4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

m9ara

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:16

@Emma, Oh wat balen dat je niet genoeg verschil merkte! Ik snap wel dat je het dan even laat voor wat het is als het zo prijzig is.. Hopelijk levert die medische molen je binnenkort wat op!
En oh zelfgemaakte chocoladekoekjes, daar kan je me echt voor wakker maken

@Maanlicht, Ik vond mijn eerste hap optimel koffie ook blegh, maar kan het nu wel waarderen op een of andere manier haha :+ Goed om even rust te nemen als je lichaam vast zit, voordat je langer uit de running bent.

@Travel_me, Leuk dat je toch bent gaan kickboksen. Zo te horen geslaagd! Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar wil je beide blijven doen of ga je de keuze maken tussen Crossfit en boksen? Wat betreft whey heb je je keuze volgens mij al gemaakt, maar ik zou het ook zeker niet aanschaffen als je al genoeg eiwitten binnenkrijgt :) Voor de lekker hoef je het niet te doen in ieder geval.

@Twilight, Slim gepland inderdaad! Ik vind het altijd fijn om in de ochtend te sporten. Voel ik me de rest van de dag beter :D

@Kimmie, Je hebt goede stappen gemaakt dus! Fijn dat je veel gehad hebt aan je afspraak bij de cesartherapeut en zowel de decaan als psychosomatisch therapeut lijken me goede stappen voor je! Fijn dat je ook weer het gevoel hebt je eten in eigen hand te hebben :)

@Linoleum, Heerlijk joh, die drukke werkdagen! Krijg je juist energie van vind ik altijd. Zalm met asperges, lekker! <3

@Fading, Lekker lijstje! Eierkoek heb ik ook wel weer eens zin in. Ik ben benieuwd hoe eten zonder te tracken voor je uitpakt :)

@Dilan, Netjes hoor, 5km hardgelopen zonder wandelen :D

Gisteren bij mijn ouders alleen wat druiven extra gepakt, dus dat was geen probleem! Gisteren ook voor het eerst sinds mega lang weer eens een cardio training gedaan (daar heb ik echt een hekel aan) en ik moet zeggen dat dat me toch ook een stuk makkelijker afging dan een tijd geleden.

Vandaag heb ik even een dagje terug op 1650 kcal. Dit wil ik eens per week blijven doen omdat ik het idee heb dat dat mijn lichaam toch een soort wakker houdt, in plaats van elke dag op hetzelfde kcal aantal te blijven. Zit waarschijnlijk tussen mijn oren, maar ach :Y)

Planning:
O: 30gr havermout met 50gr kersen, 1 blokje 99% chocolade en 10gr whey crispy
T: Smart bar crunchy, een perzik en een halve peer
L: 2 kwarkbollen met 100gr cottage cheese
T: Stukje gezonde chocoladecake + 20gr pure chocolade
D: Udon Noodles met pindasausje, tauge, kipfilet, cashew en zoetzure komkommer
T: 200gr magere kwark met 5gr whey crispy
Totaal 1645 kcal

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:21

Ik vind de meeste whey met smaak te zoet. Vanille vind ik nog gaan, choco ook nog. Maar heb ook banaan, die ik dus weg gooi omdat ik het echt smerig vind. Het Orangefit poeder vind ik dan weer wat minder chemisch smaken. Maar heb al veel plantaardig spul gebrobeerd wat ik echt smerig vind :')

Bvb van Body en Fit de vegan protein krijg ik echt niet weg, zelfs niet mer havermout oid

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:32

Whey poeder verwerkt in een smoothie, dus met melk en bevroren fruit in de blender, is de enige manier tot nu toe die ik redelijk kan hebben. Maar verder vind ik het gewoon vaak niet lekker. Rare vaak wat korrelige structuur en gewoon niet mijn ding. Door het fruit er door, proef je dus vooral het fruit.
Ik heb dan wel altijd wat whey crispy door mijn kwark. Dit is smaakloze crunch eigenlijk. In 10 gram whey crispy zit 5,2 gram eiwit.

@Emma, jouw chocoladekoekje.. En je weet dat als je die nu alvast voor misschien op je lijstje zet het definitief wordt he :')

@Travel_me, denk dat je indruk van die van je broer nog steeds wel klopt. Lekker lijstje! Af en toe minder verantwoord qua inhoud is geen probleem. Nu wil ik pizza.

@Mara, netjes van je cardio training! Wat heb je gedaan?

Ik heb vanmorgen weer eens een rondje gewandeld voor het werken. Was erg lekker om weer te doen, zelfs al regende het. Ik kwam alleen langs 2 bakkers en de markt en nu heb ik echt honger -O- Het rook zo lekker.

Gisteren ben ik beetje laag uitgekomen qua kcal. Ik had 's middags mijn tussendoortje overgeslagen omdat ik in overleg zat en dus niet kon klaarmaken/eten. Maar ik had het tussendoortje nog niet uit MFP gehaald. Dus keek voor slapen nog even door en heb tussendoortje eruit gehaald, bleef er nog maar 1.450 kcal over. Verklaard misschien wel ook waarom ik nu al zo'n honger heb..

T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: druiven
A: zalmfilet, witte asperges en bearnaisesaus
T: chocoladekoekje
Totaal dus 1.450 kcal.

