Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cecieltje schreef:Ik slik nu al bijna een jaar de pil 3x door. Dit omdat ik hevige buikkrampen heb tijdens mijn menstruatie. De dokter schreef mij hiervoor allerlei pijnstillers voor en de pil (femodeen), maar niets hielp. Hij zei toen tegen mij dat ik maar 2x door moest slikken en dan met een andere pil (Neogynon 21). Deze pil heb ik niet lang geslikt, want ben er veel kilo's van aangekomen. Die keer heb ik een verwijsbrief gevraagd, zodat ik naar de gynaecoloog kon. Ik was bang dat er misschien iets mis was.
De gynaecoloog die schreef mij gelijk weer mijn oude pil voor, omdat ik zoveel aan was gekomen en zei dat dat hij niets abnormaals zag en dat alles er goed uit zag. Hij zei: 'De pijn..daar groei je wel overheen'. Toen zei hij ook tegen mij dat ik de pil wel 3x door kon slikken, zodat ik er minder last van zou hebben van mijn menstruatie.
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of het wel zo goed is om zoveel keer de pil door te slikken? Is het niet schadelijk?
Roosmarijn schreef:cecieltje schreef:Ik slik nu al bijna een jaar de pil 3x door. Dit omdat ik hevige buikkrampen heb tijdens mijn menstruatie. De dokter schreef mij hiervoor allerlei pijnstillers voor en de pil (femodeen), maar niets hielp. Hij zei toen tegen mij dat ik maar 2x door moest slikken en dan met een andere pil (Neogynon 21). Deze pil heb ik niet lang geslikt, want ben er veel kilo's van aangekomen. Die keer heb ik een verwijsbrief gevraagd, zodat ik naar de gynaecoloog kon. Ik was bang dat er misschien iets mis was.
De gynaecoloog die schreef mij gelijk weer mijn oude pil voor, omdat ik zoveel aan was gekomen en zei dat dat hij niets abnormaals zag en dat alles er goed uit zag. Hij zei: 'De pijn..daar groei je wel overheen'. Toen zei hij ook tegen mij dat ik de pil wel 3x door kon slikken, zodat ik er minder last van zou hebben van mijn menstruatie.
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of het wel zo goed is om zoveel keer de pil door te slikken? Is het niet schadelijk?
Onderzoek heeft uitgewezen dat vrouwen die de pil heel lang doorslikken door bijv. pijnklachten geen andere baarmoederslijmvlieswand opbouw hebben dan vrouwen die gewoon braaf iedere maand hun ongesteldheid ondergaan. Je kunt dus probleemloos doorslikken, alleen kan het na een tijdje voorkomen dat je toch een doorbraakbloeding krijgt.
chickey schreef:Volgens mij niet hoor Perlina. Volgens mij als je in de 3e week stopt is er niks aan de hand als je weer met je pil begint... Maar lees het idd maar voor de zekerheid even in de bijsluiter
Twinckle schreef:Ik ben 2 dagen mijn pil vergeten (vorige week donderdag en vrijdag) en gisteren heb ik het onveilig gedaan, om het zo maar even te noemen
Nadat ik donderdag en vrijdag de pil was vergeten ben ik ongesteld geworden, maar ik ben wel doorgegaan met de pil slikken. Gister was ik nog een héél klein beetje ongesteld.
Kan ik nu zwanger zijn?
Twinckle schreef:Ik ben 2 dagen mijn pil vergeten (vorige week donderdag en vrijdag) en gisteren heb ik het onveilig gedaan, om het zo maar even te noemen
Nadat ik donderdag en vrijdag de pil was vergeten ben ik ongesteld geworden, maar ik ben wel doorgegaan met de pil slikken. Gister was ik nog een héél klein beetje ongesteld.
Kan ik nu zwanger zijn?
noran_nd_me schreef:Was ik vroeger ook zeer bang voor, maar nou denk ik als het gebeurt, dan gebeurt het maar. Maar alleen als je een lange tijd een vaste vriend heb danIk kan me haast niet voorstellen dat alss je echt de pil trouw slikt, dat het dan toch gebeurt..
Marijuhhhhh schreef:Bedankt voor de reacties, iemand misschien ook ervaring met Yasmin, ik zag op de site dat je hier niet van aankwam, maar dat sommige vrouwen zelfs gewicht verloren..