Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:00

Dat is wel lekker of is het iets te stil naar je zin? Wat zijn nu de afspraken? Hoe voel je je verder?

Anoniem

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:02

Tja, ik ben zo bang dat het stilte voor de storm is... Ik moet 7 juli weer naar de arbo arts.

Ik voel niet zo geweldig heel eerlijk gezegd, ik loop telkens weer tegen mijn grenzen aan..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:07

Wat vervelend Angela :(:) je bent wel erg druk de laatste tijd. Ik mag misschien niets zeggen want ik ben ook niet bepaald rustig maar merk dat het ook voor mij teveel is. Misschien iets vaker nee zeggen of ruimer plannen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:08

ik weet het... Ik ben ook te druk maar ik wil niemand teleurstellen...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:09

CIV schreef:
Op SBS is nu stuk over medicijnen, Oxazepam wordt hierin ook genoemd.

Welk programma? Ga ik het morgen even terug kijken op internet. Als het interessant was tenminste ;)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:13

Was een stuk in de uitzending van R. Stegeman, dat het een drugs was etc. Het is het eerste stuk van het programma, heb helaas niet alles kunnen horen want ik was het pakket voor mn vriend aan het dicht tapen maar het ging over kalmeringsmiddelen. Oxa werd apart genoemd, dat hoorde ik wel.

Angela, doordat je niemand teleur wilt stellen, stel je wel je eigen lichaam teleur want die vraagt om rust. Pas goed opjezelf meid want een ander doet het niet, die kan ook niet voelen hoe jij je voelt.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:15

Maar ik ga maar eens naar bed, morgen weer werken, wou dat ik vrij was en wat thuis kon doen maargoed dat is niet. Slaap lekker dames

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:23

Goede morgen allemaal

Nou lees hier en daar wat mindere dingen… :(:)

Pw hoe was je dag nog gisteren? Heb je nog een beetje kunnen bijkomen?
Hoop dat je vandaag een beter dag hebt ,.. je pbericht wordt weer genegeerd :-)

Civ, jeetje wat een dag had jij gisteren… foe foe, knap hoor dat je het allemaal heb kunnen doen.
Was een productieve dag,.. vervelend van je oma, is erg vermoeiend vind ik, mijn oma heeft het ook, en ik hou het niet zolang vol om met haar te zijn, vind moeilijk
En kan dan best geïrriteerd raken, maar doe mijn best met der.

Sifra, hoe is het met jou zie je reageren, maar niet hoe het is met je… ik hoop dta het en goed teken is :-)

Angela,.. jeetje , fijn zit je daar en je wordt zo leeggezogen , zeker als je dat soort dingen zo aanvoelt, zo iemand heeft geen aandacht van je verdient,
Opzouten ,… wijf is gek zeker, dat zijn weer mensen die geen benul hebben en zich niet bezig houden met anderen, geeft niet, niet iedereen vindt een ander aardig , maar laat jou dan ook met rust! Meid , niet meer over nadenken, kost je tijd energie die je nodig hebt voor jezelf en mensen die er wel voor je zijn!

RR, als je gevoel met het paardje eigen is dan is het goed, kan je niet even wat regelen met haar of ze even duidelijk aangeeft wat en wanneer zij komt?
Is zo ook niet echt fijn voor jou.
Enne dat driftige ken ik ook heel goed, heb het net ook alweer gehad,… moet dan gewoon weglopen enders flip ik,… zijn kleine dingen, maar probeer dan ook ff weg te gaan, koffie halen,wc of dergelijke… even terug!

Petu … als je 1 van de voorbeelden van hierboven doet, moet je dan ook uitleggen hoe of wat? Of hoef je er verder geen verslag over te maken?

Nou ik ben zaterdag stoer geweest en naar het feest geweest, heb het super gehad, paar van mijn vroegere vrienden gezien, maar dat was allemaal positief,
Ze zijn niet boos en geen negatieve gedachten, 2 van hun die mij aardig kennen hebben ook gezegd, als jij je terug trekt moeten we wachten tot jezelf terug komt, want je opzoeken had geen zin.. nee klopt want dan klap ik helemaal dicht,.. heb hier en daar traantje gelaten was zo blij met de reacties, dus ik voel me weer wat sterker en niet meer zo verloren als ik door het dorp ga.. Dus ik ben niet verstoten, zo voelde het namelijk, ik werd zaterdag met knuffels begroet en ze waren gemeend! Anderen heb ik gewoon genegeerd, die waren ook niet van belang. Dus daar ha dik weinig moeite mee.
Mijn Ex negeerde me, jammer hoor , maar zijn broetje en ik zijn nog steeds dikke maatjes, en dat vond ik belangrijker.
Sorry voor het wir war ,..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:39

Hey Daijano, super dat je weekend zo is meegevallen.
Je mag meer dan trotst zijn op jezelf dat je gegaan bent. Fijn om te horen dat je vrienden zo reageerden! Ben echt blij voor je.

