Diagnose BK en verder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Diagnose BK en verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 15:45

Precies Gaucho en dat is zo verdiend!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-24 16:03

En vooopig kan ik me de komende jaren redden. En dan kan het zijn dat ik werk heb en dus daar niet over na hoeft te denken. Als de status palliatief blijft wordt dat gedeelte lastig. Maar ik moet dus nog uit de zaak daar komt nog geld voor binnen en met financieel adviseur wel mijn voorstel/eis al gedaan als dat goed uitpakt hoef ik me iets minder druk te maken sowieso en anders is de vervolg stap nog een financieel advocaat en wordt het een jaren plan. Maar als ik koop kan ik ook weer verkopen en over een aantal jaar is mijn situatie heel anders misschien. Daarom dat adviseur zei parkeer even het geen waar je je druk om maakt voor later. Richt je nu op de mogelijkheden nu en op je herstel. Druk maken daar over kan altijd maar er zijn nog wat mogelijkheden ook als de zakelijke deal zeg maar anders uitpakt dan heb ik altijd nog iets achter de hand waar ook weer mogelijkheden mee zijn. Dus ik heb niet alles openbaar gezet. Het kan zo uitpakken dat ik later problemen krijg ja dat kan. Ik kan ook dood zijn later. Ik kan ook werk hebben en happy de peppie lekker mijn leven op de rails heb. De deal kan ook goed uitpakken. En ik heb een huiskamer gesprek gehad ook nog maandag met iemand van pgb en ik heb huishoudelijke hulp toegewezen gekregen voor zo lang ik hier zit en ook een beetje de situatie ivm koop en zei zij er zijn in uiterste gevallen ook mogelijkheden binnen een gemeente dus ook van die nu wat nu moet en je kunt altijd een gesprek aanvragen daarover als ik er echt niet uit zou komen. Maar eerste punt is nu een eigen stek. Chemo en bestraling afwerken en weer aansterken en het zakelijke afwikkelen hopelijk op een zo vriendelijk mogelijke manier en gewoon dan mijn leven oppakken en hopelijk ook werk vinden maar dat laatste is pas na aansterken. Maar niet iets waar me direct druk over moet maken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 16:08

Klinkt heel goed en alles heeft een (klein) risico. Ik heb dat in 2011 ook bewust genomen en zoals het er nu uitziet pakt het allemaal heel goed uit. Zoniet dan zijn er altijd nog andere plannen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 16:09

Klinkt heel goed en alles heeft een (klein) risico. Ik heb dat in 2011 ook bewust genomen en zoals het er nu uitziet pakt het allemaal heel goed uit. Zoniet dan zijn er altijd nog andere plannen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 16:09

Klinkt heel goed en alles heeft een (klein) risico. Ik heb dat in 2011 ook bewust genomen en zoals het er nu uitziet pakt het allemaal heel goed uit. Zoniet dan zijn er altijd nog andere plannen. Helemaal met je eens dus. Nooit is iets 100% zeker.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-24 09:38

Alleen na wat research omdat ik gister tussen de middag om een uur te overbruggen in een snackbarretje heb gezeten pal achter de poort van het huis en met zicht op de plus supermarkt. Dacht ik kan ik mooi kijken wat daar allemaal zo komt.

Maar het is dus een multiculturele wijk maar het leek wel meer islamitische wijk. Hoeft niks mee mis te zijn maar ik zag veel heel veel jeugd 16-18 tussen 12-13 uur. Van Noord Afrikaanse afkomst. Dus thuis nog even in de wijk erachter gedoken daar blijkt veel jeugd overlast te zijn en op de tweede plek van woning inbraken en op de eerste plek van auto inbraken in Gouda. Heb ik weer. Ik ga morgen hopelijk nog een keer terug. Want ik vind het huis echt heel leuk. En ga wat dieper de wijk erachter in om te kijken hoe dat voelt op zaterdag einde middag. En ook vakantie dus ik verwacht morgen de meeste reuring.

Er is een straatje met verschillende bedrijfjes snackbar, pizzaria, Chinees, plus etc en dat grenst aan de poort van het huis. De rode stip daar staat het huisje

Afbeelding

Dit zijn de blauwe bakken van de pizzaria en die staan in de poort.

Afbeelding

Dit is de deur van schuurtje naar poort van het huis de huidige bewoner heeft dat al gebarricadeerd
Afbeelding

Ook 3 sloten op de voordeur dus ik heb ook wel even bewust gekeken naar woning inbraken daar.

De voorkant toen ik er gister was echt heel ander beeld dat vanaf de achterkant poort en straatje in de wijk Ouwe Gouwe erachter.

Afbeelding

Het regende dus wel grauw.

In dat rijtje huizen dat zijn allemaal woningen uit 1907 die gerestaureerd zijn en het rijtje huizen zelf is gewoon prima kwa bewoners.

