Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:30

Iedereen aan het zondigen met ijs en BBQ? :P

Ik wel :D
Probeer het wel een beetje binnen de perken te houden, maar het wil nog niet zo heel hard.
Aan de andere kant heb ik ineens een heleboel reacties gekregen van mensen die zagen dat ik was afgevallen. Dat geeft wel weer een ontzettende boost!

Bonechi_

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:40

Hele week gezond gegeten.. geen ons eraf :( Ik kap ermee! :( :( :(

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:44

Bonechi_ schreef:

:(:) en is het niet per ongeluk zo dat je spiermassa hebt aangemaakt waardoor je gewicht hetzelfde blijft alleen je omvang verminderd is :?

Ben druk met het samenstellen van een nieuw trainingsschema, minder cardio meer krachttraining.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:44

Bonechi_ schreef:

Vreseljik he :\
Mijn broertje kan 2 pizzas per dag eten (doet hij zo nu en dan ook :oo )
Is bijna net zo lang en weeg ong 30 kg minder dan ik terwijl ik alle vette dingen juist achterwege laat.. das echt niet eerlijk ^)
En dan ben ik ook nog best wat tijd op de crosstrainer te vinden, verder heb ik nog mn paardje waar energie in gaat zitten, en zo nog meer dingetjes die ik wel even loop..
Was het allemaal maar wat makkelijker :\

Toch denk ik dat als je doorgaat je uiteindelijk wel af moet vallen..
Succes ermee :(:)
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 06-08-09 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:45

Bonechi_ schreef:

Zo dacht ik ook de laatste paar weken.
Maar ik ga vandaag toch weer beginnen.
Heb de laatste weken lekker gezondigd met Macdonalds en frikandellen etc. maar vanaf nu is het weer over. Dan maar honger lijden...

Rot he zo'n obsessie voor eten... bah.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:48

)Ik heb deze week vier keer paardgereden en 2 keer hardgelopen (op een vetverbrandingstempo) Ik verwacht daar niet een kilo spier mee om te doen, terwijl met mijn eet patroon er toch wel een kilo af had moeten kunnen. Met een halve kilo was ik ook tevreden geweest, maar niets is echt niet leuk...

en het is ook steeeeds weer hetzelfde liedje...

@ suzanne F. IK kan nog met een gerust hart zeggen dat het geen obsessie is. Ik ben ook niet super ontevreden met de manier waarop ik eruit zie. Ik hoef ook geen maatje 36. Ik wil gewoon 1 broekmaat kleiner omdat ik dat mooier vindt en last heb van schurende dijen. Als ik daar dan wat op mijn eten moet letten en moet bewegen, so be it. Het kost me ook niet bijster veel moeite om gezond te eten en ik heb ook geen hekel aan sporten. Dus een zware opgave is het niet...

Ik weet alleen onderhand niet meer wat ik meer kan doen om die maat af te vallen. ( Ik weet jouw oplossing, maar dat is voor mij geen optie :o )

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:54

Mijn oplossing is alleen maar heel weinig eten. (en blijven sporten oke maar er veranderd weinig met sporten bij mij)
Die lipo is een eigen keuze maar dat is puur plaatselijke verbetering, daar ga je denk ik geen kledingmaat van terug, dat hoeft van mij ook niet. Als die bovenbenen maar niet meer zo schuren.

Ik ga maar weer gewoon de helft eten van normaal. In plaats van 2 boterhammen 1 en de helft avondeten. Dat werkt nog het beste.
Bij mij is het wel een soort obsessie maar ik val er ook regelmatig uit, dan heb ik er weer schijt aan. Maar dan kom ik weer aan en dan begin ik weer....

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:18

Ik laat ook weer even wat van me horen. Drukke week gehad.
Dinsdag weer paardrijles gehad. Lekker warm en een behoorlijk zware les. Wel goed voor de conditie en het afvallen uiteraard.

