[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:57

Verstandig :j Juist die eerste stapjes kun je beter rustig doen omdat in verhouding de stretch al snel vrij pittig is. Gaat vast goed komen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:59

Vast wel! Baalde even maar toen bedacht ik me inderdaad dat het wel letterlijk 100% is, dus ik laat ze thuis in zitten op deze maat en als ik ergens heen moet zonder stekels in mn oor :D haal ik ze eruit en doe ik even normale in. Ik haal anders ook wel van die nepperds, die zijn 1.2mm

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:59

Gewoon rustig aan inderdaad! En de maat tsja, dat is persoonafhankelijk denk ik, wat er bij je gezichtje en oren past. Ik heb nu 10 mm :)
Ga vrijdag mijn tragus eruit laten halen, hij is echt enorm aan het uitgroeien en ik krijg zelf het balletje echt niet los := Dan denk ik toch maar dat ik voor nog een navelpiercing ga, aan de onderkant.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:28

Jeeeej! Ik heb weer een navelpiercing :D *\o/*

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 17:11

Bizzybijtje schreef:
Ik heb net tapers in mijn oren gepropt, dat was op zich niet fijn. Ze zijn aan het uiteinde 1.6, maar zit nu halverwege ergens geloof ik :') Maar goed, op het gemak. Misschien later op de dag weer een stukje verder proberen.

Even je oor met vaseline insmeren werkt bij mij ook goed.
Ik zit nu op 6mm, wil ooit naar de 10mm maar voor nu vind ik 't goed zo.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:35

Vasaline zou ik niet doen, ik hoorde dat dat juist uitdroogt?
Ik heb na een half jaar eindelijk weer een kans gevonden om een piercing te laten zetten :') Ik ga alleen twee dagen daarvoor bloed doneren. Weet iemand of dat een beetje een goed plan is wat betreft helen, of maakt het niks uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:37

Volgens mij maakt dat niet uit. Andersom wel, als je eerst je piercing laat zetten en dan bloed doneert. Want dan mag het ivm risico op infecties.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:41

Klopt, zes maanden geloof ik. Daarom wilde ik ook daarna gaan, maar wel ruim voor mijn tentamens en ook zonder een vakantie in zicht. Dat bleek lastig := Ik wist alleen niet of het een probleem is als je lichaam nieuwe bloedcellen moet aanmaken maar tegelijkertijd ook een wond moet helen.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 22:05

Die zijn binnen een dag alweer helemaal opnieuw aangemaakt hoor! :D zo extreem veel halen ze niet weg gelukkig :+

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 22:10

Nee klopt, een halve liter is niet zoveel, maar mijn piercings helen altijd enorm lastig dus ik wilde het even zeker weten. Bedankt :D

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:48

oliebol.. Kijk net in de spiegel, voorkantje van m'n conch eraf.. Zit er 5 maanden in. Kan woensdag of donderdag pas naar de piercer :( eruit halen of zonder bolletje laten zitten? Wat zouden jullie doen? :o

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:08

Een pleister met de plakkant op de achterkant van je piercing doen (stuk afknippen dus) en hopen dat ie blijft zitten.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:14

Oh das un slim idee! :)* Thanxx :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:17

Graag gedaan. Succes. Hoop dat het blijft zitten. :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:43

marsyl schreef:
oliebol.. Kijk net in de spiegel, voorkantje van m'n conch eraf.. Zit er 5 maanden in. Kan woensdag of donderdag pas naar de piercer :( eruit halen of zonder bolletje laten zitten? Wat zouden jullie doen? :o

Gewoon laten zitten. Heb het zelf ook wel eens langere tijd zonder bolletje gehad en de conch bleef prima op z'n plek. Heb er overigens inmiddels een doodnormaal zweerknopje in gedaan, want werd gek van steeds een balletje uit m'n oor zien te pulleken. En het er weer opdraaien ging niet makkelijk zonder hulp van manlief.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:14

Ie blijft gelukkig ook redelijk zitten, heb een vochtbultje dus staafje blijft een beetje hangen tegen het bultje aan dus dat scheelt :o
Ga woensdag even naar de piercer denk ik.
Bedankt voor de snelle reacties :o :j

