De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 11:03

karuna schreef:
Misschien wel of niet van belang ivm merk verkopen of juist niet

om het virus?!?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 11:05

karuna schreef:
Misschien wel of niet van belang ivm merk verkopen of juist niet

Het virus overleeft niet voor langere tijd buiten een lichaam. Daarnaast vermoed ik zo dat meneer al die schoenen niet zelf heeft gemaakt..

karuna
Drukke kabouter

Wat ik begrijp zit Storm in dezelfde branche en regio. Dus ja als de man een merk vertegenwoordigt dat ze niet verkopen is de kans kleiner misschien op tegenkomen dan een merk dat ze wel voeren.
Laatst bijgewerkt door karuna op 28-02-20 11:06, in het totaal 2 keer bewerkt

veerledec

Ff lezen, ze werkt in die branche in dezelfde omgeving, dus kan aan de hand van het merk weten of de beste man bij haar/haar werk is langs geweest afgelopen week/weken.
Edit: Wat Karuna zegt dus

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 11:06

CharleyT schreef:
Want het merk is belangrijk omdat...................?? Ik snap het niet meer.

Wellicht verschillende fabrieken en merken?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 11:08

Ja maar wat ga je daar nu mee winnen dan? GGD is ook al bezig met zo'n onderzoek dus mocht het relevant zijn dan zal ze dat wel horen. Ik zou mij dan persoonlijk drukker maken om die carnavallers eigenlijk...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 11:13

Blacky94 schreef:
Ja maar wat ga je daar nu mee winnen dan? GGD is ook al bezig met zo'n onderzoek dus mocht het relevant zijn dan zal ze dat wel horen. Ik zou mij dan persoonlijk drukker maken om die carnavallers eigenlijk...

Waarschijnlijk persoonlijke zekerheid.

Imo is het vrij simpel: Wil je niet besmet raken houdt dan de tips van het RIVM in het achterhoofd.
Was uw handen vaak met zeep.
Nies en hoest in uw elleboog.
Gebruik papieren zakdoekjes.
Houd afstand (1, tot 1,5 meter) van een verkouden persoon.

Dus eigenlijk dezelfde 'regels' als een reguliere verkoudheid

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 11:16

Winged schreef:
CharleyT schreef:
Want het merk is belangrijk omdat...................?? Ik snap het niet meer.

Ja, dat kan, en dan...........?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 11:18

CharleyT schreef:

I don't know. Het is niet mijn post en reactie?

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 11:32

Lastige situatie voor jou Storm! Wat zegt je baas ervan dan?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 11:37

Storm schreef:
Mag ik even komen klagen. Ondanks alles vind ik het best een beetje spannend. Deze man komt uit Loon op zand en werkt in de schoenenindustrie. Ik woon in Waalwijk en werk op cast schoenencentrum, een plek waar deze man zeker ook komt, het is het kloppende hart van de schoenen business met veel beurzen enz. Ik weet dat het niet zomaar gevaarlijk is, maar het komt best dichtbij nu... Ben alleenstaande moeder van 2 ukkies en moet er niet aan denken dat ik ziek zou worden, wie zorgt er dan voor mijn kinderen? ;(

CharleyT schreef:
Winged schreef:

Ik neem aan hierom. Zodat storm voor zichzelf kan achtergalen welk risico ze loopt.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 11:46

Pocca_Locca schreef:
@marjo interessant. Weer wat bijgeleerd, bedankt.
Maar ik begrijp dat Corona virussen bij zoogkalveren even vaak voorkomt als bij degene die gescheiden worden van de moeder, of zijn daar geen cijfers van bekend?
@Tienus bedankt voor de info!

Ik plaats de vraag nog een keer, ik vind het wel interessant.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:00

secricible schreef:
Storm schreef:
Mag ik even komen klagen. Ondanks alles vind ik het best een beetje spannend. Deze man komt uit Loon op zand en werkt in de schoenenindustrie. Ik woon in Waalwijk en werk op cast schoenencentrum, een plek waar deze man zeker ook komt, het is het kloppende hart van de schoenen business met veel beurzen enz. Ik weet dat het niet zomaar gevaarlijk is, maar het komt best dichtbij nu... Ben alleenstaande moeder van 2 ukkies en moet er niet aan denken dat ik ziek zou worden, wie zorgt er dan voor mijn kinderen? ;(

CharleyT schreef:

Ik neem aan hierom. Zodat storm voor zichzelf kan achtergalen welk risico ze loopt.

Ja maar ook, en dan...?
Tenzij de GGD achterhaalt dat ze contact hebben gehad binnen een bepaalde periode, verwacht ik niet dat ze preventief gaan testen. Dus alleen pas bij symptomen.
Ik snap op zich haar vraag wel, maar ik ben ook bang dat ze zichzelf zo een hoop stress op de hals haalt die misschien wel helemaal niet nodig is...