Vanmorgen nog even stiekem op de weegschaal gestaan (officieel weeg ik op vrijdag) en ik ben een kilo afgevallen vanaf afgelopen vrijdag. Zit nu op -18 kilo. Nog ongeveer 14 kilo te gaan en dan zit ik op mijn uiteindelijke straafgewicht. Nu eerst nog 2 kilo en dan heb ik mijn eerst volgende doel bereikt.
Vanavond moet ik trouwens weer werken. Dus zal lekker zweten worden. Het is namelijk horeca werk.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:21

Niets ten nadele van anderen (goed hoor CoSa), maar ik vraag me af of dit topic me nu motiveert of demotiveert als ik zie hoe het bij anderen gaat :(

Sorry voor mijn gemok hoor, heb een beetje een baaldag. Ik drink mijn glas water leeg en ga dan maar even een maaltijdsalade maken...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:24

Bonechi_ schreef:
Niets ten nadele van anderen (goed hoor CoSa), maar ik vraag me af of dit topic me nu motiveert of demotiveert als ik zie hoe het bij anderen gaat :(

Sorry voor mijn gemok hoor, heb een beetje een baaldag. Ik drink mijn glas water leeg en ga dan maar even een maaltijdsalade maken...

Knuf! Ik heb hetzelfde.... :(:)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:28

Bonechi neem lekker wat troost voer en zet het even van je af.
Pak het over een paar dagen met frisse moed weer op

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:30

Bonechi_ schreef:

Iedereen heeft wel eens een baaldag. Ik ook zeker. Heb laatst 2 weken stilgestaan. Dat is echt frustrerend.
Wat ik wil zeggen is eigenlijk het komt wel weer goed. Misschien dat het nu even niet zo lijkt, maar uiteindelijk ga je weer heerlijk afvallen en ben je er trots op dat je toch hebt doorgezet.
Voor Suzanne F geldt trouwens hetzelfde!

Succes meiden! We komen er wel met zn allen :D

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:33

weer heerlijk afvallen? Ik ben nog geen kilo kwijt. En als dat stilstaan na twee weken weg zou gaan, vierde ik een feestje. Of ik nou lijn of niet, het staat stil. Alleen als ik erg ga vreten kom ik aan.

Maargoed. Wie weet. ik hou maar vol...

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:55

Wha ha ha sorry moet stiekem wel lachen om de reactie van Bonechi..... maar weet als geen ander hoe fiets irritant het is, maar zie gewoon het stoom uit haar oren komen :=

Bonechi heb je wel eens overwogen om naar je ha te gaan :?
Misschien functioneert iets in je lichaam niet helemaal goed waardoor je niet afvalt....

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:05

Ik ben een week of 4 geleden getest op lever, schildklier en nog wat algemene dingetjes. Ik zat overal op het randje van de marges, maar aan de goede kant. Niets aan het handje dus...

Ik ben uitgemopperd hoor. komt vast wel weer goed. En anders.. jammer dan :+

mijn schema:

o: kwark met muesli
t: niets (laat ontbeten)
l: 4 crackers (brood op) met kipfilet en magere smeerpate, 3 nectarines en een kiwi
t: appel
a: nog geen idee... straks eerst lekker naar het strand

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:06

Oki doki, ik vroeg het me gewoon zo af :?

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:07

Hoi,

Nou ik kan ook meepraten... ben niks afgevallen deze week.
Het is sneekweek dus heb ook wel wat verkeerde dingen gehad ( wijntjes, BBQ en ijsjes ) maar verder wel gezond gegeten.
En ik kan nu ook niet hardlopen ( blessure ) .. maar vandaag wel paardrijden en een heel stuk fietsen.

Ik heb ook heel erg de neiging om weer te stoppen, maar ik ga gewoon door.
Morgen begin ik met werken, en over een tijdje begin ik weer met school en dan ga ik uit huis dus wel veel veranderingen. Wil dan ook weer een andere sport gaan doen en ik hoop dat het dan allemaal wat beter gaat :)

