Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 09:59

Gewoon gaan *\o/*

Padoertje

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 16:32

Hier nog steeds niet gefietst. Vorige week druk met de regio kampioenschappen geweest. En afgelopen week en nu beide weekenddagen stage gelopen voor mijn portfolio voor de juryopleiding. Moest ook nog steeds gebeuren, maar ik wilde me eerst voorbereiden op de alpe d’ Huez. Nu heb ik weer tijd om dit soort dingen af te ronden.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 20:22

@Padoertje , af en toe zijn er gewoon andere prioriteiten :j

Ik heb een ritje van bijna 27 km gedaan .
Heel veel gedronken en gezweet . De hoge luchtvochtigheid was killing vandaag .
En echt just in time thuis voor het onweer .

Komende week relatieve rustweek .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 20:59

Hier spontaan even een ritje na een berichtje waar ik niet zo blij van werd. Levert wel altijd de beste ritten op op de een of andere manier.

Nog flink lopen jagen op een e- mountainbiker om er voorbij te komen. Dit ook nog gelukt maar wel even met de bek op het stuur. Ik ben op de weg best slecht dus dit was voor het moraal wel even leuk.

Ik kwam wel wat rustiger terug, toen kwamen alle emoties er even uit en nu ben ik weer wat positiever ingesteld. Waar zo'n fiets wel niet goed voor is.

En ik ben op zoek naar een tweede fiets. Waarvoor zou je denken met de droomfiets die je nu hebt? Nou ik erger mij er al dat ik wel kan fietsen maar voor elk klein dingetje al naar de fietsenmaker moet. Ik zoek dus een mountainbike om aan te sleutelen. Al gereageerd op een cube en een cannondale, aangezien deze goedkoop waren en er wel wat aan mankeerde. Ook nov een boek besteld over reparaties uitvoeren. Ik wil dit al langer maar nu ik wat meer ruimte heb voor mijzelf kan ik dit ook uit gaan voeren.

Mocht iemand hier nog een oude mountainbike hebben staan ( met schijfremmen het liefst) dan hoor ik dat graag! En ook niet al te duur aangezien de kans dat ik wat sloop toch groot is haha

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 06:32

@Zebrastreep :(:)

Met een MTB kan ik je helaas niet helpen .
Maar heb je zo vaak wat aan je nieuwe fiets dan ?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 09:50

Time2Tri schreef:
@Zebrastreep :(:)

Met een MTB kan ik je helaas niet helpen .
Maar heb je zo vaak wat aan je nieuwe fiets dan ?

Nee hoor de nieuwe fiets loopt echt perfect, maar omdat er nog garantie opzit laat ik dat liever doen door de winkel. Als ik het zelf sloop dan heb ik uiteraard ook niet recht op garantie. Enige wat aan de fiets nu 'mankeert' is dat het stuur nog moet worden ingekort. Tegenliggers vinden het behoorlijk spannend als ik voorbij gefietst komt. En voor mijn lichaamsbouw is het stuur ook wat te breed.

Ik had toen een plan gemaakt om toch meer de fietsen in te gaan, omdat mijn huidige werk lichamelijk niet mijn hele leven vol te houden gaat zijn. Maar toen gebeurde er van alles tussendoor waardoor ik dat plan even opzij had gezet. Nu heb ik er weer wat meer ruimte voor om het toch op te gaan pakken.

Het is meer dat ik nog geen band kan vervangen en dat soort dingen ook graag wil gaan leren. En ook weer een nieuw doel waar ik langdurig aan kan gaan werken daar ga ik ook wel goed op.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 11:40

Thanks dames. Ik heb bij het mountainbiken bewust mijn mobiel niet op mijn stuur zitten. Als ik val sloop ik ook gelijk mijn telefoon. Maar inmiddels, dankzij een handig idee van mijn broer, is het opgelost.

