Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:22

Ik was te veel van Dr Atkins af geweken en dat zorgde er voor dat ik weer te veel trek kreeg in van alles,ik ben weer goed aan het atkinsen en mijn trek is helemaal weg.Vanmorgen wat yogurt op, een appel tussen door,en vanmiddag wat sla met 1 ei en garnalen.Vanavond weer sla met zalm en ganalen en kipfilet.

CoSa

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:34

Mijn dag ziet er tot nu toe zo uit:
O - eierkoek en thee
T - mandarijn
M - 2 plakken brood (wit, was niks anders op kantoor) met kaas
en jam en 1 cracotter met leverpastei
A - aardappelpuree met spinazie

Niet helemaal gezond ik weet het. Ga vanavond ook nog maar eventjes hardlopen en steppen op de Wii

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:42

Das niet veel CoSa

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:45

Mag ik mij hier ook aanmelden? Ben namelijk net bevallen van (als het goed is) mijn laatste kindje :) dus wil graag weer wat strakker worden.
gewicht zegt me niet zoveel dus een streefgewicht is er niet, hooguit 3 of 4 kilo minder.. maar gezond eten en bewegen vind ik wel belangrijk.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:48

Mijn dagje is ook niet erg netjes, veel te weinig, maarja zit ff niks anders op.

O: mueslireep
L: 1 groot broodje Kipfilet
T: Appel + Milkbreak

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:49

CoSa: zo dat is niet veel, daar kan ik de dag niet mee doorkomen hoor..

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:52

het hardlopen lijkt in het begin niets, maar je moet zo'n personal trainer op je mp3 zetten (google even op: hardloop schema voor je mp3)
echt, ik vond het ook verschrikkelijk, was altijd aan het voetballen en honkballen, en ik haalde hier geen motivatie uit. maar nu..... nu ben ik verslaafd.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:53

mijn schema vandaag

o: 2 beschuit met kaas
t banaan
l: (een overheerlijk) broodje met filet americain
t: zelfgemaakte sinaasappel banaan shake
a: stamppot andijvie met gehakt bal.
en voor bij de tv heeeeeul veeeel thee

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:03

marleen_usar schreef:
Ik ben 2 kleding maten naar beneden gegaan,dus ik hoop over niet al te lange tijd weer in maatje 38 te kunnen.

Kan ik dan tzt jouw maatjes 42 overnemen? :D :=

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:34

Ik ben een vorig jaar bij de dieëtist geweest,en zij heeft toen een dagmenu voor mij samengesteld,dat bij mij past.
Ben toen miss 3x bij haar geweest,toen heb ik het weer laten versloffen,maar dat dagmenu heb ik nog steeds.
En ik moet zeggen,dat werkt voor mij super!
Het bestaat gewoon uit 3xpd maaltijd,en 2 tot 3 tussendoortjes,zou dus prima vol te houden moeten zijn..... :o :o :o

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:39

Ik houd elke dag een eetdagboek bij.
Mijn moeder heeft ooit weightwatchers gedaan en gaat voor mij haar boekje opzoeken, ik ga dat denk maar volgen want mijn eigen dieet werkt niet echt ;(

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:39

Ook ik hou het keurig bij inclusief de beweging die ik heb gehad :D

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:47

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:24

dat hardloopschema ga ik ook ff downloaden....

heb vandaag 6 km gelopen/gedraafd, was in 60 min weer thuis....maar t waaide giga hard hier....

ga nu 4 keer in de week weer hardlopen....

de kilos moéten er gewoon af!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:34

ik ben nu ook helemaal van het hardlopen. Vorig jaar het eerste programma van Start to Run gedaan en dat is echt een wonder voor iemand met de conditie van een visstick hoor :)
Ben in het najaar gestopt en vorige week weer begonnen, vanmiddag les 4 gedaan en het gaat een stuk gemakkelijker als vorig jaar :)
(is het eigenlijk waar dat je spijsvertering versneld door 3x in de week sporten?)

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:33

wat een goede tip zeg van die hardloopcoach op je mp3, wist echt niet dat dat bestond!
echt verleidelijk nu, alleen thuis en heb trek om iets te pakken!

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:25

Ik had ook snaaizin, en ben maar gaan rijden. Heb het ook nog droog gehouden!
Hardlopen is echt niet mijn ding, denk ook dat ik met dit gewicht mijn knieen om zeep zou helpen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:30

Mija schreef:
Ook ik ben altijd maar bezig met dieéten, of je nu SonjaB of iets anders doet het maakt niet uit,het afvallen is niet het echte probleem ,maar het er af houden dat is juist HET probleem,ik weet wel dat het een 80 jarige oorlog is!!!op het moment doe ik EDH dieét, wat wil zeggen eet de helft wat je normaal eet ,en dat bevalt me toch wel ben er al enkele kilo's mee kwijt geraakt.Moet nog een kilotje of 10-15 dus nog een hele oorlog. |( |( _O- _O- :9

Frustrerend is dat hè, de wetenschap dat je de rest van je leven moet oppassen wat je eet, omdat je anders weer aan komt |o !!

