Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:28

loriene schreef:
Carol_Beer schreef:
best wel grappig hoe iedereen t belachelijk maakt terwijl de lange termijn effecten niet eens bekent zijn
kijk maar naar asbest, eerst lekker gepromoot e zelfs verplicht door de overheid (echt te vertrouwen ja :+ ) en jaren later werd t bekend dat mensen er kanker van kregen :')

Helemaal met je eens hoor.
Alleen de mensen hier willen zulks hier niet horen :z :z
Staan allemaal te dringen voor een vaccin die pas in 2023 klaar is met testen.
Ik neem de prik ook niet en velen met mij.

Je weet wat fase 4 inhoudt?
https://www.jnj.com/innovation/the-5-st ... rial-works
Fase 4 vindt altijd plaats na goedkeuring en wanneer het op de markt is gebracht. Het heeft niks meer te maken met of het vaccin veilig is voor de mensen die het krijgen, dat is afgerond na fase 3.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:37

Anna79 schreef:
Waar ik me aan stoor zijn de regels die geen hout snijden. Zoals bijvoorbeeld dat je 2 personen per dag mag ontvangen maar je met diezelfde 2 personen niet een wandeling mag maken want dan overschrijd je de groepsgrootte.

Verder waar ik boos en verdrietig over ben zijn de beperkingen die trimsalons zijn opgelegd. Iemand achter een bureau heeft blijkbaar bepaald dat een trimsalon een publieke lokatie is. Terwijl de dieren daar afgegeven worden en later weer opgehaald (net als een jas die gestoomd moet worden en dat mag nog wel 8)7) Na veel gelobby van de beroepsvereniging mogen nu noodgevallen getrimd worden. M.a.w. dieren moeten eerst in de problemen raken (pijn) en dan mag iemand ze helpen. Nou, ik zal je zeggen, dan kookt mijn bloed. En waarvoor, gewoon achterlijke regels die helemaal niets helpen tegen de besmettingen maar waar dieren wel onder moeten lijden en de trimsalons uiteraard ook financieel, bah!

Of contactberoepen. Nergens is het zo veilig als daar. Medewerkers van contactberoepen kunnen goed bijhouden aan gegevens wie er bij ze zijn geweest, werken met kapje enz. (En ik vind het fijn dat mijn spieren weer eens goed onder handen genomen kunnen worden, de fysio doet het niet zo goed)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:39

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:44

loriene schreef:
Nikass schreef:
Vanwege hun bewezen stabiele beleid, of op zijn minst verkiezingsprogramma?

Wat heeft dit in vredesnaam te maken met dit onderwerp?

Er wordt door sommigen hier nogal afgegeven op "de overheid". Alsof dat een instantie is die uit de lucht komt vallen ofzo. De partijen in regering zijn door de meerderheid in Nederland vrijwillig gekozen. Sommigen hier hebben er zelf op gestemd. En anderen denken blijkbaar dat de democratie en gezondheidszorg in Nederland stukken zal verbeteren als je PVV stemt. Dat vind ik best opmerkelijk, aangezien die überhaupt geen verkiezingsprogramma hebben.
Het klopt dat het niet het directe onderwerp van dit topic is, maar het linkt er wel aan. En het continue vingertje wijzen naar "de overheid" roept wel vragen op vind ik.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:51

Surprise, ze hebben inmiddels een verkiezingsprogramma. ;)

Edit: en de pvv is voor zover ik weet pro-vaccinatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:55

mysa schreef:

Edit: en de pvv is voor zover ik weet pro-vaccinatie.

Idd en pvv vond ook dat er dit voorjaar te weinig werd gedaan, zij wouden toen een veel strengere lockdown.

secricible

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:58

Pvv wil toch een lockdown als er versoepeling is, en versoepeling als er een lockdown is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:59

secricible schreef:
Pvv wil toch een lockdown als er versoepeling is, en versoepeling als er een lockdown is?

Dat zou ook maarzo eens kunnen :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:59

Pfoe ben benieuwd of de chip ook gaat werken hoor! Voor de liefhebbers de app volg zebrastreep is volgende week zaterdag om 12 uur beschikbaar in de Play store maar ook speciaal voor Apple.

Bill Gates zal binnenkort mijn lijf gaan besturen , en ik zal over gaan op Engels spreken.

Jammer dat dat Engels spreken net na mijn Engels mondeling examen komt. Die ging echt bagger namelijk had er dus wel wat hulp bij kunnen hebben ( ach alsnog een 8,2 gehaald ik mag niet zeuren).