Ik heb nog steeds een heel erg goed gevoel bij huisje maar ik moet dat toch even wat verder bekijken. Ben toch een vrouw alleen en ja ik ben verlieft op het huisje kan niet anders zeggen. Maar moet ook mijn hersens gebruiken.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 10:53

Ik snap dat je nu je twijfels hebt.
Zou je niet gewoon eens aanbellen bij mensen in de buurt? Nee heb je en ja kan je krijgen, toch?
Als iedereen de deur voor je neus dichtgooit weet je ook meteen met wat voor buren je te maken zou krijgen.
Het is wel echt een enorm leuk huisje

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-24 11:32

Ja daarom ga ik er morgen middag weer heen. Want wil maandag een bod doen. Of niet.
Het huisje is echt heeel leuk.
En aan de singel merk je niks van de wijk erachter. Maar de poort is vrij toegankelijk ook voor de hangjongeren en dat maakt mij toch wel wat uhm huiverig.
Ook moet mijn brommobiel dan in de wijk staan of ik zou hem via de poort in het schuurtje kunnen krijgen want die past daar wel maar of ik draai kan maken is even de vraag.

En ik zou dan wel een alarmsysteem nemen denk en vooral een punt in het schuurtje en tuindeur. Voordeur aan de singel waar ze eerst langs andere woningen moeten met kans op gezien te worden. Aan de voorkant wel ons kent ons dus als daar iets komt wat er niet hoort dan valt dat toch snel op maar achter dus wel kwetsbaar.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 12:59

Lastige overwegingen want jouw brommobiel is natuurlijk heel erg belangrijk. Sterkte met het overdenken

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-24 13:10

Nou niet belangrijker dan een huis hoor ;)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 13:12

Het hele plaatje is belangrijk. Een fijn huisje (zo op Funda ziet het er prachtig uit!), maar ook alles er omheen. Je kunt nog zo'n fijn huis hebben, als je er niet uit durft te komen omdat je je onveilig voelt, dan heb je er niks aan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-24 13:20

Nee precies.
Nou is het ook niet zo dat ik me er onveilig bij voel.
Maar ik heb wel zo iets van ik moet daar toch even wat beter gaan kijken en goed overwegen. Want heb toch nog steeds een goed gevoel.
Maar soms moet je gevoel even uitschakelen en zonder gevoel kijken. Morgen ga ik niet binnen kijken maar enkel wat beter in de buurt niet alleen achter maar ook voor wat ook de buurt is. En misschien was het gister gewoon een moment in de pauze van een school waardoor al die jongeren daar zich ophoopten.

Maarja als je dan ook leest over woninginbraken etc dan heb je toch zo iets van hmz. Maar er woont nu ook een vrouw in sinds 2008 en die heeft onwijs veel liefde en geld in het huis gestoken. Dat doe je niet als je je er niet veilig voelt. Want dan ga je zo snel mogelijk weg. Zij vertrekt naar de Veluwe is nu wat ouder en gaat bij haar familie in de buurt wonen.

Ik heb allerlei offertes toe gestuurd gekregen van zonnepanelen, isolatie, fundering gedaan (dat is een dure grap) verder heeft ze binnen alles aangepakt. Ik zou dat allemaal niet doen als ik er niet prettig zou wonen ;)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 13:29

Als je het fysiek aankan zou ik meerdere keren op verschillende tijdstippen gaan kijken.

Ik heb namelijk ooit bijna een huis gekocht dat tegenover een basisschool lag.
Bezichtiging om 09.30 uur en toen niks aan het handje, kids in de klas ;-)
Ik was helemaal verliefd op het huis waardoor ik die school bagatelliseerde.
Iemand gaf mij de tip om op verschillende tijdstippen met mijn hond een rondje door die straat te lopen.
Toen ontdekte ik dat het schoolplein een soort van ontmoetingsplek was.
In het weekend van 's morgens vroeg tot 's avonds laat kinderen...
Ik heb het huis niet gekocht en ik ben degene die mij de tip gaf nog steeds dankbaar :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-24 14:06

Ja daarom ook morgen einde middag.

Ik ben al wel op verschillende tijdstippen in de buurt geweest. Want als ik met de trein naar zh ging dan ging ik vanaf station lopend naar zh.

En het ligt op steenworp afstand van zh. En ik heb me nooit onveilig of raar gevoeld

Afbeelding

Maar ik ben nooit eerder op dat stuk bij de plus geweest zeg maar.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 14:21

Ik zit ook even via google maps te kijken.
Ik ben totaal onbekend in Gouda, dus sorry indien ik wat doms zeg ;-)
Als ik kijk om je hondjes uit te laten, dan sprak je over de Reeuwijkse Plassen of Goudse Hout.
Google maps geeft bij beiden aan dat je dan via de Thorbeckelaan kan en voor de Goudse Hout kan je ook via de Graaf Florisweg.
Als je er toch bent kijk dan goed of je jezelf daar frequent langs ziet gaan met je hondjes.
En hoe doen ze even een snelle plas? Is er in de buurt van de woning daartoe een mogelijkheid?

