Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

landvrouw

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:30

Wow roosch! Wat zie je er goed uut, heerlijk als je zo'n cadeautje in de winkel hebt.
Jezelf anders zien in de spiegel, ken het idee enorm goed! Dat is ook deels de reden dat ik mij ben gaan opmeten. Dat is toch nog concreter voor mijn beeld dan de weegschaal.

Welkom LoveUggs.

Paar dagen even alleen meegelezen. Eerste week volledig bellen hakt er toch wel in, na 10 maanden thuis te hebben gezeten is het dus een heftig weekje. Dan is ook nog vriend weg, dus was ik bang dat ik slecht voor mezelf zou zorgen. (Lees of vreetbuien of uithongeren).. beide niet gebeurd! Maar heb wel ook beetje hulp ingeroepen door 2 dagen bij mijn ouders te gaan eten en vrijdag komen ze naar mij. Beetje sociaal doen en ook beetje hulp bij op t pad te blijven. Als t mentaal, door andere vlakken moeilijk is, merk ik dat goed voor mezelf zorgen lastiger is.
Maar gaat allemaal veeeeeel beter en ik weet wanneer ik aan de bel moet trekken!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:31

Heel goed! Als het in het koppie goed zit.. *\o/* {:}

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:38

Landvrouw: Wat goed van je! En ook dat je om hulp vraagt, dat is ook voor jezelf zorgen! Goed bezig!!

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:07

Roosch schreef:
Heel goed! Als het in het koppie goed zit.. *\o/* {:}

Dat is zoooo waar he!
Ik zag je spoetschool dilema.. kan me daar zo in vinden! Ik heb meerdere abo's gehad bij de sportschool, maar blijft toch zo niet mijn ding. Terwijl ik sporten heerlijk vind, maar al die andere mensen :') al enig idee bin welke je zou willen gaan?
Safiera schreef:
Landvrouw: Wat goed van je! En ook dat je om hulp vraagt, dat is ook voor jezelf zorgen! Goed bezig!!

Klopt, ben ik ook enorm blij mee *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:20

Nouja dat dus. Er liggen er meerdere hier om de hoek en ik kan ook korting krijgen via de werkgever. Alleen ergens in mijn koppie krijg ik het niet verkropt dat ik wél de discipline heb om elke dag een uur op Foxy te springen maar thuis niet fatsoenlijk aan de buikspieren kunnen werken. Misschien is het onzekerheid; mijn rug heeft in het verleden geprutteld en misschien weet ik het gewoon niet aan te vliegen. Wellicht toch eens goed inlezen in een online workshop ofzo, als dat het euvel ook oplost. Of investeren in een goed buikspierapparaat. Als ik de kosten bespaar van de sportschool en die erbij leg moet er toch wel iets te krijgen zijn.. Er is nog zeker geen apparaat uitgevonden dat je om je middel doet terwijl je vanuit thuis werkt en na het werk heb je zomaar een strakke buik?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:30

landvrouw schreef:
Wow roosch! Wat zie je er goed uut, heerlijk als je zo'n cadeautje in de winkel hebt.
Jezelf anders zien in de spiegel, ken het idee enorm goed! Dat is ook deels de reden dat ik mij ben gaan opmeten. Dat is toch nog concreter voor mijn beeld dan de weegschaal.

Welkom LoveUggs.

Paar dagen even alleen meegelezen. Eerste week volledig bellen hakt er toch wel in, na 10 maanden thuis te hebben gezeten is het dus een heftig weekje. Dan is ook nog vriend weg, dus was ik bang dat ik slecht voor mezelf zou zorgen. (Lees of vreetbuien of uithongeren).. beide niet gebeurd! Maar heb wel ook beetje hulp ingeroepen door 2 dagen bij mijn ouders te gaan eten en vrijdag komen ze naar mij. Beetje sociaal doen en ook beetje hulp bij op t pad te blijven. Als t mentaal, door andere vlakken moeilijk is, merk ik dat goed voor mezelf zorgen lastiger is.
Maar gaat allemaal veeeeeel beter en ik weet wanneer ik aan de bel moet trekken!

