Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:41

Zijn dat die winegums met dat vloeibare erin? Die zijn heel fijn. De decathlon had die ook, maar de laatste keer niet toen ik er was.

Oh nee ik zie je plaatje, zien er iets anders uit.

Mijn zusje neemt op lange duurlopen rozijnen mee. Dat wil ik ook nog eens proberen.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 21-01-18 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:42

Heb net m’n post aangepast :)). Ze waren niet vloeibaar aan de binnenkant volgens mij.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:43

Plien91 schreef:
Heb net m’n post aangepast :)). Ze waren niet vloeibaar aan de binnenkant volgens mij.

Ik zag het :P

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:42

hwn schreef:
Wat fijn, Supervixen, dat je in zo'n omgeving kan hardlopen! Hier is het gewoon op de openbare weg, al is het ook wel een mooie omgeving, al sta ik er niet vaak meer bij stil omdat ik hier al zo lang woon.

Deze morgen me nog es aan hardlopen gewaagd, en nu... bleef mijn hartslag te lang te laag: hele tijd aan hartslag 120 aan 11 à 12 km/u. Is later wel gestegen naar 145. Fysio had me voorgesteld dat ik eens zijn hartslagmeter zou lenen, lijkt me niet slecht, want totaal onlogisch dat ik aan 8,5 km/u hartslag 170 haal, en deze zakt als ik sneller ga. Hoewel, ben al altijd nogal tegendraads geweest. :)

Ik voel het wel in mijn benen dat mijn spieren niet zo goed meewillen, maar durf momenteel geen magnesium nemen doordat ik wat maag-darmklachten heb de laatste tijd.

Misschien is de batterij van de band bijna leeg of maakt slecht contact. Kan een verklaring zin voor vele meetfouten En met nu die lage hartslag tijdens het lopen moet je het waarschijnlijk zoeken in meetfouten.
Heel eenvoudig te controleren overigens. De volgende keer als die abnormaal laag of hoog lijkt even je pols controleren door simpelweg even te tellen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:48

Ik neem met trainingen tot een 20km meestal niets mee. Glycogeen voorraad in het lichaam is dan voldoende. Bij warm weer wel drinken. Loop ik langer dan haal ik de noodzakelijke koolhydraten uit sportdrank Isostar endurance is een mix van snelle en trage suikers waardoor er in een isotone oplossing meer koolhydraten zitten dan de gebruikelijke sportdranken en voldoende om mijn motortje te laten draaien.
Honger tijdens het lopen heb ik eigenlijk nooit. Bij ultra's ben ik dat honger gevoel wel voor door ook vaste voeding te nemen in de vorm van mini marsjes, dadels, energie repen maar soms ook gewoon een boterham met kaas (want heerlijk hartig)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:50

Weer een goed trainingsweekje achter de rug. Gisteren een duurloop van 30km door de bossen, vandaag een korte training van 13,5km met korte versnellingen. maar daarmee kom ik deze week al weer op 92,5km. Langzaam aan begin ik weer op het oude trainingsniveau terug te komen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:57

Toen de batterij van mijn HRM bijna op was kreeg ik ook erg rare nummertjes te zien ja :j nieuw batterijtje er in en weer zo goed als nieuw!

Hier ‘t weekend niet gelopen, maar twee dagen in de sneeuw gespeeld :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 21:21

Hoi meiden, een hele tijd flink hardgelopen maar nu vanaf oktober al niets gedaan en wordt tijd dat ik het weer ga opbouwen. Mag ik hier weer mee kletsen?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:45

SteffiiY schreef:
Hoi meiden, een hele tijd flink hardgelopen maar nu vanaf oktober al niets gedaan en wordt tijd dat ik het weer ga opbouwen. Mag ik hier weer mee kletsen?

Gezellig! Nog een opbouwer hier *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:52

Tuurlijk SteffiiY, gezellig.

Plakken die marsjes niet heel erg in je mond greetje?

Tijdens het lopen heb ik ook geen trek, maar ik merk dat ik minder last van mijn darmen krijg als ik iets eet onderweg.
Tijdens de spartan race had ik wel honger, maar dat is een obstacle run, misschien is dat anders.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:42

Supervixen schreef:
Plakken die marsjes niet heel erg in je mond greetje?

Nee, maar je krijgt er wel dorst van dus ik spoel het ook gelijk weer weg met sportdrank die ik bij me heb. Dadels is altijd wel even flink kauwen. Een boterham meer voor een wandelpauze.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:06

Piekosjj schreef:
Toen de batterij van mijn HRM bijna op was kreeg ik ook erg rare nummertjes te zien ja :j nieuw batterijtje er in en weer zo goed als nieuw!

Is met hartslagmeting op de pols, laadt op aan de computer, was nu pas volledig opgeladen. Heb hem vandaag overdag om gehouden en hartslag paar keer ingeschakeld, en leek me allemaal normaal. Misschien heb ik gewoon een gek hart. :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:23

Oh dan gaat dat niet op nee :+

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 08:56

Oh maar juist van polsmeting hoor ik van diverse merken heel veel verhalen van dat ze echt heel onbetrouwbaar zijn.
Maar waarom check je niet gewoon door een paar keer je pols te tellen om te kijken of de waardes kloppen?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:01

Supervixen wat mooi! Dat is wel echt genieten!
Ik heb direct na het lopen geen trek maar na half uurtje wel.

Hwn wat apart met je hartslag. Zou inderdaad eens een ander proberen, en als het kan dan eigenlijk tegelijk om te meten of er verschil is.

Plien mooie afstand gelopen! Ik had gisterenochtend ook echt veel gladheid onderweg.

