Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pelryo schreef:argh ik moet het even kwijt hoor maar er zit mij echt iets dwars.
Ik ken iemand die ook autisme heeft ( ik ook , welke vorm weet ik niet meer en boeit mij niet). '
Nou streef ik altijd naar zo normaal mogelijk zijn. Ik wil niet dat mensen rekening met mij houden, zo kom ik er niet. IMO kan niet de hele wereld rekening met je houden. Sowieso ben ik liever raar dan 'de autist'. Niet persoonlijk opvatten ofzo he?
Nou is dat meisje continue op mijn stage zo van ja mijn autisme zorgt ervoor dat ik dit niet kan en dat niet kan. Nou wilde ze een bepaald huisdier en ze zei letterlijk: 'als ik aan de fokkers over mijn autisme vertel dan geven zij mij vast een goed beest'. En ook een keer zat ze te roepen :''ahh tis chaos in mijn hoofd'' en maar heen en weer knikken. Terwijl ik dan denk een echte autist schermt zich dan af.. dan zoek je toch ff privacy op ofzo? Tenzij je zwaar autistisch bent.. vindt het moeilijk om hier uitspraak over te doen hoor, ik wil mijzelf er niet inverdiepen![]()
Verder gedraagt ze zich niet echt enorm autistisch hoor, je zou zoals bij velen op het eerste gezicht niks merken. Ik snap gewoon niet waarom ze het steeds bovenhaalt? IMO gebruikt ze het als zieligheidsfactor of excuus.
Sowieso kan ik door mij autisme andermans gevoelens ed niet begrijpeniemand met uitleg? want ik irriteer mij er echt aan
Manou schreef:Er wordt wel eens een verdeling gemaakt in verschillende 'karaktertypes' bij autisme, naast het passieve type zijn er ook actieve types, die daardoor op het eerste gezicht inderdaad niet meteen autistisch lijken.
Puissance schreef:Menino: Ik herken me wel een beetje in bepaalde dingen in je verhaal. Ik kan absoluut niet tegen mensen die hun neus snuiten in het openbaar, helemaal gek word ik ervan. Ook kan ik me niet meer op een verhaal focussen als iemand bv. een als/dan fout maakt (hij is groter als mijipv. dan ik) en op Bokt kan ik echt geïrriteerd raken bij extreme d/t fouten (ik werdt?
) waardoor ik gewoon het bericht niet meer lees. Kortom, alles nogal extreem.
Bij mij zit er vermoedelijk ook een groot verschil tussen verbaal en performaal IQ, maar dat gaan we woensdag testen.Ik heb Asperger trouwens.