[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:54

lotjj92 schreef:
misschien krijg je een tussenbloeding? of is je lichaam van slag.

ik was 1 pil vergeten. eb de dag erna 2 genomen. daarna was ik echt zoo ziek ervan. kotsmisselijk.

Serieus? Heb er wel eens 5 op een dag genomen, nergens last van. Nagelbijten / Gniffelen

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:51

lotjj92 schreef:
misschien krijg je een tussenbloeding? of is je lichaam van slag.

ik was 1 pil vergeten. eb de dag erna 2 genomen. daarna was ik echt zoo ziek ervan. kotsmisselijk.

Hmm, misschien is dat het! waarom neem je er 2??

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:52

Serieus? Heb er wel eens 5 op een dag genomen, nergens last van. Nagelbijten / Gniffelen[/quote]
5 Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:54

Wel eens 5 dagen vergeten (... ja echt. Huilen van het lachen ) en toen had ik ze maar alle 5 tegelijk geslikt, niet dat dat nut had eigenlijk. ROFL

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 18:22

ik was dus woensdag de pil vergeten, en heb toen donderdag 2 genomen omdat dat moest (stond op de bijsluiter). ik reageer nogal extreem op medicijnen. en was er heel erg beroerd van, misselijk enzo.

ik ehb hiervoor ene pil gehad waar ik ook heel erg misselijk van werd, zo erg dat ik het idee had dat ik elk moment moest braken. ben op schiphol zo beroerd geworden dat ik mijn zus haar pil (ze had een strip over) ben gaan slikken.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 18:23

Rock schreef:
Lichtelijk helluuuuuuuuuuuuuuuup!!!

Ik heb sinds een paar weken een spiraaltje. Gyn zei dat het meteen veilig was, maar nu voel ik me al een paar dagen een beetje kribbig, slaap slechter...

Zocht er niet echt iets achter, maar ik verloor een beetje roze slijm vandaag, en ik lees dus net op de site van mirena dat het de eerste week helemaal niet veilig is!! Bloos!

Iemand ervaring daarmee?

We hebben net onze derde gekregen. Begrijp me niet verkeerd, een vierde zou er ook heus bij passen, en we zouden er hartstikke blij mee zijn... Maar jezus!! Bloos!

je zou een morning after pil kunnen nemen? kan tot na 48 uur. of even naar de dokter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 18:26

Nee hoor, hier geen MAP. Als het dan zo is dan is het zo. En tis ook al langer dan 48 uur geleden trouwens. Ik heb hem nu een week of 3 geloof ik, en dus wel gewoon meteen weer bezig gegaan...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 00:19

Sorry Rock maar ik heb totaal geen verstand van spiraaltjes en dat wilde ik ook graag zo houden Haha! Misschien kan jij me advies geven over hoe je het voor elkaar krijgt om zwanger te worden Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 09:12

Heb gisteravond getest, negatief. Vanmorgen voor de zekerheid nog eens, en weer negatief, dus dat was ontzettende opluchting voor me.

Zwanger-raak-tips heb ik niet echt Nuage. Bij ons ging het steeds eigenlijk vanzelf. Gewoon niet mee bezig geweest wanneer en hoe, en dan steeds binnen een paar maandjes zwanger.

Ik raad trouwens nu een andere verloskundigenpraktijk aan dan eerst Tong uitsteken www.lavita-verloskundigen.nl
Knipoog

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 13:12

Nu kom ik een keer met een vraag Tong uitsteken Ik slikte altijd de diane pil van de fabrikant sandoz, door de verhuizing ben ik bij een andere dokter/apotheek terecht gekomen en daar krijg ik nu dus de diane pil van een andere fabrikant, ik heb die pil nu 2 maanden in gebruik maar heb nu echt ontzettend last van bulten/puistjes in mn gezicht terwijl ik de pil van de 1e fabrikant niet had. Iemand een idee?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 13:59

Hoezo ben je van je verloskundigenpraktijkgeloof afgestapt Rock? Haha!

Veronique in principe zou dit niet moeten kunnen want beide pillen zouden precies hetzelfde moeten zijn ivm regelgeving e.d.
Maar ik zou dit even voorleggen aan je dokter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 14:01

Nuage schreef:
Hoezo ben je van je verloskundigenpraktijkgeloof afgestapt Rock? Haha!

Mijn VK-dinnetje is voor zichzelf begonnen, samen met nog een van de VK's van het geboortecentrum, en nog een derde is nu vaste waarneemster. Dus alle VK's waarvoor ik het geboortecentrum kon aanbevelen kan je nu op hun eigen praktijk vinden.

