Gefeliciteerd met Loek! Flinke kerel is het! Klinkt alsof je een zware bevalling een kraamweek hebt, rust vooral goed uit als de kraamhulp er is.
Saskia89
Geplaatst: 25-12-23 15:13
Gefeliciteerd MaTumi! Wat een leuke naam, stond ook op ons lijstje . De bevalling ging zo te horen niet bepaald vanzelf. Hij heeft het duidelijk goed gehad bij je.
De extra hulp in de kraamweek is fijn, maar het is ook lekker om alles daarna in je eigen tempo te doen. Hebben jullie wel een beetje een leuke kraamhulp?
Fijne kerstdagen allemaal. Geniet van de eerste kerst met alle baby’s.
Noud heeft z’n eerste vaccinatie gehad en dat is goed meegevallen. Iets verhoging later op de dag, maar de volgende dag was dat alweer weg en was ie alweer volop aan het lachen. Ook geen drama’s met slapen zoals bij Cas, dus dat is ook heel fijn. Bij het consultatiebureau was hij op exact 13 weken 5860 gram en 61 centimeter. Precies op de gemiddelde lijn qua groei. Gaat dus helemaal prima.
Ilse_123
Geplaatst: 25-12-23 23:54
Gefeliciteerd Matumi! Leuke naam, hadden we hier ook op de lijst staan . Die eerste week is ook wel erg pittig, ik was blij met de hulp van de kraamzorg maar ook erg blij toen ze weer gingen en je als gezin echt je eigen draai kon gaan vinden.
Fijn dat Noud zijn eerste vaccinatie goed heeft doorstaan!
(Op de valreep) fijne kerstdag(en) allemaal! Ik had voor Jens een kerstpakje gekocht… is het al te klein .
Samir
Geplaatst: 27-12-23 11:59
Gefeliciteerd met Loek Matumi!
Ik ben ondertussen 39+2 en er helemaal klaar mee.. vannacht weer om 3 uur wakker en daarna niet meer kunnen slapen. Heb last van allerlei kwaaltjes maar die vermoeidheid kan ik echt niks mee Hoop dat we snel onze kleine kunnen verwelkomen
Iedereen een fijne kerst gehad?
Rebel_Jits
Geplaatst: 28-12-23 12:00
Bijna bijna Samir. Nog even geduld
Ilse, hoe flauw is dat. Ik had ook kerstpakjes gekocht en eentje was te groot We hadden beter geruild, haha.
Proficiat Matumi! Klinkt als een fikse bevalling, niet teveel last gehad nadien?
Lewis heeft een week of 3 veel minder gegeten. Eigenlijk sinds z'n eerste vaccinaties. Van 2x 15 min per voeding naar 1x 6 min. En ook absoluut niet langer willen drinken. Wel vaker, elke 2 uur ipv elke 3. Zolang hij blij is, zal het goed zijn zeker? Om heel onzeker en onrustig van te worden
Gowlan
Geplaatst: 28-12-23 19:05
Ah wat zijn er veel kleintjes geboren ! Gefeliciteerd allemaal!!!
Macey is zaterdag al weer 12 weekjes oud. Het is nog steeds een kleintje hihi. Maar ze doet het gelukkig goed.
Saskia89
Geplaatst: 31-12-23 14:52
Spannend Samir! Nog heel eventjes wachten. Hopelijk laat jullie kleine niet lang meer op zich wachten of is ie er zelfs al
Klinkt alsof Lewis het zelf prima regelt Rebel.
Fijn dat het zo goed gaat met Macey, ook alweer 12 weken. De tijd vliegt!
Even een vraagje aan de ‘ervaren’ moeders. Jesslynn wil eigenlijk alleen bij ons slapen. In de schommelstoel wil ze wel ongeveer 30 min zitten maar de box/bedje/kinderwagen overdag wil ze echt niet. Wordt meteen wakker en is er vrij snel klaar mee wat zich uit in behoorlijk huilen. Hierdoor hebben we de handen niet echt vrij in de nacht slaapt ze prima in haar eigen bedje.