Oooh dat herken ik zo erg!! Ik werk sinds afgelopen week weer, en het is heel ander werk dan gewend. T is al een wonder dat ik nu nog wakker ben want ik lig al de hele week voor 10 uur in bed.. Maar mijn vriend werkt elke vrijdag avond. Dit houd dus in dat ik op vrijdag, na een hele dag werken, extreme pijn in mijn voeten, nog moet gaan koken voor alleen mijzelf.. Ik houd mijn hart vast, maar ik heb de boodschappen al in huis dus ik dwing mijzelf een beetje om dit gewoon te gaan doen :+

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:35

Roosch schreef:
Nouja dat dus. Er liggen er meerdere hier om de hoek en ik kan ook korting krijgen via de werkgever. Alleen ergens in mijn koppie krijg ik het niet verkropt dat ik wél de discipline heb om elke dag een uur op Foxy te springen maar thuis niet fatsoenlijk aan de buikspieren kunnen werken. Misschien is het onzekerheid; mijn rug heeft in het verleden geprutteld en misschien weet ik het gewoon niet aan te vliegen. Wellicht toch eens goed inlezen in een online workshop ofzo, als dat het euvel ook oplost. Of investeren in een goed buikspierapparaat. Als ik de kosten bespaar van de sportschool en die erbij leg moet er toch wel iets te krijgen zijn.. Er is nog zeker geen apparaat uitgevonden dat je om je middel doet terwijl je vanuit thuis werkt en na het werk heb je zomaar een strakke buik?

Is het wellicht een idee om eens een afspraak te maken met een fysio dan? Wie weet kan die je oefeningen aanraden die goed zijn voor buik en rug. Denk dat de combinatie dan enorm belangrijk is.
Dan heb je richtlijnen en ben je wellicht daarover al minder onzeker?

Er zijn mensen die zweren bij zo'n trilband voor je spieren, maar ik geloof er niet echt in..

@loveUggs, wellicht handig om voor volgende week vrijdag een salade klaar te maken. Op een rustigere dag of een die al kant en klaar is kopen. Dan kun je, vooral nu in t begin, het jezelf een beetje makkelijk maken en toch gezond (en vaak lekker) eten. Mocht je dan straks meer gewend zijn aan t ritme kun je altijd weer voor jezelf gaan koken

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:42

Ja de fysio/ manueel therapeut en ik hebben een sterke relatie, laten we het daarop houden. :') misschien wel een idee.

Ik woon alleen, dus kook altijd voor mezelf. Tel daarbij op dat ik een heel slechte eter ben (lees: veel niet lust) dus ik kan me de kooktroubles best voorstellen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 23:13

Ik lust echt alles, soms is dat makkelijk en soms baal ik er van dat ik echt alles lekker vind.

Ik heb net echt enorm genoten van mijn etentje bij het ribhouse. Rest van de dag kunnen beperken tot 600 kcal, hoofdgerecht met Ribeye en salade. Frietjes laten staan en daardoor nog ruimte genoeg voor een heerlijk dessert:

Afbeelding

Heel fijn dat ik zo heb kunnen genieten en toch een beetje balans heb kunnen houden. Morgen weer een beetje inperken en weer flink sporten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 23:16

Oh lekker joh! Er even tussenuit. Dat is genieten!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 23:28

landvrouw schreef:
@loveUggs, wellicht handig om voor volgende week vrijdag een salade klaar te maken. Op een rustigere dag of een die al kant en klaar is kopen. Dan kun je, vooral nu in t begin, het jezelf een beetje makkelijk maken en toch gezond (en vaak lekker) eten. Mocht je dan straks meer gewend zijn aan t ritme kun je altijd weer voor jezelf gaan koken

Vrijdag heb ik idd sla met vis! Y)(^)

Ik ben overigens een hele moeilijke eter en lust veel dingen niet. Baal ik verschrikkelijk van want daardoor had ik dus ook niet voldoende (gezonde) afwisseling in mijn eten :( Ik probeer steeds weer, maar het wordt er niet lekkerder op :+ (geen tomaat, ui, champignons, paprika, bijvoorbeeld)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 06:24

Oh dat lijkt me best lastig LoveUggs. Aan de andere kant is het dan wellicht juist handig om veel zelf (vooraf) te gaan maken.