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 09:28

Ik had laatst hetzelfde met mijn daith. Ook opgelost met leukoplast :P
Ik had wel bolletjes maar kreeg die er never nooit op :n

Ik ontdekte vd week een vochtbult bij m'n daith en hij was ook vrij pijnlijk toen ik er aan zat. Ik las hier over tea tree olie dus naar de winkel gegaan en gehaald. En serieus, na 2 dgn gebruiken zie je hem al bijna niet meer :oo wat een topspel! Dus bedankt voor de tip :D

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 09:35

Daniella, fijn spul he die tea tree olie! Ik heb er ook zulk fijne resultaten mee.

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:52

Hoi allemaal,

Tijdje geleden dat ik van jullie advies heb gekregen. Zoals je adviseerde BiBiQ heb ik mn gaatje met rust gelaten en het is nu weken verder maar er komt met vlagen pus uit.. soms dagen heel rustig rond het gaatje (alsof het er al jaren zit) en dan ineens pijn en komt er pus uit en wordt mn oor rood.. (voorkant ziet er trouwens prima uit het is puur de achterkant) Het is nu 7 weken geleden.

Hebben jullie advies? tips? Ipv staafje een ringetje of tea tree olie?

edit: ik heb een piercing in mn oorlel, oftewel een tweede gaatje :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:28

Blij!!!

Afbeelding

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:46

alano schreef:
Hoi allemaal,

Tijdje geleden dat ik van jullie advies heb gekregen. Zoals je adviseerde BiBiQ heb ik mn gaatje met rust gelaten en het is nu weken verder maar er komt met vlagen pus uit.. soms dagen heel rustig rond het gaatje (alsof het er al jaren zit) en dan ineens pijn en komt er pus uit en wordt mn oor rood.. (voorkant ziet er trouwens prima uit het is puur de achterkant) Het is nu 7 weken geleden.

Zou geen ringetjes doen. Dan irriteert het nog meer doordat dat meer beweegt.

Pus is niet goed hoor. Ga eens bij je piercer langs zou ik zeggen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:48

Angela schreef:
Blij!!!

[ [url=m/8KLrop.jpg]Afbeelding[/url] ]

Staat je mooi! En voor een piercing ben je nooit te oud! ;)
Uitzondering van constant naveltruitjes daargelaten natuurlijk :o

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:10

BiBiQ schreef:
alano schreef:
Hoi allemaal,

Zou geen ringetjes doen. Dan irriteert het nog meer doordat dat meer beweegt.

Pus is niet goed hoor. Ga eens bij je piercer langs zou ik zeggen

Ten eerste zoals genoemd naar je piercer gaan, ten tweede, ik had in mijn oor (helix) een staafje , jaar lang irriteren en doen, toen een ringetje ingedaan, bijna meteen ging het weg , het had de ruimte om te kunnen genezen :) bij iedereen pakt het anders uit :)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:27

Weer lekker aan het prikken allemaal. Ik heb ook weer prikdrang, heb mn helix nu ruim 1.5 jaar, maar die is nog steeds niet lief. Bultje aan de achterkant, vochtbultje aan de voorkant (zit nu dus ook scheef := ) Meestal heb ik er geen last van, soms een paar dagen gevoelig/vervelend met slapen.

Van tea tree, gebruiken jullie dan deze? Afbeelding
Ik heb een andere en behalve dat hij stinkt vind ik niet dat hij veel doet. Merk er geen verbetering mee in elk geval.

Ga binnenkort een innerconch laten zetten en heb ook mn zinnen gezet op een daith :j Ik wil in elk geval de conch in hetzelfde oor als de helix, dus wil proberen die wel even rustig te krijgen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:30

Leuk een inner conch! Is nog steeds mn favo piercing hoewel ik ook trots ben op mn daith :j

Voor de daith mensen: ik las dus dat deze bekend staat om mensen van hoofdpijn en migraine af te helpen. Sinds ik mn daith heb heb ik idd ook veeeel minder hoofdpijn en zijn aanvallen ook sneller weg. Meer mensen met deze ervaring?