[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Uppojono

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:24

Even een heel ander vraagje.. Ben nu sinds twee jaar niet meer aan de pil, dit omdat ik geen vaste vriend heb en het dan onzin vind om zoveel hormonen te slikken.. Nu ben ik echter binnen 2 week voor de tweede keer ongesteld, en daar zit ik niet echt op te wachten.. Kan ik nu gewoon beginnen met een nieuwe strip, of moet ik de volgende/normale menstruatie afwachten?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:30

malih schreef:
hmm, zijn er hier meer mensen die last hebben van buik pijn :( ik heb 28 dec me spiraaltje gekregen, en ik heb vaak last van me baarmoeder, dan krijg ik krampen...alsof ik ongesteld moet worden terwijl ik dat niet word, meer mensen met dit probleem. ?

Ik heb dat ook... alleen niet vaak!
af en toe begint het ineens te verkrampen idd en dan is het alsof ik ongesteld moet worden, maar dat wordt ik helemaal niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:09

WTF... Ik heb net mijn eerste maand Nuvaring achter de rug. Maandagmiddag ongesteld geworden, gister al nauwelijks meer en het zou me niet verbazen als 't nu alweer vrijwel over is. Is dat normaal? Vind het niet erg natuurlijk, maar van een volle week (7-8 dagen) naar 2 dagen vind ik wel heel bizar...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:14

Als ik op woensdag mijn laatste pil slik, moet ik dan een week later op dinsdag of op woensdag weer beginnen? Want ik ben nu dus elke stopweek een dag eerder ongesteld zegmaar.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:26

Plien91 schreef:
Als ik op woensdag mijn laatste pil slik, moet ik dan een week later op dinsdag of op woensdag weer beginnen? Want ik ben nu dus elke stopweek een dag eerder ongesteld zegmaar.

volgens mij donderdag.. dan neem je die maand weer op woensdag de laatste :j

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:28

je moet weer op de 8ste dag beginnen van je stopweek, dus donderdag

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:44

Nouks schreef:
WTF... Ik heb net mijn eerste maand Nuvaring achter de rug. Maandagmiddag ongesteld geworden, gister al nauwelijks meer en het zou me niet verbazen als 't nu alweer vrijwel over is. Is dat normaal? Vind het niet erg natuurlijk, maar van een volle week (7-8 dagen) naar 2 dagen vind ik wel heel bizar...

Misschien moet je lichaam er ook nog een beetje aan wennen allemaal. Mijn menstruaties worden iig ook steeds korter. Van 4-5 dagen naar ook ongeveer 2 dagen.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:51

ik zit nu al 2 maanden aan de yasmin maar heb nog klachten,last van de onderrug enz ben alleen 4kg afgevallen van verandering van de pil..gebruikte eerst de marvelon

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:05

Ben ik weer :=

Vandaag bij de apotheek geweest en gevraagd of de mirena vergoed word. Ik kan proberen alles in te leveren bij de zorgverzekering, maar ze gaf me weinig kans.

Nu zei ze: als je hem hier ophaald moet je de (bijna) 200 euro betalen voor de mirena, en bij de gynea nog eens 100 euro om hem te laten zetten. Toen ik vertelde dat ik doorgewezen ben naar het ziekenhuis om hem te laten plaatsten vond ze het wel heel raar. Dat was ook hier in duitsland dus niet normaal.
Nu vraag ik me waarom ik wel doorgestuurd ben naar het ziekenhuis. Na de controle en uitstrijkje was alles normaal voor zover ze het allemaal kon bekijken, zei ze.

Iemand enig idee waarom ik dan wel doorgestuurd word naar het ziekenhuis??

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:08

Kun je hem niet gewoon in NL laten zeten?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:10

Ik had nooit gedacht dat een spiraaltje zo duur zou zijn :=

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:11

Utixo schreef:
Kun je hem niet gewoon in NL laten zeten?

Ik ben niet meer verzekerd in nederland, omdat ik dus helemaal in duitsland woon (ook zo'n 500 km van de grens af) dus weet niet of zoiets dan ook mogelijk is??

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:13

Hm, lastig inderdaad. Al zou je zelf een consult moeten betalen voor de arts, ben je wellicht goedkoper uit. Maar je reiskosten komen er ook nog op.

