Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:38

Hoi allemaal,

@horssi: Wat een slechte zaak van die winkel zeg! Ik snap dat je niet akkoord gaat, die man probeert gewoon de schuld bij jou neer te leggen. Schoenen zijn ook echt heel erg stuk!

@Daan: Leuk dat je gisteren gelopen hebt en zulke complimenten helemaal.

@Robijntjah: Lekker gelopen?

@Greetje: WoW wat een trainingen! Gaaf zeg dat je marathon gaat lopen! Morgen wordt het gelukkig wat minder warm. Van het weekend rond 23 graden, heerlijk!

Ik loop dan niet zo makkelijk, maar ik heb gisteren toch een 6 km hardloopwedstrijd volbracht in 36,09. Dik tevreden, onbekend parcours, warmte en veel goede lopers. Lekker mijn eigen ding gedaan.

Anoniem

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:39

Ja ging niet slecht voor de temperatuur. Ook een wat korter rondje gedaan.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:46

Daan_O schreef:
Greetje wauw ga je over 4 weken een marathon lopen? Super knap zeg!! Wat voor tijd wil je lopen?
Oh jeetje en nog een pacemaker ook. Respect hoor!

Het wordt inmiddels al weer mijn 21ste marathon/ultra. Heb dit keer geen tijdsdoel omdat ik deze marathon als rustige duurlooptraining ga lopen voor een 100km wedstrijd die ik vier weken later heb. En met al die hoogtemeters en midden in de zomer met mogelijk warm weer is dat al een uitdaging. Mijn beste marathon tijd is 3hr16 , die tijd red ik nu met pacemaker niet meer. Maar oktober 2015 nog wel een 3hr19 gelopen. Zat sinds ik die pacemaker had tegen die grens van 3hr20 aan te hikken die steeds maar niet lukte (twee keer 3hr23). Dus ik was wel blij dat het mij toch nog een keer gelukt is om binnen die 3hr20 te lopen. Meer zit er voor nu ook niet in. En vanaf oktober ben ik mij ook echt op de ultra's gaan richten. De marathon die ik daarna gelopen hebben waren enkel als rustige duurlooptraining met het oog op een andere wedstrijd. Net zoals ik ook de volgende marathon ga lopen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:36

Fabienne nette tijd hoor! Zeker met die warmte echt goed gedaan.

Greetje de 21e al :wow: :wow: :wow: Jemig hoe doe je dat, echt respect hoor! Goede tijd gelopen ook. Mijn vader heeft geloof ik4 marathons gelopen, snelste rond 2.50 (weet de exacte tijd niet meer), de rest net boven 3 uur dacht ik.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:10

Respect voor iedereen die met dit soort temperaturen loopt. Ik denk dat ik morgenochtend vroeg ga lopen in het bos. Hopelijk is het dan lekker.

Heb gisteren een nieuw shirtje en hardloopbroekje gescoord bij de Nike store in Norwich. :D

Greetje, wat moet ik me voorstellen bij het ultrarunnen? Loop je dan de hele tijd hard of wandel je stukken tussendoor? Is dat niet een enorme aanslag op je lichaam? En hoe train je naar zo'n afstand toe? (Behalve marathons meelopen als training.) Je moet dan lijkt me giga veel kilometers maken, is dat niet ontzettend saai? Of train je ook nog op andere manieren?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:14

Daan_O schreef:
Fabienne nette tijd hoor! Zeker met die warmte echt goed gedaan.

Greetje de 21e al :wow: :wow: :wow: Jemig hoe doe je dat, echt respect hoor! Goede tijd gelopen ook. Mijn vader heeft geloof ik4 marathons gelopen, snelste rond 2.50 (weet de exacte tijd niet meer), de rest net boven 3 uur dacht ik.

En heeft je vader deze tijden ook op 'latere' leeftijd ( vijftig plusser) gelopen?
Ja die drie uurs grens is voor mannen wel een dingetje. Voor vrouwen zou dat ook zijn ware het dat er niet zo heel veel in de buurt komen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:21

_Nelleke_ schreef:
Greetje, wat moet ik me voorstellen bij het ultrarunnen? Loop je dan de hele tijd hard of wandel je stukken tussendoor? Is dat niet een enorme aanslag op je lichaam? En hoe train je naar zo'n afstand toe? (Behalve marathons meelopen als training.) Je moet dan lijkt me giga veel kilometers maken, is dat niet ontzettend saai? Of train je ook nog op andere manieren?

