Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:57

simodi schreef:
Hier gaat het vandaag weer redelijk gelukkig, ook al heb ik bijna de hele nacht wakker gelegen ..

Ook bij werkt de imigran100 in het algemeen vrij snel en eigenlijk altijd. Last van bijwerkingen merk ik niet echt, misschien wat druk op de borst/harstreek, maar ik doe dan sowieso rustig aan. Heb dan wel een wazig hoofd, maar daar is mee te leven, beter dan de pijn in elk geval.
Wel heb ik de laatste tijd veel vaker last van 'vlekken' voor mijn ogen, heel vervelend want dan zie ik nauwelijks nog wat. Gelukkig raak ik er niet meer van in paniek omdat ik eraan probeer te denken dat het tijdelijk is en weer weg zal trekken. Meestal is het met een halfuur voorbij.

Voor iedereen die nu last van migraine en/of half hoofd heeft: sterkte! :(:)
Die term 'half hoofd' vind ik wel briljant trouwens, want dat is het echt: geen enorme hoofdpijn maar ook niet je normale hoofd! ;)

Lammie, kan me voorstellen dat je je heel rot voelde toen je zo ziek werd op je werk.

ja ik baalde goed...en blijkbaar heeft mijn manager dat gemerkt, want die vroeg hoe het met me ging en zei daarbij ook dat ik me nergens voor hoefde te schamen en dat ik daar gewoon niks aan kon doen...en hij was blij dat ie op dat moment toch wat voor mij kon doen...hier heb ik hem natuurlijk ook enorm voor bedankt...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:31

Kan ik me voorstellen. Maar achteraf voel je je toch een soort van genant ... maar goed, zo is wel duidelijk hoe serieus het is want dat is het voor heel veel mensen toch lang niet zo, als ze het niet een keer echt hebben gezien.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 08:20

Zo vannacht weer goede nacht gedraaid. Hoofdpijn zat rechts maar trok gisteravond naar links en daar hangt t nu een beetje maar wordt er niet minder op geloof ik. Het is achter mijn linkeroog gevoelig en ben wat duf..maar verder niet echt. Al verschilt dat soms per uur...dus hoop dat t nu op knapt!

En ga huisarts bellen om imigran ofzo

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 08:44

simodi schreef:
Kan ik me voorstellen. Maar achteraf voel je je toch een soort van genant ... maar goed, zo is wel duidelijk hoe serieus het is want dat is het voor heel veel mensen toch lang niet zo, als ze het niet een keer echt hebben gezien.

ja inderdaad, ik voelde me echt enorm genant... maar ja het is gebeurd...
helaas zitten mijn nek en rug nog steeds muurvast...zometeen maar lekker naar Jana en even kijken of het rijden helpt voor mijn spieren en dan daarna even bij mijn ouders thuis in bad en als dat niet helpt dan zet ik morgen mijn laatste hulplijn in..de fysio...

@ pinacolada: sterkte met je halve hoofd en hopelijk krijg je van de huisarts imigran...
van de huisarts heb ik eerst imigran 50 tabletten gehad, werkte bij mij niet...daarna imigran 100, hielp ook niet...en daarna kreeg ik imigran neusspray 25mg en bingo, die hielp helaas wel met als vervelendste bijwerking een nare bijsmaak, maar daar helpt een glas oranje zoete ranja voor bij mij...

Pinacolada

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:57

Assistente zou het met huisarts overleggen en als ik niks hoor kan ik vanmiddag het ophalen. Al heb ik daar nou niks aan :P..

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:30

Heb Maxalt smelttabletten meegekregen en tadaa mn hoofdpijn is weg! Wel beetje moe en gummibenen, maar klaar.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:32

Pinacolada schreef:
Heb Maxalt smelttabletten meegekregen en tadaa mn hoofdpijn is weg! Wel beetje moe en gummibenen, maar klaar.

Topspul he ;) !

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:19

Pinacolada schreef:

fijn dat de hoofdpijn weg is...dat moe zijn en gummibenen hebben heb ik ook na een zware aanval waarbij ik 2 neussprays nodig heb...

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:21

Pinacolada schreef:
Ik heb hetzelfde, af en toe echte aanval en verder enorme hoofdpijn maar dat is volgens mij geen migraine. Zie dan geen vlekken enzo,voelt ook anders.

Dat heb ik dus precies ook. Maar ik denk zelf eigenlijk wel dat dat tweede er mee te maken heeft,
daarbij is het enige bij mij wat helpt ook Maxalt namelijk..