Zijn bv Boerenkool, spinazie, zoete aardappel en pompoen opties? Die gebruik ik veel in smoothies en gerechten met ei om het aandeel groente wat te verhogen. Ik maak bijvoorbeeld een Frittata in grote porties, vries eventueel een deel in en eet dat dan later met bijvoorbeeld wat sla er bij.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 08:43

Frittata? Ik ga googlen...

Edit; ah, een groente omelet. Kun je die invriezen?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:26

LoveUggs schreef:
landvrouw schreef:

Vrijdag heb ik idd sla met vis! Y)(^)

Ik ben overigens een hele moeilijke eter en lust veel dingen niet. Baal ik verschrikkelijk van want daardoor had ik dus ook niet voldoende (gezonde) afwisseling in mijn eten :( Ik probeer steeds weer, maar het wordt er niet lekkerder op :+ (geen tomaat, ui, champignons, paprika, bijvoorbeeld)

Heel herkenbaar. Zo hou ik niet van sla, lust geen komkommer, tomaat, augurk, champignons en heel veel groenten niet.

Ik heb trouwens geen weegschaal momenteel, ben even niet heel actief bezig (net begonnen met een baan) maar mijn eerst zeer strak zittende broek zakt echt enorm af :') das een goed teken toch?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:29

Vulina schreef:
Frittata? Ik ga googlen...

Edit; ah, een groente omelet. Kun je die invriezen?

Yes :j

Dat is zeker een goed teken Theadora!

Ik was blij verrast toen mijn weegschaal vanochtend 0.5 kilo minder aangaf, had ik niet verwacht na gisteren.
Vandaag lekker actieve dag, vanochtend uurtje krachttraining gedaan, straks les op stal en verder lekker actief op stal bezig. Vanavond of morgenochtend hardlopen. Voel me er steeds lekkerder bij!

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:04

Super goed nieuws thea!

Ik ben ook een moeilijke eter, mijn vriend is nog erger. Dus altijd leuk hier eten maken. Maar ook daar vind je je weg in!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:58

gaucho schreef:
Oh dat lijkt me best lastig LoveUggs. Aan de andere kant is het dan wellicht juist handig om veel zelf (vooraf) te gaan maken.

Zijn bv Boerenkool, spinazie, zoete aardappel en pompoen opties? Die gebruik ik veel in smoothies en gerechten met ei om het aandeel groente wat te verhogen. Ik maak bijvoorbeeld een Frittata in grote porties, vries eventueel een deel in en eet dat dan later met bijvoorbeeld wat sla er bij.

Boerenkool, spinazie, andijvie etc lust ik wel, maar ik vind het liet lekker :+ Maargoed, als dit in het weekmenu zou staan, dan zou ik dit wel (tegen heug en meug) eten. Maar uit mijzelf zou ik niet zeggen van: goh, vanavond eens lekker boerenkool eten!

Er zijn veel dingen die ik niet lust, maar nog veel meer die ik niet lekker vind. Dus ik probeer me er maar een beetje overheen te zetten haha

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:00

Boerenkool is juist een van de enige dingen die er met smaak in gaat bij mij, natuurlijk wel op de winterse manier. :')

Maar sla, komkommer, tomaat, al dat soort konijnenvoer gaat er echt niet in. Uitdaging zeg.

Positieve berichten hier weer! Lekker! *\o/*

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:22

Ik ben een vrij makkelijke eter zo te lezen.
Wat ik niet eet; rijst en tomaat :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:24

Oh ik ben ook een drama qua eten, zondag gaan we met een paar meiden uit eten, 1 heeft restaurant uitgekozen en zij eet echt alles.. Ik heb de helft moeten Googlen en denk dan nog... -O-

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:36

:(:)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 17:54

Ik vind alleen rode ui heel vies. Prei is niet mijn favoriet, verder eet ik alles.

Ik kreeg net een legging binnen, wou hem al bijna weg gooien. Toch even gepast, valt het niks tegen :D En zit ook super relaxed! Foto gemaakt door mijn 5 jarige zoontje <<)

Spoiler:
Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 17:55

Kanonnen zeg! Kijk die taille! *\o/*

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:00

Wow. +:)+

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:09

Mooi!

Voor degene die bijna niks lusten; wat lust je wel?