Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 00:04

Geen paard meer... En toen opende de sportschool hier in het dorp en dacht ik maar weer eens in beweging te komen :D

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 06:21

Ik heb wel een paard, 4 jarige, staat ook regelmatig en week of 2 stil. Niet zozeer door sporten maar door de slechte bak thuis. Meestal kom ik thuis van werk, eten, rijden, sporten, douchen en op bed. Ik rijdt overigens niet elke dag, ondanks dat het wel een sportpaard is. Rijdt nu nog geen wedstrijden, dat wil ik over een tijdje wel gaan doen

Needje

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 06:36

Ik heb ook geen paard meer.
En door m’n werktijden kan ik altijd lekker in de ochtend of middag trainen.
Wat vroeger op stal ook ideaal was. Vooral in de winter. Hoorde ik iedereen klagen over teveel mensen in de binnenbaan terwijl ik heerlijk alleen had gereden. :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 06:38

Mijn tweede dag van m’n nieuwe schema vind ik saai. Heb echt t idee dat ik niets doe.
Was ook binnen een uur klaar incl twee extra oefeningen.
Eens even polsen bij de coach.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:15

Hier trouwens een foto van het verschil boven- en onderlijf... -O-
Mannelijke traps (niet raar dat BH bandjes afzakken), geen middel en spillepoten.

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:17

Ah jij ook al afzak bandjes, :') zo irritant doe niks anders dan plukken en bandjes hijsen, heb daar een tip voor gekregen van een van de wedstrijd vrouwen op sportschool dienheeft een soort extra clipje achter die de bandjes bij elkaar houd. Bij haar werkt het mijn bhs vinden die clips niet fijn en zakken ze alsnog af.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:18

Die clips dat je er als het ware een racerback van maakt bedoel je?
Lijkt me ook niet lekker.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:39

Klopt ja werken bij haar erg goed. Mijnirriteerd het op mijn schouderbladen (vooral rechter schouder vindt dat niet grappig) en mijn borsten worden dan te weinig ondersteund door de bh. Kennelijk verliest die een deel van zijn functie. Maar zij heeft nep borsten en die van mij zijn ooit verkleind maar niet stevig zeg maar.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:41

Oke ik dacht echt dat niemand dat had, ook ik heb afzak bandjes. Vooral vervelend met ochtendsport, ik heb dan geen sportkleding aan

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:02

Met sporten moet ik idd echt een raceback aan anders word ik gek. haha

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:32

Needje schreef:
Met sporten moet ik idd echt een raceback aan anders word ik gek. haha

Met sporten heb ik een sport bh aan, dus dan geen last van gelukkig

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:36

Ik ook hoor :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:02

Ik ook sporttop dat gaat goed. Maar de rest van de dag, pluk pluk hijs pluk

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:19

Ik kom mij na een lange tijd stil mee lezen melden. Train inmiddels alweer bijna 2,5 jaar waarvan ik het laatste 1,5 jaar spieren aan het opbouwen ben. Van de zomer 4-5 maanden gecut en nu weer aan het bulken. Qua voeding houd ik het allemaal zelf in de gaten, al vind ik het soms best moeilijk om meer te gaan eten.

Een vriend van me en ik hebben de zelfde doelen qua trainen, we volgen nu het zelfde schem. Ik heb me nu in spierpijn :') Maar wel een voldaan gevoel!

Mijn bh bandjes zakken ook altijd af :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:20

Wauw needje, je krijgt al een aardige stierennek :P Ik ben nog lang niet zover als ik dit zie.. Maar goed ben dan ook nog maar 2 maanden echt weer serieus bezig :') Iets met geduld enzo.

