Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:09

Dimphyl schreef:
[
Bedankt. Dit gaat dus om een opname van 21 mensen als ik zo snel even kijk.

Er liggen nu 85 op de IC en 325 buiten de IC in het ziekenhuis.. dat waren vandaag 57 meer dan gisteren.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 19:11

Marie_Anne schreef:
Dimphyl schreef:

Als niemand er tegenin gaat dan stopt het ook niet he.
En boetes, prima, kom maar op, ik zal toch echt met het OV moeten om op plekken te komen.
Iedereen zijn eigen mening, maar mijn standpunt tegen de mondkapjes staat vast, heb ik al meerdere keren aangegeven ook. Je moest eens weten hoeveel mensen mij al hebben aangesproken in het OV dat ze BLIJ zijn mij zo te zien, omdat ze er precies zo in staan maar niet durfden om het af te zetten.
En, voor de zoveelste keer, word ik er op aangesproken, door wie dan ook, dan zet ik het op.

En jij gaat het wel stoppen met deze actie zeker :roll: . Als je iets wilt veranderen moet je naar de rechter gaan, of actie gaan voeren in Den Haag, of in de politiek actief worden.

Mijn standpunt over mondkapjes is ook duidelijk, maar je moet je gewoon aan de wet te houden. Ik vind het egoïstisch, asociaal en respectloos naar je medepassagiers toe. Je mag vinden wat je wilt, je mag dat ook uiten waar en wanneer je wilt maar hou je daarbij gewoon aan de wet. Niet pas als je wordt aangesproken, dat is gewoon onzin.

Actievoeren: check. Jammergenoeg niet elke keer fysiek aangezien ik ook 6 dagen in de week werk. Stickers plakken gebeurd ook overigens.
Ohja en demonstraties, je weet wel, zoals die in juni waarna 'iedereen ziek zou worden' - er is niks aan de hand. En de demonstraties die niet toegestaan zijn, omdat de overheid niet wil dat alle karins&hansen weten dat er weerstand is tegen de maatregelen.. monddoodmaken is dat.

Ik mag vinden wat ik wil, en ik mag dat ook uiten waar en wanneer ik wil.
De wet overtreden, door geen mondkapje te dragen? Eh, dat is juist het hele punt, die wet bestaat niet.

Fijne avond iedereen! Ik ga nog lekker even naar het terras, tussen de Duitsers en Belgen!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:16

Dimphyl schreef:
Fijne avond iedereen! Ik ga nog lekker even naar het terras, tussen de Duitsers en Belgen!

Kijk.. door dit soort opmerkingen probeer je de boel heerlijk te provoceren en anderen monddood te maken omdat die absoluut niet eens zijn met jouw beslissing.

Ze mogen jou absoluut weigeren en je uit de bus/trein gooien omdat men daar hun eigen regels mogen handhaven.
Dus ook als je van hun een mondkapje op moet en je doet het gewoonweg niet (omdat jij het onzin vindt) mogen ze je gewoon beboeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:17

Shadow0 schreef:
Dimphyl schreef:
98% kans dat je er niet (ernstig) ziek van wordt, 0.2 % kans dat je er aan overlijdt.

Je denkt dat 0,2% heel weinig is, maar het is heel veel.

Daarnaast is het zeker geen 98% dat je er niet ernstig ziek van wordt: het aantal mensen met langdurige klachten is veel hoger (eerder richting 10% of meer.) Dat beginnen we nu pas te zien maar is echt behoorlijk ingrijpend.

Citaat:
Mijn reactie voor 'nabestaanden' : gecondoleerd. Niks meer, niks minder. Net zoals wanneer iemand overlijdt aan kanker, een verkeerde val of wat dan ook.

En dat we daar wat aan kunnen doen, dat vind je niet belangrijk?

Dit soort cijfers gaan niet overtuigen denk ik. Mij ook niet eerlijk gezegd. We accepteren zoveel zieken en doden omdat we onze westerse levensstijl niet willen veranderen. Denk aan verkeersdoden, griep, luchtvervuiling, kinderen met overgewicht enz. Weinig mensen in de stad zijn bijvoorbeeld bereid om de auto en de scooter te laten staan om mijn leven (en dat van andere stadsbewoners) met een paar jaar te verlengen. En de politiek en de maatschappij vinden dat prima.

Two wrongs don't make a right natuurlijk, dat is niet mijn punt. Maar ik vind dit argument hierdoor niet overtuigend en ik denk de mensen die tegen de maatregelen zijn ook niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:22

Dimphyl schreef:
Brainless je doet je naam weer eer aan. Ik heb nergens gezegd stoer te (willen) zijn.
Ik geloof ook niet dat ik ergens de indruk heb gewekt een grote bek te geven.

