me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:14

Ik word echt gek van school. Kan het gewoon niet meer bijhouden en ik weet niet hoe ik deze 3 weken allemaal voor elkaar moet krijgen. Kan ook nergens goede informatie meer vinden, voor welke opdracht dan ook. Argh. Hele hoofd is een grijze blubber waar geen beweging in te krijgen is. Ik zie zelfs mistig.
Zo, zeurmodus weer uit.

Wel lekker Marilla, dat je in ieder geval het nog gezellig hebt gehad gisteravond. :)
En zo te horen passen ze goed op je, miss_kippie. Toen ik geopereerd werd en ze dachten dat ik wat aan m'n hart had, moest ik van te voren antibiotica slikken. Jij niet?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 09:39

Dat is vervelend, Paula! Hoe gaat het verder met je?
Ga je het wel redden dit jaar of zie je het somber in?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:02

Ja ik denk dat ik het wel ga redden dit jaar. Zit nu op de 40 studiepunten en je moet er 45 halen om door te gaan. Er zijn er nog 20 te halen dus dat red ik wel. Maar op het einde van het jaar heb je ook een gecombineerde toets, 2 van mijn moeilijkste vakken in 1 en als je die onvoldoende heb mag je ook niet naar jaar 2. :\ En ik wil héél graag mijn P halen, dus ik ga gewoon voor de 60 punten. Probleem is alleen dat ik nog gigantisch veel moet doen in 3 weken, en voor de toetsweek is er ook geen mogelijkheid tot leren. Dan hebben we namelijk één of andere belachelijke themaweek. (waar je natuurlijk ook weer presentaties en verslagen voor moet maken, joepie!)
Maarja, ik probeer het maar per dag te bekijken en niet teveel te stressen, want dat werkt ook niet echt positief. Voor een gezond iemand is dit al bijna niet te doen, dus tsja...
Focus me maar op de vakantie, wat ben ik daar aan toe zeg.

Qua moeheid gaat het met ups en downs, wel een beetje een negatieve lijn te pakken nu. Maarja, heb ook bijna geen rust... Even in de overlevingsstand, zou zonde zijn als ik deze 3 weken verpruts en daardoor een heel jaar weggooi.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:42

Ik heb de bloeduitslagen binnen.. en eigenlijk is alles wel oke, alleen ben ik positief getest op ketonen in de urine en die hoort negatief te zijn.. Verder nog wat waardes die echt net boven het minimum zitten..

Edit: Ketonen waren dus positief maar net al gevonden dat dat vaker is als de patient zich nuchter aanbiedt, en ik moest voor de glucose nuchter zijn dus daar hoef ik niets achter te zoeken denk ik? Wel dus de eosinofielen 0,13 (ref is 0,1-0,4) en de IgA 0,78 (ref is 0,7-4,0)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:26

En wat zijn ketonen?

Ik heb het bestelformulier van de test van professor K. de Meirleir vandaag ingevuld en op de post gedaan, als het goed is krijg ik over een dag of 5 de test thuis gestuurd. Ben benieuwd.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:40

Ik ben benieuwd!

Ketonen weet ik niet precies wat het inhoudt, het heeft iets met de koolhydraathuishouding te maken :)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 07:51

Met de bloeduitslagen wordt dus verder niets gedaan? Laatste waardes die je noemt vinden ze waarschijnlijk ook prima.

Issy; ik ben heel benieuwd hoe die test bij je uit zal vallen!

Ik ben al 2 dagen om 8 uur naar bed gegaan maar ik ben nog zo moe... Bleuh.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:01

Zo ik ben thuis, ff 2 uur slapen en dan knallen aan mijn onderzoek.
Heb echt even slaap nodig. pfff
Ben toe aan vakantie.

Jij dus ook al zo moe Paula. pff .. slaapse dan maar ( :P )

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 12:11

Balen dat jullie zo moe zijn!

