Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MerelV

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 13:29

Wat vervelend Farjen. Hopelijk gaat de reflux snel verminderen en vind je een oorzaak (en oplossing) voor de hoge bloeddruk.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 13:46

Wat vervelend Farjen, reflux is altijd sneu. En je bloeddruk lijkt me ook heel vervelend, hopelijk wordt dat snel beter

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 14:40

Jasz leuk die bakfiets!

Farjen fijn dat ze zo goed gegroeid is en hopelijk gaat de reflux ook snel over. En hopelijk vinden ze snel een oorzaak en een oplossing van je hoge bloeddruk.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 13:14

Hier woog ze 5,2kg dus netjes gegroeid.
We gaan wel wat meer met de fles voeden en eventueel aanvullen met kunstvoeding. Dit omdat ik het momenteel niet zo goed volhoud, heb het idee dat ik een hele dag voed en kom nergens aan toe en slaap super slecht van het gepieker. Dus zo kunnen we wat meer sturen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 19:21

Redbutton, hier geen difrax maar dr brown :)
En goed dat je aan jezelf denkt en wat meer flesjes gaat geven! Hopelijk geeft je dat wat meer rust :(:)

Vorige week was ik nog aan het klagen dat ons meisje zo slecht tummy time deed, elke keer als ik ze op haar buik rolde, ging ze slapen :') Dus ik al ongerust. Sinds woensdag heeft ze weer helemaal de smaak te pakken en is ze mega sterk en vandaag besloot ze om van haar buik naar haar rug te rollen. Ik dacht toeval, maar ze heeft het meerdere keren gedaan en ook naar beide kanten :D
En verder heb ik hier al een bak vol met allemaal te kleine kleertjes, woensdag was ze 60cm gemeten maar ik heb hier al 3 pakjes in maat 62 die te klein zijn :+

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 22:17

Redbutton goed dat je aan jezelf denkt en meer flesvoeding gaat geven.

Farjen wat goed dat ze al van haar buik naar rug kan rollen. Bodi kan dat sinds kort ook, dat ook dat het idd toeval was. Maar toen deed die het nog 2x. Ik moet met tummy time echt zorgen dat die niet kan omrollen nu, want hij vind het vreselijk en rolt meteen naar zijn rug. :')

Gaat hard met die kleding hea, hier ook al een krat vol met kleding wat te klein is. :=

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 06:54

Haha herkenbaar van het tummy time. Hier rolde ze vorige week voor het eerst de ene kant op en nu sinds deze week de andere. Moet zeggen dat ik niet bewust veel tummy time doe. Ze houd haar hoofd goed recht (al vertikte ze het 2 weken terug bij de kinderarts wel :') )
Maar super fijn dat alle baby's zo goed ontwikkelen!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 21:45

Hier zijn we heerlijk een paar dagen naar de eifel geweest. En het is niet te geloven maar ik heb heerlijk bij kunnen slapen.
Hebben echt genoten en veel gebruik gemaakt van de draagzak
Afbeelding

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 07:25

Wat lekker redbutton! Het leven komt zo langzaam weer terug hé?

Hier vandaag aan het werk. Zin? Valt tegen. Maar ik ga mijn best doen.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 07:42

Wat heerlijk redbutton!

Spannend Fenn! Wat is dat alweer snel gegaan dan!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 13:42

Ego-post! -> ben wel bij gelezen hoor! Ik volg braaf mee

Zondag 22/9 bevallen van een prachtig ventje! 4130 gram op 40+4 dagen. Thuis in bad, precies zoals we het graag wilde. Bevalling duurde 12 uur, waarvan geen moment zonder rugweeën. Persfase duurde een uur.

We genieten heerlijk maar wauw dit is ook heel intens! Heb last van bloeddruk dalingen en heb de eerste 5 dagen en nachten niet kunnen slapen, was veel te alert. Nu een week verder en heel veel gehad aan onze kraamzorg, met die handvaten leren we elkaar steeds beter kennen en hebben we nu ook goede nachten. Hij komt nu meestal 3 keer en duurt dan ongeveer een uur voordat hij weer lekker in slaap ligt in zijn co sleeper. Tussen de voedingen zit meestal 2-3,5 uur.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 14:55

Gefeliciteerd horsiegek!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 12:18

Van harte gefeliciteerd horsiegek!
En intens is het zeker, geniet ervan. Ze worden zo snel groot.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 18:59

Gefeliciteerd horsiegek! En dat klinkt als een intensieve start. Gelukkig went het een beetje.

Werken is gelukkig ook leuk! Het geeft weer nieuwe energie naast het zorgen. En met de kerst alweer vrij. Dat voelt in september al weer dichtbij.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 18:03

Fenn schreef:
Gefeliciteerd horsiegek! En dat klinkt als een intensieve start. Gelukkig went het een beetje.

Werken is gelukkig ook leuk! Het geeft weer nieuwe energie naast het zorgen. En met de kerst alweer vrij. Dat voelt in september al weer dichtbij.

