Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:10

Wat eten jullie trouwens als lunch? Ik eet brood, maar ik vind brood eigenlijk helemaal niet lekker. Ik zit te denken aan crackers ofzo? Maar wat als beleg?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:22

Zertab schreef:
Wat eten jullie trouwens als lunch? Ik eet brood, maar ik vind brood eigenlijk helemaal niet lekker. Ik zit te denken aan crackers ofzo? Maar wat als beleg?

Vanmiddag

Of zelfde als ontbijt heb veel fruit in huis of

Volkoren wraps met zuivelspread, gerookte zalm, rucola, kappertjes en dan bovenop dun laagje dille mosterd helaas is dat nog slechte de speciale variant bestel,ik van weekend

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:23

Ik eet vrijwel geen brood. Af en toe een hard volkoren pistoletje maar vooral vaak volkoren craquottes. Ik vind een kleffe boterham gewoon weinig vullend ofzo en ga me daar meelderig van voelen. Als beleg ben ik gek op hutenkase, af en toe 100% pindakaas, ei-tje en mujn quilty pleasure...magere filet americain.

Maar vaak maak ik ook tussen de middag een salade, dan gril een een moot zalm of gamba's of stukjes kipfilet door de salade. Maak ook vaak voor een paar dagen pasta salade met tonijn uit blik bv, dan hou ik de sla en tomaten apart en die doe ik er dan per dag vers bij, anders wordt het een kleffe meuk.

Ik heb zo'n stomme tell sell 1-persoons grilplaatje (5 minitus copper nog wat) Heeft jaren ongebruikt in de kast gestaan, maar nu gebruik ik hem bijna dagelijks. Hoef nergens olie of vet bij te gooien, dus een stuk zalm is ook alleen dat stuk zalm met wat kruiden, Garnalen zijn alleen garnalen. Dat scheelt een bult vet en calorien per dag en ik vind het eigenlijk lekkerder. Gooi daar dus ook rustig een biefstukje of een tartaartje op. Geen afwas, zo klaar en geen vet. Ha ha...lijk wel een tell sell verkoper...

Maar ik woon alleen dus dat maakt het denk ik ook wel makkelijker. Lastiger was dus dat er ook niemand was die mij controleerde, maar makkelijker om aanpassingen te maken omdat er niet nog een heel gezin is die wel normaal eten wil.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:24

Wraps met zalm klinkt wel erg lekker! :) Klinkt ook allemaal lekker oji! Ik werk alleen op locatie, dus het moet wel makkelijk de avond van te voren klaargemaakt zijn en mee te nemen zijn.

Ik zoek wel wat anders te eten dan mijn ontbijt. Een keer per dag magere kwark vind ik wel genoeg haha.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:27

Ik ben echt gek op...verslaafd aan???... de Skyr icy salted caramel. Als ontbijt, als tussendoortje of als toetje. Eigenlijk eet ik het wel elke dag een keer, maar wanneer dat verschilt.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:28

oji schreef:
Ik ben echt gek op...verslaafd aan???... de Skyr icy salted caramel. Als ontbijt, als tussendoortje of als toetje. Eigenlijk eet ik het wel elke dag een keer, maar wanneer dat verschilt.

Skyr vind ik ook erg lekker!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:29

De Kvarg stratiatella is ook lekker en qua eiwit/vet/suikers en calorien vergelijkbaar met de skyr.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:32

Ja, valt me nog mee hoeveel kcal 100gram skyr heeft! Dat zou een beter tussendoortje zijn dan mijn banaan denk ik.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:36

Ja verschilt wel heel erg per soort. Ik had een keer de Skyr Icy aarbei/witte chocola gekocht, dacht dat is net zo als de Icy salted caramel...maar daar zaten bijna 3 keer zoveel calorien in toen ik hem inscande op de app....okay, dat is bij die ene bak gebleven.