Ik ben ook niet zo heel fit, misselijk, hoofdpijn en moe. Verveel me ook dood, maar heb ook geen fut om iets te gaan doen.. :\
Ik heb zondagavond dat pilletje op, misschien komt het wel daardoor. Ik hoop het stiekem wel, want dat zou betekenen dat het helpt en mijn lichaam reageert op dat pilletje.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:16

ik ben ook heel moe maar ja ik heb gister nog een antibiotica kuur gehad van me kno arts.
paula hopelijk ga je het wel redden anders is het helemaal zo rot.
marilla wat voor pillen heb je dan?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:12

Ik ben ook benieuwd welk pilletje je slikt Marilla.

Gaat het weer en beetje met je Paula?

Ik ben weer wakker, nu moet ik echt echt echt flink doorzetten. (vrijdag af)
En ook nog een intervisie opdracht van school (en coachverslag)(vrijdag af) .. ik ga even een mailtje uitzetten naar mijn schoolbegeleider want hoe ga ik dit redden.
En heb vrijdag ook nog een hele dag een bedrijfsuitje.
(stadswandeling, fotografie cursus en daarna uit eten) Volgensmij horen jullie tmt maandag niets meer van mij.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 15:44

Het is maar 1 pilletje wat ik moest slikken. Het was geheel op natuurlijke basis met groene planten ofzoiets.
Uit mijn klachten, karaktertrekken etc kwam uit dat ik een bepaald *moeilijkwoord* type was en daar hoorde dit kleine pilletje bij. Ik heb dus geen idee van de naam ofzo. Het was ook maar 1 pilletje, dus weet ook niet zo goed wat ik daarvan moet denken. Maar het maakt een bepaalde stof aan in je lichaam die die klachten tegen gaat ofzo.
We zullen wel zien :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 15:44

Hannanas, heel veel succes! Ik hoop dat je het gaat redden!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 07:10

Hier een terugval, lijkt wel door de omslag van het weer, ben zo moe, alsof ik een week gefeest heb met teveel drank op ;( Mijn armen en benen voelen zwaar, spierpijn, last van mijn maag, misselijk, darmen van slag, en mijn concentratie is ver te zoeken.....Het is toch een paar maanden best goed gegaan, dus snap niet waar dit opeens vandaan komt.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 07:43

Wat balen Issy! Kan me goed voorstellen dat het voor jou eventjes een terugslag is! Want met jou ging het aardig goed!
Kan je nog wel gewoon naar je werk of doe je paar dagen rustig aan thuis?
Nog in de feesttent geweest? Ik alleen woensdagavond, duurde tot 12 uur en vrijdagavond tot 11 uur, toen was ik al doodmoe. Of veel last van de muziek gehad? Dat je daardoor vorige week slecht geslapen heb? Want je hoorde de muziek bij mijn vriend thuis en die woont in het begin van het dorp als je langs de manege dan het dorp in komt, zeg maar. Daar kon je ook letterlijk horen wat voor muziek het was!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:22

@Hannanas: Krijg jij weleens uitstel van je opdrachten in verband met je vermoeidheid? Succes er in ieder geval mee, hopelijk krijg je alles af!
@Issy: Balen! Beterschap!

Hier ook nog moe, moe en moe. Slaap heel veel maar het knapt niets op. (ach, zoveel verschil is het met normaal dan ook weer niet, maar ook dat ietsje vermoeider weegt alweer zwaar d'r bij op). Heb trouwens afgelopen maandag een gesprek gehad met mijn SLO-er over school volgend jaar, maar ik kan mijn opleiding niet verlengen of iets dergelijks. Ik moet gewoon alle vakken volgen. Wel kan ik mijn opleiding stop zetten, stage uitstellen en kan ik waarschijnlijk onbeperkt herkansen. (zolang het reëel blijft). Wordt dus weer net zo zwaar als dit jaar. Geweldig geregeld...