Ultralopen zijn alle wedstrijden langer dan de marathonafstand. Of eigenlijk vanaf de 50km. Bij een gewone ultra loop ik in principe aan een stuk door, bij een ultra trail zitten net als bij een kortere trail bijna altijd wel wandelpauzes in omdat sommige beklimmingen niet rendabel zijn die op te rennen (gaat wandelen sneller) of door het parcours zelfs niet mogelijk (bv rivier oversteken) en je bij de bevoorradingspost je drankvoorraad weer bij moet vullen. Maar feitelijk ben je vrij te wandelen wanneer je wil zolang je maar binnen de limiettijden binnen bent.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:27

Nel succes alvast voor morgenochtend!

Greetje ik vind het echt bizar dat je zo veel kilometers aflegt! Is het lopen dan op een bepaald moment inderdaad niet saai?
Mijn vader was toen denk tussen 45-50, en die 3 uur was idd een dingetje ;)

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:30

He verdorie.. Had ik net even op een aantal gereageerd.. valt me internet uit.... weg reactie....

Poging 2 whaha

@ horsii wat een slechte zaak van die winkel zeg.. Ben benieuwd wat ze nog gaan zeggen

@daan_O jaaa zeker heb ik weer gelopen.. alleen niet zo als ik wou... Tijdens het wandelen niets aan de hand.. wanneer ik ging hardlopen schoot de verzuring er in en die trok niet weg.. als ik ging wandelen trok het rustig aan weg.. Was bij de les van evy met 3 keer 3 minuten hardlopen (en daarvoor 2 keer korter hardlopen) maar na de 2e keer 3 minuten had ik er zo last van dat ik dacht nu stop ik.. Dus rustig aan naar huis gewandeld.

@greetje63 jeetje wat een afstanden zeg!! super zeg!

Wat knap van de gene die met dit weer ook lekker aan het hardlopen gaan! Ik wil eigenlijk vanavond ook weer even, maar wacht mooi tot een uurtje of 9.. Hopen dat het dan iets afgekoeld is.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:35

Nee saai vind ik het zeker niet. Ik train heel gevarieerd en dat houd het leuk, ook de lange trainingen. Bij een marathon ben je druk bezig met je schema, drinken, (en afzien), dus nee ook niet saai. Bij ultra's geniet ik van de mooie omgeving en de interactie met de medelopers, zo ook bij trails. Ik heb een keer een zes uursloop gedaan waar je kleine (2,3km) saaie rondjes moest lopen. Voor mij was dat een mentale training omdat strakjes de 100km ook rondjes zijn.
Maar het bleek helemaal niet saai, ik kon het geleuter van de speaker zes uur lang volgen, kwam onderweg steeds hetzelfde publiek tegen, interactie met medelopers. En dan vliegen eigenlijk de zes uur voorbij. Oke de laatste twee uur duurde wat langer dan de eerste twee uur.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:06

Poe! Echt diep respect voor je Greetje, maar dat had ik al eens gezegd.

Ik ga mijn rondje hardlopen vandaag maar vervangen voor een rondje op de MTB straks. Heb een goed excuus dat ik vorige week een keer extra gelopen heb. Maar een keer het strand op, heb ik op mijn eigen mtb nog nooit gedaan, bang voor roest :+

Nelleke, nieuw outfit is altijd leuk!

Horsii, echt balen van je schoenen. Direct contact met asics opnemen misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 08:17

@Greetje: super knap zoveel km!

@Susanne: leuk dat je hardlopen afwisseld met mountainbiken! Ik wil het ook een keer proberen, maar wil niet gelijk een dure fiets aanschaffen.

Ik heb vanochtend al een rondje hardgelopen, 4km in 26 minuten. Ik hoop ooit 5 km in 30 min te kunnen lopen.

Gebruiken hier nog meer mensen de app Strava?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 08:54

Rustig hier!

Jemig Greetje, 6 uur lang hetzelfde rondje lopen… dat is idd mentale training! Maar zoals je het omschrijft klinkt het ook wel weer leuk en ik snap dat het een enorme uitdaging is. Maar ik zal het je niet na doen ;)

Susanne lekker een rondje biken! Is idd beter de doen met de warmte dan lopen.

Ik ging gisteravond met een vriendin mee aquafitten, dat was verassend leuk zeg!! Heerlijk ook met het warme weer in water sporten :D De les duurde een uurtje en is in een bad met water tot ongeveer borsthoogte, en met lekker harde muziek er bij :D
Het begon met rondjes joggen door het water als warming-up. Daarna wat beenspieroefeningen terwijl je ondertussen steeds op je plaatst blijft “joggen”. Na de beenspieren waren de armen aan de beurt, daar kregen we een soort gewichten voor (maar dan lichtgewicht) maar die oefeningen doe je onder water waardoor je behoorlijke tegendruk hebt. Vervolgens de buikspieren, door op je rug liggend in het water verschillende oefeningen te doen (dat was pittig!). Tot slot een cooling down door weer rondjes te joggen en nog wat rek- en strekoefeningen te doen.
Vond het echt leuk! Weer een sport er bij :+

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 08:56

Roxanne even over je bericht heen gelezen maar nette tijd, die 5km onder de 30 gaat je wel lukken!
Ik gebruik strava niet, maar schijnt wel een leuke app voor het lopen te zijn toch?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:46

Ik heb idd oa Strava :)

Leuk dat waterfitness Daan!
En nette tijd toch Roxanne!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:50

Roxannev schreef:
Gebruiken hier nog meer mensen de app Strava?

