Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:56

Mandy_89 schreef:
Ja erg jammer dat hij er zo negatief over is, hij is wat dat betreft behoorlijk veranderd.
In het begin ging hij zelfs wel eens mee, op de fiets met een buitenrit. Of mee op de menwagen.

Totdat ik toen mijn paard verkocht heb, omdat het zomerexceem niet meer te houden was hier in de omgeving. En daarna met een ander paard een ongeluk heb gehad. En toen heb ik 3 jaar geen eigen paard gehad, toen ik na 3 jaar dus weer een paard weer kocht, wou hij er ineens niets meer van weten.
En is er alleen maar negatief over.

Heel erg jammer

Wat ontzettend jammer zeg. Mijn vriend kan soms ook wel belachelijke opmerkingen geven en dat is volgens hem een 'grapje'. Nou ik kan er niet om lachen en soms doet het gewoon zeer, maar dan zeg ik dat die graf crossmotor ook stinkt en in de fik mag vliegen. :')

Zonet zag ik een oud klasgenootje van mij die zwanger is. Allemachtig ze lijkt wel een tuimelaar. Ik geloof dat zij straks heel blij is als de baby eruit. Wat een toeter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 23:41

@ Mandy :(:) Herkenbaar, de mijne heeft ook niks met paarden. Wij zijn 6 jaar samen, beide 33 dus ook niet zo heel veel tijd meer. En ik heb in jouw schoenen gestaan. Vreselijk rotgevoel, het idee dat je je maatje moet afgeven voor iets waar je niet achter staat. Jij geeft aan dat je met een kind niet meer naar je paard kan, waarop je partner dan zegt "dan verkoop je'm toch? kan je nadien op de manège nog gaan lessen als je weer wil rijden... en er zijn nog andere hobby's die je kan doen hoor." Horen praten alsof het een paar schoenen is dat je weggooit en later maar even nieuwe koopt ofzo.

Wij zijn er gelukkig wel uit gekomen. Dus het kan. Het zal er alleen van afhangen hoe sterk die kinderwens is, en welke mogelijkheden er zijn waar jullie het samen in eens kunnen worden.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 06:47

Jennyj01 schreef:
Als single is reizen ook extra duur. Je betaald bijna voor twee personen terwijl je alleen reist.

pff breek me de bek er niet van open. Ik ben happy single maar als ik op vakantie ga (altijd naar een park) wordt ik zo op de kosten gejaagd. Bijvoorbeeld ik kan een hotel kamer nemen bij een bekend merk park. Echter zit er geen keuken in dus ik moet voor al mijn eten op het park eten. Even berekend dat is zeker 70 euro per dag extra en dan hou ik het nog rustig en alles het goedkoopst....

Dan kan ik voor een huisje kiezen, maar 2 persoonhuisjes zijn bijna even duur als 4 persoons. Dus dan wil ik een 4 persoons huisje. (er gaat waarschijnlijk last minute nog iemand mee, en iets met dat ik super veel ruimte om mij heen wil, kan echt niet tegen kleine huisjes)

Maar ontopic, het was weer raak gisteren. Lekker uit eten met een vriendin en haar netjes opgevoede zoontje. Eerst half uur niks aan het hand. Kereltje zit lekker te spelen in de speelhoek. Komt er een hele familie aangelopen (oke 5 volwassen, 10 kinderen) en deze kinderen beginnen gelijk met rennen, gillen, drammen en nemen de hele speelhoek over. Nu is dat zoontjes van mijn vriendin redelijk goed gebekt dus kwam hij in het begin nog lekker mee. Maar op een gegeven moment kwam hij weer bij ons zitten van "ik ben moe" even door gevraagd. Mocht hij van de oudere kinderen (4 jaar ouder geschat) niet meer op het speeltoestel. Natuurlijk boos geworden. En zeggen die ouders vervolgens; tja dat mogen ze van ons betreft zeggen want we hebben deze hoek afgehuurd...