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:14

_Tara_ schreef:

als je het omrekent wat je kwijt bent aan 5 jaar lang de pil slikken, want tenzij je de goedkoopste neemt die wel vergoed wordt door de zorgverzekeraar, kost dat ook iets van 16-20 euro per half jaar.. en dat is als je hem volgens de gebruiksaanwijzing slikt en nooit doorslikt.. als je doorslikt is het denk ik iets van 16-20 euro per 4 maanden..
is uiteindelijk ook een bedrag rond de 200-300 euri, maar gaat dan in etappes weg, dus valt het minder op

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:17

kathris schreef:
_Tara_ schreef:

als je het omrekent wat je kwijt bent aan 5 jaar lang de pil slikken, want tenzij je de goedkoopste neemt die wel vergoed wordt door de zorgverzekeraar, kost dat ook iets van 16-20 euro per half jaar.. en dat is als je hem volgens de gebruiksaanwijzing slikt en nooit doorslikt.. als je doorslikt is het denk ik iets van 16-20 euro per 4 maanden..
is uiteindelijk ook een bedrag rond de 200-300 euri, maar gaat dan in etappes weg, dus valt het minder op

Dat is ook wel weer waar natuurlijk. Maar goed ik denk dat die 200 euro niet omgerekend is naar gebruik van de pil zeg maar. Gewoon de productiekosten enzo van zo'n spiraaltje.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:21

Utixo schreef:
Hm, lastig inderdaad. Al zou je zelf een consult moeten betalen voor de arts, ben je wellicht goedkoper uit. Maar je reiskosten komen er ook nog op.

Ja en dat is ook niet niks met die afstand :=

Maar ik vind het zo raar dat ik gewoon alsnog doorverwezen word naar het ziekenhuis, terwijl ze zei dat alles in orde was. Ik dacht dat het misschien normaal zou zijn, maar bij de apotheek hoor ik dat het gewoon bij de gynea gezet word, net als in nederland over het algemeen..

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:22

_Tara_ schreef:
kathris schreef:

Dat is ook wel weer waar natuurlijk. Maar goed ik denk dat die 200 euro niet omgerekend is naar gebruik van de pil zeg maar. Gewoon de productiekosten enzo van zo'n spiraaltje.

de pil heeft toch ook productiekosten en verpakkingskosten etc.?
maar even buiten dat, denk ik dat het spiraaltje gewoon heel duur lijkt, omdat het een groot bedrag ineens is.. en dat komt harder aan als een keer in de zoveel tijd 20 euri

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:01

Chantal, kan jij niet kiezen in welk land je behandeld wordt? Hier zijn er wel regels voor maar in principe ben ik vrij om te kiezen in welk europees land ik naar een arts ga. En aan de hand van de kwaal en behandeltijd wordt een deel of alles vergoed door mijn zorgverzekering.
Ik weet niet of het in duitsland ook zo werkt, maar je zou het even na kunnen vragen. Dan kan je bijvoorbeeld tijdens een vakantie in nederland even langs een arts gaan.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:08

Maar hier word ik als het goed is binnen een maand geholpen nu, en tegen de tijd dat ik in nederland kom is het ook alweer een paar maanden verder ben ik bang. En ik vind het toch wel belangrijk dat ik zo snel mogelijk geholpen word nu :o :=
Daarbij vind ik het opzich geen probleem. 300 euro is idd wat al gezegd word in vergelijking met de pil op jaar basis niet zo veel verschil.
Maar ik vind het gewoon vaag dat het toch standaard blijkt te zijn dat het zonder verdoving bij de gynea gezet word, en ik hem moet laten plaatsen onder volledig narcose :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:24

Kytha schreef:
Plien91 schreef:

Oh mooi :) Vergat het de hele tijd te vragen maar ik durfde niet op donderdag weer te beginnen, straks zou ik wel zwanger raken ofzo :=

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:55

Plien91 schreef:
Kytha schreef:

Oh mooi :) Vergat het de hele tijd te vragen maar ik durfde niet op donderdag weer te beginnen, straks zou ik wel zwanger raken ofzo :=

Volgens mij niet donderdag. Dan heb je je stopweek namelijk 1 dag langer! En dat mag absoluut niet. (als je niet zwanger wil worde iig :P )

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:59

Ow nee hè, krijgen we die discussie nu alwééér?! |o Natuurlijk mag ze die pil gewoon op donderdag weer gaan slikken, dan heeft een een stopweek van precies 7 dagen en begint ze dus elke nieuwe strip op dezelfde dag. Staat gewoon in de bijsluiter hoor!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:08

Inderdaad, die discussie hadden we een paar pagina's terug ook al. Misschien iets wat in de openingspost gezet moet worden?

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:19

Nee klopt idd wel. 7 dagen niet := Sorry :o Maar idd wel goed plan om in de openingspost te zetten ja :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:26

kathris schreef:
_Tara_ schreef:

de pil heeft toch ook productiekosten en verpakkingskosten etc.?
maar even buiten dat, denk ik dat het spiraaltje gewoon heel duur lijkt, omdat het een groot bedrag ineens is.. en dat komt harder aan als een keer in de zoveel tijd 20 euri

Ja snap ik. Maar ik bedoel dat ze niet gerekend hebben zo van: ok de pil kost per jaar zoveel, dus dan maken we een spiraaltje precies even duur.