Ik ben transgender

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 18:24

Wat leuk! Ik heb het net gezien.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 19:31

Je hebt trouwens een mooie stem Hiraeth! :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:03

Ik zag het ook net! Jolien is ook een bokker toch?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:04

Was een bokker. Is van bokt af

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 21:30

Ja die herkende ik ook meteen!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:43

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:46

Wat een leuke enthousiaste mensen. Ik word er helemaal blij van.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:06

Wat een leuk stukje. Heerlijk dat enthousiasme.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:14

Mooi om te zien!

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:21

Wat gaaf om te zien!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:51

Super leuk, gave hobby!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:27

Wat leuk! en vooral het enthousiasme van Jolien en Hiraeth was mooi om te zien.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:37

Maflinger_S schreef:
Wat leuk! en vooral het enthousiasme van Jolien en Hiraeth was mooi om te zien.
ik mag vanuit het buitenland niet kijken en mijn vpn doet het niet meer ;(

Leuk om via jullie berichten te lezen dat Jolien ook goed gaat net als Hiraeth.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:49

@Pien_2010: ja, is een leuk stukje TV waarin je vooral Jolien veel ziet. Eerst thuis terwijl zij wat uitleg geeft over wat ze gaan doen (stormchasen in Duitsland omdat zich daar 1 of 2 mooie cellen aan het ontwikkelen zijn) aan de hand van TV-beelden op een groot scherm in haar woonkamer en daarna ook een stukje uitleg van Hiraeth/Gilles bij haar in huis voordat ze in de auto stappen om naar het stormgebied te rijden.

Hiraeth/Gilles ziet er ook goed uit, gewoon een leuke gast (met 2 verschillende oorbellen in, een lange en een korte, viel mij op. Vind ik cool. Kan ik ook wel weer eens gaan doen. :D)

Daarna opname terwijl ze ergens in Duitsland op een mooi uitkijkpunt staan waar vandaan je de 2 cellen mooi ziet ontwikkelen en waar het enthousiasme aanstekelijk is.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 12:13

Wat een leuke reacties hier! :D Jolien had me al wel gewaarschuwd dat Hart van Nederland langskwam, maar ik had er nou niet per se rekening mee gehouden dat ik op tv zou komen. :')

Ik ben nu wat gaar (bijna 1000 km gereden gisteren), maar ik heb vanavond of morgen wel een uitgebreide update voor jullie. :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 12:34

Kom maar op als je zover bent.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 12:40

Misschien de update in het Stormchase topic ipv hier?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 12:50

Blue_flower schreef:

Waarom? Ik wil het best lezen, en ik lees niet mee in het stormchasetopic.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:19

Maflinger_S schreef:
@Pien_2010: ja, is een leuk stukje TV waarin je vooral Jolien veel ziet. Eerst thuis terwijl zij wat uitleg geeft over wat ze gaan doen (stormchasen in Duitsland omdat zich daar 1 of 2 mooie cellen aan het ontwikkelen zijn) aan de hand van TV-beelden op een groot scherm in haar woonkamer en daarna ook een stukje uitleg van Hiraeth/Gilles bij haar in huis voordat ze in de auto stappen om naar het stormgebied te rijden.

Hiraeth/Gilles ziet er ook goed uit, gewoon een leuke gast (met 2 verschillende oorbellen in, een lange en een korte, viel mij op. Vind ik cool. Kan ik ook wel weer eens gaan doen. :D)

Daarna opname terwijl ze ergens in Duitsland op een mooi uitkijkpunt staan waar vandaan je de 2 cellen mooi ziet ontwikkelen en waar het enthousiasme aanstekelijk is.

Super bedankt! Leuk.

En graag update in dit topic of de link naar het andere topic dat ik niet volg.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:31

Echt superleuk om jullie stormgekken op tv te zien :D *\o/*

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:32

Zie dat de docu petite fille nu op NPO staat, had ik al eerder aangeraden maar toen stond hij op Netflix waar hij natuurlijk nog steeds staat maar nu kun je hem dus ook zonder Netflix kijken, echt zo lief en mooi!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:33

Die was afgelopen week op tv. Ik viel er middenin, heb het eerste halfuur gemist, maar ik ga 'm nog helemaal terugkijken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:35