Zegt het voort, zegt het voort, want ze kunnen nog wel wat cliënten gebruiken! Lachen

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 14:02

Zal ik doen Haha! Doe mijn best om z.s.m. cliënt te worden! hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 14:04

Nuage schreef:
Zal ik doen Haha! Doe mijn best om z.s.m. cliënt te worden! hahaha

Da's helemáál goed! Knipoog

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 14:40

Ik ga over 2 weken naar de HA, moet toch een vervolgrecept hebben (als ik deze pil wil blijven slikken). Ik vind het heel vreemd dat ik er nu zo'n last van heb, want het zou idd niet moeten kunnen. M'n ma heeft beide bijsluiters uitgeplozen en ze kwam ook tot de conclusie dat er geen verschil in zit. Dus het is best vreemd en minder prettig.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 15:54

Anthea schreef:
Wel eens 5 dagen vergeten (... ja echt. Huilen van het lachen ) en toen had ik ze maar alle 5 tegelijk geslikt, niet dat dat nut had eigenlijk. ROFL

Gestoord En te bedenken dat ik er alles aan doe om zo weinig mogelijk hormonen binnen te krijgen Lachen

MAP kun je tot 72 u na de seks gebruiken toch?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:11

Meerdere pillen tegelijk innemen schijnt hetzelfde effect te hebben als de morning after pil, dus als je er 5 neemt kan je wel raden dat het niet goed voor je is..

Je spiraaltje zou volgens mij direct na het plaatsen betrouwbaar moeten zijn op voorwaarde dat hij goed zit, en daarvoor moeten we eerst een scan hebben gedaan die ze vaak pas na een week of wat doen Lachen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:12

Ik heb een vraagje:
'Is het slecht als je de pil altijd zou doorslikken? Dus geen stopweek zou nemen?'

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 01:23

Sodeletuut schreef:
Ik heb een vraagje:
'Is het slecht als je de pil altijd zou doorslikken? Dus geen stopweek zou nemen?'

Nee dat is niet slecht voor je. Helaas vaak ook niet handig.

Als je de pil slikt heb je geen eisprong en word je dus niet echt ongesteld. Als je een stopweek houd word je "nep-ongesteld". Normaal gesproken is je ongesteldheid bedoeld om het niet bevruchte eitje en al het extra aangemaakte baarmoederweefsel af te breken. Als je aan de pil bent word dit niet aangemaakt en hoeft dit dus ook niet te worden afgebroken.

De stopweek is verzonnen door de makers van de pil toen deze lange tijd terug werd uitgevonden om vrouwen het gevoel te geven dat ze nog een gewone cyclus hadden. Eigenlijk is het overbodig.

Veel vrouwen krijgen echter een doorbraakbloeding als ze lang de pil doorslikken. Het vervelende hiervan is dat je niet weet wanneer deze bloeding komt en dit kan soms slecht uitkomen. Er zijn echter ook vrouwen bekend die geen doorbraakbloedingen hebben (zoals ik)

Kort gezegd: je kunt gerust de pil zolang doorslikken als jij wilt.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:32

En verschilt het dan ook per pil of je meer of minder doorbraakbloedingen hebt?

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:35

minder zin in seks door pil minerva? (voorheen heette deze pil diana 35)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 23:12

Ik had bij de lichtere pillen wel last van doorbraakbloedingen. Dus ik neem aan dat dit inderdaad kan uitmaken Sodeletuut.

Moniekk: neem aan dat dat een vraag is?
Het antwoord is volmondig JA! Je libido kan behoorlijk dalen dankzij de pil. Meeste vrouwen merken dit pas echt als ze stoppen met de pil en opeens hun man bespringen Haha!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 07:58

Nuage schreef:
Het antwoord is volmondig JA! Je libido kan behoorlijk dalen dankzij de pil. Meeste vrouwen merken dit pas echt als ze stoppen met de pil en opeens hun man bespringen Haha!

Ook wanneer je een spiraaltje neemt?

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 09:18

Stel nou dat je in de eerste week de eerste pil vergeet, maar er wel binnen 12 uur achter komt..
In de bijsluiter staat dat je niet je stopweek mag verlengen. Maar er staat ook dat als je een vergeten pil binnen 12 uur neemt je nog beschermd bent.

Ik vind trouwens die tijden wel een beetje vreemd hoor. Of je nou na 11 en een half uur er achter komt dat je m vergeten bent of na 12 en een half uur.. Ik denk eerlijk gezegd dat dat niet zo heel veel uit maakt. Wie slikt de pil nou elke dag op precies hetzelfde tijdstip?

Ik slik meestal 1 doosje achter elkaar. Dus 3 strips. Nooit last van doorbraakbloedingen.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:31

Ik! Tong uitsteken