Ben gisteren begonnen in het boek dat je me gestuurd hebt. Ik herken er al heel veel in en het sluit tot nu toe erg goed aan bij eerdere boeken die ik heb gelezen over bv. mindfulness en meditatie. Ik vind het een prettig leesbaar boek en dat is voor mij momenteel erg belangrijk, anders kom ik er niet doorheen.

Ben vanochtend maar even wezen sporten in afwachting op het telefoontje. Ik word waarschijnlijk om een uur of 12 gebeld, maar ben nu al zenuwachtig. Het sporten ging niet zo lekker, mijn hartslag was iedere keer veel hoger dan zou moeten. Dat frustreert me en maakt het er niet beter op. Maar ik ben in ieder geval geweest. In de sportschool kwam dat intense depressieve gevoel opeens weer naar boven. In de ruimte naast de cardio waar ik aan het sporten was, was een groepsles met vrolijke muziek. Je hoorde iedereen heel enthousiast mee doen en ik voelde me opeens weer heel erg somber. Ik wil ook weer van dingen kunnen genieten en vraag me af wanneer me dat weer eens gaat lukken....

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:51

Pw,. Het boek is nu eigenlijk na de eerste keer lezen nog niet eens zo bijzonder vond ik, pas nadat bij mij de ellende
Echt binnen kwam en ik even de rust kon vinden, maar je zegt aan het eind van je post dat iedereen vrolijk is en jij je
Afvraagd wanneer jij ook weer zo kan zijn, Lieve schat die tijd komt echt wel weer, heeft zijn tijd nodig, en je moet jezelf ook weer veranderen , je gedachten wereld, je levensinstelling, alles en dat kost tijd, probeer nu eerst de kleine dingen te zien, en je daarover verblijden, de rest volgt heus wel, je zet stappen om jezelf
Te helen en dat is al zo een grote vooruitgang!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:53

Bedankt voor je lieve berichtje ;)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:55

Neenee, het is gewoon een soort afscheidsborrel voor het einde van t jaar :) Tis meer gewoon persoonlijk. Maar ik kan wel weer mn masker opzetten en mn muur nog een laag dikker laten metselen maar ik weet dat ik daar niks mee opschiet. Vandaar dat ik open wil zijn, maar das verdomd lastig!

PW: Ik moest vanmorgen nog aan je denken of je inderdaad al gebeld was. Ik ben benieuwd! :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:59

Zou het wel heel dapper van je vinden als je dat durft. Maar kan me voorstellen dat je het ook erg lastig vind! Moeilijk om die keuze te maken hoor...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:02

Ja precies. Maar ik vind zwijgen of doen alsof ik een leuk jaar heb gehad ook niet eerlijk. Gaat in tegen mn gevoel en mn grenzen. Mensen mogen (wat, moeten) weten dat dingen niet altijd zo zijn als ze lijken, en dat de meeste individuen hier op school (studenten dan) hele egoïstische types zijn.

Weet nu al dat ik wanneer ik een soort van tranenemmer mee zou nemen ik 'm die middag ook helemaal vol stort. En daar ben ik een beetje bang voor. Misschien dan maar een oxazepam van te voren, dit is iets wat ik voor mn gevoel gewoon moet doen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:04

Ik denk dat je het dan gewoon moet doen, wat je zegt, desnoods met een oxazepam. Ik zou het wel heel dapper vinden en denk dat het wel eens een hele opluchting zou kunnen zijn. Waarom ook niet laten zien hoe jou jaar echt was? Waarom zou je er ook omheen draaien? Als je het gaat doen, heel veel sterkte. Wanneer was het ook al weer?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:07

Woensdag.. Ze weten wel dat ik overspannen ben geweest, maar de rest kennen ze niet. En alles bij elkaar inclusief alle ziekenhuisbezoeken door mn nier was het gewoon poedersuiker. Heb er geen ander woord voor om mijn schooljaar anders te verwoorden. De enige waar ik echt steun aan heb gehad op school is de vertrouwenspersoon..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:10

Goedemorgen allemaal!

PW: ik vind het toch knap dat je iedere keer weer gaat sporten! Ik heb mijn abbonnement opgezegt bij de sportschool.. Eigenlijk heel slecht, maar ik voelde me er niet meer goed bij. Ik heb nu Wiifit. :D Ik hoop voor je dat je snel gebeld word, zo in spanning zitten is ook niks. Ben je alleen thuis?

