Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 16:54

De mensen hier die zich niet willen laten vaccineren,laten die hun paarden,honden etc. ook niet vaccineren?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 16:57

anjali schreef:
De mensen hier die zich niet willen laten vaccineren,laten die hun paarden,honden etc. ook niet vaccineren?

Mijn paarden is vorig jaar het laatste jaar geweest tegen griep :+
Mijn poezen worden elk jaar gevaccineerd.
En ikzelf ben gevaccineerd toen ik klein was, in de tijd dat de dieren nog spraken en toen had ik er zelf geen zeggenschap over.
Nu nog enkel om de 20 jaar tegen tetanus.
Ik ben dus geen antivaxxer as you can see :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 16:58

Kijk er wel anders tegen aan, maar vind de vergelijking tussen een vaccin wat al langere tijd bestaat en een erg nieuw vaccin wat bijna je neus door gedrukt word, nogal een verschil…

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 16:59

Janinevv schreef:
Kijk er wel anders tegen aan, maar vind de vergelijking tussen een vaccin wat al langere tijd bestaat en een erg nieuw vaccin wat bijna je neus door gedrukt word, nogal een verschil…

Het verschil is dat deze nieuwe vaccins bij miljarden mensen binnen een half jaar gezet zijn en op een zeer grote groep uitgetest. Dan krijg je de bijwerkingen ook binnen die periode te zien ipv over een periode van 10 jaar zoals bij sommige andere vaccins die veel minder worden gegeven.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:01

Langer termijn kunnen er ook nog prima bijwerkingen komen.

Haasten spoed is zelden goed. En ze willen nu alweer een nieuw vaccin maken. Ja geen idee hoor :=

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:02

Janinevv schreef:
Langer termijn kunnen er ook nog prima bijwerkingen komen.

Haasten spoed is zelden goed. En ze willen nu alweer een nieuw vaccin maken. Ja geen idee hoor :=

Nee, niet 'ook nog prima'.

Dat is zeer onwaarschijnlijk. Zoals al 10.000 keer overal in de coronatopics uitgelegd ;)

Het 'nieuwe' vaccin is waarschijnlijk gewoon het oude iets aangepast naar de nieuwe varianten.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:04

Dan nog, vind altijd zo makkelijk zeggen voor een ander neem het gewoon. Laat de keuze vrij!
Alleen die keuze word steeds minder geaccepteerd.

Van laatst ook op het nieuws steeds meer jongeren probleem met hart spier en ook al een aantal overleden. Ja en dan ? Wat als je gezond was?

En natuurlijk overal zitten risico’s aan ook als je COVID krijgt kun je er schade over aan houden.

Maar laat die keuze vrij.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:13

Janinevv schreef:
Dan nog, vind altijd zo makkelijk zeggen voor een ander neem het gewoon. Laat de keuze vrij!

Van laatst ook op het nieuws steeds meer jongeren probleem met hart spier en ook al een aantal overleden. Ja en dan ? Wat als je gezond was?

En natuurlijk overal zitten risico’s aan ook als je COVID krijgt kun je er schade over aan houden.

Maar aan die keuzevrijheid kunnen dan wel consequenties zitten dat je niet meer overal naartoe kunt. Als je paard of hond niet is gevaccineerd is hij op sommige stallen\kennels ook niet welkom,kun je er niet mee naar concours of naar de hondentraining.Of naar het buitenland.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:22

anjali schreef:

Mijn paarden worden gevaccineerd tegen influenza (denk dat dit ook gecombineerd is met tetanus?). Niet tegen Rhino.

Hond heb ik niet.

Katten geen idee wat die hebben gehad… zwervers die van straat zijn geplukt. Wel lief nu, maar no way dat ik die bij een dierenarts krijg zonder schrammen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:29

Janinevv schreef:

Door dat laatste stukje: bijna door je neus gedrukt, denk ik , daar gaan we weer.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:33

Citaat:
Door dat laatste stukje: bijna door je neus gedrukt, denk ik , daar gaan we weer.

Jeetje hier iets fout gegaan is nl in arm gedrukt...

......

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:38

Janinevv schreef:

Je weet dat een infectie , zelfs een simpele verkoudheid hetzelfde symptoom kan veroorzaken? Myocarditis komt bij jongeren met Corona heel vaak voor alleen heb je het dan vaak in combinatie met meerdere aandoeningen ten gevolge van Corona. Bij vaccinatie komt het voor maar als single symptoom, zeer goed te behandelen en in Nederland nog niemand aan overleden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:42

Maar het is wel opvallend dat er laatste jaar ouzo schijnbaar iets van 28 sporters neer gegaan zijn, tegen een gemiddelde van 4 in de voorgaande jaren... (niet NL specifiek, geloof Europa)
Waar komt dat vandaan? Ben ik oprecht benieuwd naar.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:45

Heb je daar meer specifieke info over? En één van de bekendste voorbeelden (tijdens het EK) was niet gevaccineerd toch? Er worden zo snel dingen aan elkaar verbonden die totaal geen causaliteit kennen.

