Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pressent schreef:Na mijn laatste bericht is het bij mij snel gegaan. Die ochtend, 2 januari, nog uitgebreid gedoucht en pannenkoeken gebakken. Toen ik aan het ontbijten was kreeg ik wat steken, dit werd regelmatiger ik de loop van de ochtend. Manlief was druk in gesprek met de schilder dus ik dacht ik wacht even tot ze uitgepraat zijn.. Dat bleek even te duren, dus ik ijsberen van de badkamer naar de slaapkamer terwijl de pijn regelmatiger en heftiger werd.
Manlief klaar met praten en op weg naar het ziekenhuis.. Onderweg 2x gestopt bij een heftige wee maar verder kon ik het nog uitzitten.
Aangekomen in het ziekenhuis gelijk gecheckt en bleek ik op 8 cm te zitten. Dit was ergens tussen 12 en 1 denk ik? Daarna is het snel gegaan en is de baby rond 14.45 uur geboren.
Bevalling was vrij heftig, heb een hoop lawaai gemaakt en gezegd dat ik medicatie wilde wat op dat moment niet meer mogelijk was. Het is een groot meisje, 4 kg en ze is helemaal gezond.
Hoe heftig de bevalling was hoe gemakkelijk de eerste dag & nacht gingen. Ze heeft amper gehuild en keek vrijwel direct rustig om zich heen. Borstvoeding kwam gelijk opgang en verder heeft ze veel geslapen, ook ‘s nachts. En gister en vandaag nog net zo relaxed.
Inmiddels ben ik bij mijn schoonmoeder, dochter was daar al een paar weken, die was blij ons te zien maar moet ook een beetje wennen aan het delen van de aandacht. De baby heeft inmiddels haar eerste badje gehad wat hier altijd bijzonder is, ze wordt met kruiden gewassen en daarna gemasseerd en ingeolied, waarna ze helemaal relaxed in slaap viel. En ik heb hier ook even mijn rust dus dat is erg prettig.
De naam maken we een week na de geboorte bekend. Dat is gebruikelijk hier.
linoleum schreef:Jojoni, maar je bent nog niet over tijd hè? 40 weken houden ze aan omdat ze een datum moeten hebben. Maar tot 42 weken zit je nog binnen de normale termijn om te bevallen. Bij een bevalling die natuurlijk op gang komt, is de gemiddelde termijn 41 weken. Dus ik snap wel heel goed dat ze nu nog geen andere plannen maken als er geen noodzaak voor is. Bevalling en herstel gaan vaak beter als je natuurlijk en spontaan bevalt, dus als dat mogelijk is, dan kan je beter daar op wachten.
Yonker schreef:Als je 40 weken bent, ben je ook over tijd, maar nog niks schokkend. In NL halen ze het pas bij 42 weken... over het algemeen of er moet iets zijn.
linoleum schreef:Maartje, wat rot dat je een onderdeel mist. Ik heb hier ook bij alles steeds alle onderdelen bij elkaar geplakt en getyreript om die reden, en nog denk ik dat we ook wel wat kwijt zijn als we weer in elkaar moeten zetten![]()
Wel lekker dat alles schoon is!
Jojoni, maar je bent nog niet over tijd hè? 40 weken houden ze aan omdat ze een datum moeten hebben. Maar tot 42 weken zit je nog binnen de normale termijn om te bevallen. Bij een bevalling die natuurlijk op gang komt, is de gemiddelde termijn 41 weken. Dus ik snap wel heel goed dat ze nu nog geen andere plannen maken als er geen noodzaak voor is. Bevalling en herstel gaan vaak beter als je natuurlijk en spontaan bevalt, dus als dat mogelijk is, dan kan je beter daar op wachten.
jojoni schreef:@pressent, gefeliciteerd! Ondanks dat t heftig was, wel fijn dat t snel ging of niet? En wat leuk om over die tradities te lezen!
@ maartje, bij onze monitor-afspraken moet ik een half uur zo 2 sensoren dragen (en liggen). 1 voor de hartslag van de baby en een om te zien of je al weeën hebt. Daarna controleren ze ook nog je gewicht en bloeddruk. En dan een korte echo waarbij ze nog eens na de ligging, t hartje en de hoeveelheid vruchtwater kijken. Als ik geluk heb en er is tijd, laten ze mij dan de baby nog eens zien en laten ze zien hoe ze ligt enzo. Als t druk is, is t zo'n echo van 2 minuten.
Is dat een CTG?
En jij bent geloof ik ook al bijna klaar voor de geboorte! Zijn alle boxen niet zo'n beetje dezelfde maat? Ik hoop dat je snel wat vindt. In mijn buurt staan nog veel tweedehandse meubels te koop..
@bellex, wel fijn dat je nu al hebt kunnen praten over de 'planning' als je te laat bent. Hier werd t de hele tijd wat afgehouden, heb ik t gevoel. Dinsdag gaan we pas een plan maken. Maar dan ben ik dus al 40+4.. ik heb er overigens wel na gevraagd, gewoon omdat ik graag weet waar ik aan toe ben, maar dan werd er altijd gezegd, we kunnen nog wel even wachten en hopen dat de weeën vanzelf beginnen.
@eillinora, als je de slijmprop verliest houst dat toch ook in dat de baby snel gaat komen? Of ben ik nu mis? In ieder geval spannend met al die voortekenen!
Ik ga idd de volgende keer geen datum meer delen ivm die berichten. Of al heel vroeg aangeven dat ik daar gewoon niet op reageer. Om dat nu nog te gaan rondsturen is misschien ook maar onnuttig..
Vandaag 40 weken. Dus nog max. 10 dagen te gaan