Ja ikke!

Voor mij zijn het warme weer en wat privézaken die mijn aandacht nodig hebben een mooie aanleiding om mijn knie wat meer broodnodige rust te geven. Volgende keer toch maar iets rustiger trainen... :=

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:01

Hoe kan ik jullie op Strava vinden?

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:36

ik gebruik runkeeper en mijn iwatch om mee hard te lopen ging gelijk even in de appstore kijken voor strava... alleen mijn internet heeft er geen zin in (wel op de computer niet op mijn telefoon

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:41

Leuk, kan je elkaar volgen met Strava? Misschien ook die gaan gebruiken dan. Is het ook een gratis app?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:59

Ja gratis app en je kunt elkaar volgen :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:07

Oh wat leuk Daan! Klinkt goed!

Susanne, lekker op de fiets! Ook leuk!

Nou mijn training ging tot 28 minuten super lekker. Alleen toen bedacht mijn hond dat het leuk was om tussen mijn benen door te glippen toen ik net een klein sprintje had ingezet. Gevolg: (niet open klikken als je niet tegen bloed kan)

Spoiler:
Afbeelding

Precies op het grind gevallen. M'n handen liggen ook open. Balen. Kon lekker naar huis strompelen want het brandde als een gek. Gelukkig stond er wel een waterfontijntje in de buurt in het bos dus kon het alvast een beetje afspoelen.

Gelukkig doet mijn kniegewricht geen pijn en hoop dat de wond een beetje snel heelt zodat ik overmorgen weer kan rennen.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:34

NELLEKE Auw das een lelijke val geweest! Beterschap ermee.

ROXANNEV Nette tijd en 5 km onder de 30 gaat je ook wel lukken.

SUSANNE Nog een lekker rondje gemaakt op de fiets?

GREETJE Pffffff wat een afstanden en tijden. Respect!

FABIENNE1 Je loopt misschien niet makkelijk maar je zet wel een nette tijd neer, mag je trots op zijn.

Hier nog niet weer gelopen sinds vorige week. Ben niet helemaal lekker en dan vind ik het niet fijn om te lopen, zeker nu het ook nog eens warm is. Ben verkouden en heb last van mijn keel. Daarbij is de jongste ook niet lekker en hebben we al een paar nare nachten gehad. Dus maar even een rustmomentje inlassen en hopen kunnen we volgende week de draad weer oppakken.

HORSII Even je bericht opgezocht. Wat balen zeg van je schoenen maar helemaal van de reactie van de winkel. Hoop dat ze een goede oplossing bedenken. Is dus 1 keer maar niet weer.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:47

Autsj Nelleke, ziet er pijnlijk uit. Hopen dat het snel hersteld.

Ik gebruik endomondo. Maar ken echt niemand die die app gebruikt :+ bevalt mij op zich wel prima.

Ik heb heerlijk gemountainbiked gisteren. Wel even afzien t laatste stuk tegen de wind in op het strand met opkomend tij (maar heel klein hard strookje) maar het voelde zo heerlijk om weer even op de fiers weg te zijn, moet ik toch vaker doen. Rondje van 20 km gemaakt.

Ik ga denk ik vanavond toch maar even lopen weer...

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:02

Auww Nel dat is balen! Hopelijk krijg je er verder geen last van.

Egnie vervelend dat je nog niet fit bent, beterschap.

Susanne leuk zeggen om over het strand te fietsen! Flinke ronde gemaakt.

Ik heb strava gedownload, ga ik morgen eens proberen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:34

Daan_O schreef:
Roxanne even over je bericht heen gelezen maar nette tijd, die 5km onder de 30 gaat je wel lukken!
Ik gebruik strava niet, maar schijnt wel een leuke app voor het lopen te zijn toch?

Ik hoop dat het gaat lukken! Ja ik vind het een leuke app, je kunt mensen volgen en "kudos" geven.
Ook zie je bijvoorbeeld als je een pr gelopen hebt.

Zucchero schreef:
Hoe kan ik jullie op Strava vinden?

Ik stuur je wel even een pb met mijn naam :o

Nelleke: auw ziet er niet zo fijn uit! Hopelijk geneest het snel.