Het helpt natuurlijk niet als je dat beweert direct onder een op de persoon gespeelde belediging ;)

Ik neem niet aan dat Brainless daar direct van wakker ligt, maar je straalt er ook niet meteen mee uit dat je vooral vriendelijk en beleefd reageert en dat mensen die je aanspreken vriendelijk te woord gestaan worden.

En dat vind ik ook een probleem. Er zijn een heleboel vriendelijke, bescheiden mensen die helemaal geen ruzie willen maken, waarvoor nu een suf busritje ineens een moeras van keuzes, afwegingen en risico's wordt. Wel of geen masker, wel of geen corona, maar ook wel of niet uitgescholden worden als ze een ander ergens op aanspreken...

Ik vind dat er niet socialer op worden: beleefdheid maar ook het respecteren van regels (zelfs als je het er niet mee eens bent) in zulke situaties maken de wereld een stuk leefbaarder.
(Als je regels breekt, breek ze dan op de juiste plek. En dat is dus niet ten koste van medereizigers in het ov.)

Ook de agressie richting chauffeurs wordt groter, niet alleen door het wel/niet dragen van een mondkapje maar vanwege het absurde idee dat jij welbewust een regel die je kent, toch breekt. En daarmee de chauffeur in een positie brengt om ineens jouw kinderoppas te zijn. Waar ze terecht geen zin in hebben, maar waarmee dus wel de positie van de chauffeur ondermijnd wordt om uberhaupt nog iemand ergens op aan te spreken. Bv als er niemand opstaat voor iemand die echt een zitplaats nodig heeft. Of als er ruzie ontstaat. Of als iemand niet incheckt. Of iemand rotzooi in de bus gooit. Of de muziek keihard aanzet.

De sfeer wordt gecreeerd waarin je alles maar lekker zelf mag bepalen, geen rekening met anderen hoeft te houden en het maar aan de anderen laat om daar al dan niet wat van te zeggen. Ik vind dat vooral knap asociaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:23

Dimphyl schreef:
Marie_Anne schreef:
En jij gaat het wel stoppen met deze actie zeker :roll: . Als je iets wilt veranderen moet je naar de rechter gaan, of actie gaan voeren in Den Haag, of in de politiek actief worden.

Mijn standpunt over mondkapjes is ook duidelijk, maar je moet je gewoon aan de wet te houden. Ik vind het egoïstisch, asociaal en respectloos naar je medepassagiers toe. Je mag vinden wat je wilt, je mag dat ook uiten waar en wanneer je wilt maar hou je daarbij gewoon aan de wet. Niet pas als je wordt aangesproken, dat is gewoon onzin.

Actievoeren: check. Jammergenoeg niet elke keer fysiek aangezien ik ook 6 dagen in de week werk. Stickers plakken gebeurd ook overigens.
Ohja en demonstraties, je weet wel, zoals die in juni waarna 'iedereen ziek zou worden' - er is niks aan de hand. En de demonstraties die niet toegestaan zijn, omdat de overheid niet wil dat alle karins&hansen weten dat er weerstand is tegen de maatregelen.. monddoodmaken is dat.

Ik mag vinden wat ik wil, en ik mag dat ook uiten waar en wanneer ik wil.
De wet overtreden, door geen mondkapje te dragen? Eh, dat is juist het hele punt, die wet bestaat niet.

Daar vergis je je dus in. Die wet is er wel degelijk en jij overtreedt hem. De mondkapjes in het OV zijn gebaseerd op de Wet Personenvervoer, dat mogen ze juridisch gezien gewoon van je vragen. Als je je daar niet in kunt vinden, moet je geen gebruik maken van het OV, heel simpel. Als je wel gebruik wilt maken van OV zet je gewoon dat ding op.
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... rvoer.aspx
De mondkapjesplicht op straat in Amsterdam en Rotterdam, dat was een heel ander verhaal.

Ik raad je aan om je wat meer te verdiepen, want uit je berichten blijkt niet dat je echt goed op de hoogte bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:24

Hé Dimphyl, ben je er weer? Terug van 'heel druk' geweest? Mag ik je eraan herinneren dat Secricible een tijdje geleden de moeite heeft genomen een hele nette en uitgebreide reactie op één van je posts te geven? Plots was je verdwenen en je zou wel reageren als je wat minder druk was, schreef je nog.

Misschien is het een goed moment om die belofte nog eens In te lossen? Of gebruik je dit topic gewoon enkel als uithangbord voor je ideeen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:28

Marie_Anne schreef:
Dit soort cijfers gaan niet overtuigen denk ik. Mij ook niet eerlijk gezegd. We accepteren zoveel zieken en doden omdat we onze westerse levensstijl niet willen veranderen.