Roos mijn doel is de Rotterdam marathon uitlopen en dan hoop ik heel erg binnen de 4 uur.

Greetje wat een weekomvang al weer! Echt fijn voor je dat het weer zo lekker gaat.

Steffi welkom terug :D

Gisteren heb ik mijn afstandsrecord verbroken; 25,3km gelopen :D Ik vond het ver maar wel te doen. Hoe ik nog 17km verder moet weet ik alleen niet …. %) Gelletje genomen onderweg en 2x wat gedronken. Gemiddelde van 5.35 per km, mooi tempo voor mij. Mijn zus liep mee maar is na 16km apart verder gegaan omdat het tempo voor haar te laag was.
Daarna nog 2 paarden gereden en 30 balen hooi gesjouwd, vandaag een rustdag haha.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:59

Heerlijk zo'n loop supervixen, mooie foto ook! :)

Plien, klinkt goed! Ik voel me ook altijd heerlijk voldaan na een lange duurloop, maar idd ook hongerig. Af en toe gebeurt het me dat ik terugkom van het hardlopen en bijna niks wegkrijg, maar meestal heb ik juist ontzettende honger. Plan mijn duurlopen & eten ook vaak zo dat ik als ik terugkom een van mijn hoofdmaaltijden kan eten, en een hoop drinken natuurlijk.

Ik neem tijdens het lopen eigenlijk nooit gelletjes in, houd daar niet zo van. Neem soms wel een stuk fruit mee op een duurloop maar dat is toch onhandig meenemen (want het moet niet te squishy worden onderweg), het eten zelf gaat dan wel weer prima.

Roos: Mijn doel is over twee weken (4 februari) de asselronde lopen in Apeldoorn (25km), wil hem in zo'n 2,5 uur lopen. Merk dat ik na mijn periode in Zuid-Afrika nog steeds wel duurvermogen heb maar dat ik wel wat langzamer ben geworden... Binnenkort ga ik weer naar de atletiek en dan zal ik weer wat meer op snelheid gaan trainen. Vind dat nooit zo leuk om te doen en als ik alleen loop vind ik het teveel moeite, maar met de groep heb ik meer motivatie om dan door te zetten.

Fijn dat je weer lekker gaat Greetje! Lijkt me wel heel gek om 'tijdens' het hardlopen een boterham met kaas te eten, wel lekker!

Apart met je hartslag hwn, ik heb geen verstand van die meters, maar een keer checken is sowieso wel een goed idee.

Lekker bezig Daan! Lijkt me idd pittig met een marathon dat je dan nog zo'n stuk verder moet. Zal mentaal wel heel zwaar zijn... Maargoed je hebt nog wel even voordat je daadwerkelijk 'moet'. En als je na zo'n lange duurloop nog vanalles kan (paardrijden en hooi sjouwen), kan je ook nog wel een stuk doorlopen :D

Ik moest van mezelf even hardlooprust nemen dit weekend en dat was maar goed ook, voelde duidelijk dat mijn lichaam moe was. Maargoed dan loop ik niet hard maar ben ik wel zaterdag druk op stal en nog een flink eind fietsen zaterdag en zondag, dan word ik met de kou al snel wat moe. Komende week ga ik denk ik even wat meer eten.

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:21

Jeetje, wat lopen jullie al lange afstanden en wat een enorme doelen! Daar kan ik alleen maar van dromen! :P

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:20

Komt vanzelf Roos, iedereen is ooit begonnen :) Ik had het vroeger ook nooit voor mogelijk gehouden dat ik dat soort afstanden zou kunnen lopen en nu vind ik het heerlijk

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 17:09

Ik droom daar ook van.. Zeg maar gerust jaloers :+

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:43

Dat komt inderdaad vanzelf. Ik vond 10km eerst echt héél ver en nu is dat een soort van korte training. Ik weet nog wel hoe trots ik was toen ik voor het eerst 10km had gelopen :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:02

Zoals de rest ook zegt - komt vanzelf! Ik ben zelf ontzettend lang op de 10K blijven hangen, ik 'durfde' niet verder om een of andere reden. Na een jaar een beetje aan lopen modderen, heb ik mezelf een schop onder m'n kont gegeven en in een zomer naar de 20k toegelopen. Daarna helaas het hardlopen wat verwaarloosd :+ Maar nu weer lekker op weg. Vandaag 10km door een dikke laag sneeuw geploeterd, is weer eens wat anders dan door een nat & modderig bos te rennen!

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:28

Lekker hoor. Voor mijn longembolie-ervaring liep ik ook wel 10 km, maar net wat Piekosjj zegt, daar bleef het dan ook bij. Nu kan ik alleen maar hopen dat ik straks weer 10 km kan gaan lopen. Ik vind het nu al heel wat als het me lukt om 2 min hard te lopen! :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:25

Ik heb net gelopen. Warm zeg! Lekker met korte mouwen, terwijl ik zondag nog met een thermoshirt en jasje liep. Op het programma stond 6km,maar heb er 7.6km van gemaakt.
Ging niet super. Onder mijn leerlingen op het werk heerst van alles en ik heb sinds gisteren ook wat last van mijn buik.
Nu twee dagen rust en dan zaterdag de safari trailrun lopen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:40

Ik heb vanmorgen ook gelopen en het was inderdaad warm! Had een shirt aan en arm sleeves maar die gingen al snel naar beneden. Met een ommetje naar de atletiekbaan gelopen en daar 10x 200m tempo gedaan met 100m rust. Totaal 10km gelopen dus prima training gedaan :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:50

Nu word ik jaloers :+ Hier is het ook 'warm', maar helaas nog wel long sleeve + jasjes weer. Heel misschien kan ik zonder muts naar buiten :))