Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Leinearthur schreef:Nederland zou miljoenen meisjes heus niet oproepen,
terwijl de prik ernstige gevolgen zou kunnen hebben.
Meerder Artsen bij mij in de buurt hebben gezegt dat
de prik geen slechte gevolgen heeft voor de toekomst.
Corelli schreef:@bizzybijtje: er zal heus niet gezegd zijn dat die prik voor hersenvliesontsteking persé dodelijk is, dus aanhalen dat jij nog steeds leeft is dan ook een beetje onzinnig..Je zou naar de gevolgen moeten kijken voor een veel grotere groep..
Bizzybijtje schreef:Corelli schreef:@bizzybijtje: er zal heus niet gezegd zijn dat die prik voor hersenvliesontsteking persé dodelijk is, dus aanhalen dat jij nog steeds leeft is dan ook een beetje onzinnig..Je zou naar de gevolgen moeten kijken voor een veel grotere groep..
Ach kom op zeg.
Denk jou nou serieus dat de regering een inenting gaat verspreiden die ernstige gevolgen zal hebben voor de toekomst?
Ja, bij sommigen zal het misschien verkeerd uitpakken vanwege een allergie ofzo, maar echt, dat heb je met alle medicijnen wel. Weet je ook hoe gevaarlijk een simpele paracetamol kan zijn als je er allergisch voor bent?
annelindeeee schreef:Inderdaad, dat lijkt me wel heel sterk! Net alsof een regering al die meisjes in Nederland op gaat roepen om die prik te halen als er een grote kans bestaat dat er vele nare gevolgen aan vast zitten. Maargoed, dat is mijn mening, ik heb zelf de prik vorig jaar gehaald, maar ik snap goed dat mensen twijfelen door alle verhalen die je overal hoort
Corelli schreef:Wel eens gehoord van Des-dochters? http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeni ... 8/DES.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/DES-dochter
Offe, Softenon problematiek? http://nl.wikipedia.org/wiki/Thalidomide
Natuurlijk gaat het hier om geneesmiddelen en niet om vaccinaties, maar beiden zijn wel op de markt gebracht als zijnde goed en niet gevaarlijk..Lange termijn effecten bleken helaas anders..
En om nog even in te gaan op je vraag: Ja, ik denk serieus dat dat kan jahet is eerder gebeurd..
Ik denk dat commercieel belang helaas een erg grote rol speelt in de pharmacie
Corelli schreef:Bizzybijtje schreef:
Ach kom op zeg.
Denk jou nou serieus dat de regering een inenting gaat verspreiden die ernstige gevolgen zal hebben voor de toekomst?
Ja, bij sommigen zal het misschien verkeerd uitpakken vanwege een allergie ofzo, maar echt, dat heb je met alle medicijnen wel. Weet je ook hoe gevaarlijk een simpele paracetamol kan zijn als je er allergisch voor bent?
Wel eens gehoord van Des-dochters? http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeni ... 8/DES.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/DES-dochter
Offe, Softenon problematiek? http://nl.wikipedia.org/wiki/Thalidomide
Natuurlijk gaat het hier om geneesmiddelen en niet om vaccinaties, maar beiden zijn wel op de markt gebracht als zijnde goed en niet gevaarlijk..Lange termijn effecten bleken helaas anders..
En om nog even in te gaan op je vraag: Ja, ik denk serieus dat dat kan jahet is eerder gebeurd..
Ik denk dat commercieel belang helaas een erg grote rol speelt in de pharmacie
Corelli schreef:In de regering zitten geen medici..Wie moet controleren of het inderdaad goed is, Balkenende?
Nee, ook zij gaan af op de farmacie en dat kan in 99% van de gevallen ook best, maar ik denk dat er in sommige gevallen vergeten wordt dat er ook winstbejag in het spel is..
@bizzybijtje: ik zeg niet dat álle vaccins slecht zijnIk zeg zelfs niet dat dit vaccin slecht is, ik geef alleen een argument waarom ik mezelf/mijn dochter niet zou laten enten..Naar mijn mening is er te weinig objectief onderzoek gedaan
Corelli schreef:In eerste instantie uit de media, maar ik ben niet zo naiëf dat ik dat meteen geloof, dus ik heb navraag gedaan bij mijn HA en die vertelde me dat de regering het je verplicht is om aan te bieden, maar dat zij zich er persoonlijk ook in kon vinden dat dit medicijn wel erg snel op de markt is gebracht..
En snel op de markt klinkt me niet fijn in de oren, vandaar mijn conclusie..
Overigens, mijn moeder werkt in het ziekenhuis en ook vanuit daar komen deze geluiden
edit: nog even mijn volledige onderbouwing, die ik hier al eerder plaatste (lang geleden)
Ik lees hier veel reacties in de trant van "ach die bijwerkingen, dat zal allemaal wel..Als je ziet wat je van een aspirine allemaal wel niet kan krijgen?!"
Klopt helemaal: de kans dat je een ernstige bijwerking krijgt (zoals bijvoorbeeld verlammig o.i.d.) is vrij klein..Wat ik echter elke keer probeer te benadrukken is het feit dat er nagenoeg niks bekend is over de lange termijn effecten.
Sommigen brengen hier tegen in dat je door de inenting dan wel beschermd bent tegen baarmoederhalskanker, dus dat het het risico wel waard is..Echter komt hier om de hoek kijken dat het vaccineren maar 70 procent kans op bescherming biedt..Een inenting garandeert dus geen veiligheid, waardoor uitstrijkjes nodig blijven en er dus weinig verschil zal ontstaan met de huidige situatie..
Tot slot zijn er nog de mensen die er van uitgaan dat het vaccin goed en 100% veilig is, omdat het al "op de markt is"..Het klopt inderdaad dat deze vaccins goed getest worden, maar vergeet niet dat er ook een commercieel doel achter medicijnen zit! Ook de pharmaceutische industrie moet geld verdienen..Ik zeg dus niet dat men in de medische wereld gevaarlijk medicijnen op de markt brengt om er geld aan te kunnen verdienen, ik zeg alleen dat het feit dat een medicijn "op de markt is" nog niet garandeerd dat het compleet veilig en uitgeplozen is..Ik heb het idee dat men zich heeft blind gestaard op de voordelen en minder aandacht heeft besteed aan de nadelen..
Kortom: voor volledige beschermingsgarantie zul je toch uitstrijkjes moeten laten doen, met of zonder vaccin..Dit vaccin kán bescherming bieden, maar niet optimaal én je neemt de nodige risico's voor je kiezen..
Corelli schreef:Dus nog geen volledige bescherming--> uitstrijkjes blijven nodig --> geen verschil met huidige situatie! Wil je zeker weten dat er niks aan de hand is, zal je regelmatig uitstrijkjes moeten laten blijven maken..
Elianna_ schreef:Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik de prikken ga halen.
Niet omdat ik het niet vertrouw, maar omdat ik een trauma heb aan prikken. Vind het echt dood eng!