[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Malima

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:25

Ja misschien wel. gelukkig heb ik het alleen tijdens de duiveltjes zelf, tenminste vorige keer wel, dus hopelijk nu niet meer en anders inderdaad voor iets anders kijken.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:30

Ik had er tijdens die dagen ook, jeetje als bevallen nog pijnlijker is dan dat, ga ik dat iig nooit overleven!

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:52

nou bevallen was minder pijnlijk, hihihihihihihihihihi. alleen 1 moment deed zeer maar verder niet ;)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:58

Pfff, tis afentoe nu gewoon bijna niet te doen ondanks 800 mg ibu :S

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:01

Pas je op dat je niet teveel neemt? Volgens mij is 600 toch eigenlijk echt wel maximaal, dan kun je er beter een paracetamol bijnemen in plaats van nog meer ibuprofen.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:04

Hmm? Oh, nee, 800g kan wel hoor :) Als je het daarna onderhoud met gewoon 400 per keer. Paracetamol word ik misselijk van, en ben nu al misselik van de pijn, dus dat is nie zn goed idee. (en ben niet de lichtste;) )

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:05

Ok, ik hoop dat de pijn snel afzakt!

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:23

Even een vraagje, hoe snel wordt de pil opgenomen in je lichaam?

Ik heb gisterochtend rond half 8 m'n pil geslikt en gisteravond rond half tien ben ik ziek geworden. (overgeven en diarree) Ben ik dan nog beschermd door die pil van gisterochtend?

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:34

Kan het kwaat als je de pil twee keer een week door slikt? dus deze strip slik ik hem een week langer en de volgende strip ook weer. en daarna gewoon weer normaal.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:37

SpiedSkeet schreef:
Even een vraagje, hoe snel wordt de pil opgenomen in je lichaam?

Ik heb gisterochtend rond half 8 m'n pil geslikt en gisteravond rond half tien ben ik ziek geworden. (overgeven en diarree) Ben ik dan nog beschermd door die pil van gisterochtend?

Zie de bijsluiter. Volgens mij als het niet binnen 4 uur is dan is ie gewoon veilig. Maar lees het voor de zekerheid ff na

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:04

chrispy schreef:
Kan het kwaat als je de pil twee keer een week door slikt? dus deze strip slik ik hem een week langer en de volgende strip ook weer. en daarna gewoon weer normaal.

Geen probleem, minimaal 3 weken slikken en maximaal 7 dagen stoppen, daar hou je je gewoon aan :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:19

Heeft een pil teveel invloed op de dag dat je ongesteld wordt in de stopweek?
Ik heb namelijk vorige week 1 pil teveel ingenomen omdat ik dacht dat ik hem was vergeten. De volgende dag gewoon weer verder gegaan met een pil uit mijn reservestrip. Zaterdag was mijn laatste pil maar ben nu nog niet ongesteld. Ik maak me verder geen zorgen want ik voel wat lichte krampjes her en der.. maar ik wilde gewoon weten of dat nog invloed heeft.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:22

Het zou niet veel uit moeten maken, die extra pil is inmiddels echt wel weer afgebroken. Er kunnen zoveel redenen zijn waarom je niet ongesteld bent, als je je zorgen maakt kun je altijd nog voor de zekerheid een testje halen :)

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:45

Yessy schreef:
chrispy schreef:

Geen probleem, minimaal 3 weken slikken en maximaal 7 dagen stoppen, daar hou je je gewoon aan :)

oke :) hartstikke bedankt!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:46

Ik heb gewoon alles optijd ingenomen, in deze strip bijna geen gemeenschap gehad, dus dat kan 'm niet zijn. Toen ik net met de pil begon, werd ik ook vaak pas vrijdag of zaterdag ongesteld, terwijl ik zondag alweer moest beginnen.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:48

Even een stipje :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:53

ik ben heel blij met me spiraal, alleen zit ik sinds vorige week in mijn gezichtje helemaal onder de enorme puisten, hetzelfde als mijn armen en rug... ik heb de afgelopen weken ook heel veel stress gehad bij mijn stage, vandaag heb ik daar opgezegd dus de stress is weg gezakt, ik hoop dat de puistjes waren van stress.. en niet van acne..

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:57

Heehee,

even een vraagje.
Ik heb vorige week vrijdag een kuur gekregen van mijn huisarts voor een kleine ontsteking in mijn voet. Nu is mijn moeder zo slim geweest om de verpakking+bijsluiter weg te gooien :=

Ik wil dus graag weten of ik nog gewoon beschermd ben door de pil. Ik heb wel een soort globale bijsluiter gevonden, maar daar staat niks in over wel/niet beschermd zijn..

Het medicijn heet zo:

Ontstekingsremmende pijnstillers. (NSAID's)
Niet-steroïde anti-inflammatoire drugs.

