MarlindeRooz schreef:2g of 3G maakt allemaal weinig uit als ze op veel plekken nergens naar vragen. Ik ben sinds de invoering pas twee keer (!!!) gevraagd hem te laten zien. In een filmhuis en in een museum. Niet in de sportschool (schijnen ze niet aan te doen), niet in restaurants, koffiebar etc.
Kan me daar eigenlijk best aan storen, waarom is die regel er als gemeentes niet handhaven?
Zie vetgedrukte! Ik vraag me namelijk af, of Nederland ook zo'n hoge cijfers zou hebben als de teugels niet zo los gegooid waren, en de QR code overal gewoon getest zou zijn.
Ik zat dat vanochtend te bedenken. Voor mij is er een leven vóór en na 24 mei (heb ik mijn 2de prikje gehad). Ik ben toen nog één week heel voorzichtig geweest en verder gewoon gaan leven met het volste vertrouwen dat mijn prikjes zouden doen waarvoor ik ze heb genomen.
Dat betekent en betekende voor mij:
1. overal mondkapjes op (binnen en op buiten markten)→ is verplicht hier
2. Afstand van 1 meter houden (is verplicht)
3. Mijn winkelwagentje en handen extra met gelletje doen bij de winkels (gestopt toen we onder de 10 positief geteste mensen zaten per 100.000), en nu doe ik dat weer want we zijn code geel geworden en zal nog wel meer gaan stijgen.
4. Overal QR code laten zien (is verplicht en er wordt gehandhaafd want niet mee doen als ondernemer betekent geen recht meer op subsidie)
Dus ik heb eigenlijk al een behoorlijke tijd een leuk leven zonder dat ik nog bezig ben mdt covid. We eten met vrienden hier bij elkaar hetzij binnen hetzij buiten (alleen mondkapje af als je aan tafel zit en verder mondkapje op), ik ging de zomerfeesten af etc. Zalig. Ik heb mijn kleinkinderen kunnen zien en we zijn op het einde 1 dag eerder halsoverkop moeten vertrekken daar mijn zoon (pas 1 vaccinatie had hij toen gehad) positief getest was. Onze prikkies hebben hun werk gedaan, want ondanks dat ik één dag er voor met hem 5 uur in een kleine oauto had gezeten en we bij hem leefden, hebben zowel mijn man als ik geen covid gehad en ook niet bij ons gedragen (2x laten testen en in isolatie geweest time beeïng)
Gisteren nog heerlijk gegeten met vrienden en vrijdag gaan we naar een creoolse dans/ eet avond. Ook daar is het QR code laten zien, mondkapjes overal op behalve als je aan het eten bent en buffet is verboden. Helaas wel Kerst afgezegd in Nederland want dat doen we nu liever zelf en gaan hier fijn met vrienden vieren als dat het opgelegd wordt en we weer niet mogen gaan.
Dus ik heb eigenlijk wel de zelfde vragen als MarlindeRooz .
Ik vraag me dus af→ waar zou Nederland nu staan als dit daar ook zo door iedereen werd opgevolgd? Zou dan 2G nodig zijn. Ik weet niet of in Frankrijk ook overgegaan gaat wordt op 2 G, misschien wel. Misschien dat we hier ondanks alle regels toch Nederland achterna gaan, dat weet ik niet.
Een feit is in ieder geval dat mensen van de zorg allemaal ingeënt zijn (niet ingeënte zijn geschorst met verlies van salaris voor de tijd van de schorsing) en hier in Frankrijk met de opnames nog wel mee valt en de boosters versneld geprikt worden (ik mag 2 december en manlief is al geweest).
Inderdaad Needje. Ik kus wel weer mensen, de goede vrienden sinds mijn vaccinatie en hou alleen afstand tot kennissen. Dus met een clubje van 10 mensen heb ik nog intensief contact en dat is het dan. Iedereen heeft de prikjes gehad.
NPS als er 50% gevaccineerden en 50% niet gevaccineerden in het ziekenhuis liggen en we pragten over een totaal van 2000, dan liggen er dus 1000 gevaccineerden en 1000 niet gevaccineerden mensen in het ziekenhuis. Dan is dus de vaccinatie een groot succes want 85% van de bevolking is gevaccineerd en 15% van de bevolking is niet gevaccineerd. Dus als je die berekening maakt op 17,5 miljoen mensen dan kun je zelf je sommetje maken over hoe weinig gevaccineerden mensen in verhouding in het ziekenhuis terecht komen. Dat aantal is aanzienlijk lager zelfs nu nog. Dus prikken helpt.