Ehm nee, je hebt de tafel naast de speelhoek gereserveerd, niet de speelhoek zelf. Uiteindelijk manager erbij. Wij hebben al met al ons eten gratis gekregen en die familie is vriendelijk uitgelegd dat de reservering alleen voor de tafel betreft en niet voor de speelhoek en dat dit ook niet mogelijk is (tenzij je het hele restaurant afhuurt)

Ik ben weer even genezen....

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 07:16

Dat laatste is gewoon de mentaliteit van veel mensen tegenwoordig: mijn, mijn....
Heeft niet specifiek met kinderen te maken.
Maar snap je irritatie heel goed.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 07:30

Heel vreemd misschien, maar waarom ga je überhaupt naar een restaurant met een speelhoek? Volgens mij zijn dat twee dingen die (op pannenkoekenhuizen en vreetschuren na) gewoon niet zo goed bij elkaar passen.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 07:45

oomens schreef:
Heel vreemd misschien, maar waarom ga je überhaupt naar een restaurant met een speelhoek? Volgens mij zijn dat twee dingen die (op pannenkoekenhuizen en vreetschuren na) gewoon niet zo goed bij elkaar passen.

Omdat ze uit was met een vriendin met ook een kind (wat in eerste instantie rustig aan het spelen was)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 07:49

Anoniem schreef:
Dat laatste is gewoon de mentaliteit van veel mensen tegenwoordig: mijn, mijn....
Heeft niet specifiek met kinderen te maken.
Maar snap je irritatie heel goed.

Dat is inderdaad weer een voorbeeld waar de kinderen niet zozeer de aso's zijn maar eigenlijk de volwassenen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 07:57

En de kinderen dat wel leren en overnemen

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:01

Tjee, van aso ouders gesproken. Ieder weldenkend mens weet toch dat je enkel een tafel reserveerd en niet een hele hoek. goh, mooi voorbeeld zo voor hun kinderen.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:07

Ja, die kinderen doen gewoon wat ze gehoord hebben (we hebben die hoek afgehuurd lekker voor jullie om te spelen) maar die ouders >;) je vraagt je af in wat voor soort volwassen die kinderen opgroeien...
En dan een heel drama van maken. Terwijl wij in eerste instantie alleen maar wilde vragen of ze tegen hun kinderen konden vragen/zeggen/eisen/vertellen dat ons kereltjes er ook mag spelen (ons in vorm van zij en mij, niet ons in een relatie)

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:35

Ongelofelijk zeg. Wat een mentaliteit van die ouders.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:43

Geweldig mooi aanbod van het restaurant om jullie het eten gratis te geven, maar ik hoop wél dat ze die andere mensen ervoor hebben laten betalen }:) ~~}>

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:07

Ibbel schreef:
Geweldig mooi aanbod van het restaurant om jullie het eten gratis te geven, maar ik hoop wél dat ze die andere mensen ervoor hebben laten betalen }:) ~~}>

Ik heb geen speelhoek in mijn restaurant, en die gaat er niet komen ook. :+
Maar ik zou het vreselijk vinden als ík voor de lieve vrede een tafel gratis moet laten eten (kost míj geld) wegens bet aso gedrag van een ander. Ik zou dat denk ik niet eens doen. :n
Zeker niet omdat je die bon dus niet zomaar op de rekening van de aso kan en mag schrijven.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:11

Vind het ook erg coulant van het restaurant, die ouders er op aanspreken en anders verzoeken weg te gaan was imo beter geweest. Dan leren ze er nog wat van.

Wie ergert zich ook steeds weer als een geboorte van een baby 'een wonder' wordt genoemd?
Ik heb steeds de neiging erbij te typen (bijv. op facebook) dat het gewoon de natuur is.
Een wonder is iets onverklaarbaars, iets waar de wetenschap nog geen rationele verklaring voor heeft gevonden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:23

laetitia schreef:
Vind het ook erg coulant van het restaurant, die ouders er op aanspreken en anders verzoeken weg te gaan was imo beter geweest. Dan leren ze er nog wat van.