Inmiddels ook al weer een aantal wezen fietsen. Vorige week met lief ook op de weg en toen besloot mijn gravelbike ineens uit zichzelf te gaan schakelen. Gelukkig was ik bijna thuis. Dus die gaan we donderdagavond even laten bijstellen.

Ik kan geen auto rijden en ben dus wel gebonden aan de bossen hier in de omgeving. Nu woon ik vlak bij Herperduin dus dat scheelt. Zaterdag daar voor het eerst de hele MTB-route gereden. De rode. De zwarte sla ik voorlopig nog even over.
Trouwens wel gelachen toen ik een paar dagen eerder een deel van die route reed die ik nog niet gehad had. Mideen op de dag en dan is er eigenlijk nooit iemand op die route. Kom ik een bochtje om, kijk ik recht in het gezicht van een poedelnaakte man die erachter een duik had genomen in een klein meertje. Dat gezicht van hem.......en dan ik die heel stoïcijns doorfietst en vriendelijk hoi zegt. Ik verblik of verbloos namelijk gewoon niet. Maar die man had mij daar overduidelijk niet verwacht......

Padoertje, wat Time2tri ook al schrijft. Soms zijn andere dingen gewoon even belangrijker.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 18:11

Zebrastreep schreef:
Nee hoor de nieuwe fiets loopt echt perfect, maar omdat er nog garantie opzit laat ik dat liever doen door de winkel. Als ik het zelf sloop dan heb ik uiteraard ook niet recht op garantie. Enige wat aan de fiets nu 'mankeert' is dat het stuur nog moet worden ingekort. Tegenliggers vinden het behoorlijk spannend als ik voorbij gefietst komt. En voor mijn lichaamsbouw is het stuur ook wat te breed.

Dat met de garantie snap ik idd :j

Ha ha Janneke ...een man in adam kostuum :))

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:29

Haha heerlijk, die waande zich rustig en alleen, net als jij. Goed dat je zo lekker aan het fietsen.

Coon welkom!

Hier op vakantie dus online even ondergedoken. Maar gisteren col de la Forclaz gefietst samen met een rondje meer van Annecy.
Afzien ten top, ik haat klimmen en warmte haha. Maar gehaald. 1.5 onder de top wel gestopt, zat helemaal te shaken op de fiets. Te weinig suikers en vocht vermoed ik want na een 5 minuten hydratatie en suiker vreet stop kon ik hem prima afmaken.
Afbeelding

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 12:00

OMG je schrikt sowieso al als er ineens iemand op je pad staat, laat staan iemand zonder lendendoekje hahahaha.

Marlies, mooi he daar! Wij hebben dat vorig jaar gedaan en er nog een slinger naar Albertville aan gekoppeld. Indd goed en op tijd eten en bij je stop een colaatje erin. Dat helpt bij mij altijd goed. Nog veel plezier daar!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 18:31

Ik ga zo een tweedehands cube ophalen als klus fiets <<)

Was nog best lastig om een fiets te vinden wat mij beviel. Toch maar voor een groot merk omdat je dan altijd save zit qua onderdelen.

Her betreft een dames model uit 2018 zo even uit mijn hoofd. Kleur is wit. Zal straks wel een foto plaatsen.

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 21:46

Oh leuk Zebrastreep! Ben benieuwd naar een foto. :j

Mooie omgeving daar Marlies V. Geniet er nog maar even van!! Klimmen is ook niet mijn ding, dus ik vind het een knappe prestatie. Ik doe het je waarschijnlijk niet na!

Vanaf mijn kant is het een tijdje stil geweest. Ik heb wel telkens meegelezen. Zelf na de Elfstedentocht niet zo veel meer gefietst door drukte en andere prioriteiten.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 17:59

Geniet van je vakantie Marlies
Knap hoor met zo,n denk ik toch wel zwaardere fiets naar boven te ploeteren *\o/*

@Zebrastreep , dat schreeuwt idd naar een foto . :D

Weekend , het was een lange dag vandaag .
Want ik ga natuurlijk altijd om 06:00 zwemmen
Dus lekker op de bank vanavond :D

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 09:46

Leuk Zebrastreep, een mooie klusfiets! Het is wel handig om zelf een beetje te kunnen sleutelen.