Vandaag dus weer gewoon werken, maar ik wil weer even drie keer per dag een stukje wandelen, voor werk, in lunchpauze en vanavond. Verder weer een normale dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:34

@Lino hahaha ja hij wordt sowieso definitief. Vraag me af of ik hem vanmiddag kan weerstaan :))

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:58

@Travel_me: Ja, de eerste keren heb je echt veel spierpijn bij CrossFit. Wordt gelukkig vanzelf minder. Het is ook best veel, CrossFit en kickboksen voor het eerst in 1 week. Lijkt me vrij moeilijk te combineren als je het allebei wil doen. Het kan wel hoor, alleen heb ik zelf ondervonden dat CrossFit wel veel tijd kost. Als je het echt goed wil doen moet je na de beginperiode wel consistent eigenlijk 3 keer in de week gaan wil je ook echt goede progressie blijven maken. Ik ken wel kickboksers die ook CrossFit doen, alleen is kickboksen dan hun hoofdsport en doen ze af en toe CrossFit ernaast. Het is maar net waar je prioriteit ligt denk ik. Wanneer ga je weer sporten? Ik hoop dat je enkel snel weer hersteld, dat zijn wel plekken die snel wat geïrriteerd/overbelast raken. Die tosti met bloemkoolrijst klinkt vooral als heel veel gedoe, haha. Viel het niet uit elkaar?

Ik heb heel veel whey staan, haha. Als je wat wil proberen mag je zo wat van mij hebben. Ik gebruik het in periodes. Er zijn periodes dat ik elke dag een eiwitshake neem. Ik maak er zelf een soort smoothie van met (bevroren) fruit, 200 gram magere kwark en een beetje water om het iets dunner te maken. Ik ben zelf het meest tevreden met de smaakloze whey isolate van Myprotein. Daar kun je zelf nog alle kanten mee op en is dus niet zo chemisch. De Natural Strawberry smaak van hun is ook goed te doen, ook minder chemisch zoet. Maar er zijn ook periodes dat ik al mijn eiwitten uit mijn voeding haal. Ik doe zelf ook enigzins aan "protein cycling". Dit houdt in dat je een periode wat meer eiwitten neemt, om vervolgens een periode minder eiwitten te nuttigen. Ze zeggen dat hoe meer eiwitten je nuttigt, hoe meer je nodig hebt. Dus is het goed om daarin soms wat af te bouwen en weer wat op te bouwen. Ik ga hierbij nooit te laag of te hoog zitten, maar wissel daar wel in periodes wat in.

@linoleum: Ohhh heerlijk een massage, kan ik ook wel gebruiken. Ik pak ook vaak de foamroller erbij, maar het is zo pijnlijk }>. Lijkt me ook wel heel fijn om weer gewoon 40 uur te werken, gaat de tijd ook lekker snel. Wandelen langs bakkers is voor mij ook altijd heel moeilijk. Begin dan al een soort van te kwijlen haha. Wel lekker om voor het werk al even te bewegen.

@Twilight1: Mooi lijstje gister!

@Kim: Oei, hoe gaat het nu met je voet? Wat een goed idee om een psychosomatische therapeut te bezoeken, wellicht heb je daar heel veel aan.

@Fading: Mijn lijstje van gister was 1800 calorieën. Ik eet vaak pas vanaf 13 uur of zo, dus het valt mee. Al heb ik mijn lijstje van gister helemaal omgegooid zodat ik 's avonds een halve bak Ben & Jerry's kon eten. Ik kwam uiteindelijk zonder al te veel schuldgevoel uit op 2080 calorieën. Fijn lijstje had je gister! Ik heb nog nooit een eierkoek met roomboter gegeten, maar dat klinkt wel als een hele goede combinatie.

@Dilan: Die turmeric latte klinkt spannend, heb je die zelf gemaakt? En wat gaat er door je groene smoothie? Super lekker lijstje heb je en knap dat je 5 km heb hardgelopen zonder wandelen! Welk merk eiwit heb je nu besteld om te proberen?

@Emmaa_: Grappig dat dat opeens opvalt dan he, dat je vaak hetzelfde eet. In principe niks mis mee natuurlijk, alleen ik merk aan mezelf dat ik wel regelmatig totaal iets anders moet eten als lunch, anders blijf ik hongerig. Mijn lichaam lijkt dan aan die voeding te wennen of zo. Ik heb dat bijvoorbeeld als ik een tijd havermout eet. De eerste paar keer dat ik het eet zit ik zo een halve dag vol, maar na een week of zo "went" mijn lichaam eraan en heb ik zo weer honger. Als ik dan overstap naar crackers heb ik daar hetzelfde mee. Dus ik wissel lekker af haha.

@m9ara: Goed dat je alleen druiven hebt gepakt bij je ouders en super fijn dat je cardio training lekker ging. Wat heb je gedaan? Volgens mij maakt het niet uit hoe je je calorieën over de week indeelt. Ik heb geleerd dat je het beste over de hele week kunt kijken. Als je gemiddeld 1800 aan wil houden en de ene dag 1400 calorieën nuttigt en de andere dag 2200 is dat prima. Het is maar net wat voor jou fijn werkt. Soms verdeel ik de calorieën ook heel bewust voor ik aan een week begin, maar meestal kijk ik de laatste twee dagen van de week even hoe ik ervoor sta en hoeveel calorieën ik nog te verdelen heb over die dagen. Voor de meeste mensen is het vooral makkelijk om elke dag hetzelfde aan te houden, dan hoef je er verder niet over na te denken.