En ohja, maandag moet ik een presentatietje houden (gaat echt puur om hoe je presenteert, onderwerp zelf maakt niet veel uit, als het maar iets met gezondheid te maken heeft). Ik denk dat ik het over CVS doe, heeft iedereen het duidelijk wat het is.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:47

@ Paula, hmhm. Ipv vrijdag 17.00 nu zaterdag 12.00

Balen Issy! Hopelijk knap je snel weer een beetje op.

Paula: eerst vakantie en dan zie je wel weer toch? Althans dat is mijn insteek nu. Wat komt dat komt. Ik snak nu eerst naar vakantie. (neemt niet weg dat ook ik mijn zorgen heb, volgend jaar zal misschien wel zwaarder worden dan dit jaar)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:53

Ja ik kijk ook niet verder dan de dag van morgen, maar het idee om weer zo'n jaar voor de boeg te hebben spreekt mij niet zo aan. :o Maarja, eerst maar eens zien dat ik dit jaar haal... Gelukkig nu weekend, moet heel veel opdrachten maken maar beter dat dan dat gereis naar school enzovoort.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 16:39

Ja, die opdrachten kan je gewoon rustig op je gemak doen! Eventjes liggen als je moe bent en dan weer verder gaan.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:11

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:17

hoi ik meld mij ook met me/cvs

heb het nu 10 jaar in het begin heel erg alleen maar slapen en alleen uit bed om avond te eten ik sliep zeg maar echt bijna 24 uur per dag!

ook overal geweest maar er valt niks aan te doen!
ik ben nu wel een stuk beter slaap niet meer de hele dag!
en kan nu redelijk weer met me paarden wat doen!

maar volgens mij ligt het ook zeker aan het weer ben nu weer dood moe en heb geen zin om ook maar iets te doen.

en sinds een poosje is er ook fybro vast gesteld!
nu was mijn vraag hebben jullie wel ens iets gebrobeerd tegen de vermoeidheid?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 07:17

Ja, ik heb een hele hoop geprobeerd. Revalidatiecursus, fysiotherapie, homeopaat, speciaal dieet.. Iedereen hier probeert van alles.

Ook ik ben de laatste dagen weer erg moe en heb nergens zin in, dacht ook dat het een beetje door het weer kwam.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:42

Werk/studeer jij reinandje? Of alleen wat met de paarden? :)

Ik heb echt een waardeloze dag. Had me al gigantisch verslapen dus dat werkte ook niet echt mee. Eten van net ligt er ook alweer uit. Nu ondanks alles hard aan school... :\

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 13:18

Het gaat met ons allemaal niet zo best he.. Ik lig ook meer op bed dan dat ik er naast sta en ook ik ben misselijk, kan weinig eten en heb buikpijn. Ben 5 kilo afgevallen, terwijl ik al niet dik ben :( Was zo blij dat ik op een mooi gewicht was. Weeg nu 47 kilo met m'n 1.65m. Vind ik niet echt veel!

Vanavond ga ik met m'n vriend naar een Chinees buffet. Hadden bonnen voor gratis eten en die waren 3 maanden geldig en vandaag de laatste dag. In die 3 maanden tijd heb ik nog niet zo'n goede vrijdag gehad dat ik daar zin in had :D
Het 'restuarant' ligt op paar honderd meter van mijn huis, dus in principe zijn we zo weer thuis. Vinden het zonde om die bonnen te laten verlopen!

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:30

Paula schreef:
Werk/studeer jij reinandje? Of alleen wat met de paarden? :)

Ik heb echt een waardeloze dag. Had me al gigantisch verslapen dus dat werkte ook niet echt mee. Eten van net ligt er ook alweer uit. Nu ondanks alles hard aan school... :\

nee ik doe niks geen werk geen school!
maar ik krijg nu wel begeleiding om toch voor halve dagen te werken maar tot nu toe niks gevonden wat met de ziekte kan!