2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurievc

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:49

Wij hebben op school ook een grote saladbar :)

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:54

Die salades zien er heerlijk uit, alleen... sorry iloveiswan, die is een beetje sneu +)

Vanmorgen kwark met havermout, net uitgebreide lunch en vanavond een luxe salade. Ook nog even hardlopen denk ik zo!

Shakes als maaltijdvervanger zou ik niet kunnen, ik moet echt kauwen... haha

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:54

Imre schreef:
Stroopwafel afgeslagen van jarige collega. Vind ik best een prestatie. Zooo lekker!

Stroopwafel zou ik ook moeite mee hebben. Goed gedaan!

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:56

Jaime_ schreef:
Imre schreef:
Stroopwafel afgeslagen van jarige collega. Vind ik best een prestatie. Zooo lekker!

Stroopwafel zou ik ook moeite mee hebben. Goed gedaan!

Hier ook, verse... toch maar niet gedaan.

Yay us!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:57

*\o/* je zou bijna een sticker hebben verdiend haha

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:00

Emmaa_ schreef:
Linda_Fleur schreef:
Haha geweldig die saladebar! Ik hield nooit zo van salades maar begin het echt steeds meer te waarderen. Dus tegenwoordig eet ik haast geen brood meer en gewoon een lekkere salade. Vandaag in bedrijfskantine een heerlijke salade met perzik en serranoham op. Ik eet er nu zelfs geen brood meer bij, want heb mijn eiwitshake voor als ik de middag honger heb. Ik doe inspiratie op uit het body&fit slankplan en daar zou je de shake eigenlijk als lunch moeten nemen, maar dat zie ik mezelf niet doen in de kantine met al mijn collega's om me heen, dus nu zo en dat bevalt heel goed.

De normale B&F shakes hebben nog geen 100 kcal per beker, dus als ze dat als maaltijdvervanger aanprijzen zou dat toch wel heel gek zijn. Weet dat ze het in het verleden wel deden maar dat ze ermee gestopt zijn.. Ik zie die shakes echt als een supplement voor als ik laag in mijn eiwitten zit.

In de eerste fase van het slankplan wordt de eiwitshake 3x voorgeschreven, als ontbijt, lunch en in de avond na het avondeten. Ze gaan uit van 6 eetmomenten per dag, dus 3x shake, 1 smartbar, salade/fruit en pannenkoeken met groenten. Ik vind het ook weinig als maaltijdvervanger, daarom gebruik ik ze daar niet voor. Behalve met ontbijt, maar ik ben geen stevige ontbijter dus het past wel bij me. En ik doe er altijd een flinke schep ultra fine oats bij.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:01

Ik ga dit topic ook volgen! Ik ben net terug van twee maanden Azië en daar best veel afgevallen. Nu ik weer thuis ben val ik weer in Mn oude patroon en ben ik bang dat het er snel weer aan zit. Ga deze week het sporten weer oppakken en wil proberen 3 keer per week te gaan. Als ik daar Mn draai eenmaal gevonden heb komt het meestal wel weer goed. Alleen eten is bij mij altijd een dingetje. Ik woon in een studentenhuis en daar eet je toch vaker minder gezond. Hoop hier dus war motivatie en tips op te doen!

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:01

Bedrijf waar ik nu ben is de salade inderdaad niet uitgebreid. Dit moet ik al veel van weggooien. Maar je moet toch wat aanbieden. Wil wel losgaan met zelfgemaakte salades maarja als het niet gegeten word :=

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:06

Wauw het is weer hard gegaan hier!
Hier op werk geen salade bar, gewoon zelf je eten meenemen. :))

Hier gaat het ook wel goed, vanochtend op werk als tussendoortje een peer op.
Op het werk kan ik vrij goed van het ongezonde afblijven.
Daar hebben we veel qua koekjes en chocolade. :=
Thuis is lastiger. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:48

Enige op het werk is een overgebleven droge worst ,plakjes rookworst of een plakje ham kwa verleidingen :+

Eet de hele week bij mijn ouders , voor donderdag zoek ik nog wat gezonds dan komt broer ook eten die wil wat gezonds eten hmm .

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:55

Yeey.. weer ziek -O- -O-
koorts, benauwd hoesten, het blijft terug komen dus nu donderdag maar de dokter terug...

voordeel: ik heb echt geen eetlust en eet dus alleen hoognodige. Drinken doe ik wel...

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:02

Beterschap zilfstar!

Hier is het vandaag best goed gegaan.
Snoep al weer veel minder.
Nu wel zin in zoetigheid, maar net een snack a jack op, nog even een kop thee drinken en dan tanden poetsen en naar bed, dan weet ik zeker dat ik niet meer ga snoepen. _O-

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:06

Als ik zin heb om te snoepen helpt het ook wel eens om een kauwgompje te kauwen. Door de frisse smaak gaat die zin in zoet weg.

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 05:40

Beterschap Zilfstar!

