Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NessaX schreef:Vriendje heeft het pas gekregen. (22jaar)
Hij heeft bloed laten trekken, en daar zagen ze het.
Hij was de hele dag moe en dronk 6flessen drinken uit , at veel en toch vermagerde hij.
Hij voelt zich beter zegt hij
Hij moet insuline, dus dan zal zijn suiker te hoog zijn als hij niets spuit.
Ja ons leven is eigenlijk verandert. Hij moet opletten op zijn voeding, alles uitrekenen.
hunter87 schreef:oh yeah wat ben ik blij met jullie topic....
ik krijg morgen een test in het ziekenhuis op diabetes. wat ze precies gaan doen moet je niet aan mij vragen, dat zouden jullie mij vast wel kunnen vertellen.
natuurlijk gaan er veel vragen door me heen, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen
waar hadden jullie precies last van?
voel je je nu beter?
wat als je geen medicijnen neemt een dag?
is je leven veel veranderd? in wat voor vorm?
oh please kunnen jullie me helpen....?
Kentaro schreef:hunter87 schreef:oh yeah wat ben ik blij met jullie topic....
ik krijg morgen een test in het ziekenhuis op diabetes. wat ze precies gaan doen moet je niet aan mij vragen, dat zouden jullie mij vast wel kunnen vertellen.
natuurlijk gaan er veel vragen door me heen, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen
waar hadden jullie precies last van?
voel je je nu beter?
wat als je geen medicijnen neemt een dag?
is je leven veel veranderd? in wat voor vorm?
oh please kunnen jullie me helpen....?
Ik dronk echt ontzettend veel, kon nog geen 10 minuten de deur uit zonder te moeten plassen en viel heel erg af.
Je 'voelt' er helemaal niets van (behalve bij een hypo of hyper, te laag of te hoge suiker), en dat is ook weer een nadeel, want het is een 'sluipende' ziekte![]()
Met pillen geen ervaring, maar spuiten kun je absoluut geen dag overslaan!!! Je zou binnen niet al te lange tijd in coma kunnen raken!!
Aangezien ik het al vanaf m'n tweede heb, kan ik niet zeggen dat m'n leven veranderd is![]()
Ik heb er nooit iets voor hoeven laten wat ik graag wilde doen (zoals school, werk, huis kopen, en al dat soort dingen), uiteraard wel op je voeding (en drinken!) letten. Tegenwoordig is de techniek zoveel verder, dat je echt veel meer met je eten kunt dan vroeger!!!
Ik heb het nu dus 34 jaar en heb er helaas wel wat nadelen van ondervondenMaar dat is hoofdzakelijk omdat ik véle jaren zeer weinig rekening met m'n suiker gehouden heb...... (als je er maar niet teveel mee bezig was, was het er ook niet.......) Hiermee bedoel ik bijna nooit bloedprikken en veel meer dingen eten dan eigenlijk kon
![]()
Ik ben behoorlijk met m'n neus op de feiten gedrukt en heb alle geluk dat ik er eigenlijk zeer weinig blijvende schade aan over gehouden heb![]()
Hoop dat hiermee wat vragen beantwoord zijn en anders horen we het wel
@Caroline, ik duim voor je morgen!
MoniqueT schreef:Diabetes type 1 (vroeger jeugdsuiker) komt heftig en snel, dus wordt er direct behandeld. Gemiddeld ontstaan pas na 20 jaar de eerste complicaties.
Bij type 2 sluimert de diabetes vaak al jaren. Het heet dan nog een gestoorde glucosetolerantie en je merkt er nog weinig van. Maar ondertussen doen die verhoogde suikers wel schade toe aan je zenuwen en vaten. Gemiddeld duurt het 7 tot 10 jaar voor type 2 ontdekt wordt bij de patiënt en 30 procent van de mensen heeft dan al complicaties. Sterker nog: door de complicaties wordt vaak ontdekt dat iemand diabetes heeft.
Citaat:Vroeger moest je inderdaad alles suikervrij, maar nu blijkt dat juist slecht door de sorbitol die daar in zit