Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
malih schreef:hmm, zijn er hier meer mensen die last hebben van buik pijnik heb 28 dec me spiraaltje gekregen, en ik heb vaak last van me baarmoeder, dan krijg ik krampen...alsof ik ongesteld moet worden terwijl ik dat niet word, meer mensen met dit probleem. ?
Nouks schreef:WTF... Ik heb net mijn eerste maand Nuvaring achter de rug. Maandagmiddag ongesteld geworden, gister al nauwelijks meer en het zou me niet verbazen als 't nu alweer vrijwel over is. Is dat normaal? Vind het niet erg natuurlijk, maar van een volle week (7-8 dagen) naar 2 dagen vind ik wel heel bizar...
_Tara_ schreef:Ik had nooit gedacht dat een spiraaltje zo duur zou zijn
kathris schreef:_Tara_ schreef:Ik had nooit gedacht dat een spiraaltje zo duur zou zijn
als je het omrekent wat je kwijt bent aan 5 jaar lang de pil slikken, want tenzij je de goedkoopste neemt die wel vergoed wordt door de zorgverzekeraar, kost dat ook iets van 16-20 euro per half jaar.. en dat is als je hem volgens de gebruiksaanwijzing slikt en nooit doorslikt.. als je doorslikt is het denk ik iets van 16-20 euro per 4 maanden..
is uiteindelijk ook een bedrag rond de 200-300 euri, maar gaat dan in etappes weg, dus valt het minder op
Utixo schreef:Hm, lastig inderdaad. Al zou je zelf een consult moeten betalen voor de arts, ben je wellicht goedkoper uit. Maar je reiskosten komen er ook nog op.
_Tara_ schreef:kathris schreef:
als je het omrekent wat je kwijt bent aan 5 jaar lang de pil slikken, want tenzij je de goedkoopste neemt die wel vergoed wordt door de zorgverzekeraar, kost dat ook iets van 16-20 euro per half jaar.. en dat is als je hem volgens de gebruiksaanwijzing slikt en nooit doorslikt.. als je doorslikt is het denk ik iets van 16-20 euro per 4 maanden..
is uiteindelijk ook een bedrag rond de 200-300 euri, maar gaat dan in etappes weg, dus valt het minder op
Dat is ook wel weer waar natuurlijk. Maar goed ik denk dat die 200 euro niet omgerekend is naar gebruik van de pil zeg maar. Gewoon de productiekosten enzo van zo'n spiraaltje.
Kytha schreef:Plien91 schreef:Als ik op woensdag mijn laatste pil slik, moet ik dan een week later op dinsdag of op woensdag weer beginnen? Want ik ben nu dus elke stopweek een dag eerder ongesteld zegmaar.
volgens mij donderdag.. dan neem je die maand weer op woensdag de laatste
Plien91 schreef:Kytha schreef:
volgens mij donderdag.. dan neem je die maand weer op woensdag de laatste
Oh mooiVergat het de hele tijd te vragen maar ik durfde niet op donderdag weer te beginnen, straks zou ik wel zwanger raken ofzo
kathris schreef:_Tara_ schreef:Dat is ook wel weer waar natuurlijk. Maar goed ik denk dat die 200 euro niet omgerekend is naar gebruik van de pil zeg maar. Gewoon de productiekosten enzo van zo'n spiraaltje.
de pil heeft toch ook productiekosten en verpakkingskosten etc.?
maar even buiten dat, denk ik dat het spiraaltje gewoon heel duur lijkt, omdat het een groot bedrag ineens is.. en dat komt harder aan als een keer in de zoveel tijd 20 euri