Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lisitano schreef:Germie, die 30,5 km van je schema klopt niet. Er is hier al vaker gezegd dat er een fout in dat schema zit mbt miles omrekenen naar kilometers. Het slaat nergens op 30,5 km te moeten trainen voor een halve marathon.
Toen ik mijn eerste halve marathon liep had ik nog nooit meer dan 15 km aan een stuk gerend en die halve liep ik in 2:09. Over duin en strand.
Irisje, wat heerlijk dat je zo weinig klachten hebt! Mijn tweede ging ook een stuk beter en ik heb tot 27 weken kunnen hardlopen.
Sporten tijdens de zwangerschap is ontzettend goed voor jou en je baby! Je hebt ook een leuke aflevering van de Slimmer Presteren podcast over lopen tijdens de zwangerschap.
Suliko, heel toffe foto!
Samantha_ schreef:Dan vraag ik me af wat de training afstand voor de hele marathon wordt? 60 km ofzo?![]()
Ik heb net mn schema gekregen voor de 3e maand, begint al op te schieten.
Heb voor sep en okt nog wel wat ‘wedstrijden’ ingepland, oa de 30 van Amsterdam noord. Raadde m’n trainer aan, als voorbereiding op marathon.
Voor de marathon lopers, wat waren jullie langste afstanden en hoe vaak?
Ik heb er tot nu toe in staan: 2-3x 25 km, 1x 30 en 1x nog niet bekend maar in elk geval boven de 30.
germie schreef:Samantha_ schreef:Dan vraag ik me af wat de training afstand voor de hele marathon wordt? 60 km ofzo?![]()
Ik heb net mn schema gekregen voor de 3e maand, begint al op te schieten.
Heb voor sep en okt nog wel wat ‘wedstrijden’ ingepland, oa de 30 van Amsterdam noord. Raadde m’n trainer aan, als voorbereiding op marathon.
Voor de marathon lopers, wat waren jullie langste afstanden en hoe vaak?
Ik heb er tot nu toe in staan: 2-3x 25 km, 1x 30 en 1x nog niet bekend maar in elk geval boven de 30.
Mensen die de 10km trainen met het schema van Jeff moesten tot wel 18km lopen. Dat heb ik al op een forum gevonden.
Dus ja, het wordt vast de dubbele afstand voor de marathon.![]()
![]()
Maar zo ver ben ik niet, ik heb nog geen idee hoe ver ik zal moeten als ik ooit een marathon wil doen. Maar wel een paar keer boven de 30 wat iedereen doet.
Supervixen schreef:Voor mijn eerste marathon, dat was eigenlijk de freedomtrail van 45km, liep ik een trailmarathon. Met een loopmaatje, heel rustig, met drie pauzes erin. Ik wilde voelen, vooral mentaal, wat die afstand met me deed.
Ik denk dat dat een prima voorbereiding is met die afstanden.
Al zou ik dan misschien als ik jou was 2x25, 1x28, 1x30 en een keer 30+ pakken (32 tot 35km).
germie schreef:Lisitano schreef:Germie, die 30,5 km van je schema klopt niet. Er is hier al vaker gezegd dat er een fout in dat schema zit mbt miles omrekenen naar kilometers. Het slaat nergens op 30,5 km te moeten trainen voor een halve marathon.
Toen ik mijn eerste halve marathon liep had ik nog nooit meer dan 15 km aan een stuk gerend en die halve liep ik in 2:09. Over duin en strand.
Irisje, wat heerlijk dat je zo weinig klachten hebt! Mijn tweede ging ook een stuk beter en ik heb tot 27 weken kunnen hardlopen.
Sporten tijdens de zwangerschap is ontzettend goed voor jou en je baby! Je hebt ook een leuke aflevering van de Slimmer Presteren podcast over lopen tijdens de zwangerschap.
Suliko, heel toffe foto!
Dat klopt dus wel, Jeff legt dat ook in een video uit. Hij gelooft in afstanden verder dan wedstrijdafstand.
Lisitano schreef:Maar heb je dan zo’n ambitieus tijdsdoel?
Het schiet toch het doel voorbij op te bouwen naar 21,1 km en daarbij meerdere keren meer kilometers achtereen te lopen in de trainingen? Dan kan je dat dus allangDan is het meer een schema voor 30,5 km kunnen hardlopen.
Als je nou een snellere tijd wil op de halve kan ik me voorstellen dat je meer afstand wil kunnen lopen. Dan lijkt die 21,1 ineens kort.
Denk ik hoor. Ik ben geen coach natuurlijk. Ik vind het gewoon gek klinken voor een opbouwschema. Ik zou dat negeren als ik jou was. Je hebt dan meer aan onder je comfortabele tempo lopen gedurende 100 tot 130 minuten en 2 keer per week te spelen met je tempo. Dan train je je lijf beter denk ik, minder kans op blessures.
Edit: ik heb het even opgezocht maar het opbouwen naar de halve marathon doet Jeff met een slow run van maximaal 14 miles. Dat is 22,5 km. Dat is de langste die in het schema zou moeten zitten.
Dit is zonder tijdsdoel. Jeff raadt een tijdsdoel ook af als je voor het eerst voor een halve traint.
Ik lees trouwens ook dat hij de walk-run methode graag hanteert dus dat je die afstand niet volledig rent. Dan begrijp ik nu de afstanden wel wat beter.
https://www.jeffgalloway.com/training/h ... -training/
Samantha_ schreef:Haha SV![]()
Wauw Goof, top zeg!
Ik loop ook niet zo gek veel, als ik nu naar m’n schema van afgelopen weken kijk is dat zo’n 40 km per week. Komende 4 weken blijft dat wel ongeveer, zo tussen de 40-50 km volgens mij.
Ik ga morgenochtend weer lopen, 8 km. 1 in, 3 op 5:45, 3 op 5:30 en 1 uit.
Samantha_ schreef:Ja klopt, is zeker genoeg. Zie nu in m’n schema als hoogste aantal km 51 staan.
Volgens mij is in en uitlopen met een duurloop niet nodig? Tenminste dat heb ik zo geleerd. Alleen met interval enzo doe ik in en uitlopen.
Lisitano schreef:Goof, wat een mooie negatieve split en dat in die warmte! Dat zegt wel wat over je fitheid zeg, wauw!