Bewust doe ik even een nieuwe post. Donderdag avond NPO 2 22.20 uur (echt aanrader voor uitzending gemist) heb ik gekeken naar "une petite fille" (een klein meisje). Een franse documentaire over transgender vraagstuk.
HEt is een hele mooie ingetogen docu waarin ouders in Reims geconfronteerd worden met een 3 jarige die regelmatig zegt: "ik wordt later een meisje". Op een gegeven ogenblik zegt de moeder: "maar mijn schatje, jij kunt geen meisje worden want je bent geboren als jongetje". Het meisje barst in snikken uit en het verdriet is zo vreselijk diep, dat de moeder op dat moment weet dat er iets bijzonders aan de hand is met haar kind waar zij zich geen raad mee weet.
Er volgt een zoektocht en ondertussen wordt het meisje ouder en de zoektocht wordt gevolgd. Moeder komt bij een psycholoog waarin ze verteld dat ze tijdens haar zwangerschap zo vreselijk graag een meisje wilde krijgen. Helaas werd het een jongetje dat ze overigens al vrij snel volledig accepteerde en het kindje werd Sascha genoemd (is in Frankrijk zowel een meisje als een jongensnaam!→ bijzonder detail).
De psycholoog was een fijne man die de moeder vertelde dat hij eerlijk gezegd niet zou weten of haar verhaal de oorzaak is van het feit dat Sascha een meisje wil worden en hij adviseert de moeder om eens een zoektocht te starten onder psychiaters cq psychologen in Parijs die waarschijnlijk wel verstand hebben van dit onderwerp.
Moeder komt met Sascha bij de psychiater en die buitengewoon lieve vrouw stelt haar gerust dat de moeder niet de oorzaak is van het feit dat Sascha een meisje wil worden. Maar zegt ze, de ouders hebben heel goed aangevoeld (we zijn al weer een paar jaar verder) dat Sacha een meisje is en doen het juist buitengewoon goed door dit gegeven te aanvaarden en dan Sascha thuis meisjeskleren etc mag dragen en zich zelf mag zijn. De oorzaak van transgender zijn , zo zegt de psychiater, is nooit wetenschappelijk vastgesteld. Alleen is het gegeven er.

Daarna volgt met hulp van deze vrouw een traject en kleine Sascha mag op een gegeven ogenblik ook op school meisjes kleren dragen en zijn wie ze is. Het grappige is dat moeder en dochter bv plezier hebben in het uitzoeken van meisjes kleren en het wegdoen van de oude kleding die Sascha niet meer wil en waarin je ziet dat het kind (7 jaar of zo) kiest voor extreem meisjes achtige kleding en kleur roze en rokjes en tierlateintjes en de ouders laten dat volledig gaan, en plagen af en toe.

HEt is een uiterst mooie "kleine" docu, waarin het plagen langs komt van kinderen ("jij zult nooit een vagina kunnen hebben"→ zo vreselijk wreed en dat breekt Sascha bijna) , de wreedheid van volwassenen, en het puriteinse Frankrijk die "en fait"(in feite) erg masculien gericht is.

Mooi ook om de kinderen te zien waarvan de meeste Sascha al accepteren en waarin je de 2 meisjes (vriendinnetjes) thuis ziet spelen met de barby popjes (het is zo stereotiep meisjesachtig). Het vriendinnetje antwoordt op de vraag van de TV maker, dat Sascha een meisje is en geboren in het verkeerde lichaam. En dat ze het verder ook niet weet _O- (spruit van 6 of 7 jaar oud, zo schattig).

Het was een ontroerende docu, met een oudste zus die wat uit beeld bleef (puber en waarschijnlijk op eigen verzoek) maar zeer hartstochtelijk het opnam voor haar zusje en haar levenslang trouw beloofde en alle hulp en support <3 → zo ontroerend), de vreselijk lieve ouders, het fijne gezin waarin de andere 2 broertjes bv de jongste aan tafel vertelde→ dat hij echt wel een jongetje bleef hoor (3 jaar _O- ), Het was een heel complete docu en tja ik vond het prachtig!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 14:21

Ibbel schreef:
Blue_flower schreef:

Waarom? Ik wil het best lezen, en ik lees niet mee in het stormchasetopic.

De originele update was eigenlijk niet weergerelateerd, maar wat uitgesteld vanwege het.. uh... weer. :D Maar ik zet hier wel wat in over de buien, hoor! En in het stormchasetopic dan een klein verslag wat er iets dieper op in gaat. :D

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 23:23

Hiraeth schreef:
*knip*

En omdat ik vanwege Google niet zo'n zin heb om z'n naam hier te parkeren, drop ik even z'n IMDB link voor mensen die nieuwsgierig zijn. :+

Verklaard de snor :D

Ik ben sporadisch op bokt, maar als dan dit topic weer eens bovenaan staat, maakt dat mn dag weer goed! Iedereen super hoe het gaat met alle transities, trots op jullie <3