Ik heb nog steeds behoorlijk veel last van mijn rug, ik pak de foamroller er weer bij zo. We hebben vrij veel technische oefeningen gehad in de training vorige week en veel schouders en armen getraind. Het voelde wat verzuurd ook. Gister uiteindelijk 7 km gewandeld en om mijn spieren wat los te maken bij elk leeg bankje dat ik tegen kwam push-ups gedaan. Was heel fijn en zo heb ik toch nog even iets actiefs gedaan op mijn rustdag. Ik bedacht me terwijl ik aan het wandelen was dat ik ook best een stukje had kunnen hardlopen, dat houd ik even in mijn hoofd voor de volgende keer. Vanavond wel weer gewoon trainen, ik ga voorzichtig doen met mijn rug.

Gister dus een halve bak Ben & Jerry's gegeten na het eten. Ik had er zoveel zin in en kon het echt niet weerstaan. Het is voor de komende tijd ook een beetje mijn doel om dit soort dingen ook gewoon in te voeren in de app en het te accepteren, dus geen schuldgevoel erna of mezelf straffend toespreken. Op die manier hoop ik het overeten te kunnen verminderen.

Lijstje voor vandaag:
L: pistolet met kip kebab, ijsbergsla, chilisaus en een salade van komkommer, tomaatjes, paprika en rode ui
T: magere kwark met Optimel kwark appel kaneel en een appel, kiwi gold, Melkunie protein yoghurt
A: soep van verschillende groenten met een pesto-mozzarella tosti
B: uur CrossFit

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:01

Ik heb mijn eiwit bij Foodspring besteld. dus ben benieuwd of het bevalt. ken het merk niet.
Mijn smoothie bestaat uit spinazie, bevroren banaan, whey vanille en amandeldrink.
De tumeric Latte maak ik zelf met amandeldrink, kurkuma, kaneel en peper.

Lekker om even te wandelen om je spieren los te maken :j

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:48

Ik durf Whey niet zo goed uit te proberen. Ik ben allergisch voor kaas, maar niet lactose intolerant. In het proces van melk naar kaas zit iets waar ik niet tegen kan, en omdat wei een bijproduct is van dit proces weet ik niet of ik er ziek van zou worden

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:49

Orangefit chocola is echt een lekkere vegan eiwitpoeder. :j

Ik zal vandaag of morgen even goed bijlezen. Ben al een stuk minder gestressed haha. Vegan eten gaat nog steeds goed trouwens.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:16

Ik vind whey alleen lekker door een smoothie, in baksels of in kleinere hoeveelheden héél goed doorgeroerd door de kwark. Voor mij bevallen de whey perfection vanille en cookies&cream van body en fit het best tot nu toe. Fruitsmaakjes begin ik echt niet meer aan, veel te chemisch. Zodra ik daar maar wat van ruik of eet ben ik gelijk misselijk. Ik heb ook chocoladesmaak, maar die vind ik ook een beetje misselijkmakend..

@Maanlicht en linoleum, Ik heb eigenlijk niet echt cardio gedaan, maar een HIIT workout. Wel van internet geplukt want ik ben er zelf wat minder in thuis. Ga dit wel wat vaker meepakken denk ik!

@Linoleum, 1450 is inderdaad wel wat laag. Heb je vandaag wat extra op de planning om het wat te compenseren of laat je het zo?

@Maanlicht, Vervelend joh dat je nog steeds wat last heb! Goede keuze om wel te blijven bewegen om het wat losser te maken door te gaan wandelen. Hopelijk gaat je training wel goed vanavond ondanks de pijn!
Lekker dat ijs <3 Goed om bewust bezig te zijn met het aanpakken van overeten door je schuldgevoel te verminderen, dat werkt voor mij ook het best! Al is het (bij mij) vaak een stap vooruit en weer een stapje terug wat betreft dat mentale stukje :)

@Dilan, Ik zie foodspring steeds vaker voorbij komen, ik ben benieuwd wat je ervan vind!

@Marline, Fijn dat je minder gestressed bent, goed naar je lichaam luisteren hoor! Wat top dat vegan eten nog steeds goed gaat, je bent al bijna op de helft van de maand :D Nog geen plannen om het langer te gaan volhouden?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:33

Net een hele bijleespost gemaakt, drukte ik op een random knopje, was hij ineens weg |(
Ik ga niet weer opnieuw beginnen, dus helaas hahaha.

Ik zal wel even mijn lijstje van gisteren delen. Een goede, gewone dag.
O: boterham met fruitstroop. (127)
T: chocomel 0% suiker toegevoegd. (96)
L: drie boterhammen met een gekookt ei, zalm met ei en eiersalade, een banaan. (663)
T: lichte cracker spelt met pompoenhummus en truffettes. (172)
T: melkchocolade met hazelnoot en witte chocolade. (193)
A: sperziebonen, satésaus, aardappel en blinde vink. (417)
T: stroopkoek en knoppers. (325)
B: 5000 stappen, 60 minuten paard verzorgen en 30 minuten paardrijden, stap (zonder beugels :+ )
Totaal kcal: 1993.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:40

Ohh Kimmie dat is zo ruk! :=
Jouw tussendoortjes zijn wel heel erg lekker. Nu heb ik trek :')
Wat zijn truffettes?

