Dimphyl schreef:[
Bedankt. Dit gaat dus om een opname van 21 mensen als ik zo snel even kijk.
Er liggen nu 85 op de IC en 325 buiten de IC in het ziekenhuis.. dat waren vandaag 57 meer dan gisteren.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marie_Anne schreef:Dimphyl schreef:
Als niemand er tegenin gaat dan stopt het ook niet he.
En boetes, prima, kom maar op, ik zal toch echt met het OV moeten om op plekken te komen.
Iedereen zijn eigen mening, maar mijn standpunt tegen de mondkapjes staat vast, heb ik al meerdere keren aangegeven ook. Je moest eens weten hoeveel mensen mij al hebben aangesproken in het OV dat ze BLIJ zijn mij zo te zien, omdat ze er precies zo in staan maar niet durfden om het af te zetten.
En, voor de zoveelste keer, word ik er op aangesproken, door wie dan ook, dan zet ik het op.
En jij gaat het wel stoppen met deze actie zeker. Als je iets wilt veranderen moet je naar de rechter gaan, of actie gaan voeren in Den Haag, of in de politiek actief worden.
Mijn standpunt over mondkapjes is ook duidelijk, maar je moet je gewoon aan de wet te houden. Ik vind het egoïstisch, asociaal en respectloos naar je medepassagiers toe. Je mag vinden wat je wilt, je mag dat ook uiten waar en wanneer je wilt maar hou je daarbij gewoon aan de wet. Niet pas als je wordt aangesproken, dat is gewoon onzin.
Dimphyl schreef:Fijne avond iedereen! Ik ga nog lekker even naar het terras, tussen de Duitsers en Belgen!
Shadow0 schreef:Dimphyl schreef:98% kans dat je er niet (ernstig) ziek van wordt, 0.2 % kans dat je er aan overlijdt.
Je denkt dat 0,2% heel weinig is, maar het is heel veel.
Daarnaast is het zeker geen 98% dat je er niet ernstig ziek van wordt: het aantal mensen met langdurige klachten is veel hoger (eerder richting 10% of meer.) Dat beginnen we nu pas te zien maar is echt behoorlijk ingrijpend.Citaat:Mijn reactie voor 'nabestaanden' : gecondoleerd. Niks meer, niks minder. Net zoals wanneer iemand overlijdt aan kanker, een verkeerde val of wat dan ook.
En dat we daar wat aan kunnen doen, dat vind je niet belangrijk?
Dimphyl schreef:Brainless je doet je naam weer eer aan. Ik heb nergens gezegd stoer te (willen) zijn.
Ik geloof ook niet dat ik ergens de indruk heb gewekt een grote bek te geven.
Dimphyl schreef:Marie_Anne schreef:En jij gaat het wel stoppen met deze actie zeker. Als je iets wilt veranderen moet je naar de rechter gaan, of actie gaan voeren in Den Haag, of in de politiek actief worden.
Mijn standpunt over mondkapjes is ook duidelijk, maar je moet je gewoon aan de wet te houden. Ik vind het egoïstisch, asociaal en respectloos naar je medepassagiers toe. Je mag vinden wat je wilt, je mag dat ook uiten waar en wanneer je wilt maar hou je daarbij gewoon aan de wet. Niet pas als je wordt aangesproken, dat is gewoon onzin.
Actievoeren: check. Jammergenoeg niet elke keer fysiek aangezien ik ook 6 dagen in de week werk. Stickers plakken gebeurd ook overigens.
Ohja en demonstraties, je weet wel, zoals die in juni waarna 'iedereen ziek zou worden' - er is niks aan de hand. En de demonstraties die niet toegestaan zijn, omdat de overheid niet wil dat alle karins&hansen weten dat er weerstand is tegen de maatregelen.. monddoodmaken is dat.
Ik mag vinden wat ik wil, en ik mag dat ook uiten waar en wanneer ik wil.
De wet overtreden, door geen mondkapje te dragen? Eh, dat is juist het hele punt, die wet bestaat niet.
Marie_Anne schreef:Dit soort cijfers gaan niet overtuigen denk ik. Mij ook niet eerlijk gezegd. We accepteren zoveel zieken en doden omdat we onze westerse levensstijl niet willen veranderen.
sureido schreef:https://www.ad.nl/show/populaire-arties ... nc0NfzAJZQ
Oh jee, deze mensen - en het zijn er echt veel - hebben echt super veel volgers en allemaal jeugd. Ik denk dat het slim is als hier wel op gereageerd wordt vanuit het kabinet. Ik vind het wel heftig zeg.
sureido schreef:https://www.ad.nl/show/populaire-arties ... nc0NfzAJZQ
Oh jee, deze mensen - en het zijn er echt veel - hebben echt super veel volgers en allemaal jeugd. Ik denk dat het slim is als hier wel op gereageerd wordt vanuit het kabinet. Ik vind het wel heftig zeg.
sureido schreef:Ik weet niet of jij het filmpje bekeken hebt maar dit gaat niet alleen over Famke Louise. Ik tel er zo al 20 en die hebben allemaal rond de 500.000 volgers. Hardwell zit er bijvoorbeeld ook bij. Die heeft niet de doelgroep van 14. Thomas Berge ook niet. Partysquad ook niet.
sureido schreef:
Shadow0 schreef:Marie_Anne schreef:Dit soort cijfers gaan niet overtuigen denk ik. Mij ook niet eerlijk gezegd. We accepteren zoveel zieken en doden omdat we onze westerse levensstijl niet willen veranderen.
Daar valt ook wat van te zeggen inderdaad, maar van een levensstijl heb je in elk geval nog een tijdje plezier. Je krijgt geen kanker van 1 sigaret, of omdat je 1 dag bent op een plek met luchtvervuiling, of omdat je 1 keer snoept.
IMANDRA schreef:Ja laten we een stelletje BN’ers volgen in plaats van overheid die geadviseerd wordt door een heel aantal medici, onderzoekers en organisaties
Wat een domme actie. Dit zorgt er alleen maar voor dat mensen massaal de regels aan hun raam gaan lappen.
Cowboy55 schreef:IMANDRA schreef:Ja laten we een stelletje BN’ers volgen in plaats van overheid die geadviseerd wordt door een heel aantal medici, onderzoekers en organisaties
Wat een domme actie. Dit zorgt er alleen maar voor dat mensen massaal de regels aan hun raam gaan lappen.
Maar ze zijn wel weer even in het nieuws geweest, die mensen die me nog steeds onbekend zijn.
Cowboy55 schreef:IMANDRA schreef:Ja laten we een stelletje BN’ers volgen in plaats van overheid die geadviseerd wordt door een heel aantal medici, onderzoekers en organisaties
Maar ze zijn wel weer even in het nieuws geweest, die mensen die me nog steeds onbekend zijn.