3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 22:27

Prioriteiten stellen :P Als je het belangrijk genoeg vindt, vind je de tijd vaak wel. Ik heb doordeweeks geen uren om op de bank te hangen omdat ik liever ga trainen. Ik ga 4-5 keer per week en probeer daarnaast elke dag wat cardio te doen.

Wat eten betreft, tel je calorieën/macro's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:35

Knap hoor dat jullie dat voor elkaar krijgen! Goed bezig. :D

Het is zeker een feit dat een heel groot deel wordt bepaald door planning en prioriteiten stellen. Vind ik soms vrij lastig, is misschien ook een deel van het probleem bij mij. (Naast het feit dat ik het ook lastig vind hoe en waar ik moet beginnen met eten) Als school weer begint werk ik 2 doordeweekse avonden en een dag in het weekend. Maar daarnaast heb ik ook nog tijd nodig om te werken aan school. Waardoor ik niet savonds kan gaan sporten als ik 5 uur thuis ben (hopelijk is dat niet elke dag het geval)

Eugoly, ik heb een tijd geleden wel calorieën geteld, maar vind ik vrij lastig agz ik niks eet uit pakjes/zakjes of gekochte mueslirepen etc. Avondeten kook ik ook niet zelf. :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:47

Misschien kun je thuis (met YouTube?) sporten? Eventueel met dumbells, die zijn niet zo heel duur gelukkig. Dan heb je maar een halfuurtje of een uurtje per dag nodig. Ik werk 40-50 uur per week, doe daarnaast een studie en woon niet thuis dus ik heb ook geen zeeën van tijd maar ik ga vaak meteen uit mijn werk door naar de sportschool.

Hm, als je het lastig vindt een balans te vinden is het misschien wel handig om in elk geval een tijdje te tellen. Imo zijn er namelijk geen dingen die je niet mag of kan eten als je wil afvallen, zolang het binnen je calorieën past. Je krijgt er heel veel inzicht door. Ik eet ook niks kant en klaar, voer gewoon alles apart in. Dat is in het begin wel even lastig, maar na een tijdje kun je het makkelijker inschatten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:53

Ik heb gelukkig een hele fijne sportschool dus ga daar graag heen. Krijg daar ook begeleiding in wat ik moet doen (en ook oa groepslessen etc.) waardoor ik gemotiveerder blijf.
Respect hoor dat je het zo voor elkaar krijgt! Pfoe! Geeft mij iig de motivatie dat ik het ook moet kunnen.

Ja ik kan het misschien inderdaad wel weer het beste wel gaan doen... Iig met de rest van mijn dag, qua avondeten moet ik dan maar een gokje maken maar als de rest van de dag goed gaat zal dat wel niet zo nauw komen. Echter heb ik ook geeen idee hoeveel kcal ik verbrand met sporten, dat is helaas wel jammer.

Maar ook bijv. vanochtend, zelfgemaakt brood gegeten gemaakt door m'n moeder... Ja geen idee wat ik daarvoor moet invoeren. :=

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 00:02

Ah oké, dat is mooi. Ik ga ook liever naar de sportschool want ik doe vooral krachttraining maar als ik een keer geen tijd heb en toch iets wil doen, gebruik ik wel eens fitnessblender op YouTube :j

De calorieën die je verbrandt met sporten zou ik sowieso min of meer negeren, dat is namelijk veel minder nauwkeurig te meten dan de calorieën die je binnenkrijgt. Ik zou eerder naar je gemiddelde activiteitsniveau kijken, volgens mij staat er in de OP iets :j

Hmm ja dat blijft lastig. Je zou het eventueel gewoon kunnen invoeren als een vergelijkbaar brood dat je op MFP kunt vinden, dan heb je in elk geval een idee. Hetzelfde kun je ook met je avondeten doen - ook als je geen precieze hoeveelheden weet, kun je wel een schatting maken als je de ingrediënten weet. Het is niet ideaal maar ook als het niet 100% nauwkeurig is leer je er veel van :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 00:11

Ik doe ook vooral krachttraining, vind ik erg fijn. :) Al wil ik gaan proberen om 1x per week cardio te doen en 2x per week krachttraining. Ik doe meestal mee aan bootcamp of boksfitness, is een fijne afwisseling qua sport maar idd moeilijk te meten qua kcal. Ga ik dat er gewoon naast laten! Het fietsen naar school tel ik meestal wel mee :j

Dan ga ik eens proberen om het te schatten! Smoothies kan ik iig makkelijk(er) invoeren, heb zelfs een boekje met recepten en daarbij de kcal, en de rest ook :)

Het liefste zou ik iemand hebben die al mn eet- en sportschema's maakt, vind sporten en gezond eten zo heerlijk, voel me dr echr zo veel beter door! Maar die constante onwetendheid en mede daardoor geen progressie zien maakt het soms wel zo dat de motovatie ver te zoeken is... :')

Bedankt iig voor de tips! Ga ik zeker mee beginnen

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:26

Ik heb eventjes een tijdje niks van mij laten horen. Ontzettend druk gehad met werk, krijgen van een nieuwe baan waar ik binnenkort begin.

