Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:36

Wiwabalia, die pot van Novex heb ik ook. De leave in zit ook in z'n grote pot. :')
Ik doe er altijd lekker lang mee.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:41

ClaudiaHS schreef:
Wiwabalia, die pot van Novex heb ik ook. De leave in zit ook in z'n grote pot. :')
Ik doe er altijd lekker lang mee.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik met deze “duurdere” producten veel langer doe dan toen ik vroeger Andrelon ofzo gebruikte, dus dat maakt een hoop goed. :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:43

Klopt indd, ik gebruik nu ook veel minder.
Nergens goed voor om zoveel te gebruiken :P.
Wij hebben sinds kort een waterontharder dus shampoo e.d schuimt sws al veeel meer dan anders.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:47

Ik ben me ook aan het inlezen. Over 2 weken bezoek aan een krullenkapper gepland, zit te bedenken of ik tot die tijd juist wel al iets wil proberen of juist nog niet. Het helpt niet mee dat ik nog 2 flessen shampoo heb staan die niet CG zijn (Andrélon). :+ Zo zonde om die weg te gooien..

Ik wil in ieder geval lichte producten, want lage porositeit (denk ik) en ik zit ergens tussen 2C en 3A in. In principe hebben de meeste plukken duidelijk een spiraal, maar ik vlecht het vaak en een aantal plukken blijven nu liever recht :Y)

Vind Yari niet zo aantrekkelijk omdat de meningen in dit topic zo verdeeld zijn, en het schijnt een wat zwaarder product te zijn. Ik twijfel nu een beetje tussen de Love Beauty & Planet sulfaatvrije shampoos en de Moistful Curls lijn. Van beide helaas geen proefverpakking te verkrijgen voor zover ik kan vinden, tenzij dat iemand anders hier wel gelukt is?

Ik dacht ik begin lekker simpel met de Kruidvat eigen Perfect Curls lijn maar die shampoo is kennelijk tóch niet CG (staat er wel op), de conditioner en leave-in heb ik voor nu wel, om mee te beginnen. Twijfel nog of ik een mousse of ander styling product wil. Ik ben een vrij lui persoon als het gaat om haarverzorging, dus ik zie een 5-stappen-plan nog niet helemaal gebeuren.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:52

Sokje_6 schreef:
Ik dacht ik begin lekker simpel met de Kruidvat eigen Perfect Curls lijn maar die shampoo is kennelijk tóch niet CG (staat er wel op), de conditioner en leave-in heb ik voor nu wel, om mee te beginnen. Twijfel nog of ik een mousse of ander styling product wil. Ik ben een vrij lui persoon als het gaat om haarverzorging, dus ik zie een 5-stappen-plan nog niet helemaal gebeuren.

de nieuwe verpakkingen waar het op staat zijn wel cg, de oude lijn waar het niet op staat is niet cg.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:05

Ik doe ook heel lang met mijn leave-in nu. Gebruik yari 5 pompjes op 250 ml water, dus het gaat heel langzaam nu. Mijn haar blijft nu al steeds beter slag houden.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:06

Evelyne79 schreef:
Sokje_6 schreef:

de nieuwe verpakkingen waar het op staat zijn wel cg, de oude lijn waar het niet op staat is niet cg.

Oh sujper, thanks!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:45

Sokje_6 schreef:
Ik ben me ook aan het inlezen. Over 2 weken bezoek aan een krullenkapper gepland, zit te bedenken of ik tot die tijd juist wel al iets wil proberen of juist nog niet. Het helpt niet mee dat ik nog 2 flessen shampoo heb staan die niet CG zijn (Andrélon). :+ Zo zonde om die weg te gooien..

Ik wil in ieder geval lichte producten, want lage porositeit (denk ik) en ik zit ergens tussen 2C en 3A in. In principe hebben de meeste plukken duidelijk een spiraal, maar ik vlecht het vaak en een aantal plukken blijven nu liever recht :Y)

Vind Yari niet zo aantrekkelijk omdat de meningen in dit topic zo verdeeld zijn, en het schijnt een wat zwaarder product te zijn. Ik twijfel nu een beetje tussen de Love Beauty & Planet sulfaatvrije shampoos en de Moistful Curls lijn. Van beide helaas geen proefverpakking te verkrijgen voor zover ik kan vinden, tenzij dat iemand anders hier wel gelukt is?

Volgens je beschrijving hebben we hetzelfde haartype. Ik heb dus LB&P lange tijd gebruikt naar volle tevredenheid. Nu Shea Moisture Superfruit complex. LB&P is vaak bij Kruidvat of Etos voor 1+1 gratis. Dan is het proberen niet heel duur, dus ik raad je dat zeker aan! Moistful Curls geen ervaring mee, net als de eigen lijn van Kruidvat.

Ik heb mijn haar vorige week weer geblondeerd := Wel met Olaplex 1 in de blondering en daarna een Olaplex 2 behandeling om de schade te voorkomen, maar ik was heeeeeeel bang. De kapster (een gewone) had mijn haar heel mooi geföhnd met de föhnborstel dus ik had dat er even in gehouden, maar gister toch weer mijn CG-routine uitgevoerd en mijn krullen zijn terug alsof ik niet vorige week ze mishandeld heb met blondering :') Dus ik ben heel blij!

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:36

@PeerAppel Thanks! Dan ga ik ook LB&P halen straks. Bonnetje van de Kruidvat heb ik nog, dus zit erover te denken om de leave-in van Kruidvat terug te brengen, lees veel dat het een zwaar product is. Beter die ruilen voor het masker en de mousse denk ik dan.

Wat bijzonder en fijn dat je krullen zo snel al terugkomen na zo'n behandeling!