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:04

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:05

Laatst bijgewerkt door corine1981 op 28-02-20 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:06

Pocca_Locca schreef:
Pocca_Locca schreef:
@marjo interessant. Weer wat bijgeleerd, bedankt.
Maar ik begrijp dat Corona virussen bij zoogkalveren even vaak voorkomt als bij degene die gescheiden worden van de moeder, of zijn daar geen cijfers van bekend?
@Tienus bedankt voor de info!

Ik plaats de vraag nog een keer, ik vind het wel interessant.

Ik dacht juist dat een van de redenen om kalveren te scheiden is om het risico op bijv. diarree op te lopen zoveel mogelijk te verkleinen. Of dat specifiek en alleen door corona komt of ook door andere ziektekiemen ontgaat mij momenteel even. Voor de details daarvan ben ik al te lang uit de (melk)veehouderij weg namelijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:06

Westhof schreef:

Zo zullen er nog wel meer volgen. Het is logisch dat een virus zich verspreid in de huidige tijd waarbij iedereen gewoon overal kan komen. Denk dat er binnen een week nog wel een stuk of 30, 40 gevallen bij komen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:07

bigone schreef:
Westhof schreef:

Zo zullen er nog wel meer volgen. Het is logisch dat een virus zich verspreid in de huidige tijd waarbij iedereen gewoon overal kan komen. Denk dat er binnen een week nog wel een stuk of 30, 40 gevallen bij komen.

Ik denk dat dat een hele positieve schatting is, ik zou er persoonlijk minstens een nulletje achter zetten.

djinnie

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:11

Het kan inderdaad knetterhard gaan. Maar zoals Italië (ging Iran nu ook zo hard) gaat het niet in ieder land.

Als het bij 30-40 blijft, dan doen we iets heel goed. Ik verwacht het zelf ook niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:14

Geen paniek hier, maar knijp hem wel een beetje met hypergevoeligheid voor luchtweginfectie. Handen wassen doe ik al veel, omdat ik daarmee een hoop onder controle kan houden.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:16

@blacky, oké.. ik heb er echt geen sjoege van, maar ik heb begrepen dat ze voor de “ gescheiden” kalfjes de biest onttrekken aan de koe, om het alsnog in etappes aan de kalfjes te geven. Ik vermoed dat dat bewaren van al die liters biest BUITEN DE KOE al een risico is op besmettingen t.o.v. het in etappes direct uit de uier drinken door de kalfjes zelf. Ik las dat het sterftecijfer onder kalveren 10-12% is. Dat is flink. Ik ben benieuwd hoe dat dan verdeeld is over de beide groepen ( melkkalveren en gescheiden kalveren)

Maar een beetje off-topic misschien..

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:21

Marcella schreef:
Geen paniek hier, maar knijp hem wel een beetje met hypergevoeligheid voor luchtweginfectie. Handen wassen doe ik al veel, omdat ik daarmee een hoop onder controle kan houden.

Begrijpelijk, aangezien covid-19 wat vaker op luchtwegen en hart lijkt te slaan, maar vermoedelijk is je weerstand wel redelijk oke. Meer dan handen wassen en afstand houden van half snotterend NL kun je helaas niet doen.

Ik zal ook eerlijk zeggen dat ik blij ben met dit soort virussen (ook met influenza) dat mijn moeder niet meer leeft, zelfs al mis ik haar iedere dag. Met COPD pikte ze ieder griep- en verkoudheidsvirus mee op en belandde daarmee met een heftige longontsteking op de IC. In 2013 lag ze 26 weken in het ziekenhuis (in etappes) en in 2014 lag ze begin april met een "griepje" op de IC aan de beademing. Ik had me ernstig zorgen om haar gemaakt met dit virus nu.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:23

Helaas weerstand slecht. En reageer nog slecht op AB kuren ook nog door te veel gebruikt in het verleden (wel altijd kuur afgemaakt).

En werk daarbij op het moment ook nog eens als evenementen beveiliger (niet mijn keus, maar van werkgever).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:26

Ok simpel huisarts bellen ivm advies van de gebruikelijke sjit (longen melden zich en verhoging, niet ongebruikelijk rond deze tijd) Na doorvragen van haar kant moet ik nu telefoontje van huisarts afwachten. En tot die tijd mag ik nergens heen. Poep. -O- woon nu niet bepaald in de buurt van de bevestigde besmettingen maar huisarts is erg voorzichtig duidelijk

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:29

Maken jullie je zorgen dat het medische zorgnet een grote uitbraak niet zou aankunnen? Denk je dat de kans bestaat dat je geen doodsimpele paracetamol meer te pakken krijgt omdat alles uitverkocht is? Of dat je helse pijnen hebt maar je operatie wordt een paar maanden uitgesteld, omdat de ziekenhuizen vol zitten?