Ilse_123
Geplaatst: 04-01-24 19:23
Kinderwagen ook niet als je buiten wandelt?
meliss1812
Geplaatst: 04-01-24 20:14
Ilse_123 schreef:
Kinderwagen ook niet als je buiten wandelt?
Nee ook niet als we buiten wandelen… nu 4x gedaan en 3x was het huilen en dan zo’n beetje de hele wandeling
Rebel_Jits
Geplaatst: 04-01-24 20:32
Autoritje maken? Hoe oud is Jesslyn nu? Zit ze niet in een sprongetje?
meliss1812
Geplaatst: 04-01-24 20:35
Rebel_Jits schreef:
Autoritje maken? Hoe oud is Jesslyn nu? Zit ze niet in een sprongetje?
In de auto zit ze vaak klaarwakker naar buiten te kijken iets met heel nieuwsgierig en niets willen missen. Als het goed is heeft ze haar sprongetje gehad, ze is zondag 5 weken en met de uitgerekende datum 6 weken.
Ilse_123
Geplaatst: 04-01-24 20:44
Vervelend… klinkt als een wakkere dame die niks wilt missen. Draagzak al geprobeerd? Dan heb je in elk geval je handen een beetje vrij, al valt dat ook tegen.
Lastig! En ook deels best herkenbaar. Ons oudste zoontje heeft dit ook wel sterk gehad. ‘s Nachts ging inderdaad prima, maar overdag was slapen lastig. Bij ons werkte slapen in de wagen wel als we bleven lopen. Zodra de wagen stilstond was ie wakker. Ik heb me er heel vaak gewoon bij neergelegd dat ie op me wilde slapen. Vond het zelf stiekem ook erg gezellig. En het is voorbij voor je het weet. Na een paar maanden willen ze alleen maar hun eigen gang gaan. Geen nuttige tips hier dus, alleen een lotgenoot
@plukenkrul gister het slaapzakje aangedaan net als voor de nacht. Toen heeft ze het 20 min volgehouden daarna is het klaar. Verder alles hetzelfde.
@saskia89 toch ook fijn om te horen
Ze is enorm nieuwsgierig en wil alles zien. Sinds gister ligt ze 20-30 min in de box. Wakker maar rustig. We hebben een boog neer gezet met geluid, lampjes en waar speeltjes aan vast kunnen. Hier kijkt ze dan heel aandachtig na en slaat ook tegen de speetjes. Misschien verveelt ze zich toch . Maar slapen blijft een dingetje. Zal vast beter worden, hopelijk voor ik moet werken.
Mag ik me hier ook melden onze zoon Nu bijna 14 maanden
Taartje
Geplaatst: 08-01-24 19:00
snoopydogy schreef:
Hey
Mag ik me hier ook melden onze zoon Nu bijna 14 maanden
dan zit je in het verkeerde topic, wij zijn allemaal net bevallen.
Rebel_Jits
Geplaatst: 09-01-24 14:41
Over sprongetjes gesproken: merken jullie het ook zo duidelijk bij jullie kleintjes? Lewis gooit dan ineens heel z'n "vast eet- en slaapstramien" overhoop (voor hoe ver dat vast is met 12 weken..) Weer 's nachts willen drinken waar dat al een paar weken niet meer hoefde, moeilijker inslapen.. De sprong? Twee uur wakker blijven ipv 90 min en ng-gu zeggen tot je flauw wordt Gelukkig is hij zo ontzettend schattig
Ilse_123
Geplaatst: 09-01-24 15:51
Ooooo nu je het zegt… Jens heeft 5 dagen fanatiek de borst geweigerd, pas vandaag weer normaal (al hoop ik dat het nu dus gewoon weer normaal blijft), maar hij is ook bijna 12 weken. Overigens heeft hij nog geen nacht doorgeslapen . Maar hier verder ook zo’n vrolijke kletskous, dat maakt het allemaal goed
Volgende week weer werken … ergens heb ik er wel zin in maar ergens wil ik gewoon dagen met m’n baby op de bank liggen.