@Carol_beer

Besef je wel dat mensen die zich laten enten dat straks ook doen voor jou? Als er eenmaal genoeg immuniteit is , pluk jij daar ook de vruchten van.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:06

secricible schreef:

Dat wil elke oppositie partij, of eigenlijk... iedere FB zeikerd in Nederland. :+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:19

De PVV met hun minister van immigratie enzovoort. Nexit en andere domme ideeën. Nog een stap erger is de fvd. Maak er maar fvw van, forum voor wappies. Gelukkig daalt hun aantal zetels gestaag haha.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:22

Carol-beer en anderen die denken dat Corona maar een griepje is en de maatregelen zwaar overtrokken zijn: Jullie zijn ongetwijfeld paardenliefhebbers zoals de meesten op bokt wat zouden jullie zeggen in het hypothetische geval :
Het paard van je beste vriendin heeft zware droes en zij komt bij haar paard weg, de pus nog op de kleding en onder de schoenen en gaat lekker met jullie paard knuffelen met dodelijke gevolgen voor jullie paard ?
Vreemde vergelijking misschien maar zo beschouw ik mensen die zich niets van de maatregelen aantrekken en de situatie bagataliseren.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:25

mysa schreef:

Oh! Spraakmakend nieuws! Excuses dat ik niet op de hoogte was ;)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:34

Beetje jammer dat het topic nu weer deze kant op trekt. Mensen die niet met respect kunnen discussiëren kun je ook negeren. Nu is het weer moddergooien over en weer. Zucht... :roll:

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:37

Carol_Beer schreef:
Precies en zo is het!
Veel beter om je eigen gezonde verstand te gebruiken ipv klakkeloos de overheid te volgen die het vaak genoeg fout heeft :')

Mensen nemen de moeite om op je berichten in te gaan. Misschien netjes om ook even te antwoorden op die berichten ipv verder te gaan rellen.

Overigens, Wilders gaf ook al aan zelf het vaccin te gaan nemen inderdaad. Maar, ik neem aan dat niemand voor de volle 100% eens is met een partijprogramma, dus laten we niet discussiëren over iemands politieke voorkeur hier. Daar is een ander topic voor ;)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:11

Abiola schreef:
Carol_Beer schreef:
Hmmmm ja laten we maar met zn allen dat spuitje vertrouwen! :j

[ [url=m/jjaQ0b.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YH04RL.png]Afbeelding[/url] ]

Het is altijd naar, maar deze mensen hadden een zeer broze gezondheid. Die waren bij wijze van spreken ook overleden aan een broodje filet americain.

Maar als ze doodgaan omdat corona dat laatste zetje was doen we wel panisch. Dan zijn de koppen: 'forse stijging corona doden', 'weer mensen overleden door covid-19', 'corona zorgt weer voor vele doden'. Nu komt het door het vaccin en dan is het ineens logisch want ze vielen toch al bijna om.

Beeeetje met twee maten meten. :D Ik geloof overigens wel direct dat het niet de schuld is van het vaccin maar ze inderdaad sowieso al een zeer zwakke gezondheid hadden. Maar dat is met een vrij groot deel van de mensen die overlijden aan corona ook zo maar die tellen we wel net zo zwaar mee.
Laatst bijgewerkt door Jildau op 17-01-21 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:16

Jildau niemand doet panisch omdat oude en zwakke mensen overlijden aan corona? Ook bij normale griep redden ze het vaak niet. Daarom snap ik ook niet waarom je deze groep met voorrang zou willen vaccineren. Beter de mensen die voor ze zorgen snel vaccineren en op andere manieren deze mensen te beschermen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:16

Eens Jildau, ik erger me ook rot aan die headlines, het wordt gebruikt zoals het het beste uitkomt op dat moment lijkt het.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:17

bigone schreef:
Carol-beer en anderen die denken dat Corona maar een griepje is en de maatregelen zwaar overtrokken zijn: Jullie zijn ongetwijfeld paardenliefhebbers zoals de meesten op bokt wat zouden jullie zeggen in het hypothetische geval :
Het paard van je beste vriendin heeft zware droes en zij komt bij haar paard weg, de pus nog op de kleding en onder de schoenen en gaat lekker met jullie paard knuffelen met dodelijke gevolgen voor jullie paard ?
Vreemde vergelijking misschien maar zo beschouw ik mensen die zich niets van de maatregelen aantrekken en de situatie bagataliseren.

Oh mijn god zeg wat een domme vergelijking
Ik heb 2 jaar terug bijna een paard verloren na een gewone vaccinatie moet ik nu iedereen ophitsen om niet te vaccineren want ...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:18

Jildau schreef:
Blue_Eyes schreef:
Meneer Clarkson heeft zoals gewoonlijk kilo's boter op zijn hoofd, want de media hebben daar gewoon zijn eigen woorden herhaald.