Qua eten is het de laatste tijd niet zo goed gegaan. Veel uiteten geweest, feestjes, bbq, lunches dus ik was een kilo aangekomen. Nu weer druk bezig om die er af te krijgen!
Alleen ik heb sinds een week echt ontzettend last van mijn lies, wat het sporten moeilijk maakt. Het wordt steeds erger, ik kan zelfs snachts niet meer normaal omdraaien in bed. Dus ik denk toch maar even de fysio bellen.

Ik moet nu ook extra veel werken ivm de vakantie periode (ik werk normaal maar 22 uur) en ik haal op een werkdag makkelijk 10.000 stappen, dus dat helpt ook niet echt mee in mijn herstel :')

Lijstje voor vandaag, nog niet helemaal super

O: 100 gr skyr (voor het sporten)
T: 1 wasa cracker vezelrijk met filet americain (na het sporten)
L: Restje van de noedels van gisteren
T: 40 gram cashewnoten
A: Iglo roebaksensatie indiaase curry

Ik moet vandaag ook werken van half 1 tot 6 zonder pauze, dus vandaar mijn lunch :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:45

Gefeliciteerd met je nieuwe baan, Annikoe!

Mijn lijstje vandaag:

O: 600 ml smoothie (spinazie, halve avocado, een banaantje, kokoswater)
L: Groene caesarsalade van AH
T: 600 ml smoothie (spinazie, halve avocado, een banaantje, kokoswater)
A: Groene curry (sperziebonen, pangasiusfilet, grote garnalen, kokosmelk, currypasta) met bloemkool- of brocoolirijst (ben super benieuwd hoe dat smaakt)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:40

Vervelend van je lies Annikoe! Idd maar even naar laten kijken.

Mn lijstje van vandaag (beetje bijzondere lunch, moest op :+ )
O: magere eiwitrijke kwark met weetabix
T: paar likken van een waterijsje :+
L: 2 kleine gegrilde kipfilets
T: cherrytomaatjes, 1koekje met van dat witte spul ertussen
A: slavink, snijbonen en gekookte aardappelen
T: bakje optimel yoghurt
B: 11000 stappen tot nu toe, zo nog wandelingetje denk ik

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:58

Ah pijn in je lies is ook zo vervelend.. heb die spier ooit gescheurd (iets met met je been achter een boom blijven hangen terwijl je er in galop langs ging :') ) Zou er idd even naar laten kijken!

Mijn lijstje van vandaag;
L: 1 gekookt ei, 1 bio waldkorn cracker, 1 snee mehrkorn brood, 20gr zongedroogde tomaat hummus, 38gr kipfilet met olijf
T: Smoothie van 1 banaan, 125gr blauwe bessen, 50gr spinazie en 1 scoop vegan protein
T: 1 snee mehrkorn & 76gr kalkoenborstfilet
A: lasagne

B: 10.000 stappen tot nu toe, 40min krachttraining, en strakjes nog een uurtje yoga op t strand :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:20

Annikoe, hopen dat je lies snel verbeterd is! :)

Nadine, hoe smaakt die smoothie? Spinazie erg overheersend of valt dat mee?

O: Een klein yoghurtje met een banaan en een handjevol verse frambozen
L: 2 spelt boterhammen, 1 met kaas en 1 met couburgerham
T: Zelfgemaakte snackreep
A: Een kleine salade en een taco

Tussendoortje had ik iets te snel genomen achter m'n lunch, maar was in de veronderstelling naar de stad te gaan en dus te fietsen. Helaas ging dat niet door. Vanochtend wel 1,5 uur gesport waarvan 1 uur krachttraining. Die ga ik voelen. :+

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:45

Nee spinazie proef je niet :))

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:07

Mijn lijstje voor vandaag, was in de sauna:
O: breaker banaan, klein boterhammetje met jonge kaas
L: zuurdesem brood met kalfsmuis, truffelmayo, ansjovis, kappertjes en gedroogde tomaat (was echt super!)
T: vier maiswafels, 2 plakjes ham, roomboterkoekje
A: kip-spinazie-feta gehaktballetjes, courgette noodles en pijnboompitjes
T: twee marshmallows

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:16

Maanlicht schreef:
L: zuurdesem brood met kalfsmuis, truffelmayo, ansjovis, kappertjes en gedroogde tomaat (was echt super!)

Oeeh, heb je een recept voor jouw avondeten? Of was dat nog in de sauna? Klinkt superlekker!