Zo zijn in mijn zwangerschapsclub alle tien meiden zwanger geworden direct na vaccinatie één. :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:52

anjali schreef:
Maar aan die keuzevrijheid kunnen dan wel consequenties zitten dat je niet meer overal naartoe kunt. Als je paard of hond niet is gevaccineerd is hij op sommige stallen\kennels ook niet welkom,kun je er niet mee naar concours of naar de hondentraining.Of naar het buitenland.

Wel ja, de consequenties neem ik er toch wel bij en kost mij eigenlijk geen enkele moeite.
Mijn paarden komen niet meer van het erf af want hoogbejaard.
Mijn poezen gaan niet naar de poezenschool en ook niet mee op reis want ik reis niet :D

Voor mij dus ook absoluut keuzevrijheid. Al moet ik wel toegeven dat ik voor één keer blij ben geen twintiger of dertiger meer te zijn. Lijkt mij als jongere toch wel bijzonder moeilijke afwegingen allemaal.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:53

Needje schreef:
Maar het is wel opvallend dat er laatste jaar ouzo schijnbaar iets van 28 sporters neer gegaan zijn, tegen een gemiddelde van 4 in de voorgaande jaren... (niet NL specifiek, geloof Europa)
Waar komt dat vandaan? Ben ik oprecht benieuwd naar.

Ik zou zomaar kunnen bedenken dat dat is omdat er vanwege Corona veel minder consequent/stabiel getraind is, zodat sporters onderuit gaan door zichzelf voorbij te lopen op het moment dat het wél weer even mocht.

Alsjeblieft, één hypothese die onderzocht kan worden zónder een vaccinatie meteen de schuld te geven.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:56

https://americasfrontlinedoctors.org/2/ ... s-in-2021/

https://stephenc.substack.com/p/5-fold- ... en-cardiac

Verder wijs ik nergens direct naar de vaccinatie maar vind wel dat onderzocht moet worden waar dit door komt.
Daarbij gok ik dat de gemiddelde FIFA speler wel redelijk getraind is.

Verder vind ik het net zo irritant dat alles meteen weggeschoven wordt van de vaccins. Dat iets toch echt altijd een andere oorzaak moet hebben. Is dat omdat je dat echt gelooft of omdat je dat wil geloven?
Ik ben niet anti vaxx. Heb zelf m'n prikkies ook. Maar ik vind wel dat alles wat rondom deze vaccins gebeurt goed in kaart gebracht moet worden. Daar leren we alleen maar van.
Laatst bijgewerkt door Needje op 30-11-21 18:00, in het totaal 3 keer bewerkt

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:56

Dat klinkt zeker aannemelijk Ibbel.

Eriksen was al niet gevaccineerd.De sites doen mij niet echt professioneel aan maar meer tendentieus. Ik zie ook meningen, geen feiten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:06

Hoezo nou wer tendentieus? Er wordt voor zover ik lees nergens naar vaccinaties of Corona gewezen. Alleen dat er 5x meer doden gevallen zijn op het veld afgelopen jaar. Weet niet wat daar een mening aan is.
IK laat dit alleen zien nav de opmerking over Myocarditis door Corona door bigone.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:11

Voordat je kunt stellen dat je een overmaat aan iets hebt (sterfgevallen an sich, abortussen, hartstilstand, whatever) moet je sowieso weten wat 'normaal' is. Dus je moet sowieso eerst weten of die 28 hartfalen op het sportveld abnormaal hoog was, of dat die 4 hartfalen in de voorgaande jaren juist abnormaal laag was. Daar begint het al.
Dan moet je gaan kijken of de omstandigheden hetzelfde waren (en die waren qua training vorig jaar niet identiek aan voorgaande jaren) en welke andere variabelen er waren, waaronder uiteraard ook vaccinaties, maar mogelijk ook eetgewoonten (omdat uit eten minder kon) etc, etc, etc.

Goed onderzoek doen en góed uitzoeken wat oorzaak en gevolg is en wat toeval is, is ontzettend moeilijk.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:15

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/3 ... is-van-gps

En dit is de bedoeling. Alles via je QR. En volledig gecontroleerd. En jij je vijfde shot niet gehaald dan kan je niks meer. Leek nog ver weg paar jaar terug, maar t gaat verdomd snel nu. Covid is een middel voor een doel. Rutte liegt alles bij elkaar. Maar be my guest. Geloof hem.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:16

Afbeelding

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:18

Uhm betalen via QR en tracken met GPS gebeurt toch al? En dit is een artikel uit 2018. Wat wil je exact zeggen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:19

Heel handig dat ze het vaccineren er niet bij betrekken want zo ben je dus wel bezig met een verdachtmaking ondanks dat ze het dus niet noemen.
En jammer dat er geen staatje bijstaat van
Besmet
Besmet en gevaccineerd
Gevaccineerd

Dan kun je verder kijken ipv zo’n flutstukje.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:21

jackyline schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/3 ... is-van-gps

En dit is de bedoeling. Alles via je QR. En volledig gecontroleerd. En jij je vijfde shot niet gehaald dan kan je niks meer. Leek nog ver weg paar jaar terug, maar t gaat verdomd snel nu. Covid is een middel voor een doel. Rutte liegt alles bij elkaar. Maar be my guest. Geloof hem.

Eh , verkeerde topic? Hebben een topic over viruswaanzin!