Ik heb trouwens inderdaad ook dat ik tijdens/na migraine niet goed kan nadenken/duf ben/'een half hoofd' heb. De laatste dagen had ik weer flinke last (ben gister ook thuisgebleven :\) en ik heb twee keer in een tussenuur precies hetzelfde zitten doen: wiskunde inhalen. Verschil was dat ik maandag met moeite twee sommen af kreeg in de tijd dat ik vandaag er zeven af had. Het rare is dat ik op dat moment zelf niet eens zo heel goed door heb dat ik traag denk. Ja, ik voel me duf, maar dat het zó erg was..

Lammie, dat is echt niks om je voor te schamen, hoor :(:) Kan het me wel voorstellen natuurlijk, maar toch...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:26

rijden heeft wel geholpen voor mijn onderrug (waarvan ik niet eens wist dat het daar vast zat), maar voor bovenrug en nek heeft het niet geholpen...helaas...ben benieuwd wat fysio ervan zegt morgen (moet er om 8 uur zijn)...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:19

Hier is het weer bingo! Gister werd ik wakker met gezeur in mn hoofd en 's avonds zette het echt lekker door, erg leuk, gezien mn vriend zn verjaardag vierde. Vanochtend was het, ondanks dat ik gister avond mn neusspray had genomen, nog niet over, dus net ook even een zetpil dr in gezet ;)

Deze keer heb ik alleen wel net ff een andere migraine, normaal klopt het heel erg achter mn ogen en deze keer is het alsof ik steeds een mokerslag krijg als ik eventjes opsta, of als ik buk en dan echt achter in mn hoofd, dan voel je elke hartslag bonken en dat trekt ook door in je ogen. Nu ik rustig zit heb ik er vrij weinig last van, maar dat kan ook komen doordat de medicijnen nu beginnen te werken...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:41

joyce2 schreef:
Hier is het weer bingo! Gister werd ik wakker met gezeur in mn hoofd en 's avonds zette het echt lekker door, erg leuk, gezien mn vriend zn verjaardag vierde. Vanochtend was het, ondanks dat ik gister avond mn neusspray had genomen, nog niet over, dus net ook even een zetpil dr in gezet ;)

Deze keer heb ik alleen wel net ff een andere migraine, normaal klopt het heel erg achter mn ogen en deze keer is het alsof ik steeds een mokerslag krijg als ik eventjes opsta, of als ik buk en dan echt achter in mn hoofd, dan voel je elke hartslag bonken en dat trekt ook door in je ogen. Nu ik rustig zit heb ik er vrij weinig last van, maar dat kan ook komen doordat de medicijnen nu beginnen te werken...

die aanval die je nu beschrijft...heb ik nu ook regelmatig...alleen bij mij komt ie vanuit mijn nek (die nog steeds vastzit, fysio wilde de eerste week even kijken hoe het ging als ik mijn oefeningen wel gewoon deed en afgelopen donderdag heeft ie ernaar gekeken en wat gemasseerd, maar dat heeft niet genoeg geholpen...hij was ook wel bang om te hard te gaan masseren omdat ie anders dacht dat ik van die abrupte overgang weer aanvallen kreeg)...
afgelopen 2 weken is het bij mij 2 a 3 keer per week raak geweest...met aanvallen zoals hierboven beschreven...en de imigran hielp niet echt...verminderde wel de hoofdpijn, maar verder niks...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:44

Jeetje, kun jij wel normaal werken dan?

Beterschap!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:47

Pinacolada schreef:

Beterschap!

ikke? tjah ik zal wel moeten...vooral als het op het werk gebeurd...ik kan moeilijk mijn clienten alleen laten...
en ach...wat is normaal? als ik op mijn werk raar doe dan valt het de clienten echt niet op hoor...volgens mij denken ze dan dat ik met ze mee doe ofzo...

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:50

ik heb de laatste tijd ook weer regelmatig van nek/schouderpijn en dus ook weer hoofdpijn..
de fysio stelde voor om mee te doen met de ontspanningscursus, omdat het bij mij veelal spanning is van mijn spieren.
woensdag is de eerste keer, ben benieuwd.
geen idee wat ik ervan moet verwachten.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:51

lammie2701 schreef:
Pinacolada schreef:

Beterschap!

ikke? tjah ik zal wel moeten...vooral als het op het werk gebeurd...ik kan moeilijk mijn clienten alleen laten...
en ach...wat is normaal? als ik op mijn werk raar doe dan valt het de clienten echt niet op hoor...volgens mij denken ze dan dat ik met ze mee doe ofzo...