Heb ook de Halo chocolate chip/cookie dough ijs gekocht, na een tip die ik hier van iemand had gelezen. Nog niet geprobeerd. Ik ben echt gek op ijs...dus dat wil ik dan als extraatje voor het weekend houden. Ha ha na dit weekend kan ik verslag doen of het aan de verwachtingen heeft voldaan :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:45

Reactie van mijn moeder als ik vraag of ze die skyr wil meenemen: snoepkont

Haha heerlijk, lees eerst eens de achterkant van de verpakking mams ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:23

Zertab, ik vind dat je echt veel te weinig ontbijt. Als ik dat zou eten zou ik ook chronisch trek hebben.
Ik mag vanuit de voedingsconsulent bij de gym 350 gram yoghurt, liefst eiwitrijk. Ik pak Danone hipro, met 120 gram bessen en 10 gram lijnzaad. Daar kan ik het heel lang op doen.

Als lunch eet ik Wasa volkoren crackers of rijstwafels, met wisselend (eiwitrijk) beleg; hüttenkäse met wat kruiden, milner smeerkaas, biefstukworst, kipfilet of 30+ kaas. Soms kook ik er één of twee eieren bij.

Je moet denk ik vooral uitkijken dat je niet té weinig gaat eten. Dat is ook niet wenselijk bij afvallen, want dan gaat je lijf in een soort spaarstand.
Ik merk bij mezelf dat het bijhouden van mijn voeding mij heel veel inzicht geeft, in de goede zin van het woord. Dus niet om calorieën te tellen, maar wel inzicht te krijgen in hoeveel ik eigenlijk nog mag zonder dat ik heel veel calorieën naar binnen werk.

Hier gaat het eindelijk, na lange tijd, weer super goed. Ik ben nog steeds lekker aan het krachttrainen, zie m'n lichaam ook echt veranderen nu en de voeding lukt ook goed. M'n gewicht zakt, niet snel, maar het zakt.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 11:47

Maar dat is toch ook voor iedereen verschillend hoeveel je nodig hebt bij ontbijt, lunch, avondeten. Wat voor de een past hoeft voor de ander niet te passen. Ik ontbijt ook weinig maar een zwaar ontbijt valt bij mij helemaal niet goed, of ik nu wel of niet probeer af te vallen. Dat maakt dat hele gebeuren juist zo moeilijk, er is niet one size fits all...maar iedereen moet uitzoeken wat voor jou werkt en dat kan een zoektocht van jaren en vele mislukkingen zijn. Voor mij werkt absoluut niet wat voor veel van mijn vriendinnen wel werkt. Kunnen zij 100 x zeggen je moet dit of je moet dat doen om af te vallen...nee dat werkt voor jou, voor mij werkt iets anders.

Uiteindelijk is voor iedereen dat bij minder calorien eten als gebruiken, dat je afvalt en andersom. Maar hoe je die calorieën inneemt, hoe je dat verdeelt over de dag en met welke voedingsmiddelen en beweging, dat is maatwerk in mijn ogen en moet bij jou passen om het geen kwelling te laten worden waardoor je het niet vol houdt op de lange termijn. Ik hoop en denk nu iets gevonden te hebben wat voor mij werkt, maar daar hoort absoluut geen flink ontbijt bij. Mijn ontbijt is vaak maar rond de 100 kcal en fruit bij mijn ontbijt maakt dat ik de hele dag honger heb. Dat is niet standaard, maar hoeveel mislukte pogingen ik al heb gehad met een flink ontbijt en fruit bij het ontbijt omdat dat "goed" zou zijn.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 15:39

Klopt, ik kan in de ochtend niet meer eten dan dit. Chronisch honger? Nee hoor, dat heb ik niet. Ondertussen ben ik na jaren dit ontbijt er wel aan gewend. En heb niet de behoefte om dat aan te passen. Alleen mijn lunch zou ik graag anders zien :)

Ik houd mijn eten ook bij in een app. Of ja, ongeveer dan. De porties moet ik schatten, bijvoorbeeld zoveel eetlepels van dit.
Het zal wel aardig kloppen, maar ik houd wel rekening met een marge. En ik ga gewoon na het avondeten niet meer eten. Begin ik er niet aan, werkt dat beter voor mij.