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:43

Gisteren eerst een half uur TRX les gehad, die was pittig. Vervolgens naar de winkel op en neer gelopen met mijn vriend en onze zoontjes in de buggy's, zo'n 13 km. Vandaag dus vet veel spierpijn haha. :')

Even een vraagje, ik merk de laatste tijd dat ik last van mijn maag krijg van brood. Niet zo zeer iets specifieks, maar als ik bijvoorbeeld gewone boterhammen (meergranen, tarwe, volkoren, maakt niet uit) heb gegeten of harde broodjes of zo, heb ik meteen spijt. Wat vinden jullie fijne broodvervangers voor tussen de middag? s'Ochtends eet ik namelijk gewoon Griekse Yoghurt. Oh ja, vandaag maar de 2% vet aangeschaft in plaats van de 10%.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:04

Annikoe schreef:
Maanlicht schreef:

Oeeh, heb je een recept voor jouw avondeten? Of was dat nog in de sauna? Klinkt superlekker!

Nee, zelfgemaakt! Was echt super lekker! :D :D

http://www.howsweeteats.com/2016/06/zuc ... meatballs/

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:42

Vallen jullie af met behulp van een dietist, of doen jullie het op eigen houtje?

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:07

Johanna, ik ben gek op rijstwafels. Hou qel van die crunch. Met beetje boter, zout en kaas. Of met bieslookroomkaas en rauweham, of jam. Kan die dingen de hele dag wel eten.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 23:09

xXxXsasxXxX schreef:
Vallen jullie af met behulp van een dietist, of doen jullie het op eigen houtje?

Ik heb hulp ingeschakeld van een voedingsdeskundige waar ik 1 keer in de maand/1,5 maand een uur mee klets over voeding enzovoort. Niet echt een diëtist maar wel een steuntje in de rug.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:34

Ik meld me ook weer :D
Werk zelf in de sportschool en heb zovaak mensen tegen over me zitten waar ik dan tegen zeg :
'' Het welbekende Jo-Jo effect zeker''

Nou... ik hoor er zelf ook bij!
Ik voel me weer helemaal niet lekker in mijn vel. Voel me dik, niet mooi en wil me dus weer goed voelen.

Dus .. Ik ga weer beginnen :D
MFP openen, en let's start!
Eigenlijk écht zo geen zin in maar dit is ook niks :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:47

Hoihoi! :) Mag ik me hier ook melden?

Ik ben al best wel dun, maar toch heb ik overal van die vetjes die ik graag weg wil hebben. Met name over mijn schouders en armen en mijn buik ben ik niet tevreden, dus dat ga ik maar eens aanpakken. :j

Wat ik op een dag ongeveer eet:

Ontbijt: groene smoothie met havermout of twee eitjes

Tussendoor: handje nootjes of fruit, maar vaak "cheat" ik ook wel even

Lunch: salade met iets van vis of yoghurt met special K en honing

Tussendoor: geroosterde kikkererwten uit de oven, groentechips of iets anders lekkers maar gezonds.

Avond: wat er is (ik woon nog thuis, heb er dus nog niet veel over te zeggen). Als er rijst bij zit probeer ik die tegenwoordig te vermijden. Pasta kan ik niet tegenop. :+

Ook probeer ik naast mijn gewone dagelijkse activiteiten (fietsen en paardrijden enzo) twee keer een workout van 30 minuten te doen. :)

Wat vinden jullie ervan? Hebben jullie tips?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:50

xXxXsasxXxX schreef:

Ik doe het op eigen houtje (en met behulp van dit topic en andere vriendinnen) :j

Welkom allebei! :D

Resistance, ik ben absoluut geen expert of dietist, maar wat ik zie aan je lijstje is dat je een eetpatroon hebt dat gezond is, maar waarvan de producten (afhankelijk van de grootte van de porties) best veel kcal kunnen bevatten. Want een handje noten kan soms al 200 kcal zijn. (eet bijv 10 pecannoten) En geroosterde kikkererwten al 300. Want verder ziet het er goed uit!

Voorbeelden
Afbeelding

Afbeelding

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:55

Interessant artikel!

Mijn lijstje van gisteren. Ik heb nogal last van jetlag waardoor ik pas laat wakker ben. Ook ben ik 's nachts ontzettend misselijk en heb ontzettend hoofdpijn waardoor ik niet kan slapen. Erg vervelend!
L: drie boterhammen met gebraden gehakt, nutella en hagelslag en een kop thee.
T: een glas water en een nectarine.
A: een grote schep boontjes, een halve aardappel en een kleine schnitzel.
B: 15 minuten oefeningen voor rug (men, na 3 weken niet was dit vreselijk :') ), 60 minuten groepsles paardrijden.

Trouwens ook nog even een foto van hoe ik er nu uit zie (voor de motivatie), ik wil echt dat buikje en mijn stevige bovenbenen weghebben.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:57

Welke stevige bovenbenen lieverd? Je ziet er fantastisch uit!