Hier staat was soms ook weken buiten de kast. Nu staan er ook 3 manden klaar om opgevouwen te worden. Dat komt deze week wel een keertje. Nu net de kerstboom opgeruimd, dat is altijd wel voldoenend werkje 
Maar verder gaat het niet zo lekker. De spanning komt nog steeds verder naar de oppervlakte en daardoor heb ik onwijs last van mijn lijf. Zoveel spanning, ik werd vanmorgen wakker en mijn hele ribbenkast doet pijn. Overal spierpijn, alsof ik een keiharde workout heb gedaan gisteren. En dat is ook heftig om te ervaren. Soms denk ik echt dat het er nu helemaal uit komt, maar dat lukt echt niet. En dat is echt heftig, het is momenteel echt even overleven. Ik droom ook rare dingen, soms word ik in de emotie wakker, heel verwarrend allemaal.
En ik kan dan niet zoveel hebben. Ik merk dat ik sommige grote mensen dingen dan ook moeilijk aan kan. Dat is zo gek, maar ik kan daar dan niet goed mee dealen. Daarin voel ik me dan nog best kinds, maar dat komt omdat ik bang ben dat ik niet goed genoeg ben. Dat is nog een stukje wat er echt uit moet. Maar die groei ga ik pas maken als het trauma er vanaf is. Ik vind het allemaal wel erg spannend.