Wij zijn weer thuis! 4.350 kilometer achter de rug. Dat was een mooi avontuur! Het was even wennen op de racefiets…

Gisteren de fietsen helemaal schoon gemaakt, dus die kunnen straks voor een beurt weer even weg. Misschien dat we komende week nog even licht bepakt met de tent op pad gaan, maar het weer ziet er nog niet fantastisch uit.

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 11:20

Wauw wat een gave ervaring! En wat een afstand hebben jullie afgelegd! Heel knap. _/-\o_

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 12:52

Sakura789 schreef:
Leuk Zebrastreep, een mooie klusfiets! Het is wel handig om zelf een beetje te kunnen sleutelen.

Wij zijn weer thuis! 4.350 kilometer achter de rug. Dat was een mooi avontuur! Het was even wennen op de racefiets…

Gisteren de fietsen helemaal schoon gemaakt, dus die kunnen straks voor een beurt weer even weg. Misschien dat we komende week nog even licht bepakt met de tent op pad gaan, maar het weer ziet er nog niet fantastisch uit.

Wow , petje af dat zijn heel wat kilometers in de benen.

Helaas doet foto's uploaden op bokt het weer niet met mijn telefoon, en heb ik mijn laptop niet bij mij.

De fiets is inmiddels al zo goed is uit elkaar. Alleen het trapas moet ik mij even in verdiepen. Het uit elkaar halen ging wel gemakkelijk dan ik dacht. Ik ben alleen een beetje een warhoofd dus alles ligt nu wel door elkaar :')

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 07:37

Wat een afstand Sakura , petje af hoor .
Hoe lang waren jullie nu onderweg ?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 09:20

Uiteindelijk 11 weken, maar daar zitten flink nog wat stedentrips tussen en nog een week lang op bezoek bij vrienden (de eigenlijke reden van de tocht). En terug zijn we vijf dagen met de boot langs de Noorse kust geweest. Dat was ingewikkeld zeg, van een aangal dagen flink fietsen, je doel behalen, naar dagen ‘opgesloten’ zitten op een boot met boomers :')

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 06:17

Sakura789 schreef:
Uiteindelijk 11 weken, maar daar zitten flink nog wat stedentrips tussen en nog een week lang op bezoek bij vrienden (de eigenlijke reden van de tocht). En terug zijn we vijf dagen met de boot langs de Noorse kust geweest. Dat was ingewikkeld zeg, van een aantal dagen flink fietsen, je doel behalen, naar dagen ‘opgesloten’ zitten op een boot met boomers :')

Wat een journey zeg *\o/*
Hoe voelt het nu weer thuis ?

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:25

Sakura789 schreef:

Jeetje wat een afstand zeg! Hopelijk in die 11 weken ook genoeg rustdagen ertussen gehad om de beentjes en de rest van het lijf bij te laten komen. Kan me voorstellen dat je op een gegeven moment wel van alles gaat voelen :j

Zebrastreep, dat heb je snel gedaan. Hopelijk heb je alles nu een beetje kunnen sorteren en weet je wat waar hoort :D

Ik heb afgelopen weekend mijn laatste stage volgemaakt, dus ik kan me nu weer concentreren op andere dingen. Vanavond als het droog blijft op de racefiets bij de kinderen op de koffie, dus dan kan ik mooi weer 50 km infietsen :D

Doelen voor volgend jaar zijn ook al gezet:
Eerst naar de Mont Ventoux terug, want manlief wil op 1 dag de berg vanaf alle drie de kanten beklimmen. Ik pak hem dan 1x vanaf de moeilijke kant, omdat ik hem vorige jaar vanaf de wat minder steile kant heb gefietst. Dat is dan alleen onderin, want op een gegeven moment komen alle wegen bij elkaar en moet iedereen via dezelfde route omhoog. En dan door naar Italie om de Stelvio te fietsen. Die heb ik nog niet gehad, dus als ik die erbij heb, dan heb ik in principe de top 3 meest historische beklimmingen gedaan. De mannen waren al aan het grappen dat ik daarna maar mee moest om de Marmotte te fietsen, maar dat gaat me te ver. Dat zijn 4 col's, 176 km en meer dan 5000 hoogtemeters in 1 rit. Ben gekke henkie niet %)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 11:41