Wie ergert zich ook steeds weer als een geboorte van een baby 'een wonder' wordt genoemd?
Ik heb steeds de neiging erbij te typen (bijv. op facebook) dat het gewoon de natuur is.
Een wonder is iets onverklaarbaars, iets waar de wetenschap nog geen rationele verklaring voor heeft gevonden.

Nou ja, het is wel zo dat de wetenschap nog steeds niet precies weet wat er nou precies voor zorgt dat een bevruchte eicel zich op een bepaalde manier ontwikkelt.
Ik snap je ergernis en ben het er volledig me eens, dat wel :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:30

Mijn zus kwam net met een verhaal.. Een vrouw was zwanger van haar 4e kind.. ze had er al 3 en alle 3 waren het zware bevallingen geweest en de laatste keer had de moeder zelfs zoveel bloed verloren dat het kantje boord was geweest. Maar het gezin voelde nog niet compleet dus moest er nog een 4e uitgebroed worden maar dat zou dan in het ziekenhuis gaan gebeuren met alle toeters en bellen paraat. Dan denk ik: je hebt er al 3, ga je dan echt je leven nog een keer riskeren omdat er dan echt echt echt per se een 4e moet komen??? :? :?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:38

Bij een vriendin van mij thuis waren ze niet zo van de voorbehoedsmiddelen (ahem). Toen ze 10 was (zij is de oudste) moest ze halsoverkop naar het ziekenhuis komen uit school omdat haar moeder aan het bevallen was maar het ging niet goed, die moeder heeft het ternauwernood overleefd. Mijn vriendin heeft de eerste 5-6 jaar van het leven van haar broertje een wrok tegen hem gekoesterd omdat het zijn schuld was (niet echt natuurlijk maar zo voel je dat als kind wel)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:40

Captain schreef:
Mijn zus kwam net met een verhaal.. Een vrouw was zwanger van haar 4e kind.. ze had er al 3 en alle 3 waren het zware bevallingen geweest en de laatste keer had de moeder zelfs zoveel bloed verloren dat het kantje boord was geweest. Maar het gezin voelde nog niet compleet dus moest er nog een 4e uitgebroed worden maar dat zou dan in het ziekenhuis gaan gebeuren met alle toeters en bellen paraat. Dan denk ik: je hebt er al 3, ga je dan echt je leven nog een keer riskeren omdat er dan echt echt echt per se een 4e moet komen??? :? :?

Uhm...ja. Voor een kinderwens maakt het uiteindelijk niks uit (gevoelsmatig en hormonaal enzo) of je er al drie hebt.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:44

laetitia schreef:

Oh ik heb wel zo'n gruwelijke hekel aan die zoetsappige gedichtjes rn verhaaltjes op geboortekaartjes. Van die hele lappen tekst over hoe beeb na 9 maanden mama gepest heeft en nu lekker tegen papa mag aanschoppen. Asjeblief zeg :r

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:04

Ik ga aan de ene kant stuk om dit topic maar man man man.. de verdraagzaamheid is ver te zoeken zeg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:09

Ik vind t heerlijk, even ongenegeerd zeiken.

Maar idd een wonder... blegh.
Je plant t toch? Of was t er opeens...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:18

Kimbers schreef:
Ik ga aan de ene kant stuk om dit topic maar man man man.. de verdraagzaamheid is ver te zoeken zeg :')

Ik hoop dat je ook ziet dat dat niet voor iedereen geldt. Tolerantie beide kanten op is belangrijk.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:20

Die reactie snap ik even niet forumster.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:22

Nou als je ziet hoeveel delingen die cel moet door maken alvorens er sprake is van een kind dan is het wel een klein wonder dat het zo vaak gewoon goed gaat... Elke deling kan het nl. mis gaan... Dus IMO is een gezond kind wel gewoon een klein wonder...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:26

Alleen gebeurt dat wonder duizenden keren per dag, dus dat maakt het net even een wat minder speciaal wonder