Heb wel mega spierpijn van mijn nieuwe schema, vanavond nog even combi en morgen en zondag rustdag.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:42

}:0
Maar ik heb van mezelf gewoon al meer lats.
Hoop juist dat ze niet nog groter worden. :=

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:20

Vanavond een uurtje bezig geweest. Heb een schema voor beginners gedownload, dan heb ik wat houvast qua oefeningen. Ik vind het nog wel lastig om dan de gewichten te bepalen. Ik begin gewoon op het lichtste en wanneer het veel te makkelijk gaat, zet ik het op een hoger gewicht. Toch is dat ook wel een valkuil want soms dacht ik: zo dat gaat simpel, tot ik bij de 13de x kom, dan begint het toch wel zwaarder te worden en bij de 18de x heb ik het wel moeilijk haha. Toch de 20 elke x gehaald.
Het lopen op de loopband ging ook lekker. Doe nu 6 km/u en dan zijn er zo 10 minuten om. Dit wil ik qua tijd eerst opvoeren en daarna het tempo.
Sowieso met het hele sporten wil ik dat zo rustig op voeren. Eerst maar telkens een uurtje en daarna dat misschien uitbreiden qua tijd.

Doen jullie ook mee aan groeps-lessen?

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:40

Goed bezig nanda! Ik doe geen groepslessen, dat ligt me totaal niet. Ik train waar ik zin in heb ( en dat klinkt heel slecht, maar weet wel wat ik doe) een schema aanhouden kan door mijn werk ook niet echt, omdat ik daar ook sport lessen heb, die steeds verschillen. Dit alles om overbelasting te voorkomen. Daarnaast ben ik niet iemand die graag in dat soort groepen sport

Dat je het bij de 18e keer moeilijker krijgt is goed, dan ben je zeker aan het trainen!

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:00

Ik kom me ook melden na een tijd van meelezen! :D

Momenteel ben ik sponsor van de sportschool, wil vanaf morgen of maandag het weer oppakken.
Door een depressie en burn-out zijn de kilo's er aan gevlogen en wil ik er toch zo'n 14 kilo af hebben (74 naar 60).
Voorheen heel actief in de sportschool geweest, maar nu dus totaal niet meer. Naast het afvallen wil ik ook lekker bewegen/sporten voor mijn diabetes (type 1) :D

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:22

Welkom dan weer terug Mandy, heel veel suc6 met je goede voornemens alvast.
Ga je alleen maar de sportschool of samen?

Hebben de meesten van jullie allemaal een personal trainer of een schema echt voor jou als persoon opgesteld?

Ik heb wel wat spierpijn gehad, vooral in mijn schouders. Dat komt vast omdat ik spieren aangesproken heb die de meeste tijd geslapen hebben bij mij :D
Ik hoop dat ik morgen ook nog even tijd heb om te gaan. Vandaag maar even wat kleine oefeningen thuis doen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:37

Mijn schema is door mijn trainer voor mij persoonlijk opgesteld en ongeveer eens per zes weken bespreek ik met hem hoe het gaat. Mijn trainer is ook hardlooptrainer en dat is voor mij het handigst omdat ik ook met hem bespreek hoe mijn hardlooptrainingen verlopen.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:39

Dankjewel! :D

Ik ga soms samen, soms alleen. Mijn vriend sport ook, dus soms gaan we samen.
Maar ik sport liever alleen, dat ik gewoon eigen tempo door kan gaan ipv dat ik moet wachten. We gaan dan wel samen, maar doen beide ons eigen ding.

Ik heb een schema van een personal trainer ontvangen. 5 dagen krachttraining en daarnaast HIIT op de fiets.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:41

Ik heb geen schema, ook geen PT meer. Ik train als ik er zin in heb (wel regelmatig) en waar ik zin in heb/wat ik dan kan doen ivm sporten en belasting op het werk.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:19

Ik heb ook geen schema of PT (meer), maar ik heb wel mijn eigen plan, als in ik weet wat ik elke week wil trainen en wat m'n trainingen in gaan houden.

Welkom Mandy! 5 dagen, is dat full body?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:21

Ik heb vanmorgen heerlijk getraind. 45 min apparaten full body, 30 min loopband joggen/wandelen (4.3km), 20 min fietsen (9km). Voelde echt goed!