Waar vindt jij dat hij zegt dat hij heeft gevochten tegen corona?

Onder andere hier, maar er is veel meer te vinden: https://news.sky.com/story/jeremy-clark ... e-12178042

Citaat:
While he “didn’t feel too bad” initially, Clarkson’s “breathing really did start to get laboured, and there was always the doctor’s warning ringing in my head about how it might suddenly get worse”.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 17-01-21 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:23

Ik heb gekeken of ik wat kon vinden.
Heb een bron. Niet de allersterkste, maar wel een bron.

Per week schijnen er normaal gesproken al 400 80+ers te overlijden in verzorgingshuizen in Noorwegen.

https://www.nu.nl/coronavirus/6102280/e ... natie.html

__

Je zou dus, om serieus iets te kunnen zeggen, moeten weten welk percentage van de 80+ers inmiddels geënt is, en welk percentage van de overleden 80+ers geënt is.

Als er significant relatief gezien meer ongeënte mensen sterven dan geënte, of significant relatief gezien evenveel, dan kun je dus prima stellen dat die hele enting niet van invloed geweest is.

Pas als er significant relatief méér geënte dan ongeënte mensen overlijden, is er iets om goed naar te kijken.

Dan nóg hoeft enten niet de slechtste keus te zijn overigens.

Het kan ook nog altijd zijn dat er heel andere factoren spelen.
Als die ouderen toevallig in dezelfde dagen als de enting ook besmet zijn geraakt met de echte Covid19, dan verklaart dat ook overlijden natuurlijk.
Misschien zijn er nog wel andere factoren ook.

Ik vind dat er op dit moment héél veel conclusies getrokken worden, die je met de beperkte hoeveelheid gegevens die we hebben helemaal niet kúnt trekken.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:25

Blue_Eyes schreef:
Jildau schreef:

Waar vindt jij dat hij zegt dat hij heeft gevochten tegen corona?

Onder andere hier, maar er is veel meer te vinden: https://news.sky.com/story/jeremy-clark ... e-12178042

Het zal aan mij liggen maar ook daar staat onder andere dat hij bang was en de dokters hem bang hadden gepraat en hadden gewaarschuwd en hij het een eng idee vond maar niet dat hij doodziek is geweest. Zoals ik het lees kwam hij er prima doorheen. Maar zal wel aan m'n Engels liggen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:30

Ik heb nog even het stukje toegevoegd waarin hij aangeeft dat het in eerste instantie best oké ging, maar dat het ademen daarna toch wel zwaar werd. Mét daarbij de angst inderdaad. In zijn column (die ik helaas niet meer kan linken omdat mijn gratis maand op is) is toch echt wel duidelijk te lezen dat hij flink ziek is geweest. Dan nemen de media dat over en gaat hij erop lopen zeiken om het zeiken - want dat doet hij nou eenmaal. Staat hij om bekend.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:31

Jildau schreef:
sureido schreef:
Wow, dat laatste wist ik niet eens, even de tweet gezocht maar het is ook echt getweet, wat triest. Helaas is het ook niet altijd goed om de media helemaal te volgen want die houden wel van een goed stuk sensatie. :=

Ja ik heb ook eerst gekeken of het echt getweet was en als je op zijn naam Googled vind je overal nieuwsberichten dat het zo slecht met hem ging. Schandalig!

Maar bijvoorbeeld ook als er 1000 positieve testen minder zijn, dan spreken ze van 'een lichte daling' en als er 1000 positieve testen meer zijn dan spreken ze van 'een forse stijging'. Als je erop gaat letten dan zie je zoveel subjectiviteit in de media en vooral ook bangmakerij.. Zo erg dat m'n oma van 89 niet eens meer de post durft op te halen van beneden omdat er een hele kleine kans is dat ze misschien iemand tegen komt. Dieptriest vind ik het.

Idem dito voor aantal doden. Eerste golf :1200 doden! 960 doden!
Tweede golf: er zijn 2300 ziekenhuisopnamens waarvan 650 op de IQ.
Doden worden niet meer genoemt.
Viel me in het begin van de 2e golf al op.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:31

Femke_Tweety schreef:
Ik vind dat er op dit moment héél veel conclusies getrokken worden, die je met de beperkte hoeveelheid gegevens die we hebben helemaal niet kúnt trekken.

Ja dit vind ik dus van de hele corona crisis. Er worden veel conclusies getrokken met te weinig gegevens en daar worden dan weer maatregelen op genomen die vele dingen kapot maken.

Oh en ik stem geen PVV al heb ik geen idee wat dat ermee te maken heeft. Op het moment van stemmen wisten we volgens mij niet hoe de partij zich op zou stellen tijdens een pandemie. :D