Als je zegt dat dergelijke wetgevingen in België niet veel anders zijn dan in Nederland, is de discussie voor mij uit want dan weet je niet zo veel van beide landen als je wil laten door schemeren
Hij is ook schuldig, hij heeft hem gezet, hij heeft de fout gemaakt, dus hij is schuldig
Dat hij niet opgesloten word door de wet kan een kind van 10 nog wel bedenken. Maar schuldig is hij want hij is degene die de fout maakt, de klant pierced zichzelf niet. Dus toch een cursusje lezen doen want dat staat er duidelijk hoe ik dat bedoelde.
Als ik hier thuis een vaas laat stuk vallen ben ik de schuldige. Niet mijn broer of mijn moeder.Iemand onder de 18 is beperkt handelsbekwaam en dus, in sommige gevallen, handelsonbekwaam. Ook in geval van gaten laten bij maken mag de 16 jarige dat in principe niet alleen beslissen volgens mij. Als je mij gaat vertellen dat je geheel handelsbekwaam bent onder je 18 zou ik nog eens mijn boeken doornemen overigens.

Wat je wél kan zeggen, is dat de piercer er van uit mag gaan dat een +16 jarige de toestemming heeft van de ouder om daar te staan.

Maar geheel handelsbekwaam zijn ze niet. Bovendien laten niet alle piercers je iets ondertekenen.

Ik snap overigens niet waarom je het topic komt binnen vallen als duidelijk in mijn berichten staat hoe ik het bedoelde.

Waarom wil je in dit topic perse muggenziften over rechterlijke termen die er niet toe doen gezien er rondom piercen te weinig wetten zijn om iemand ooit daadwerkelijk gestraft te laten worden voor een grove fout.

Er staat nl nergens in een wetboek hóe exact gepierced moet worden, wel dat het hygienisch moet gebeuren maar het piercen an sich is niet wettelijk vast gelegd.