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:26

Ooh Bonechi ik heb dat ook he! Bij mij gebeurd er maar niks. Ik kom net van het strand af en ik zie daar meisjes van mijn leeftijd; de ene dikker en de ander dunner. Dan denk ik van, ik word nooit meer zo als die dunne, maar wel zo als die iets dikkere meisjes, want als ik normaal eet gebeurd er niks, als ik een keer uit eten ga zit er iets bij, maar afvallen ho maar! Nu ben ik officieel niet te zwaar maar ik zelf vind van we en ik voel me er echt kl*te om. Ik heb ook meer figuur dan al die echte slanke meisjes, ik weet ook dat geen heupen hebben niet mooi is, maar ik vergelijk me eigen echt teveel met andere!!
Als ik straks uit huis ben en ik heb alles op een rijtje, er hoeven geen veranderingen meer te komen, kan ik mijn eigen schema maken en me daar aan houden! Nu gaat dat niet ivm met 48 á 52 uur werken in een week! Heb er na vanavond 7 dagen opzitten, dan rijd ik 5x per week paard en 2x in de week 40 banen, meer tijd heb ik gewoon niet! Echt heel erg vervelend!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:45

Nou ik heb ook steeds meer het idee dat ik het bijltje er bij neer ga gooien! Zit al 4 weken muurvast..... Ik dacht dat het spiermassa was maar volgens mij is het dat toch niet. Ga over 2 weken (vandaag precies) op vakantie dus die 70kg haal ik niet meer voor die tijd...........
Misschien moet ik blij zijn met 73kg...... maar waarom lukt het bijna iedereen behalve mij??????
Eerst viel ik af van stress........ ik heb nu mega veel stress ivm aankoop huis en geen gram! serieus geen gram gaat er af!
En ik eet toch echt wel heel netjes en sport meer dan genoeg!

Pfff sorry voor mijn zeuren, ik heb ook een dipdag!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:46

Aan iedereen hier: :(:)
Bij mij gaat het ook voor geen meter, ik durf niet eens op de weegschaal om teleurstellingen te voorkomen.
Ze zeggen maar zo, de aanhouder wint.
Allemaal mooi doorgaan, hoe vervelend het nu is: moed houden en doorgaan.

Mijn schema vandaag:

Ontbijt: Magere yoghurt met muesli
Tussendoor: -
Lunch: Maaltijdsalade
Tussendoor: Liga evergreen (crunchy ofzo?)
Avond: Geen idee, nog even overleggen

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 20:03

Hier aat het ook echt hopeloos de afgelopen weken...
Heb vakantie en dan komt er weinig van gezond eten helaas...
Maar goed kan er beter even van genieten en proberen tussendoor wat op te letten zodat de schade uiteindelijk een beetje meevalt en dan na de vakantie (nog 2 weken) de schouders er weer flink onder zetten..

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:54

Ha! Ik heb gisteren Mac gegeten! Mmmmm... Lekker lekker puh!

Vandaag weer netjes aan de kwark met muesli, water en andere gezonde narigheid. Vanavond een maaltijdsalade met kip.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:12

Nou gister sinds een aantal weken weer eens een bijna goede dag gehad!

Gister:
O: 2 donkere dezem boterhammen 1 met pindakaas light 1 met vruchtenhagel
T: Split ijsje (dacht maar 65 kcal?!)
L: 125 g optimel vla en 75 gram magere yoghurt met special K muesli
T: Heel stout; een love chocolat cornetto :o
D: Maaltijdsalade kip; voor de helft weg gegooid was teveel
T: Een héél klein handje paprika chips

Vandaag:

O: 125 gram Optimel vla, 50 gram magere yoghurt met special K muesli
T:...??
L:?
D:?

Daar moet ik nog over nadenken, maar ik hou het gezond..
Ga nu mijn vriend eens uit bed toveren met ontbijt op bed en hij krijg wel gewoon brood haha!

Heerlijk Bonechi, MAC DONALDS!! :9

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:22

Same here hoor, dames!
Nou moet ik dan ook zeggen dat ik niet superstreng ben, nu. Let wel op dat het niet té gek wordt, maar écht opletten doe ik niet. Met als resultaat dat ik al 3-4 weken op hetzelfde gewicht zit. Vanaf de 17e moet ik weer werken, dan maar weer lekker in het gareel...Boeieh...

Ik heb het al eerder geroepen tegen diegenen die gefrustreerd raken van niet afvallen, maar houden jullie je omtrek(-ken) ook wel bij?

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:45

Ik meet niets, maar mijn kleren zitten nog precies zo!