friezenfan2 schreef:In breda zeker geen militairen? Al heb ik er meer aan als iemand al jaren prikken en dat in de vingers heeft.
Ik ga ook weer in Breda . Hoef ook niet perse een militair hoor.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Valerie93 schreef:Weet iemand of je bij de Rai, moderna of Pfizer krijgt? Ik heb 6 jan mijn afspraak staan maar heb 2x Pfizer gehad en beide keren last van bijwerkingen dus zou graag moderna willen of kan dat niet aangegeven worden?
Hannanas schreef:Ik hoop juist op Pfizer want ben ingeënt met moderna. Waarom geven ze trouwens alleen aan 45+ nu de booster met moderna? De moderna inentingen hebben voorheen nooit een leeftijds restrictie gehad.
Spenk schreef:Vermoedelijk omdat een combinatie van 2 vaccins dus pfizer 2x + moderna nog een wat betere respons geeft dan 3x dezelfde? En 45+ dan daar meer baat mee heeft dan onder de 45?
Pandora2 schreef:Hannanas schreef:Ik hoop juist op Pfizer want ben ingeënt met moderna. Waarom geven ze trouwens alleen aan 45+ nu de booster met moderna? De moderna inentingen hebben voorheen nooit een leeftijds restrictie gehad.
Omdat Moderna bij jonge mensen een licht verhoogd risico op myocarditis geeft, vooral bij mannen.
Sommige landen hanteren de leeftijdsgrens van 30 jaar voor dit vaccin.