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:17

@dilan93 wat is een HC koek? Het klinkt lekker! Lekker lijstje van gisteren!

@kimmie wat goed dat je bezig bent om de rust wat meer te pakken en dat je weer kan genieten terwijl je gezond eet! En wat fijn om te horen dat je mentaal beter in je vel zit, wat linoleum zegt idd blijf die rust houden en blijven praten. Hopelijk lukt dat en blijf je je mentaal goed voelen (of ga je je zelfs nog beter voelen)! :+:

@linoleum fijn dat het beter gaat met je stuitje! Wel balen dat alles nog steeds zo vast zit, hopelijk helpt de sportmassage!

@mara wat goed dat je cardio training hebt opgepakt! Je lijstje ziet er lekker uit!

@Maanlicht Balen dat je nog steeds zo’n last hebt van je rug! Ik herken wat je zegt over dat minder snel volzitten als je vaak hetzelfde eet. Ik moet echt soms veranderen in tussendoortjes/fruit/lunch/avondeten anders eet ik veel meer. Lekker dat je toch die B&J hebt gegeten en er geen schuldgevoel aan over hebt gehouden!

@travel_me mooi lijstje gisteren, wat is bloemkoolrijst (nog nooit van gehoord), is dat dan gewoon rijst van bloemkool? Is dat gezonder dan rijst? En goed bezig met kickboksen, wat goed dat je het bijna helemaal hebt volgehouden!

@Emma Hoe was je chocoladekoekje? Ook goed om een dagje lekker te genieten en even wat minder op te letten.

@Marlinde fijn dat het Vegan eten goed gaat en dat je minder gestresst bent!

Ik ben nog steeds niet teruggevallen op brood als ontbijt, ook al waren er thuis wel heerlijke broodjes… Toch wel trots dat het nu lukt om dat te weerstaan *\o/* . Ook heb ik de repen van Bolletje Goed Bezig en Nature Valley ontdekt, die vind ik erg lekker, ze vullen best wel en zitten laag in kcal dus die houd ik erin als tussendoortjes.
Mijn lijstje van vandaag
O: 150 gr griekse yoghurt (0.1% vet), 100 gr aardbeien (100kcal)
T: bolletje goed bezig cranberry (104 kcal)
L: tijgerbol met 50 gr aardbeien (oja had ik al gezegd dat ik verslaafd ben aan aardbeien) (125 kcal)
T: bolletje goed bezig cranberry (104 kcal) (vergeten om verschillende soorten repen mee te nemen oeps)
A: Nog onbekend, ik wil misschien een maaltijdsalade maken of een curry, mocht iemand nog lekkere gezonde recepten hebben zijn ze welkom! (Via PB mag ook)
Ik denk dat ik dan nog vrij laag zit in mijn kcal, dus misschien dat ik bij de supermarkt nog wat lekkers haal.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:20

HC koeken zijn handgemaakte koeken van Humble & Crumble Cookies. ZIjn grote koeken ( waarvan ik een halve eet, anders word ik misselijk) in allerlei fancy smaken. Ik bestelde stroopwafel, Kinder bueno, Red Velvet en Golden Girl (choco, karamel, pinda)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:40

Ah zo'n HC koek is dus hetzelfde als een cheatday koek (echt mega veel calorieën per koek)?

Ik heb purewhey vanille van performance sports nutrition dat is eigenlijk de enige die ik lekker vind ik heb al van alles geprobeerd (Kruidvat, body en fit en nog meer) ik heb het nu al even niet gebruikt maar als de sportschool weer open is en ik meer sport neem ik er wel vaak op trainingsdagen 1.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 350g magere kwark met 70g aardbeien
L: 2 fitbrood met pindakaas en 2 eieren
T: 1/2 paprika en 350g magere yoghurt
A: 250g kant en klare nasi met 30g sweetchilisaus
T: als ik nog zin heb mag ik nog 20g cheesecake

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:30

Zitten idd mega veel kcal in, 610 per hele koek. Ik eet dan een halve, maar pas die soms ook in op trainingsdagen waarin ik iets meer eet. :)

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:45

Klinkt wel heel lekker!!
Lekker lijstje twilight!
Mijn avondeten is zalm, spinazie, pasta met een sausje van pesto en kruidenkaas geworden. Ik had nog niet veel gegeten vandaag (tweede T geskipt) dus had wel wat nodig.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:51

@Maanlicht, vaak kan ik de geur van de bakker prima weerstaan. Maar ik denk dat ik vanmorgen al honger had omdat ik gisteren wat te weinig had gegeten. Dan wordt het ineens een stuk lastiger, gelukkig had ik geen portemonnee bij me :')
En oooeeeeehhhh Ben & Jerry's. Welke smaak had je?

