zitten lezen. Ik mailde zulke dingen altijd van te voren.

Wat gaat de tijd langzaam dan zeg :+ 3 weken...

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:10

Ja, maar ik had er ook niet aan gedacht om dat te doen :+ Dus was ook wel een beetje dom van mezelf.
Aan de andere kant, ze kon wel direct reageren :).
Ze dacht dat n.a.v. mijn verhaal, manier van denken en manier van reageren. Maar vooral hoe ik als klein kind was, als puber en nu.. en gezien het feit dat ik me havo diploma heb gehaald in 5 jaar, waarvan ik maar 4,5 jaar naar school ben geweest en zonder maar een boek open te hebben gedaan.. moet niet kunnen. Maar ik ga daar hier verder niet over uitweiden..

Uh.. sorry, 4,5 jaar NIET naar school ben geweest.. waarvan ik dus maar een half jaar ben geweest, ipv 5!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:17

Dat is op zich wel leuk om te horen, is natuurlijk ook wel een uitzonderlijke situatie.
Nu hopen dat ze je ook nog verder kan helpen met je problemen ;)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:43

Dames kom even binnen piepen, ga even nog niet over mijn reis vertellen...
Maaike wat een compliment zeg, dat is ook wel positief voor jezelf! De volgende 45 min kan je dan verder , ze weet nu de achtergrond en dan kunnen jullie aan de slag!
Maaike het voelt goed dat je hier bent!!!

PW ik kan me voorstellen dat het dubbel is, je gaat met hem wandelen en je bent er zo mee bezig dat je geen honden tegen komt , dat het goed komt! je ontspanning tijdens het wandelen wordt meer omgezet naar spanning en dan thuis voelt ie zich dan steeds meer op zijn gemak! dat is best even moeilijk!

Angela ik las het en voelde me precies zoals jij het typte!
Maar de oude nieuwe blijven wel hier :D
Hoe is het verder met jou?

Aikon dank voor je woorden!
Laatst bijgewerkt door _Pilipa_ op 12-02-10 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:46

Fijn dat je reis heel bijzonder en verlichtend was!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:50

Wat goed dat je het zo fijn hebt gevonden! Goede keuze om dat te doen dus voor jou!!
Geniet er nog even van na, en je hebt groot gelijk. Zet het maar eerst even allemaal voor jezelf weer op een rijtje!

En onwijs bedankt voor je lieve woorden! Doet me goed!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:01

Het was een hele goede keuze...
Laatst bijgewerkt door _Pilipa_ op 12-02-10 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:03

Dat geloof ik wel ja, dat zo'n reis je uitput.
Hoe voel je je nu?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:07

Het is moeilijk te beschrijven, moeilijk om in woorden te vatten (wijzig even de post als de rest het wil weten mag je best pben)
Laatst bijgewerkt door _Pilipa_ op 12-02-10 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:08

Super! Dat wilde ik niet vragen, maar zat er net wel aan te denken. (Aan het kampvuur vrede gesloten?)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:12

ook deze haal ik weg.. :)
Laatst bijgewerkt door _Pilipa_ op 12-02-10 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:13

Super! Mooi dat het je zo geholpen heeft. Hou dat gevoel vast meid!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:15

pw ik heb de posts weggehaald,.. safty ;)

maar dit gevoel ga ik zeker vast houden , hier heb ik naar verlangt!