Petulan: Ik zou het ook heel dapper vinden als je open bent. Je kan ook een dikke laag plamuur (make up) op je gezicht smeren, of een masker opzetten. Of misschien wel eens stukje muur meenemen. Je geeft de antwoorden eigenlijk zelf ook al een beetje he?

Daijano: Ik vind jou echt onwijs stoer, wat ongelofelijk goed dat je toch bent gegaan! Super meid! En je reageerd altijd zo fijn en begripvol op iedereen, je bent een topper!

CIV: Ik weet het, en dat is mijn punt waaraan ik moet werken. Komt vast wel goed..

Ik heb vrij onrustig geslapen, en flink gedroomt. Heel apart. Ik ga toch eens opzoeken waar die dromen voor staan. Vandaag ga ik lekker poetsen in huis, het is hier een bende. Door mijn drukke dagen is het allemaal blijven liggen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:10

Dat is ook al snel zeg.
Ik zou het gewoon doen, ook al wordt je misschien emotioneel, dat mag best. Laat maar zien dat jouw jaar verre van makkelijk geweest is! Ik zal in ieder geval aan je denken.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:13

@ Angela: Ik droom momenteel ook zo druk. Over van alles en nog wat en de raarste dingen haal ik door elkaar. Echt heel vervelend. Het is zo vermoeiend.

Het sporten moet ik me iedere keer echt toe zetten en het lijkt wel alsof het steeds lastiger wordt. Gelukkig ga ik 2 van de 3x samen met mijn vriend, ik weet niet of ik het anders zo trouw vol zou houden.

Ik ben nu idd alleen thuis. Ben zo zenuwachtig. Hoop dat ze gewoon om 12 uur bellen zoals afgesproken. Maar er werd vrijdag ook gezegd dat als ik om 15 uur nog niks gehoord had ik zelf maar moest bellen. Hoop niet dat ik tot die tijd hoef te wachten eigenlijk ;(

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:16

Wachten is echt het ergste wat er is he! Ik zit nu op school en moet nog een kwartier wachten op de volgende les, dat vind ik al erg.

Heb vanmorgen trouwens sinds tijden weer een vette paniekaanval gehad. Ben ziek (vette blaasontsteking die al op weg is richting mijn -zwakke- linkernier) en moest ook nog eens een vol lokaal in lopen omdat ik te laat was. Stond om het hoekje naast te deur zwaar te hypventileren :o Tot de conciërge er aan kwam en vroeg of het wel ging: bam, black-out en viel vol op de grond. Heb gelijk een oxa ingenomen, en even in de docentenruimte bij zitten komen. En daarna, hoppa masker weer op en de klas in..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:22

Heftig hoor. Ik hou er ook nooit van om een ruimte in te moeten waar al veel mensen zijn. Ik heb zelf gelukkig nooit een echte paniekaanval gehad. Wel op het randje gezeten. Ik heb echt woede-aanvallen, waar je ook niet blij van wordt. Maar die heb ik eigenlijk alleen maar thuis gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:25

Jeetje.. Petulan.. Dat is niet niks meisje, let goed op jezelf!

Ik heb mijn droom van vandaag net via een dromenwoordenboek proberen te ontcijferen op internet. Maar ik kom er niet uit. Het was heel apart. Ik woonde nog thuis bij mijn ouders, en was al samen met mijn ex, Frank. (met deze jongen heb ik samengewoond, en een relatie gehad van ruim 6 jaar lang waarin ik niet fijn behandeld ben)

Toen ineens kwam mijn andere ex, welke ik voor Frank heb gehad de hoek om kijken. Met hem heb ik ongeveer een jaar een relatie gehad, in de tijd dat ik in Portugal woonde, Orlando is zijn naam.

Ineens kwamen beide kerels bij mij logeren. Frank logeerde sowieso al bij mij, maar ik vond dat hij dan maar ergens anders moest gaan slapen ipv in mijn bed. Orlando was wel welkom in mijn bed. Mijn moeder vond dat ik Orlando moest weg sturen en die liep de hele tijd de roepen dat ik bij Frank moest blijven.

Heel vreemd, want ze heeft een hekel aan Frank. Dus tja.. Zo ging dat een tijdje door. En uiteindelijk woonde ik samen met Orlando in het huis waarin Frank en ik hebben samengewoond.

Ik werd echt heel verward wakker.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:28

Jij haalt dus ook alles door elkaar in je dromen. Dat heb ik dus ook :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:31

Heel vreemd is dat. Ik wordt dan ook echt niet uitgerust wakker..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:33

Heel herkenbaar...

De zenuwen worden hier trouwens met de minuut erger...