@Dilan, ik zag bij jou nog de Dolce Gusto caramel macchiatio voorbij komen en die is zo lekker. Ik koop hem niet zo vaak, want dan is het doosje binnen twee dagen op. Maar af en toe <3

@Imay, ik denk dat je whey dan inderdaad beter kan overslaan. Of een plantaardige variant proberen. Maar gelukkig kan je ook prima je eiwitten uit je gewone voeding halen over algemeen.

@Marlinde, fijn dat je je alweer stuk beter voelt!

@Mara, ik ga niet compenseren vandaag. Komend weekend heb ik twee verjaardagen, dus dan krijg ik ook al gebak en neem ik graag een drankje. Dus komt het dan wel weer.

@Kimmie, ook goed opletten waar je je muis houdt :+ Snap dat je niet opnieuw gaat schrijven.

@Lisa, niet erg toch om twee keer per dag hetzelfde tussendoortje te nemen? Als het zo uitkomt. Bloemkoolrijst is inderdaad 'rijst' van bloemkool. Dus bloemkool in kleine korrels. Het is erg lekker, ik maak er wel eens super snelle rendang mee. En dan heb je gelijk een berg groente op.
Ik lust zelf geen pasta, maar je avondeten klinkt wel erg lekker.

Ik heb vandaag toch minder gewandeld dan ik van plan was. Tussen de middag was het echt verschrikkelijk weer, dus lekker binnen gebleven. En ik was even vergeten dat mijn vriend hier zo is, dus vanavond gaat hem ook niet worden. Komt morgen wel weer!

Ben er wel echt trots op dat eten alweer bijna twee weken goed gaat. Het lukte me zo slecht de afgelopen maanden, maar soms moet je gewoon even knop omzetten en er volledig voor gaan. Daarnaast gaat gezond eten ook heel goed samen met een no-buy maand. Ik wil even zo weinig mogelijk uitgeven deze maand om weer wat te sparen. Vorige maand een andere auto moeten kopen en mijn spaarrekening is dus een heel stuk leger :') En normaal geef ik toch best wel wat uit aan snacks en thuisbezorgd, dat doe ik nu niet.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:55

Wil je vriend niet meewandelen?
Ja die latte caramel is echt heel lekker. Heb m ook niet altijd in huis omdat ik dan teveel ervan drink

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:23

Zo even 3 pagina's inhalen. Jullie gaan echt snel! (Om 17:21 begonnen :'))

Mara - Ik moet echt alles verstoppen want zelfs de dingen die ze niet lusten die gaan op. Wij zijn alle vier echt dooreters (daar bedoel ik mee dat we niet stoppen en heel de dag wel iets aan het eten zijn) en daardoor ben ik heel erg aangekomen. Ik heb er uiteindelijk de stop op gezet maar mijn familie gaat gewoon door. (Ook heel leuk om een broertje te hebben die letterlijk 3500 kcal per dag eet en alsnog dun en gespierd is).

Ik heb gelijk nieuwe schoenen besteld, die gelukkig de volgende dag al binnen zijn gekomen waardoor ik alleen die ochtend nog met mijn oude schoenen moest werken. Ik heb die middag gelijk mijn nieuwe schoenen aan gedaan en wat een opluchting! De pijn is nog steeds niet helemaal weg maar het wordt met de dag minder dus het zal echt aan mijn werkschoenen gelegen hebben.

Wat fijn dat het zo goed gaat met de 1800 kcal per dag. Dit klinkt echt als een top aantal. Genoeg te eten, netjes aan je kcal en geen hongergevoel meer hebben. Als die 1800 werkt dan zou ik er gewoon op blijven.

Ik kan je geen tips geven voor je hongersgevoel maar misschien heb je hier wat aan; ik heb mezelf zo ingepraat dat ik na 8 uur niks meer mag eten. Ook al heb ik zo'n erge trek en wil ik 10 taartjes en een zak chips eten, zodra het 20:00 is verdwijnt het meteen. Ik heb geen idee hoe ik dat zo voor elkaar gekregen heb, maar het werkt. Zou het misschien kunnen dat het meer in je hoofd zit? En als je 's avonds sport dan kan je miss nog een protein shake nemen? Daar zit ik altijd heel vol van en miss heb je dan een voldaan gevoel?

IMAY - Die stappen komen echt alleen maar door mijn werk. Als ik ook zittend werk zou hebben dan zouden mijn stappen ook net rond de 10.000 uitkomen. Als ik weer fysiek naar de uni mag volgend schooljaar dan kan ik minder werken waardoor ik ook veel minder kan lopen.

Wat een handige site! Ik heb al meerdere sites gecheckt voor mijn BMR maar elke site zegt wat anders. Wat deze zegt zou van mij wel kunnen kloppen: BMR geeft hij aan als 1437 en dagelijkse energieverbruik 2227.
Zou je anders tussendoor niet een koekje kunnen eten? Of een eiwitreep/mueslireep/andere reep? Een banaan tussendoor helpt meestal ook wel iets want die zijn al snel over de 100 kcal.

Linoleum - Klinkt heel logisch wat je zegt, zo had ik het zelf niet bedacht haha! Heerlijk als de sportscholen weer open gaan. Ik wil als we verhuist zijn ook een abonnement nemen op de sportschool, alleen nu heeft dat nog geen nut met de corona en we zijn nog niet verhuist.