Hey allemaal! Ik was op zoek of er een topic bestond voor wielrenners :D

Mijn broer is sinds 6 jaar ongeveer gigantisch fanatiek bezig met wielrennen (ook in het buitenland heel veel). Sinds een klein maandje is dat virus ook op mij overgeslagen haha. Fiets gekocht, outfitje en gaaaan! En wat is het leuk en heerlijk om te doen. Ik geniet er echt van.

Wat een gigantische afstanden (en hoogtemeters) komen hier voorbij, zeg! Ik houd het voor nu nog even bij het platte Nederland. In de toekomst wil ik wel een keer met mijn broer mee naar de Ardennen oid! Hij gaat aanstaande week naar de Vogezen om De Grand Ballon te beklimmen.

Mijn stalen ros:
Afbeelding
Afbeelding

M’n laatste ritje afgelopen zondag:
Afbeelding

Vanmiddag weer een rondje!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 16:39

T2T; alweer lekker aan het fietsen thuis. 1 september moet ik weer beginnen met werken, dus we rommelen nog even lekker wat aan. Wilde nog wel even met de tent en fietsen weg, maar alleen als het een paar dagen echt zonnig is. Dat lijkt nog even te duren…

Padoertje, we hebben best wat stedentrips gedaan en een week Helsinki met vrienden rond getourd. Eigenlijk qua lijf is het best heel goed gegaan. Ik heb één regenrit verkrampt gezeten en dag erna kniepijn gehad. Toen brak de boog van mijn tailfin en hadden we een verplichte rustdag en de dag daarna was mijn knie weer goed. Mijn man had na pauzes vaak last van zijn knieen. Maar over het algemeen is dat echt super goed gegaan. Gelukkig weinig zadelpijn ook.

Nuneven bedenken wat onze volgende doelen gaan worden…

Welkom Celine! Leuk dat je de smaak te pakken hebt, let op het is zwaar verslavend…

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:41

Oeh wat een leuk topic, ik meld me ook graag!
Vrijdag ga ik een gravelbike uitkiezen en dan ook weer beginnen met fietsen.
In coronatijd veel km's gemaakt op mijn mountainbike en daarna ook nog op een simpele racefiets.
Leuk ook om hier tips te lezen over kleding e.d. :-) ik ga volgen.

Ga ook even uitzoeken of ik me kan aanmelden bij de groep op Strava, leuk ook om iedereen te supporteren!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:13

Oh vers bloed in het topic, leuk! Welkom beide!

Sakura wat een prestatie, echt zwaar respect voor. Mijn onderkant doet al pijn bij het idee haha.

Hier inmiddels heerlijk twee dagen gefietst in de omgeving van het meer van Viverone, dikke aanrader! Behalve de mtb paden en de muggen. Ik zie er totaal gehavend uit inmiddels.

Vandaag in Caldonazzo aangekomen. Morgen rit van 70km op de planning, toeristische rit, geen uitdaging maar wel het mooiste van de omgeving zien en dan met het ov (gratis) terug. Blijven toch Hollanders hè :')

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:16

Mooie doelen Padoertje :j

Welkom Celine en PreHungaro *\o/* , leuk dat jullie erbij zijn .
Klets maar gezellig mee , we zijn een bonte groep hier .
Wielrenners , gravelers , mtbers , triatleten .
Als het goed is , is de Strava groep toegankelijk voor iedereen , hier de link .
[MWS] Wielrenners/ mountainbikers hier?

@Sakura ; zal best effe wennen zijn , het gewone leven en ritme weer .