Plus, ik ga juist nu niet veel eten, want ik verbrand het niet. Ik beweeg straks niet meer als ik thuis ben na werk, dus waarom zou ik na mijn avondeten nog eten? Als ik zou gaan sporten, zou ik daarna wel nog wat eiwitten nemen, om geen roofbouw te plegen op mijn lichaam. Maar sporten zit er even niet in. Morgen naar de huisarts, hopelijk kan die iets betekenen voor het herstel.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 15:59

Vanaf hier ook een kleine update, ik heb lang niets gepost omdat ik maar bleef hangen op 60.4 kg. Gewoon niet grappig meer :')

Gelukkig gaat het de laatste twee weken super, en ben ik afgevallen tot 58,8 kg. Nog maar 8 ons tot mijn streefgewicht! *\%/* Ben al jaren niet meer zo licht geweest, en ik voel me echt goed! Leuk om te zien dat dit topic nog zo actief is!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 16:06

Wat goed! :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 20:00

Ik heb laatst voor lunch een volkoren piadina klaargemaakt. Piadina evenop de grill, dan helft beetje pesto, paar plakjes light mozzarella, paar gehalveerde snoeptomaatjes, verse basilicum en een plakje prosciutto ham of parma en dichtvouwen

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:08

Vanmorgen gewogen, voor het ontbijt, om een eerlijker beeld te krijgen. Is het nog altijd -5 kg wat eraf moet om weer terug op oud gewicht te zijn. En het liefst zou ik -10 kg willen afvallen, dan weeg ik onder de 70. En dat heb ik altijd graag gewild. Maar goed, kleine stapjes om de motivatie erin te houden.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:03

Het lijkt erop dat ik eindelijk een beetje de smaak te pakken krijg.
En dat het niet zo'n grote opgave voelt om calorieën te tellen.

Hier nu ook net de isey skyr en de kvarg ondekt.

Oji zo groot is het verschil toch niet? O:)
Zelf vind ik de aardbei witte chocolade skyr het lekkerst.
En met 90 calorieën op 100gr voor mij ook prima te doen nog :)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:58

Zerena schreef:
Oji zo groot is het verschil toch niet? O:)
Zelf vind ik de aardbei witte chocolade skyr het lekkerst.
En met 90 calorieën op 100gr voor mij ook prima te doen nog :)

Oh toen ik hem inscande op mijn app gaf hij 143 aan, dat vond ik wel een groot verschil maar misschien had ik de verkeerde hoeveelheid...ha ha. Hij is idd erg lekker en voor 90 per 100g wil ik die ook nog wel vaker nemen :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:29

Die is heerlijk, heb ik ook al gehad. De andere smaken nog niet geprobeerd

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:47

Salted Caramel...zeker ook aan te bevelen :P

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 14:43

ik heb me aangemeld voor personal body plan vanaf maandag! Ben 1,5 jaar geleden met behulp van een diëtiste 10 kg afgevallen, en daar 1 jaar stabiel op gebleven. Ik zou voor het mooie nog 5-8 kg kwijt willen, al dan niet in combinatie met spieropbouw (dus gelijk in gewicht blijven, maar wel slanker/sterker). Mijn motivatie is medium-low :') Maar nu is wel de tijd om lekker in beweging te komen en hopelijk ietsje fijner voelen als ik in september op het strand lig!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 21:25

Hoe vaak wegen jullie jezelf? En wegen jullie ook tijdens de menstruatie?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 21:58

Ik ben vooral voor mn menstruatie zwaarder. Ik probeer niet te vaak te wegen, ook omdat gewicht vrij weinig zegt. Vandaag sportbroek aangetrokken die me al jaren niet goed zit en wauw mijn buik is weliswaar zo goed als weg. Vandaag 3/4 gesport tijdens zwemles van mn dochter ipv in de auto zitten wachten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 22:28

Ik zou het eigenlijk niet weten of ik voor mijn menstruatie meer weeg... Bij mij is het ook niet natuurlijk meer, ik slik de pil.