Rebel_Jits
Geplaatst: 09-01-24 18:57
De borst weigeren is zo frustrerend. Lewis doet dat ook soms, op het hoogtepunt bij een sprongetje. Gisteravond wilde hij NIET drinken, maar wel grote honger. Uit frustratie ben ik maar gaan liggen met hem langs me en zo proberen. Dat lukte! Meteen een kwartier aan elke kant
Ik ben al twee keer wakker geschoten dat de boel op knappen stond, na 7,5 uur en na 8 uur slaap. Toen heb ik hem maar gewekt Maar verder zit/zat hij meestal rond 5 uur slaap aan een stuk. En nu weer even elke 3 uur. Overigens is hij echt geen ochtendbaby. Ik krijg 'm dus niet wakker voor half 10. En 's avonds voor 22.30 slapen is ook onbestaande in zijn woordenboek
Ilse_123
Geplaatst: 09-01-24 20:42
Nou dat was het denk ik hoor, hij kan nu ineens gericht speeltjes pakken en in z’n mond doen . Zo grappig hoe dat echt in van die stappen gaat.
Een uitslaap baby is opzich wel lekker, maar zo laat slapen weer minder. Jens slaapt meestal een lange ruk (soms ook wel 6 uur), maar dan begint hij al om 19:00… en daarna standaard elke 3 uur.
Lisitano
Geplaatst: 11-01-24 10:35
Wat fijn Ilse!
Hier is mevrouw alweer twee maanden! Het gaat zo hard Ik geniet me suf met haar. Ze is zo lekker vrolijk en ontspannen, ze heeft laatst een nacht gemaakt van wel 8,5 uur Maar meestal slaapt ze 5 uur achter elkaar dus ik slaap ook wel prima. De borstvoeding gaat heel goed. We zijn bij het consultatiebureau geweest voor het wegen en meten en ze is 6,24 kg en 59,4 cm lang. Ik heb weer een baby boven alle curven Ik mag dus echt niet klagen. Zo leuk ook dat ze overal om moet lachen
Ik loop nu bij de bekkenfysio. Heel fijn dat ik even gecheckt ben want mijn lijf is echt nog niet klaar voor het hardlopen. Twee grote baby’s baren is best zwaar voor je bekkenbodem. Ik heb ook een diastase. Nu volgende week weer langs en ik start bij een sportclub speciaal voor postpartum fitness.
We zijn lekker veel aan de wandel. Deze kou vind ik echt heerlijk! Lekker ingepakt op pad.
Ilse_123
Geplaatst: 11-01-24 10:41
Ahhh wat een dropje . Slim om langs de fysio te gaan, ik heb dit jaar een soort aanvullende verzekering omdat ik me ook wil laten steriliseren, maar heb nu ook recht op wat fysio behandelingen. Ik heb wel m’n basic fit weer aangezet, moet toch nog zo’n 20 kilo kwijt… (was nog te zwaar van de vorige zwangerschap). Helaas val ik dus niet af van borstvoeding geven, jammmmerrr.
Ik ga zo ook lekker aan de wandel op ‘werkbezoek’, om alvast even wat dingen al lopend te bespreken voor volgende week. Nu heb ik het geluk in een dierentuin te werken dus dan is daar een rondje lopend vergaderen ook geen straf.
Wat een nacht Lisitano dat is lekker genieten. En ze doet het goed dus. Heb je de kindjes ook dicht op elkaar dat je daarom meer last van je bekken hebt?
Wij zijn ook bij het cb geweest. Mevrouw is morgen 6 weken alweer. Ze heeft zich super gedragen ze weegt nu 4,3 kilo en is 56,5 cm lang. Nachts komt ze om de 4 uurtjes maar slaapt de laatste tijd zelf al snel en redelijk zelfstandig in dus ik klaar niet