Naam op spullen zetten werkt hier ook niet. Dan doen ze net alsof ze het niet gezien hebben en dan schaapachtig lachen en sorry zeggen. Maarja van je familie moet je het hebben :') Ik heb wel eens zo'n ruzie gehad met mijn broertje over een chocoladereep dat hij door de regen op zijn fiets een nieuwe moest gaan halen voor me (was wel 5 jaar geleden) :=

Lekker lijstje! Hoe heb je de tonijnsalade gemaakt? En was het lekker op pitabrood? Ik zie het nu al helemaal voor me. Pitabroodje met tonijnsalade en gesmolten kaas <3

Een sportmassage heb ik ook een keer gehad toen ik nog bij de fysio zat voor mijn rug. Het heeft echt heel erg geholpen!

Travel - Heksenkaas met radijsjes is dan echt een aanrader! Verstandig dat je niet bent gaan hardlopen. Heel lekker lijstje!

Ik drink na het hardlopen een eiwit smoothie waar een schep Whey in zit. Ik heb echt het idee dat het voor mij helpt maar kwa smaak zou ik het je niet aanraden want ik vind het heel erg vies :=. Ik kom anders niet aan mijn eiwitten en ik moet zeggen dat ik echt bomvol zit na zo'n smoothie.

Kimmie - Ik herken je struggle. Ik ben nu ook al 20 min aan het typen maar zit nog steeds niet eens op de helft van alle berichten en typ ook nog eens op mijn mobiel dus gaat lekker vlot allemaal zo :') Maar ik vind het wel leuk om op iedereen te reageren!

Super fijn dat je weer mag opbouwen! Wat rot van de schimmel en mok maar wel fijn dat je het positieve ervan in ziet! En als ik een keer die kant op kom dan laat ik het weten en miss kunnen we een klein rondje samen. Mijne is heel erg braaf en sleurt die van jou er gewoon doorheen en ik sleur jou gewoon mee :o

Ik herken je schoolstress zo erg. Nog even doorzetten, je kan het! Alvast heel veel succes met je tentamens!

Fading - Lekker lijstje! Wat naar van je enkelbanden, sterkte! Wat zijn goudse mop koekjes? Klinkt lekker!

Dilan - Ik spot een verslaving voor laagjes ontbijt :D Super van je krachttraining! Ik vind de vanille ook nog wel te gaan van Body&Fit maar de cookies & cream, wat een zoete zooi. Ik gebruik hem wel nog dagelijks want ik heb echt een hele grote pot :=

Lis - Ik lees zo je lijstje en krijg spontaan zin in rosbief, dat heb ik al zo lang niet meer op!

Emma - Erg he dat het zo geworden is dan 7000 voor mij een rustdag is. Het komt ook vooral door mijn werk. Toen ik nog geen paard had was ik eigenlijk helemaal niet actief. Maar nu zit ik gewoon niet meer stil. Ik ben altijd aan het lopen, met mijn paard bezig, hardlopen, lopend boodschappen halen, etc. Ik vind het ook heerlijk om te wandelen. Ik heb ook heel vaak dat ik bij mezelf denk dat ik even een blokje omga, dan ben ik over allerlei dingen aan het fantaseren in mijn hoofd en dan ben ik een eens 5 km verder. Ik denk ook dat het komt doordat ik in een klein dorp woon en dat ik dan sneller denk van; ach het is toch niet zo ver. Terwijl het naar de winkels toch 2,5 km lopen is. Ik denk gewoon te makkelijk :') En stiekem pak ik de auto niet want ik ben waardeloos in fileparkeren en bijna overal bij ons moet je fileparkeren :=

Zo herkenbaar; Thuisbezorgd app := Wat super leuk dat je weer begonnen bent met cardio; zwemmen. Echt heel erg leuk!

Twilight - Ohhh taart <3

Lisa - Gefeliciteerd met het afvallen!

Maanlicht - Was de bounty koek lekker? Hij staat voor vanavond bij mij op mijn lijstje.

Wat rot dat je rug vast zit! Gaat het nu al weer wat beter? Oh ik lees net dat het nog steeds slecht gaat. Zo rot! Hoe werkt nou eigenlijk een foamroller? Doe je daar oefeningen mee?

---------------

Als ik iemand ben vergeten, sorry!!

Ik heb een paar poedersuiker dagen gehad kwa school. Weten jullie nog het plagiaat verhaal? Daar heb ik mijn gelijk in gekregen en de docent is aangesproken. Alleen we moesten ook nog een tentamen maken en daar heb ik een 5,4 voor gekregen. Je kan me gewoon niet gaan vertellen dat dit niet met opzet is gegeven. Het was een tentamen van 5 korte essays. Was het een MC tentamen geweest dan had ik het begrepen, maar dit? Ik heb weer met heel veel mensen contact gehad en uiteindelijk komt het erop neer dat hij het vast niet met opzet gedaan heeft. Ja tuurlijk. Maar doordat ik dit vak niet gehaald heb, mag ik twee vakken volgend jaar niet meer doen want zorgt voor een jaar studievertraging.

Toen kreeg ik ook nog eens te horen dat ik een onvoldoende heb voor het tentamen waarvan ik de vragen later via de mail moest inleveren. Dit omdat de vragen die via de mail ingezonden zijn toch niet meetellen omdat het niet binnen de tijd is gemaakt en ze een fout hebben gemaakt om het mij zo aan te bieden. Het spijt ze heel erg. Wat heb ik daar aan?

