[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:54

romatjuh schreef:
Lovely1 schreef:
Hoihoi! Ik heb toestemming van mijn verzekering en mag mijn operatie datum gaan plannen Lachen Ik zal geopereerd worden door dr.van der weij in kliniek klein rosendael

ps) ik moet de sportbh straks 6 weken lang dag en nacht dragen en krijg er eentje vanuit daar mee

Ik ben ook door hem geopereerd! Ook in Klein Roosendael. Vond het echt een super kliniek!

Is dit via het Rijnstate-ziekenhuis gegaan Lachen?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:58

Nee niet via het Rijnstate.. Mijn moeder is eerder aan haar schouder geopereerd in Klein Rosendael op aanraden van een andere arts. Dit beviel zo goed dat ik daar meteen een voorkeur voor had en ben ook naar een voorlichting van Dr. van der Weij geweest en dat was echt super. Heb ook nog andere klinieken bekeken maar ik voelde me in die kliniek gelijk op mijn gemak.
Romatjuh: Is het resultaat mooi geworden? Ik ben me vooral druk aan 't maken over het infuus. De assistente heeft dit met grote letters op het formulier gezet zodat ze de tijd ervoor zouden nemen (ik ga flippen vandaar Knipoog) Dat vond ik erg fijn

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:55

Lovely1
ik was ook zo bang voor het infuus zat helemaal te sjeken maar wat hadde ze bij mij gedaan een zalfje op me hand dat verdooft en voelde niks van het infuus dus wete de naam niet meer van dit zalfje maar als je het de zusters van te voren vraagt doen ze dit wel en voel je niks egt heel raar
suc 6

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:59

Ik mocht na de eerste controle van de PC de BH snachts uit. Ik heb hem overdag ook wel eens een uurtje uit, even luchten.
Ik had soms ook wat gelige prut uit mijn wondjes. De eerste paar dagen niet, dat kwam pas later.
Ik heb gaasjes op de wond, dat is ook wat zachter dan de stof van de BH en het vangt de prut op. Mijn plekjes zijn alweer helemaal dicht, op 1 plekje onder mijn tepel na, die is weer wat aan het opspelen nadat de oplosbare hechting eruit is gewerkt door mijn lichaam.
Overdag als ik aan het werk ben draag ik mijn sportBH, savonds heb ik hem uit.
Ik draag nog wel steeds gaasjes, zeker nadat ik heb ingesmeerd, anders zit mijn shirtje onder de vetvlekken.
Snachts draag ik nu een hele simpele katoenen BH, zonder dikke, elastieke band onderaan.

Ik hoop dat alles goed gaat morgen op de controle, Robijntjah.

Lovely, krijg je niet van te voren een pilletje om je rustig te maken dan? Ik zag ook heel erg tegen het infuus op en door dat pilletje heb ik er zo goed als niets van gemerkt. Ik zal er zeker even om vragen als ik jou was, dat is een stuk relaxeder. Ik kwam jankend de afdeling op en ging lachend op weg naar de operatie!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:01

Is het raar als je met een cup E naar de HA gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:03

Helemaal niet hoor Petulan!!

Ja, gele prut ben ik gewend, maar bruin slijm niet Verward
Nog een weekje, en dan mag ik ook zonder BH slapen Haha!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:09

Petulan schreef:
Is het raar als je met een cup E naar de HA gaat?

Ik heb ook cup E af en toe F.. maar je hoeft tegenwoordig niet meer eerst langs je HA
Je kan direct terecht in een kliniek, wat je wel kan doen is eerst naar een fysio (hoeft ook niet meer via de HA) en hij/zij kan vaak bevestigen of je rugklachten door je voorgevel komt. Dan sta je zeg maar sterker tegenover de verzekering.
Ik kwam direct bij de PC en die zei gelijk dat het een goede indicatie was en heeft de aanvraag gedaan en heb binnen twee weken bericht gehad. Vanaf cup E wordt vergoed bij de verzekering.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:12

Clovertje schreef:
Ik mocht na de eerste controle van de PC de BH snachts uit. Ik heb hem overdag ook wel eens een uurtje uit, even luchten.
Ik had soms ook wat gelige prut uit mijn wondjes. De eerste paar dagen niet, dat kwam pas later.
Ik heb gaasjes op de wond, dat is ook wat zachter dan de stof van de BH en het vangt de prut op. Mijn plekjes zijn alweer helemaal dicht, op 1 plekje onder mijn tepel na, die is weer wat aan het opspelen nadat de oplosbare hechting eruit is gewerkt door mijn lichaam.
Overdag als ik aan het werk ben draag ik mijn sportBH, savonds heb ik hem uit.
Ik draag nog wel steeds gaasjes, zeker nadat ik heb ingesmeerd, anders zit mijn shirtje onder de vetvlekken.
Snachts draag ik nu een hele simpele katoenen BH, zonder dikke, elastieke band onderaan.

Ik hoop dat alles goed gaat morgen op de controle, Robijntjah.

Lovely, krijg je niet van te voren een pilletje om je rustig te maken dan? Ik zag ook heel erg tegen het infuus op en door dat pilletje heb ik er zo goed als niets van gemerkt. Ik zal er zeker even om vragen als ik jou was, dat is een stuk relaxeder. Ik kwam jankend de afdeling op en ging lachend op weg naar de operatie!