Daar valt ook wat van te zeggen inderdaad, maar van een levensstijl heb je in elk geval nog een tijdje plezier. Je krijgt geen kanker van 1 sigaret, of omdat je 1 dag bent op een plek met luchtvervuiling, of omdat je 1 keer snoept.

Kun je het je voorstellen dat er bij die dingen 2 op de duizend mensen dood zou gaan ter plekke? Dus dat er 2 op de duizend mensen doodgaan die 1 sigaret proberen?

Dat is wat dit ook zo frustrerend maakt. Dit is iets wat dodelijk of ingrijpend kan zijn na slechts 1 keer op de verkeerde plek zijn. Niet de opbouw van een leven lang aan slechte gewoontes of ongezonde omstandigheden... nee, 1 keer.

(En wat de griep betreft... daar zouden we eens beter naar moeten kijken. Want dat heeft ook de zorg al gedeeltelijk onspoord, kan ook flink uit de hand lopen, kan ook ingrijpend zijn en wie weet dat we met een heel klein beetje andere houding veel kunnen veranderen.)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:40

Dimphy, ben je nu een felle antimaatregel FVD aanhanger die ook onware filmpjes op Facebook deelt? Vast , misschien toch eens onder je steen vandaan komen. Het is niet van Corona ontkenners te verwachten maar heel misschien kun je zelf je verstand gebruiken in plaats van een groep aan te hangen die je wel goed uitkomt.
Ik vind je ronduit asociaal zoals jij praat over Corona en de maatregelen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 21-09-20 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:00

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:04

sureido schreef:
https://www.ad.nl/show/populaire-arties ... nc0NfzAJZQ

Oh jee, deze mensen - en het zijn er echt veel - hebben echt super veel volgers en allemaal jeugd. Ik denk dat het slim is als hier wel op gereageerd wordt vanuit het kabinet. Ik vind het wel heftig zeg.

Wie Famke Louise serieus neemt kan ik ook niet serieus nemen :') Gelukkig is haar doelgroep over het algemeen de leeftijd die helemaal geen afstand hoeven te houden. Ik denk dat na 16 jaar wel ophoud zegt maar.

Tevens zijn het 'artiesten' die ik al niet te serieus neem. Net als de lui van Shownieuws en RTL Boulevard. De types die daar ook even komen verkondigen dat alles nep is verliezen per direct mijn respect

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:06

Ik weet niet of jij het filmpje bekeken hebt maar dit gaat niet alleen over Famke Louise. Ik tel er zo al 20 en die hebben allemaal rond de 500.000 volgers. Hardwell zit er bijvoorbeeld ook bij. Die heeft niet de doelgroep van 14. Thomas Berge ook niet. Partysquad ook niet.
Laatst bijgewerkt door sureido op 21-09-20 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:06

sureido schreef:
https://www.ad.nl/show/populaire-arties ... nc0NfzAJZQ

Oh jee, deze mensen - en het zijn er echt veel - hebben echt super veel volgers en allemaal jeugd. Ik denk dat het slim is als hier wel op gereageerd wordt vanuit het kabinet. Ik vind het wel heftig zeg.

Wie zijn die mensen en waarom worden ze gevolgd?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:07

sureido schreef:
Ik weet niet of jij het filmpje bekeken hebt maar dit gaat niet alleen over Famke Louise. Ik tel er zo al 20 en die hebben allemaal rond de 500.000 volgers. Hardwell zit er bijvoorbeeld ook bij. Die heeft niet de doelgroep van 14. Thomas Berge ook niet. Partysquad ook niet.

Nee het filmpje nog niet :') Ik ben nog bezig voor een examen opdracht en ik ken mijzelf zodra ik 1 filmpje ga kijken , kijk ik er daarna 10 :')

Maar ik zal hem straks even goed bekijken

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:10

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:18

Jeetje ik zag net gewoon een filmpje waarin ze pas geboren baby’s een hoofd masker voor zetten wat verschrikkelijk en zieke wereld toch.