Het eten ging de afgelopen dagen ook niet zo heel goed want we zijn dinsdag uiteten geweest (all you can eat sushi) en gisteren heb ik door de stress te weinig gegeten.

Het sporten gaat wel heel goed! Vandaag was ik geïnspireerd door Jip om tijdens het hardlopen push ups te doen op elk bankje dat ik tegen kwam. Ik kan echt geen push ups maar heb het wel geprobeerd. Volgende keer beter!

Het hardlopen gaat weer top! Ik ben weer rustig aan het opbouwen. Mijn voet doet nog steeds een beetje pijn maar het trekt langzaam weg.

Lijst voor vandaag:
M - eiwit smoothie en een protein bite
T - drie geroosterde boterhammen met een halve avocado, cherry tomaatjes en een gekookt ei
A - drie geroosterde boterhammen met een varkensschnitzel en wortels
T - melkunie toetje
T - halve H&C koek

Wel een beetje veel boterhammen vandaag maar ik heb er zin in dus ik mag het gewoon :Y) :') Ik heb vanochtend gewerkt, 11 km met mijn paard gereden, 6.6 km hardgelopen, 90 push ups gedaan en 2 x de Chloe Ting abs challenge gedaan. Misschien eet ik wel die hele koek :o

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:35

@Mara: Ik wil het denk ik eerst wel beide gaan doen, maar moet nog even uitvinden wat en hoevaak enzo. Vond het beide namelijk echt heel leuk. Ga iig volgende week 2x crossfit doen en dan 1x kickboksen en dan kijken.
Haha nee dan laat ik die whey inderdaad eerst maar zitten.
Fijn dat je cardio lekker ging! Altijd leuk ook om te merken dat het je op den duur toch een stukje makkelijker afgaat. En netjes van alleen die druiven :)

@Linoleum: haha sorry XD De pizza was wel erg lekker :)
Oeh ja bakkers zijn lastig te weerstaan. Daar komt altijd zo'n lekker geur vanaf.. Helaas helaas.
Qua wandelen. Ach morgen weer een dag toch?
Oei ja dan moet je wel even opletten ja. Vooral thuisbezorgd scheelt natuurlijk een hele hoop qua geld.

@Maanlicht: Ja ik weet het eigenlijk nog niet. Ga iig beginnen met ene maand 2x per week Crossfit en dan waarschijnlijk 1x per week kickboksen. Kickboksen is wel op een zak, dus voornamelijk conditie en krachtoefeningen. Moet alleen kijken voor een goede balans, dat ik niet teveel ga doen.
Hmm ja mijn broertje heeft de aardbei van body en fit maar die vind ik echt vies. Nu doet hij het alleen met water, maar kan het eens een keer proberen met amandelmelk ofzo. Kijken of het dan wel te drinken is XD Mijn bloemkooltosti viel trouwens niet uit elkaar, maar kostte wel een half uur. Zou het daarom niet heel vaak gaan maken.
Voorzichtig aan doen vanavond inderdaad. Wel goed bedacht dat van die push ups tijdens je wandeling. Is het toch een soort van rustdag, maar je doet wel iets.
Oeh Ben en Jerry's... Daar heb ik ook weer een keer zin in XD

@Marlinde: Fijn dat je minder gestresst bent!

@Kimmie: oh dat is lekker oliebol. Zou ik inderdaad ook niet weer alles opnieuw gaan typen :P Mooi lijstje!

@lisa: Ja is inderdaad gewoon rijst van bloemkool. Ziet er uiteraard wel anders uit. Is in de supermarkt te koop of kan zelf gemaakt worden met de keukenmachine (ik koop het). Of het gezonder is.. Uh geen idee eigenlijk, maar gok het wel. Is natuurlijk groente. Wel heel lekker, dus ga het binnenkort ook eens in de avond eten.
Oeh tijgerbol met aardbeien. Dat ga ik binnenkort ook eens proberen. Klinkt heerlijk! Ik denk dat je inderdaad ook vrij laag gaat zitten, dus tijd voor wat lekkers :)

@Twilight: oeh cheesecake, daar zou ik altijd wel zin in hebben :P

@mjwb: Jaa ik moest ook al flink stuk bijlezen..
Oh fijn van je nieuwe schoenen. Dan heeft het vast daar aan gelegen en zal het de komende dag wel wegtrekken. Radijsjes heb ik gekocht (wat had ze gister in mijn pokébowl gedaan). Lust ze dus ik ga morgen nog even heksenkaas halen :) Goeie tip! Hmm ja ik laat de whey denk ik eerst maar zitten dan. Misschien in de toekomst als ik nog meer ga sporten.
Zooo nee dat is sowieso met opzet gedaan. Wat kinderachtig! Echt zielig figuur. Kun je niet op een of andere manier bij de examencommissie ervoor zorgen dat iemand anders hem nog een keer nakijkt? Klinkt als een lekker school |(

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:23

Mjwb, lekker k.u.t. van school dan :n mag je dat tentamen niet herkansen?