Misschien wel maar dat liet ze aan de anesthesist over.. dus dat wordt een verrassing Knipoog Van de week lag mijn moeder in het ziekenhuis met infuus... kreeg al kriebels toen ik het zag.. ze mogen dat ding bij mij wel inwikkelen met verband zodat ik het buisje niet zie zitten Vork

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:38

Lovely1 schreef:
Nee niet via het Rijnstate.. Mijn moeder is eerder aan haar schouder geopereerd in Klein Rosendael op aanraden van een andere arts. Dit beviel zo goed dat ik daar meteen een voorkeur voor had en ben ook naar een voorlichting van Dr. van der Weij geweest en dat was echt super. Heb ook nog andere klinieken bekeken maar ik voelde me in die kliniek gelijk op mijn gemak.
Romatjuh: Is het resultaat mooi geworden? Ik ben me vooral druk aan 't maken over het infuus. De assistente heeft dit met grote letters op het formulier gezet zodat ze de tijd ervoor zouden nemen (ik ga flippen vandaar Knipoog) Dat vond ik erg fijn

Ik vind het wel mooi geworden ja! Ik wil je wel foto's mailen, moet je wel even je mailadres pmen. Infuus heb ik echt niets van gevoeld, die mevrouw prikte m ook in 1 keer erin. De kliniek is echt heel huiselijk, op de kamer heb je normale stoelen staan en een tv dus dat scheelt ook alweer. Verder waren de zusters ook ontzettend aardig, namen alle tijd.

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:31

Sajnne schreef:
Lovely1
ik was ook zo bang voor het infuus zat helemaal te sjeken maar wat hadde ze bij mij gedaan een zalfje op me hand dat verdooft en voelde niks van het infuus dus wete de naam niet meer van dit zalfje maar als je het de zusters van te voren vraagt doen ze dit wel en voel je niks egt heel raar
suc 6

Dat is Emla zalf. Dat kreeg ik ook omdat mijn bloedvaten heel fijn zijn en dan zou het infuus meer pijn doen. Maar toen ik bij de anesthesist kwam bleek dat die zalf je vaten nóg nauwer maakt *LOL* dus dat het helemaal niet zo handig was. Maar het viel reuze mee en ben ook nooit zo bang voor naalden en prikken gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 16:26

Nou, op controle geweest!

Het waren oplosbare hechtingen Go jij! Go jij! Dus alleen de knoopjes eraf geknipt, en ben nu hechtingloos Lachen

Het plekje is wel een ontsteking... Heeft ie 'uitgeknepen' (AU!!!) en vet gaasje op gedaan. Moet ik onder de douche goed spoelen, zelf ook uitknijpen, en tot er geen bruine smurrie meer uitkomt vette gaasjes op!
Er kwam echt zo'n vieze zooi uit! Net een puist, maar dan groter Clown
Deed echt wel ff goed pijn ook!

Ben er nog niet uit of ik dat wel durf zelf Nagelbijten / Gniffelen

Mag nog een week extra niet autorijden, dus zit nog steeds aan huis gekluisterd...
BH nog 2 weken dag en nacht aan, en dan 6 weken overdags, en daarna nog een controle, en dan ben ik er vanaf als het goed is Lachen

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:29

De prik van het infuus zelf vond ik niet zo naar. Het is naarder als je die vloeistof langzaam je systeem in voelt gaan. Vond ik althans.
En vond het naar dat dat infuus dan in je hand zit en je als je wakker wordt bij elke beweging van je hand dat ding voelt wiebelen Haha! Hahaha...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:30

Infuus heb ik echt 0,00 last van gehad! Vorige keer idd de vloeistof die je voelt, maar dit keer helemaal niets!
Viel me reuze mee Clown

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:39

De angst voor het infuus neemt langzamerhand iets af.. maar ik knijp hem nog steeds. Had liever gehad dat mijn vader mij zou prikken omdat het deels een vertrouwen kwestie is.. of dat ze me een klap geven met een hamer Tong uitsteken Die vloeistof lijkt me inderdaad ook een raar gevoel, ben wel heel benieuwd naar hoe ik overal op reageer

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:10

Het hoge woord is eruit: Ik ga iets aan mn 80E laten doen! Ik ga volgende week naar de HA voor een afspraak!

Bloos Ik ben zo trots op mezelf.. heel dom maar toch!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:01

Knap van je meis! Top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:20

Petulan schreef:
Het hoge woord is eruit: Ik ga iets aan mn 80E laten doen! Ik ga volgende week naar de HA voor een afspraak!

SUPER!!! Ben trots op je meid!
En wij komen je opzoeken *LOL*

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:43

Goed zo Petulan! Go jij! Go jij! Echt, je krijgt er geen spijt van!

Enne.... ik vind het niet dom hoor, ik weet precies wat je bedoelt. Ik zat helemaal in de stress alleen al om de telefoon op te pakken om een afspraak te maken bij de HA, dat vond ik al dapper van mezelf. Dus lekker trots op jezelf wezen hoor, mag best!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:49

Robijntjah schreef:
Petulan schreef:

SUPER!!! Ben trots op je meid!
En wij komen je opzoeken *LOL*

met cadeautjes Knipoog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:50

Heeeeule hippe cadeautjes *LOL*

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 08:47

Petulan schreef:

Je hebt groot gelijk Haha! en ik was aan het huilen als een klein kind toen ik het besluit had gemaakt Bloos

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 09:18

Robijntjah schreef:

CHOCOPIEYMELS Clown

... [/offtopic] *LOL*

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 11:20

Wat fijn Petulan! Heel goed dat je de beslissing hebt durven nemen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:50

Petulan schreef:
Robijntjah schreef:

CHOCOPIEYMELS Clown

... [/offtopic] *LOL*

Tietuuuuh Haha!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 13:04

Goed gedaan Petulan!

Robijntjah, uitknijpen? Ziek OMG Ach gut Hopelijk geneest het nu snel. Fijn dat je oplosbare hechtingen hebt!