Fijn dat het werken goed ging! Heeft freek zich ook goed vermaakt?

Hier heeft m'n schoonmoeder een middag opgepast zodat ik naar de kapper kon. Ook weer een stapje verder. Vond het toch lastiger dan vooraf gedacht haha

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 12:10

horsiegek gefeliciteerd!!

Fenn weer aan het werk, fijn dat het goed gaat! Kerst in het vooruitzicht is wel een voordeel van nu weer aan de slag gaan

redbutton wel lekker naar de kapper :D

Wat goed dat jullie baby's al rollen. Is hier nog geen sprake van, ze vind tummy time te gezellig, en wil alleen het liefste vooruit bewegen := maar het rollen zal hopelijk wel komen

Farjen wat sneu van de reflux, het zit ook niet mee he

jasz ik ben helemaal jaloers op de bakfiets. Wat fantastisch <3 dat willen wij ook heel graag

En een aantal baby's die al naar de opvang gaan. Spannend :j wij zijn dinsdag gaan kennismaken met de opvang, moeten nog een keer heen om het contract te tekenen en dan gaat ze in december 4 dagen in de week naar opvang. Ik vind het nu al spannend :=

Ben verder een beetje afwezig geweest, baby en ik zijn beiden wat ziek geweest, gelukkig alleen een verkoudheid en geen koorts. Toen ik net weer beter was ben ik op de fiets aangereden door een auto #) dus nu twijfel ik wel aan mijn hele bakfiets droom voor zolang we hier wonen. Verder doet ze het prima, ze is inmiddels 6,8kg, maandag moeten we de 3 maand vaccinaties halen

Volgende week moet ik voor het eerst een hele dag weg, naar Parijs om een nieuw paspoort aan te vragen, dus ook niet dat ik snel naar huis kan als het nodig is. Mijn man en schoonmoeder gaan oppassen, ik vind het echt verschrikkelijk. Het is tot nu toe al lastig als ik een uurtje weg ben, ik hou m'n hart vast ;( maar baby meenemen is ook niet echt een optie, kan natuurlijk wel maar is denk ik ook voor niemand leuk. Mijn schoonmoeder is in elk geval dolblij dat ze op gaat passen :+

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 17:32

Lien wat schrikken een fietsongeluk. Zelf niks aan over gehouden?
En de eerste keer weg gaan is lastig. Vond ik de eerste avond dat ik d'r bij m'n man achterliet al lastig, nu was gisteren de volgende stap om d'r bij m'n schoonmoeder achter te laten.
Heb je de mogelijkheid om voor je een hele dag gaat een paar uur te oefenen met je vriend?
Moet wel zeggen dat ik wel besloten heb het meer los te laten want m'n man gaf aan dat hij straks als ik ga werken het toch war spannend vind omdat hij niet op mij kan terugvallen. Dus ik ga meer aan hem overlaten zodat hij er ook aan kan wennen.

Tip: bij de Hema is de baby en kinderkleren met 30% korting.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 09:19

Wat schrikken Lien, hopelijk gaat het wel oke met je!

Ja goed om meer los te laten, maar dat is ook gewoon moeilijk redbutton!

Dante was afgelopen maandag naar cb en is 58cm en al 5870 gram, die groeit echt hard haha. Alleen wel verkouden geworden nu en hij lijkt ook wat krampjes door rotavirus druppels te hebben. Maar ja, moet ie even doorheen.

Hij gaat over een maandje wennen op de opvang, heb ik nog even tijd om hem wat meer in z'n bedje te laten slapen. Maar komt vast goed, want hij slaapt wel al in z'n box veel

En kijk hoe gezellig zo in de bakfiets samen
Afbeelding

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 10:15

Wat schrikken Lien en hopelijk is het allemaal gelukt met je paspoort!

Schattig Jasz lekker dik in gepakt in de bakfiets en ook al wennen op de opvang.

Ik ben maandag weer begonnen met werken en Bodi is dus maandag en dinsdag voor het eerst naar de opvang geweest. Maandag wou die slecht slapen daar en was die helemaal overstuur en overprikkeld toen ik hem ophaalde. Super sneu, dit kende ik ook helemaal niet van hem. Dinsdag heeft die in zijn eigen kinderwagen geslapen en ging het veel beter. Hij wordt alleen al bijna te groot voor de bak. :=

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 10:57

Dank allemaal! Gaat goed met onze kleine man. Eergisteren regeldag, gelukkig bleef dat ook echt bij één dag. Gistermiddag veel huilen en krampjes omdat meneer met z'n regeldag de productie iets té enthousiast had gemaakt... :Y)

Partner inmiddels weer aan het werk. Vanwege de verbouwing in huis was ik sowieso overdag al op mijzelf aangewezen. Maar het gaat goed. Natuurlijk is het intens, moeilijk en bij tijdens onzeker, maar we genieten ook zo vreselijk van ons mannetje.