Qua locatie zit je wel lekker centraal (althans als ik op mijn beeldscherm kijk). Alles is in de buurt en dat is ook wat waard!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-24 14:29

Snelle plas voor de deur. Niet in de wijk erachter. Kan ook richting zh daar zijn wat groene perkjes maar niet zoals Goudse hout.
Afbeelding

Bij goverwelle kun je ook mooi wandelen richting Haastrecht.
Het plan is met brommobiel, fiets of met ov desnoods dan toch naar reeuwwijkseplas of Goudse hout te gaan of wat langer te wandelen. Overdag zie ik me overal wel wandelen. Saartje kan niet goed tegen drukte dus die zit in een tas tot we de drukte uit zijn.

Kan naar Reeuwwijkseplas ook langs de singels zoals de Willem de zwijger singel, langs het water ook de Graaf Floris weg is langs het water dan kom je ook in het midden uit. Dat is wel wat gezelliger wandelen dan de Thorbeckelaan :j dan reeuwwijkse sluis oversteken of juist via kleine weggetjes naar Goudse hout singel dat is 2 km en dan sta je al in groene gebied tussen Goudse hout en reeuwwijkseplassen. En daar kun je dus links of rechtsaf mooi groen wandelen maar erheen wandelen is al een wandeling op zich maar dat heb ik hier ook als ik naar het losloopgebied ga. Alleen hier hoef ik niet de drukte door want industriegebied af en de polder in ;)

De kant op wandelen/fietsen richting reeuwijk/Goudse hout vind ik niet zo spannend eigenlijk. Richting centrum ook niet.

Ik vind de wijk pal achter de woning wel spannend. Dat is het grootste punt en eigenlijk het enigste punt :j

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 10:26

Misschien kun je ook bij het politiebureau in de buurt langslopen en aan de wijkagent vragen hoe het daar is. Wel een leuk huis! Ik hoop voor je dat het wat wordt.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 11:27

Spannend! En goed om op verschillende tijden te kijken.
Ik zou ook rond 18 uur gaan kijken en vooral ruiken in de steeg achter de schuur. Al de restaurantjes kunnen flink wat geur produceren als er volop gekookt wordt en als je dat altijd ruikt als je rustig van je tuin geniet is niet fijn.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 11:37

Ja. Ergens denk ik huis is leuk, heel leuk. Buurt is gewoon niet leuk.

Maar tussen 12 en 13 is natuurlijk ook tussen de middag pauze bij de scholen en er zitten meerdere middelbare scholen in een straal van 2 km. En ja die jongeren gaan een broodje halen en dan zijn ze weer weg ;)

Maar ik heb meer research gedaan naar het plein erachter en daar werd ik niet zo vrolijk van. De restaurants zijn in 2020, 2022 en 2023 overvallen. In 2022 was het een heftige gewapende overval op de snackbar waar ik mijn frietje naar binnen heb zitten werken.Iets zegt mij dat mijn gevoel toen ik daar zat toch goed is. Dat de wijk trouble is. (Hogendorpplein) Voor hen die graag in de buurt wil duiken :j

Maargoed ik woon nu in Alphen en hier was een schietpartij in de Ridderhof. Ik was daar net een paar min weg. Dat ging om Tristan van der vlis die gewoon rond ging schieten daar.

En ben opgegroeid in de Haagse laakkwartier.

Dus ik ben wel wat gewend.

Ik ga dus vanmiddag terug.
Het is wel een echt leuk huis en echt fijn dat alles zo dichtbij is. En weet je dat heb je alleen in een stad. En welke stad je ook zit dan heb je gewoon de reuring.

Dus als ik besluit dat ik het toch teveel reuring vind dan ga ik eens goed na denken over wat ik van mij lijstje ga schrappen want dan moet ik mijn criteria gewoon echt gaan bijstellen.

De geur van restaurantjes maakt mij niet uit. Ik heb 10jaar bij mac gewerkt. Ik rook zelf naar Mac zelfs als ik gedouched had nog. Zelf nooit moeite mee gehad.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 12:13

Doe je goed het wikken en wegen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 18:41

Nou. We zijn weer in Gouda wezen kijken en ook in Boskoop.

Het was regenachtig en dus niet zo druk buiten waardoor een ander gevoel heerste. Maar toch hoe leuk ik dat huis in Gouda ook vind het wordt hem niet. Te veel reuring voor mij.

Dan het huis in Boskoop daar denk ik al de hele week over na. Is niet instap klaar en al aan de prijs. Wel in fijne nee hele fijne buurt. Ook multicultureel maar gemoedelijk en toch alles ook heel dichtbij. En ik ben er nog niet over uit omdat er toch nog e.a moet gebeuren maar dan kan het wel echt een leuk huis worden. Dus ik denk nog even verder.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 13:42

De chemo van vandaag zit er weer op.
Qua behandelingen zit ik op de helft.
Nog 8 keer chemo te gaan. En deze allemaal elke week, als niks wordt uitgesteld dus nog 8 weken *\%/*

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 13:50

Fijn hoor!

Ik hoop voor je je geen uitstel krijgt. Dat is zo rot wachten elke keer.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 13:54

Da s fijn! Het aftellen kan beginnen *\o/*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 15:54

Goed zo, aftellen maar!