Nog een vraag voor ik me weer in de info stort; voor een final wash een shampoo zonder siliconen is me duidelijk; is de SLS een verplichting of mogen andere sulfaten ook? Ik heb hier nog wat staan van de DM (Duits merk) en dat heeft wel allerlei sulfaten, alleen geen SLS. En geen siliconen. Volstaat dat?Vind het zo zonde om een hele fles te kopen voor 1 keer een final wash :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:40

Zo, heb vandaag de eerste hele lijn er in zitten van Yari. Het lijkt nu (half nat) alweer meer te krullen dan normaal. Ik gebruik overigens van alles altijd hele kleine hoeveelheden. Ik vind het zo vies als mijn haar aanvoelt alsof het plakt.

Ik heb echt heel zwaar en dik en veel haar dus het word nog even zoeken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 22:39

Gebruiken jullue ook merken door elkaar,ik heb bij het kruitvat ingeslagen daar was korting en nivea haarschuim 2e gratis.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 22:44

Ja ik gebruik Novex, TJK en Aunt Jackie's door elkaar.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 22:54

Oke ja ik heb morgen weer was dag, ik kan soms 2 weken zonder wasbeurt ik draag geen cap dat scheelt veel.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 23:26

Ik was het liefst om de dag omdat m'n haar anders naar paard ruikt.
Afgelopen maandag heb ik gewassen met shampoo (novex).
Gisteren alleen uitgespoeld en een klein beetje conditioner erin.
Dus ik probeer af te bouwen met wassen haha.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 20:21

Oef dat zou mij qua tijd wat te gek zijn. Style je het elke keer?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 23:49

Nee hoor, ben heel makkelijk.
Shampoo, conditioner, leave in. Dan slapen.
En smorgens licht vochtig maken en wat Aunt jackie's custard erin..
Föhnen doe ik niet. Nooit gedaan ook.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 19:20

Krult dat een beetje?

Ik moet het mijne wassen maar eigenlijk zo stom om dat in de avond te doen altijd. Soms zit het ‘s morgens dan super en soms helaas niet haha.

Maar ‘s morgens zo vroeg opstaan is de hel :')

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 19:30

poes schreef:
Krult dat een beetje?

Ik moet het mijne wassen maar eigenlijk zo stom om dat in de avond te doen altijd. Soms zit het ‘s morgens dan super en soms helaas niet haha.

Maar ‘s morgens zo vroeg opstaan is de hel :')

Ik breek even in, lees veel mee maar naast de Facebook pagina weinig energie om hier ook actief mee te praten.
Ik was altijd mijn haren in de avond en ga slapen met de cast er nog in. In de ochtend zit het dan echt prima. Heb je dat al eens geprobeerd?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 19:59

Nee nog niet. De gel die ik momenteel heb geeft geen cast, werkt verder wel erg goed.

En het assortiment in het Kruidvat in België is ook een pak anders en minder helaas :(

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:17

poes schreef:
Nee nog niet. De gel die ik momenteel heb geeft geen cast, werkt verder wel erg goed.

En het assortiment in het Kruidvat in België is ook een pak anders en minder helaas :(

Heb je iets in gedachten wat je graag zou willen proberen? Ik heb redelijk wat staan en kan altijd wel een proefje sturen (mits ik het heb natuurlijk).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:50

Nee heb echt geen flauw idee haha. Ik zou het gewoon leuk vinden als er meer optie is

Wel heel lief!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:02

De custard van Aunt jackie's geeft een lichte cast.
Niet zo hard als snot bv.
Ik vind dat op zich wel fijn dat het niet kneiterhard wordt.
En bij mij krult het dan mooi.
Gisteravond alleen uitgeschoten met de olie, dus ik heb nu echt vet slierterig haar.
Kan dus zo weer gaan wassen.
Beetje jammer _O-

Edit, ik heb het dus gisteren gewassen ^)
Nu is het een slappe bende.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:38

Ik heb nog steeds 2 tubes Snot staan, tegen verzendkosten mogen die zo overgenomen worden.
Ik krijg hem maar niet goed gedoseerd en ben helemaal tevreden met Yari en Aunt Jackie's don't shrink.

Vandaag had ik een haarfiasco, ik dacht vanmorgen even snel te kunnen wassen en stylen voor ik de deur uit moest maar daar werd ik finaal op afgestraft. Ik kreeg de krul er niet lekker in en ik kreeg er maar geen mooie clumps in waardoor mijn haarpunten er maar sneutjes bij hingen. :=
Dus bij deze, omdat ook de mindere dagen geshowd moeten worden...
Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:42

Ik vind het nog mooi hoor :j

Balen Claudia! Het is echt niet makkelijk e!

Ik ben van mijn vette periode af trouwens, doet me eraan denken nu ik lees over die olie. Ik was mijn haar niet wekelijks maar 3 keer per twee weken, dus om de 5 dagen.
Minder zou kunnen als ik niet 5 keer per week zou sporten :=

Ik heb het nu gewassen en meer gel gedaan en enkel gehoverd met diffusen. Er is een hele lichte cast. Eens kijken wat dat morgen geeft.
Begin ook wel handiger te worden met mijn denham en die doet echt wel veel.

Afbeelding

Ik keek wel heel kwaad haha!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 00:52

Zo'n Denman borstel twijfel ik nog over.

Doen jullie het haar vast snachts?
Deed eerder hoge staart/losse knot.
Maar haar is nu te kort, dus dat lukt niet.
Kapper zei, losjes vastzetten met klemmen, dus heb een setje gehaald en doe er nu 3 in.
Maar die krengen zijn zo hard, dus met draaien in bed niet heel prettig :')