Lien wat schrikken zeg! Hopelijk voel je je inmiddels wat beter.
Jasz wat een gezellig boel zo bij jou in de bak!
Nicole_Floor, wat gaat de tijd hard! Ik ben nog lang niet in die fase, maar de tijd gaat zo snel, volgens mij knipper je met je ogen en sta je weer op de werkvloer....

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:24

Oh wat is Dante al groot jasz!

@nicole, hoe was het om weer aan het werk te gaan? Wat balen dat bodi er niet wilde slapen.

@horsiegek het is idd heel intens maar geniet ervan. Ik mis soms dat onvoorwaardelijk knuffelen van de eerste weken. Maar het gaat zo snel.

Hier 3/5 voedingen over op kunstvoeding. Even wat krampjes maar is me alles meegevallen. Het geeft vooral mezelf rust in m'n hoofd.
Afbeelding

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 12:24

Dat rollen van buik naar rug heeft ze 1 weekje gedaan, nu blijft ze weer gewoon liggen :+ :+

Fijn Redbutton paar daagjes weg! En naar de kapper was hier ook maanden geleden maar wat me-time is toch ook genieten. Al was ik ook blij dat ik weer naar huis kon naar het kleintje :D
Fijn dat je nu ook wat rust vind met de kunstvoeding! En hihi die grote sokjes <3

Fenn alweer aan het werk, fijn dat het je energie geeft!

Gefeliciteerd Horsiegek! geniet er van!

Lien, oh wat heftig die aanrijding! Hopelijk gaat alles goed met je ondertussen?
En 6,8kg al :wow:

Jasz, leuk zo het bakje vol :D Rotavirus had ons meisje ook steeds wat last van (omdat ze vroeger geboren is, moest ze deze 2 keer krijgen) Maar telkens pas zo'n 4, 5 dagen later pas :o?

Hier is ons meisje bijna het dubbele van haar geboortegewicht *\o/* Eindelijk 6kg :D
Ze is nu 3 maanden en al 2 volle dagen naar de opvang geweest. Ze doet het daar super goed, slaapt veel, drinkt goed, ... Ook achteraf thuis is ze gewoon haar vrolijke zelf en heeft ze weinig last er van. Ze vinden haar een droombaby maar mijn hart breekt wel als ik haar daar achter laat, ze is nog zo jong |( Gelukkig gaat ze maar voor 2 dagen per week en kan ze rustig aan wennen.
Verder ben ik druk met solliciteren om iets geschikts te vinden in combinatie met het moederschap.
En ons meisje doet het de laatste weken echt goed, veel regelmaat, weent nooit, slaapt goed, ... <3 Gisteren heeft ze een vaccin gekregen voor het RSV. Krijgen de baby's in Nederland dit ook al?
Laatst bijgewerkt door Farjen op 09-10-24 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 12:30

Nee rs vaccin krijgen ze niet, heb er navraag naar gedaan maar komt wel maar registratie is niet rond dus op eigen kosten is ook niet mogelijk.
Vind ik rs toch wel een belangrijke maar helaas. De kinderarts verzekerde me wel dat ze na de 2-3 maanden minder snel in het ziekenhuis komen met rs.

En wat fijn dat ze zo goed gaat! Hier is het enige ding nog het middag dutje, doet ze prima in eigen bed, nu alleen nog wat langer dan 45 minuten volhouden. Maar dat komt vast vanzelf. Is trouwens het enige moment op de dag dat isa huilt, echt krijsen soms. En vaak heb ik het idee dat ze zelfs niet echt wakker is. Maar als je haar naast het bed kort troost slaapt ze na een periode ook weer verder. Op consultatiebureau zeiden ze dar ze met inslapen best mocht huilen maar dat kan ik niet. Beetje mopperen wel maar echt huilen nee dan ga ik er toch heen.
Laatst bijgewerkt door redbutton op 09-10-24 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 12:33

Hier is het zo dat het enkel is voor de baby's die na 1 april 2024 geboren zijn.
Anders is de kostprijs +700 euro, nu heb ik maar 12,50 euro betaald na de goedkeuring :+
Zonder die goedkeuring is het inderdaad een pittige...

Dat middagdutje is hier ook heel wisselend. Ze jammert/huilt dan echt om te gaan slapen maar soms slaapt ze 2 uur, soms 40min inderdaad.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 13:32

Volgens mij hoorde ik op het nieuws van de week dat het RS virus vaccinatie in het najaar van 2025 wordt toegevoegd.

Wel fijn dat ze het zo goed doet Farjen.

Werken viel me alles mee, ik was het nog niet verleerd haha. Ik werd wel een beetje emotioneel toen ik Bodi weg bracht na de opvang.

Ik laat Bodi wel even een beetje huilen met inslapen. Maar nooit langer dan 10 minuten en zeker ook niet als die echt krijst. Ik vond het in het begin ook lastig, maar nu gaat het wel beter. Meestal slaapt hij na 5 minuten wel. Ik heb namelijk wel het idee dat dat beter bij hem werkt, dan elke keer bij hem te blijven of terug te komen om hem de speen te geven.