MamaMiesje schreef:
Omdat die meetings suf zijn :D

Althans, dat vind ik ;)
Een ander heeft ze nodig als sociale controle/een stok achter de deur, maar ik niet.
Bovendien: dan zou je élke week naar zo'n meeting moeten à -nou wat zal het zijn?- een tientje per keer? Dat is dus 40 tot 50 euro per maand, terwijl ik dus voor online lidmaatschap 14,95 per maand betaal.
Het vergt alleen meer zelfdiscipline idd :j

edit:
*\o/* Keebs al -2,6 *\o/*

Ik heb idd die stok achter de deur nodig, dus ik ga maar braaf naar de meetings.
Omdat de groep waar ik vorig jaar zat, er mee gestopt is (en die was niet suf, altijd vreselijk gelachen daar :D !), ben ik nu naar een andere groep, die tot nu toe wel redelijk suf is. Maar goed, het is even niet anders. Binnenkort gaat mijn vriendin weer mee (die d´r gewicht na 1,5 jr redelijk gehouden heeft, + 2 kg) en dan zorgen we er wel voor dat er daar weer wat te lachen is ;) .
Meeting kost hier 11€ per keer, maar je hebt nu de zgn. "Monatspass plus"; kost 39€ en daarvoor kan je ook 3 x per week naar een meeting (als je daar behoeft aan hebt :P ) én je maakt gebruik van het i-net.
Opzeggen kan je per maand, dus dat valt best mee :) .
En ondanks 10 dg carnaval + skien (met Kaiserschmarn, berliner bollen en veel glaasjes sekt :o ) had ik vandaag 2,4 kg minder :):) !

*Wolken, super, 32 kg +:)+ !! Echt een hele prestatie :j !

*Ffortuna, je zou eens moeten zien hoeveel jonge(re) vrouwen naar de WW gaan! In de groep waar ik nu in zit, varieerd de leeftijd van begin 20 t/m midden 60, waarbij zeker 75% onder de 40 is ;) .

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 09:53

:( sind ik ben begonnen al 2 kilo aangekomen :( Ben het nu zat :(

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:00

Super Sterre *\o/* Gogogo :D

Overigens wordt mijn paard inmiddels wel erg dun bij al dat rijden, dus daar heb ik gisteravond maar een extra kruiwagen hooi bijgekieperd. Komende tijd maar wat vaker doen, en weer een zak penen halen. Hopelijk gaat het gras binnenkort groeien!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:03

kebie schreef:
Super Sterre *\o/* Gogogo :D

Overigens wordt mijn paard inmiddels wel erg dun bij al dat rijden, dus daar heb ik gisteravond maar een extra kruiwagen hooi bijgekieperd. Komende tijd maar wat vaker doen, en weer een zak penen halen. Hopelijk gaat het gras binnenkort groeien!

haha doen jullie kilo ruil? Bij jou eraf en bij je paard erbij? :D

Ik ben weer goed bezig. Gisteren heerlijk een uur gefitboxt en dat motiveert altijd wel weer!

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:48

gister ook qua beweging heel hard gewerkt. ochtend hardlgelopen. en een uur met de hond gelopen, was gedaan, huis gecleand. hele dag de stad door gefietst, zwaaaare boodschappen gedaan, en 's avonds aqua fitten.

( en ik had nog spierpijn van het weekend, de jongste van mij had mij een rodeo lesje gegeven. waren mijn spiertjes niet op voorbereid, en die van haar ook niet haha)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:50

Goeiemorgen!

Mijn nieuwe leefstijlgids is binnen! Het wasborddieet voor vrouwen! Ga hem deze week eens aandachtig lezen en volgende week in de praktijk brengen, maar mijn goddd wat issie dikkk!

En verder gaat het redelijk netjes hier met eten, alleen jammer dat ik niet kan sporten met enkel. Vrijdag hopelijk wel weer!

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:54

wasborddieet? wat moet ik me daarbij voorstellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:56

Sterre (en anderen), tenks voor de tips, ik ga de WW toch nog maar eens nader bekijken.
Loes, over welke leefstijlgids gaat het, het wasborddieet? Dat klinkt streng? Vertel :D

Zit ik klaar in mijn hardloopoutfit, begint het toch te gieten! Dus ik blijf maar even binnen. *baalt