Bah bah

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:21

sureido schreef:

Wat een flauwekul zeg.
Ik denk dat heel veel mensen te verwend zijn en denken dat een crisis als dit maar een half jaar duurt en dat daarna het gewone leven weer door gaat. Maar nu dat niet zo is gaan ze zeuren en wenen dat ze het niet snappen. Maar wat valt er niet te snappen? Volgens mij zijn de regels duidelijk, je kunt moeilijk gaan doen door er tegenaan te schoppen, of ervoor kiezen om je erbij neer te leggen en gewoon volgen wat er van je wordt gevraagd. Ben ik dan een schaap? Nee, ik denk gewoon dat het allemaal niet zo moeilijk is om je aan de regels te houden. En natuurlijk is het soms moeilijk te bevatten, of gebeuren er dingen heel snel. We leven in een kriesisss! Dus niet alles gaat volgens plan, of volgens jouw plan. Volg gewoon de regels, zo moeilijk en ellendig is het allemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:27

Shadow0 schreef:
Marie_Anne schreef:
Dit soort cijfers gaan niet overtuigen denk ik. Mij ook niet eerlijk gezegd. We accepteren zoveel zieken en doden omdat we onze westerse levensstijl niet willen veranderen.

Daar valt ook wat van te zeggen inderdaad, maar van een levensstijl heb je in elk geval nog een tijdje plezier. Je krijgt geen kanker van 1 sigaret, of omdat je 1 dag bent op een plek met luchtvervuiling, of omdat je 1 keer snoept.

Nou, ik bedoel eigenlijk de levensstijl van de een die de ander vroegtijdig de dood in jaagt. Ook als je er zelf niet aan mee doet heb je daar last van en ja, dat kan je alles bij elkaar echt jaren van je leven kosten als je in de stad woont.
Automobilisten en scooterrijders die fietsers vergassen, ouders die hun kinderen vetmesten met ongezonde zooi, mensen die per se continu spulletjes op internet moeten bestellen en waardoor iedere dag overal vervuilende postnl-busjes rondrijden enz.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:33

Ja laten we een stelletje BN’ers volgen in plaats van overheid die geadviseerd wordt door een heel aantal medici, onderzoekers en organisaties 8)7

Wat een domme actie. Dit zorgt er alleen maar voor dat mensen massaal de regels aan hun raam gaan lappen.

Ik snap best dat je vragen hebt maar dit is niet de juiste manier...
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 21-09-20 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:33

Nou ja, ik ben wel het eens dat in andere landen veel meer kan voor de cultuur industrie. Hier mag je met 2 maximaal zonder 1.5 meter, in kroegen en restaurants. Overal mag je met veel meer man bij elkaar zitten, dit zou al zoveel schelen. Ook dat je niet mag staan. Als je gewoon bij je tafel blijft wat maakt het dan uit of ik sta of zit? Als er wat meer mensen bij elkaar aan tafel mogen staan kunnen de clubs gewoon open. Waarom kan dit in bijna elk land wel en in NL niet? Verder wordt er daardoor in die landen ook weer meer georganiseerd: Festivals in hokjes. Ik las ook in Frankrijk dat er 5000 man binnen mocht zonder afstand met mondkapjes. Hier hoort de horeca/cultuur sector alleen maar nee. Ik snap de frustratie wel. Maar ik denk dat dit wel een domme zet is want dit bereikt zo ontzettend veel mensen. (Of misschien toch slim dan)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:34

IMANDRA schreef:
Ja laten we een stelletje BN’ers volgen in plaats van overheid die geadviseerd wordt door een heel aantal medici, onderzoekers en organisaties 8)7

Wat een domme actie. Dit zorgt er alleen maar voor dat mensen massaal de regels aan hun raam gaan lappen.

Maar ze zijn wel weer even in het nieuws geweest, die mensen die me nog steeds onbekend zijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:37

Cowboy55 schreef:
IMANDRA schreef:

Maar ze zijn wel weer even in het nieuws geweest, die mensen die me nog steeds onbekend zijn.

Ja fijn, hebben ze hun moment of Fame weer met als gevolg dat er meer mensen ziek worden.

Sorry ik kan hier echt boos om worden. Alsof de overheid al die maatregelen invoert om de burgers te pesten. Kom op nou... we hebben een economie-minded regering. Die doen echt wel hun stinkende best om een goede balans te vinden tussen economie/vrijheid en goede maatregelen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:38

Cowboy55 schreef:
IMANDRA schreef:

Dit soort reacties vind ik altijd zo dom, jij kent echt wel iemand die daar aan mee doet of je hebt de naam ooit gehoord, dit is gewoon interessant doen. Of je luistert nóóit radio, kijkt nóóit tv, slaat nóóit de krant open en komt eigenlijk nergens behalve je eigen huis, dan is het geloofwaardig.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:42

Nee hoor, ik ken ze ook niet. Alleen Thomas Berge, die naam komt me bekend voor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:43

Ze hebben wel gelijk dat er meer openheid en transparantie moet komen , maar verder? Die kreet alleen al, ik doe niet meer mee.
De meeste mensen zien alleen een bekende kop en hoppa , de kreet word een oproep tot negeren van alle maatregelen . Dom .