Sandyislief schreef:Ja dat is wel herkenbaar voor de meesten die zijn hersteld, mijn burn out heeft geduurd van juli 2020 tot mei? 2021 en daarna nog een kleine terugval van december tot mei 2022.
Ben nu pas echt weer lekker bezig met dingen doen buiten mijn werk om. Heb beide keren gelukkig goede hulp gehad vanuit mijn werk dmv een heel traject met een psycholoog. Verder probeer ik wel regelmatig een dagje of avond voor mezelf in te plannen waarin ik niks doe of hoef.
Maar al met al heeft dat ook echt wel een tijd geduurd en soms moet je gewoon keuzes maken..
Je wordt nooit meer helemaal hetzelfde als daarvoor maar dat is ook niet de bedoeling. Anders zit je binnen de kortste keren weer thuis met dezelfde klachten. (Of erger) Als je lijf heel duidelijk aangeeft dat je er nog niet aan toe bent dmv extra klachten, dan is het beste om naar je lijf te luisteren..
Veel sterkte! Het is moeilijk en zwaar! Maar je leert er wel een hoop van..
Het is net alsof ik dit zelf geschreven heb :,).
Ik merk dat ik een soort angst heb overgehouden aan de burn out en daardoor een 2e keer overspannen raakte. (Beide jaartje eerder dan jouw jaren). Ook ik vind de balans erg lastig en angst blijft in drukkere periodes erg aanwezig. Mijn stress systeem staat gewoon veel sneller aan. Ik probeer een beetje te middelen en de angst het niet helemaal over te laten nemen, anders wordt je wereld ook snel kleiner terwijl het ook weer energie kan geven (ookal zie je er dan tegenop) om dingen te doen. Sowieso plan ik 1 weekend dag helemaal vrij en max 2/3 avonden per week verplichtingen. Ik werk ook 32 ipv 40 u dus heb iets meer tijd gekregen in m'n week. Mocht ik op die dagen toch veel zin hebben om wat te doen, dan kan dat altijd maar dat bepaal ik dan zelf op die dag. Mijn dieren gaan altijd door, soms vind ik dat ook lastig en beangstigend maar dat zijn periodes, daarna geniet ik weer met volle teugen. Ik denk altijd dat ik een dunner lijntje zal hebben en daardoor snel op de rem trap (vanuit angst of voorzorg) maar vind het op een bepaalde manier ook fijn dat ik dat nu weet. Ik geniet zoveel meer van kleine dingen terwijl t vroeger meer in een roes en automatische piloot ging.