Hier gisteravond een doos celebrations gekregen van de eigenaresse van een paardje die ik 2 weken heb gereden voor haar. Uitgeteld hoe veel ik er nog mocht aan calorieën en toen maar snel weg geschoven naar mijn ouders haha. Nu maar hopen dat ie op is als ik thuis kom van mijn nachtdienst :')

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:03

Hoera hier al 1.9 kg kwijt in 10 dagen. Jeetje het gaat wel heel hard. Ik dacht dat ik goed bezig was met niet te weinig eten (rond de 1900 /2000) maar twijfel daar nu toch aan. Even kijken wat de komende week gaat doen. Gisteravond met veel moeite en het lezen hier toch van de snaai af kunnen blijven, bedankt daarvoor! :D

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:05

Gisteren met enorme chips-zin naar de winkel en heb het niet gekocht! Ben ook nog ongesteld, dus 1,5 kilo zwaarder, terwijl ik me netjes aan mijn eetschema hou en overal zin in heb.
Maar heb vooralsnog alle verleidingen kunnen weerstaan en ga stug door!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:08

Ik ben ook bang voor wanneer ik ongesteld moet worden.. dan heb ik geen zin in gezonde dingen en alleen maar zin in chocola en pizza :+.

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:18

In ben in een week 0,9 kilo kwijt geraakt *\o/*

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:28

Ik ga denk ik zo een keer extra op de weegschaal staan (lig nu nog lekker aso in bed) Weet ik ook gelijk of mijn eet-idee voor vanavond een goed idee is of niet :')

Ik ben niet bang voor mn ongesteldheid, ik at dan niet anders dan ik normaal deed :+ Wel benieuwd wat mn gewicht in zo'n week gaat doen. Ik voel me dan wel wat dikker normaal.

Suusjepluus, als je er verder geen last van hebt, zou ik me er niet te druk over maken. Ik ben ook meer afgevallen dan ik in mn hoofd had, maar het gaat me makkelijk af en heb geen extra trek (in snaaien) Ik blijf dus zo nog doorgaan en kijk het per dag aan of ik me nog goed voel bij mn nieuwe voedingspatroon. Ik zit ook dagelijks rond de 1900kcal.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:30

Woensdag, weegdag!
Gefeliciteerd iedereen die al grammen en kilo’s kwijt zijn!

Maar speciaal voor mijn App-maatjes: goed gedaan allemaal! Blij met onze motivatie appjes, persoonlijke doelen en vooruitgang! (En super gezellig ook)
Gezamenlijk 6,6 kg en dan missen we nog 1 persoon dus kan alleen maar meer worden *\o/*
Toch mooi en op naar een nieuwe week dames!
Laatst bijgewerkt door BB80 op 10-01-18 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:32

Ik heb mij vorige week woensdag gemeten en daarna elke dag en wat mij opviel was dat ik eerst behoorlijk aankwam (bijna 2kg erbij op zaterdag) >;) en daarna ongeveer net zo snel er weer af. Ik was vanochtend net zo zwaar als vorige week. Echt heel raar. Ik heb de week wel veel gesport in vergelijking met anders. Ook heel veel spierpijn gehad. Ik laat mijn cm weer begin februari opmeten en dan kijken of ik daar wel afval,want dit is wel demotiverend.

Qua kcal zit ik ruim onder mijn doelen elke dag.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:40

Ik val gewoon niks af...
Weeg al 3 weken precies het zelfde, terwijl ik meer beweeg, niet meer snaai en veel gezonder eet..
Op dit soort momenten zakt mn motivatie tot aan Australië.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:48

Es_ther schreef:
Ik val gewoon niks af...
Weeg al 3 weken precies het zelfde, terwijl ik meer beweeg, niet meer snaai en veel gezonder eet..
Op dit soort momenten zakt mn motivatie tot aan Australië.

Hou vol! Op een gegeven moment denkt je lichaam 'oeps, dit is minder dan ik verwachtte' en komt het er vanzelf af :D

Ik heb nog niet gewogen sinds 1 januari, twijfel nog over elke 2 weken wegen of elke maand. Denk toch elke twee weken, om het wat beter in de gaten te houden? Maar weet niet zeker

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:48

Als je al 3 weken hetzelfde weegt, zou ik eens een diëtist mee laten kijken. Volgens mij werd dat/zoiets ook gezegd door bokker, die diëtiste is, een paar pagina's terug.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:50

lovelys schreef:
Ik heb mij vorige week woensdag gemeten en daarna elke dag en wat mij opviel was dat ik eerst behoorlijk aankwam (bijna 2kg erbij op zaterdag) >;) en daarna ongeveer net zo snel er weer af. Ik was vanochtend net zo zwaar als vorige week. Echt heel raar. Ik heb de week wel veel gesport in vergelijking met anders. Ook heel veel spierpijn gehad. Ik laat mijn cm weer begin februari opmeten en dan kijken of ik daar wel afval,want dit is wel demotiverend.

Qua kcal zit ik ruim onder mijn doelen elke dag.

Dat zal meer liggen aan dingen als vocht, zo snel zal je niet in lichaamsgewicht aan- en afvallen denk ik. Hou vol :) met doorzettingskracht kom je er uiteindelijk wel! Je lichaam moet ook wennen aan de verandering, dus misschien is het over een paar weken anders :D