*D, sorry moet ff lachen :D

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:53

Pinacolada schreef:
lammie2701 schreef:

*D, sorry moet ff lachen :D

geeft niet hoor...ik bedoelde het ook op een komische manier...
en ik ben blij dat ze zo denken...liever zo dan dat de clienten zich zorgen om mij moeten maken...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:19

Bij mij helpt de Imigran ook niet echt hoor... Wat je zegt, het vermindert de mokerslagen, maar ze zijn er nog steeds! Na verloop van tijd kwam het ook steeds meer uit mn nek, dus dat zal onbewust wel weer de trigger zijn geweest. Op dit moment nog wel wat last, maar het zeurt nu voornamelijk in mn nek, die mokerslagen zijn praktisch weg.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:37

Ik meld me ook maar weer eens in dit topic. Ik ben sinds ik gestopt ben met me ouwe pil, migraineaanval vrij!! Ik had echt nooit maar dan ook nooit verwacht dat ik er door eigenlijk zoiets simpels vanaf zou komen. Of dat ik er uberhoubt vanaf zou komen. Ik ben er dus nu achter dat het is gekomen door de extra hoeveelheid Oestrogeen in mijn lichaam. Ik heb nu een pil zonder Oestrogeen en dit gaat dus perfect.
Wat gun ik iedereen om er ook vanaf te zijn zeg!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:46

Ik ben heel erg benieuwd of dat bij mij ook werkt!

Gister heb ik besloten om tijdelijk eens te stoppen met de pil, om te kijken hoe dat is. Ik ben nu al vanaf mn 15e ofzo aan de pil, dus inmiddels 9 jaar en het lijkt me wel eens goed voor mn lichaam om helemaal "troep vrij" te zijn. De laatste tijd heb ik bijv. minder zin in sex en ik hoor van veel mensen dat dat ook met de pil te maken kan hebben. Dus ik ga gewoon eens proberen hoe het is zonder pil, maar ik word er wel een beetje onzeker van hoor, want ik ben toen dr tijd begonnen met de pil omdat ik ontzettend zwaar ongesteld was (bloedstolsels en meestal 10 dagen ongesteld, waarvan zeker 7 dagen heel zwaar en ontzettend veel pijn in mn buik) en ik moet weer helemaal mn cylus uitvinden.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:01

wel of niet de pil maakt bij mij helaas geen verschil.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:12

joyce2 schreef:
Ik ben heel erg benieuwd of dat bij mij ook werkt!

Gister heb ik besloten om tijdelijk eens te stoppen met de pil, om te kijken hoe dat is. Ik ben nu al vanaf mn 15e ofzo aan de pil, dus inmiddels 9 jaar en het lijkt me wel eens goed voor mn lichaam om helemaal "troep vrij" te zijn. De laatste tijd heb ik bijv. minder zin in sex en ik hoor van veel mensen dat dat ook met de pil te maken kan hebben. Dus ik ga gewoon eens proberen hoe het is zonder pil, maar ik word er wel een beetje onzeker van hoor, want ik ben toen dr tijd begonnen met de pil omdat ik ontzettend zwaar ongesteld was (bloedstolsels en meestal 10 dagen ongesteld, waarvan zeker 7 dagen heel zwaar en ontzettend veel pijn in mn buik) en ik moet weer helemaal mn cylus uitvinden.

Je hebt daarna misschien de mogelijk om ook over te gaan op de minipil? Dat is degene die ik nu heb. Die slik je altijd. Zit geen stopweek in. Je hebt alleen niets meer te regelen over je menstruatie. Nu heb ik wel een beetje het geluk dat die gewoon helemaal uitblijft waardoor ik daar geen rekening mee hoef te houden :)
Overigens kreeg ik het advies 3 maanden te stoppen. Dat is de tijd dat het lichaam nodig heeft om die extra hormonen uit je lichaam te helpen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:15

Ik had nog nooit van de minipil gehoord, ik dacht dat dat gewoon een lichte pil zou zijn (slik nu microginon30, dus dat is al heel licht), maar goed om dat eens in overweging te nemen!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:29

ik ben overgestapt van microgynon 30 naar implanonstaafje en dat is mij echt super bevallen...niet dat ik er migraine ofzo door kreeg...maar wel vele andere bijwerkingen...en daar ben ik nu helemaal van af...

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:31

Ik ook nog nooit. Ik dacht ook dat het een lichtere pil zou zijn. Maar dat is het dus niet. Ik kwam namelijk bij de dokter met de vraag of ik een inplanon kon laten zetten ivm mirgraine bij de andere pil. Toen zei hij dat hij dat wel wilde proberen. Maar omdat we nog niet konden garanderen dat deze combinatie van hormonen wel zou werken, bood hij aan eerst de pil te proberen omdat ik die zo zou kunnen stoppen. Ben nu aan het denken om over te gaan op de prikpil.