Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roosch schreef:Heel goed! Als het in het koppie goed zit..![]()
Safiera schreef:Landvrouw: Wat goed van je! En ook dat je om hulp vraagt, dat is ook voor jezelf zorgen! Goed bezig!!
landvrouw schreef:Wow roosch! Wat zie je er goed uut, heerlijk als je zo'n cadeautje in de winkel hebt.
Jezelf anders zien in de spiegel, ken het idee enorm goed! Dat is ook deels de reden dat ik mij ben gaan opmeten. Dat is toch nog concreter voor mijn beeld dan de weegschaal.
Welkom LoveUggs.
Paar dagen even alleen meegelezen. Eerste week volledig bellen hakt er toch wel in, na 10 maanden thuis te hebben gezeten is het dus een heftig weekje. Dan is ook nog vriend weg, dus was ik bang dat ik slecht voor mezelf zou zorgen. (Lees of vreetbuien of uithongeren).. beide niet gebeurd! Maar heb wel ook beetje hulp ingeroepen door 2 dagen bij mijn ouders te gaan eten en vrijdag komen ze naar mij. Beetje sociaal doen en ook beetje hulp bij op t pad te blijven. Als t mentaal, door andere vlakken moeilijk is, merk ik dat goed voor mezelf zorgen lastiger is.
Maar gaat allemaal veeeeeel beter en ik weet wanneer ik aan de bel moet trekken!
Roosch schreef:Nouja dat dus. Er liggen er meerdere hier om de hoek en ik kan ook korting krijgen via de werkgever. Alleen ergens in mijn koppie krijg ik het niet verkropt dat ik wél de discipline heb om elke dag een uur op Foxy te springen maar thuis niet fatsoenlijk aan de buikspieren kunnen werken. Misschien is het onzekerheid; mijn rug heeft in het verleden geprutteld en misschien weet ik het gewoon niet aan te vliegen. Wellicht toch eens goed inlezen in een online workshop ofzo, als dat het euvel ook oplost. Of investeren in een goed buikspierapparaat. Als ik de kosten bespaar van de sportschool en die erbij leg moet er toch wel iets te krijgen zijn.. Er is nog zeker geen apparaat uitgevonden dat je om je middel doet terwijl je vanuit thuis werkt en na het werk heb je zomaar een strakke buik?
landvrouw schreef:@loveUggs, wellicht handig om voor volgende week vrijdag een salade klaar te maken. Op een rustigere dag of een die al kant en klaar is kopen. Dan kun je, vooral nu in t begin, het jezelf een beetje makkelijk maken en toch gezond (en vaak lekker) eten. Mocht je dan straks meer gewend zijn aan t ritme kun je altijd weer voor jezelf gaan koken
LoveUggs schreef:landvrouw schreef:@loveUggs, wellicht handig om voor volgende week vrijdag een salade klaar te maken. Op een rustigere dag of een die al kant en klaar is kopen. Dan kun je, vooral nu in t begin, het jezelf een beetje makkelijk maken en toch gezond (en vaak lekker) eten. Mocht je dan straks meer gewend zijn aan t ritme kun je altijd weer voor jezelf gaan koken
Vrijdag heb ik idd sla met vis!![]()
Ik ben overigens een hele moeilijke eter en lust veel dingen niet. Baal ik verschrikkelijk van want daardoor had ik dus ook niet voldoende (gezonde) afwisseling in mijn etenIk probeer steeds weer, maar het wordt er niet lekkerder op
(geen tomaat, ui, champignons, paprika, bijvoorbeeld)
Vulina schreef:Frittata? Ik ga googlen...
Edit; ah, een groente omelet. Kun je die invriezen?
gaucho schreef:Oh dat lijkt me best lastig LoveUggs. Aan de andere kant is het dan wellicht juist handig om veel zelf (vooraf) te gaan maken.
Zijn bv Boerenkool, spinazie, zoete aardappel en pompoen opties? Die gebruik ik veel in smoothies en gerechten met ei om het aandeel groente wat te verhogen. Ik maak bijvoorbeeld een Frittata in grote porties, vries eventueel een deel in en eet dat dan later met bijvoorbeeld wat sla er bij.