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 23:04

@mjwb, wat een rotstreek van school snap wel dat je daar stress van krijgt!
En? Heb je heel de HC koek op? Ik denk dat ik ook wel zo'n koek op kan zonder misselijk te worden :9

@travel_me heb mijn cheesecake ook lekker opgegeten :)

Voor morgen een lijstje gemaakt en miste net wat eiwitten dus door het gesprek over whey hem er bij gezet en toen waren alle balkjes groen en dat betekent eigenlijk goed bezig haha nu nog er aan houden.
Dit is hem voor morgen:

O:300g magere kwark, 70g aardbeien
T: 2 zero ontbijtkoek, 100g komkommer, pure whey
L: 1 fitbrood, 25g kipfilet, 2 eieren
T: 300g magere yoghurt met 0% karvan cevitam
A: 507g Italiaanse risotto van knorr
T: 10g macadamianoten, 10g pistachenoten, 10g cashewnoten

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:34

@twilight: Goed bezig hahah. Nu wil ik ook cheesecake... Helaas helaas, maar mag vanmiddag wel een stuk chocola. Ook lekker :)
Goedzo! Ja inderdaad aanhouden moet dan nog wel, maar ik zelf vind dat wel een stuk makkelijker door die lijstjes al te delen. Heb je toch meer een stok achter de deur.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:37

@Travel_me, balen van je spierpijn zeg. Gelukkig vond je crossfit wel leuk. Ik zal dat ook nooit doen want ik vind de bewegingen altijd vrij ongecontroleerd en mijn lijf kan dat ook niet hebben met mijn hypermobiliteit en gewrichtspijnen enzo. :=

Kimmie25501, fijn dat de ceasartherapeut je geholpen heeft!

Emma, je lijstjes zien er altijd zo lekker uit! :9

linoleum, bevalt het 40 uur werken tot nu toe een beetje? :P

maanlicht, heerlijk B&J! <3

_mjwb, op wat voor een school zit jij joh. Wat ene sukkels. :n

-----

Ga het strict vegan eten niet langer volhouden. Maar wil wel echt veel minder gaan eten. Dus bijvoorbeeld geen/minder kaas. Ei, kwark en melk had ik sowieso al nooit in huis. Maar vegan eten gaat nog steeds prima. Zelfs al 2 keer buiten de deur gegeten. Waarvan een keer bij Dogtails in Zwolle. :9

Gezond eten gaat nog niet zo goed, dus daar nog een beetje op letten van de week haha. Zit al weer helemaal vast in mijn schouders merk ik dus zometeen even met zo'n tennisbal rollen. :=

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:48

@Kimmie, Oh wat irritant dat je bijleespost verdwenen was..

@Lisa, Wat goed dat je de smaak te pakken hebt! Ik zou overigens niet kunnen leven op jouw lijstje, het zijn voor mijn gevoel van die kleine porties? Maargoed, ik ben in de basis ook wel een grote eter :+

@Linoleum, Lekker gevoel is dat ja, dat het weer helemaal gaat zoals je wil! Die knop die om moet herken ik zo duidelijk! Gelukkig zit ik nu zo in het ritme dat ik nooit echt een terugval heb waarin ik een langere tijd slechter eet. Het blijft bij cheatweekenden die ik gewoon in mijn ritme pas :)

@_mjwb, Oh wat enorm rottig van school! Ik zou inderdaad ook gelijk denken dat die 5,4 geen toeval is.. Ik zou echt zo kwaad zijn! Enorm rot ook dat het gewoon onmacht is en je er verder waarschijnlijk niet zoveel meer mee kan.. Wel fijn dat het sporten zo goed gaat, ook een lekkere uitlaatklep met dat rotnieuws van school!

@Travel_me, Leuk dat je het beide wil blijven doen! Is inderdaad voor jezelf even een zoektocht wat jou goed past qua frequentie etc. Het zal in het begin wel zwaar zijn, maar als je graag gespierder wil worden denk ik zeker dat je resultaat gaat zien zo :D

@Twilight, Cheesecake <3 Ik gebruik whey vaak ook op die manier. Als ik op de 'normale' manier niet aan voldoende eiwitten kom dan voeg ik het nog toe aan mijn dag.

Ik had vandaag eigenlijk een krachttraining gericht op benen & billen op de planning staan, maar deze schuif ik een dagje op. Mijn lichaam voelt flink moe aan en daarnaast had ik ook niet zo'n zin, dus dan gaat het meestal ook wat minder goed. Ik had volgende week eigenlijk een extra rustdag ingepland, dus die verplaats ik op deze manier gewoon.
Daarnaast ook mijn kcal voor vandaag wat naar beneden bijgesteld. Er is een kans dat we vanavond langs mijn schoonouders gaan en dan is er altijd wel lekkere wijn en hapjes. Nu hou ik ongeveer 200-250 kcal over daarvoor, mocht dat doorgaan. Als we niet gaan neem ik gewoon thuis nog wat extra :)

Planning:
O: 200gr magere kwark met 50gr aardbeien en 5gr whey crispy
T: Smart bar crunchy, een halve peer en een halve perzik
L: 2 zelfgemaakte kwarkbollen met kokosmeel en kersen en 100gr cottage cheese
T: 200gr optimel + stukje zelfgemaakte gezonde chocoladecake
D: Pasta met tuinbonen, citroen, knoflook, mozzarella en rucola
Totaal 1580 kcal