Iemand die meer hierover weet? :D

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:17

NSAID's zijn een type pijnstillers/ontstekingsremmers
Je moet de merknaam, en werkzame bestandsdelen weten. Anders kan je niet uitzoeken of het wel of niet de pil beïnvloed.

Maar ga er maar gewoon van uit dat de pil niet veilig is, het zekere voor het onzekere.

je kan altijd de dokter er over bellen.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 15:32

Hier ook even een vraagje mbt pil en stopweek.

Ik slik al vanaf mijn 15e de pil en ben nu 27. Heb afgelopen maanden een aantal keer flink wat last van mijn buik gehad (buikgriep). Ik weet dat de pil dan niet 100% werkt.

Tijdens vrijen is het voor het zingen de kerk uit als jullie begrijpen wat ik hiermee bedoel. (we gebruiken geen condoom omdat ik niet tegen rubber enzo kan)

Nu heb ik afgelopen week stopweek gehad, maar niet ongesteldt geworden. Terwijl ik normaal altijd bloedverlies heb. Ben wel weer netjes aan de pil begonnen na die stopweek.

Verder geen sprake van stress of andere zaken...

Moet ik me nu druk maken of niet? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Slik microgynon 30.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 19:24

chance schreef:
Hier ook even een vraagje mbt pil en stopweek.

Ik slik al vanaf mijn 15e de pil en ben nu 27. Heb afgelopen maanden een aantal keer flink wat last van mijn buik gehad (buikgriep). Ik weet dat de pil dan niet 100% werkt.

Tijdens vrijen is het voor het zingen de kerk uit als jullie begrijpen wat ik hiermee bedoel. (we gebruiken geen condoom omdat ik niet tegen rubber enzo kan)

Nu heb ik afgelopen week stopweek gehad, maar niet ongesteldt geworden. Terwijl ik normaal altijd bloedverlies heb. Ben wel weer netjes aan de pil begonnen na die stopweek.

Verder geen sprake van stress of andere zaken...

Moet ik me nu druk maken of niet? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Slik microgynon 30.

Jouw cyclus is misschien door de buikgriep een beetje in de war. Het kan ook zijn dat je zwanger bent wat 'terugtrekken' geeft nooit 100% veiligheid omdat het voorvocht ook zaadcellen kan bevatten :) Een testje halen voor de zekerheid!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:51

ik zou idd een test halen, mijn vent verliest echt ontzettend veel voorvocht ik zou daar echt heel makkelijk zwanger van kunnen worden bij wijze van.

Ik zat net op een stoel en wilde opstaan maar kreeg rare kramp binnen in van me spiraal, ik kon ook echt niet opstaan... eventjes blijven zitten en daarna kon ik gelukkig weer niet opstaan maar het voelde heel raar... alsof me spiraal heel hard trok oid..

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:33

hej,

Ook ik heb pil-troubles :)

Ik had ongeveer een dikke 2 weken geleden mijn stopweek.
Toen ik na deze week opnieuw wou starten had ik geen pil meer in huis, met als gevolg dat ik te laat was om op te starten.
Een maand zonder pil en dus onveilig en meteen op de 1e dag van mijn menstruatie opnieuw een pil nemen zodat ik de volgende maand weer veilig ben.

Nu heb ik vorige week de morning after moeten gaan halen, misschien dat dit ook een invloed heeft.
Vanmorgen had ik dus al een beetje bloedverlies, niet veel maar toch..

Nu twijfel ik of dit een tussentijdse bloeding is of echt de start van mijn menstruatie.
En dus ook of ik vanavond mijn pil zou nemen of niet.

Ik heb nog nooit een tussentijdse bloeding gehad, ook niet voor ik mijn pil begon te nemen.
Mijn menstruatie was toen heel regelmatig.
Ik neem Yasminelle normaalgezien, das een heel lichte pil, en ook hierbij heb ik normaal geen tussentijdse bloedingen.

Sowieso ga ik afwachten en kijken of ik vanavond nog bloedverlies heb.
En als het zo is, toch maar wel innemen?
Of kan een tussentijdse ook langer aanhouden?
Mijn buik voelt in elk geval wel zoals hij altijd voelt als ik mijn menstruatie heb ;)

Iemand meningen of tips wat ik best doe, ik weet het zelf echt niet goed..
Stel dat het een tussentijdse is en ik neem mijn pil wel.. Das ook niet goed denk ik zo :S

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 14:44

Ik zou gewoon starten, dan is je pil na 7 dagen iig weer veilig. Het zou best kunnen dat je de eerste maand dan nog regelmatig doorbraakbloedingen hebt, maar bij de tweede strip zal dat waarschijnlijk wel weer over zijn :)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:45

Ik slik de 24+4 (dit is de eerste maand), en moet nog 6 pillen tot m'n 4 placebo's, en werd vanochtend ineens zwaar ongesteld :(
lekker vervelend dus...